Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 5418
Heisann! Jeg er ute til et MMORPG spill. Jeg spiller for tiden Darkfall Online og synes at det er ganske bra. Men det holder nesten på å dø ut. Så jeg lurer på om noen vet om et/flere lignende MMORPG i tilfelle DFO dør ut?
Har sett litt på guildwars 2 og det ser lovende ut. men det er ikke noe release dato som jeg kan se.

takk for tips
Sitat av VanEo Vis innlegg
Heisann! Jeg er ute til et MMORPG spill. Jeg spiller for tiden Darkfall Online og synes at det er ganske bra. Men det holder nesten på å dø ut. Så jeg lurer på om noen vet om et/flere lignende MMORPG i tilfelle DFO dør ut?
Vis hele sitatet...
Selv spiller jeg EVE Online. Alt foregår på 1 server og det meste i spillet (ressurser, marked, territorium osv) må man konkurrere med andre spillere om - noe som gjør spillet dynamisk og interessant, da du i teorien kan risikere å miste alt du har investert. Dette kan være alt fra skipet du flyr i til det grådige kapitalistiske imperiet du har brukt år og måneder på å bygge opp. Det som gjerne kalles griefing andre steder er helt legitimt i EVE. Noen ganger en tålmodighetsprøve, noen ganger frustrerende, på ingen måte perfekt - men underholdning lell.
Sist endret av Takemikazuchi; 28. august 2010 kl. 16:34.
Trådstarter
83 8
Sitat av Takemikazuchi Vis innlegg
Selv spiller jeg EVE Online. Alt foregår på 1 server og det meste i spillet (ressurser, marked, territorium osv) må man konkurrere med andre spillere om - noe som gjør spillet dynamisk og interessant, da du i teorien kan risikere å miste alt du har investert. Dette kan være alt fra skipet du flyr i til det grådige kapitalistiske imperiet du har brukt år og måneder på å bygge opp. Det som gjerne kalles griefing andre steder er helt legitimt i EVE. Noen ganger en tålmodighetsprøve, noen ganger frustrerende, på ingen måte perfekt - men underholdning lell.
Vis hele sitatet...
takk for svaret. men likte ikke eve så godt.
Det EVE har og de aller fleste andre spill mangler, og som også gjør at de veldig fort blir dårlige, er en fungerende økonomi. 99% (tall hentet rett ut av luften, men det føles slik) av alt som er til salgs er laget av spillere eller skaffet gjennom missions eller mining. I de aller fleste andre spill er crafting (lage ting) rett og slett en bi-sak som gjør at man bruker tid på det fremfor å gå fremover i spillet.

Alt det sagt, det er ganske massivt å lære seg det, så det passer ikke for alle. Men jeg skulle likevel ønske at det fantes flere spill med en faktisk fungerende økonomi.
WoW lever jo i beste velgående. Ny expansion om noen måneder, der de gjør om store deler av den gamle verdenen (der du levler fra 1-60 og 80-85 i expansion). God mulighet for å begynne
Trådstarter
83 8
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
WoW lever jo i beste velgående. Ny expansion om noen måneder, der de gjør om store deler av den gamle verdenen (der du levler fra 1-60 og 80-85 i expansion). God mulighet for å begynne
Vis hele sitatet...
lei av WoW for leeeenge siden tror ikke jeg komer til å falle tilbake til WoW med det første
Darkfall er jo ganske enestående i nyere tid så jeg tror ikke du vil finne noe særlig lignende. Spiller Darkfall selv og elsker open word PVP, free loot og seamless world. Er ikke mange spillene som ligger i samme bane.

Og foreslå WoW for en som har lyst på et lignende spill som DFO, er ihvertfall useless.

prøvd Mortal Online?
Trådstarter
83 8
Sitat av Morgul Vis innlegg
Darkfall er jo ganske enestående i nyere tid så jeg tror ikke du vil finne noe særlig lignende. Spiller Darkfall selv og elsker open word PVP, free loot og seamless world. Er ikke mange spillene som ligger i samme bane.

Og foreslå WoW for en som har lyst på et lignende spill som DFO, er ihvertfall useless.

prøvd Mortal Online?
Vis hele sitatet...
har ikke prøvd mortal online nei.. Og ja, Darkfall og WoW er ikke sammenligbart.
Jeg prøver å holde ut med darkfall for det har et stort potensiale.
DFO dør ikke, vent til vinteren og expansion. Hvis du har spilt runt de forige patchene så har du sett populasjonen femdoble seg når det kommer expansion.

kommer i slutten av september eller begynnelsen av neste måned skulle man kjenne AV rett
Sist endret av WoggaBogga; 1. september 2010 kl. 16:24.
pirate galaxy er jo fra MMORPG spill kjempe bra grafikk 3D-flygespill (online)
pirate galaxy handler om å bekjempe de onde mantisene som er ute for å ta våres cryonits (cryonits= spillepengene for å kjøpe nye våpen (gratis) ).
du begynner i rank 1 og bekjemper deg oppover. du kommer deg til nye system etter så og så mange story mission du gjør: Vega system/ Antares system/ gemini system/ mizar system/ sol system er ferdig laget og snart kommer "draconis system" det nyeste.

pirate galaxy: http://us.pirategalaxy.com/
om du prøver dette og synes det er bra, og du fortsetter? legg meg til som buddie på pirate galaxy jeg heter "AVERAY" på dette spillet. =D
Sitat av Morgul Vis innlegg
prøvd Mortal Online?
Vis hele sitatet...
Ligner ikke Mortal Online veldig på Oblivion spillene? Sånn grafikkmessig og lvlingsmessig ihvertfall. Jeg har litt lyst å prøve det, men vet ikke om jeg gidder. ><

Jeg spiller forøvrig Requiem: Bloody Mare mye. Det er gratis, grafikken er helt grei, fete slåsseffekter og fete monstre. ^^
Sjekk ut http://www.tera-online.com/

Action MMO, man må sikte for å treffe, bevege seg unna slag osv. Virker drit fett
Men Tera er ikke kommet ut enda, og det er uvisst når beta begynner. Kan ta flere år. >< Jeg har fulgt med på dette spillet en stund nå også. ^^

Selv tror jeg egentlig En Masse Entertainment er litt som norske Funcom. Lager enormt fine trailere og lager skikkelig oppstyr før spillet kommer ut, men når det først kommer ut blir alle ganske skuffet. ^^
Hva med Runescape
Sitat av Get-A-Life Vis innlegg
Hva med Runescape
Vis hele sitatet...
Alt. [COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Du kan jo eventuelt vente til Diablo III kommer

Eller du kan prøve ut Warhammer Online.
Sitat av WoggaBogga Vis innlegg
DFO dør ikke, vent til vinteren og expansion. Hvis du har spilt runt de forige patchene så har du sett populasjonen femdoble seg når det kommer expansion.

kommer i slutten av september eller begynnelsen av neste måned skulle man kjenne AV rett
Vis hele sitatet...

DFO kommer nok ikke til å dø... Men for tiden så er det lite aktivitet på EU serveren(NA også) men jeg holder nok ut De siste ukene har det vært my server laggs osv. Og i skrivende stund er DFO nede.. Så jeg er


Sitat av ELtoro96 Vis innlegg
pirate galaxy er jo fra MMORPG spill kjempe bra grafikk 3D-flygespill (online)
pirate galaxy handler om å bekjempe de onde mantisene som er ute for å ta våres cryonits (cryonits= spillepengene for å kjøpe nye våpen (gratis) ).
du begynner i rank 1 og bekjemper deg oppover. du kommer deg til nye system etter så og så mange story mission du gjør: Vega system/ Antares system/ gemini system/ mizar system/ sol system er ferdig laget og snart kommer "draconis system" det nyeste.

pirate galaxy: http://us.pirategalaxy.com/
om du prøver dette og synes det er bra, og du fortsetter? legg meg til som buddie på pirate galaxy jeg heter "AVERAY" på dette spillet. =D
Vis hele sitatet...
takk for tipset Men jeg er ikke så stor fan av Sci-Fi. Heller ute etter et fantasy MMORPG.


Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg spiller forøvrig Requiem: Bloody Mare mye. Det er gratis, grafikken er helt grei, fete slåsseffekter og fete monstre. ^^
Vis hele sitatet...
takk for ennå et tips. Men jeg er kresen! :P og vil ikke ha noe free to play. Føler at jeg da får noe halvferdig noe Selv om spillet sikkert er bra.



Sitat av dracz Vis innlegg
Sjekk ut http://www.tera-online.com/

Action MMO, man må sikte for å treffe, bevege seg unna slag osv. Virker drit fett
Vis hele sitatet...
Det må sjekkes



Runescape er ikke aktuellt...



Jeg gleder meg til GW2 kommer! Selv om det er en stund til det kommer ut. Tror det kommer til å bli bra
http://uk.aiononline.com/ Nydelig grafikk, men kun for hardcore spillere imo, masse grinding etter lvl 20, har ikke spillt på en god stund, så mulig dette også er på vei til å dø ut?..

Tera-online er vel egentlig Lineage 3, Ncsoft annsate som stal det har jeg hørt, virker bra.. Noen som spiller det ?
Dungeons&Dragons:Unlimited er F2P, men man kan også velge å betale en sum i månden for å få poeng som kan brukes til å kjøpe ekstra innhold,gjenstander som kan hjelpe deg i spillet og du får tilgang til en eller to nye classes og to nye raser. Stort sett alt av quester foregår i dungeons som du enten kan gjøre alene eller sammen med en gruppe spillere. Spillet har også en fortellerstemme som gjør opplevelsen i dungeons helt fantastisk.
Sitat av kuri Vis innlegg
http://uk.aiononline.com/ Nydelig grafikk, men kun for hardcore spillere imo, masse grinding etter lvl 20, har ikke spillt på en god stund, så mulig dette også er på vei til å dø ut?..

Tera-online er vel egentlig Lineage 3, Ncsoft annsate som stal det har jeg hørt, virker bra.. Noen som spiller det ?
Vis hele sitatet...

God morgen! Som sagt spiller jeg Darkfall. Og det er ikke noe for nybegynnere det heller. Det er grind fra minutt 1! Så det er bare de mest hardcore som holder ut. Skal se litt på Aiononline senere i dag (etter jobb)


Sitat av DfenZ Vis innlegg
Dungeons&Dragons:Unlimited er F2P, men man kan også velge å betale en sum i månden for å få poeng som kan brukes til å kjøpe ekstra innhold,gjenstander som kan hjelpe deg i spillet og du får tilgang til en eller to nye classes og to nye raser. Stort sett alt av quester foregår i dungeons som du enten kan gjøre alene eller sammen med en gruppe spillere. Spillet har også en fortellerstemme som gjør opplevelsen i dungeons helt fantastisk.
Vis hele sitatet...
Har sett litt på DDO. Men jeg vet ikke hva jeg skal si om det.. Spiller heller gamlere versioner enn denne
Sist endret av VanEo; 3. september 2010 kl. 07:08.
Age Of Conan

Brutalt og Rått

Kaizen
Sitat av VanEo Vis innlegg
takk for ennå et tips. Men jeg er kresen! :P og vil ikke ha noe free to play. Føler at jeg da får noe halvferdig noe Selv om spillet sikkert er bra.
Vis hele sitatet...
Ser den, mange som tenker som deg. Tingen med Requiem: Bloddy Mare er at det er gratis å spille, men man kan også betale en månedspris som på andre spill (10dollar i måneden), gjør man det får man ekstra XP for hvert kill liksom. Jeg liker det mye bedre sånn. ^^ Hvis det er en måned som passer dårlig økonomisk for meg og jeg vil heller spare de 10 dollarne, så kan jeg fortsatt spille spillet. Det verste med mange spill som er gratis å spille, men man kan betale hvis man vil -ting, er at man kan bli veldig OP hvis man betaler. Men det er altså ikke tingen med Requiem. Alt man får er litt ekstra XP. ^^
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Age Of Conan

Brutalt og Rått

Kaizen
Vis hele sitatet...
Har spillt det


Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Ser den, mange som tenker som deg. Tingen med Requiem: Bloddy Mare er at det er gratis å spille, men man kan også betale en månedspris som på andre spill (10dollar i måneden), gjør man det får man ekstra XP for hvert kill liksom. Jeg liker det mye bedre sånn. ^^ Hvis det er en måned som passer dårlig økonomisk for meg og jeg vil heller spare de 10 dollarne, så kan jeg fortsatt spille spillet. Det verste med mange spill som er gratis å spille, men man kan betale hvis man vil -ting, er at man kan bli veldig OP hvis man betaler. Men det er altså ikke tingen med Requiem. Alt man får er litt ekstra XP. ^^
Vis hele sitatet...
Nettopp. Mange spill med "Item vendor" er urbrukelige å spille vist man ikke kjøper items fra butikken.
Prøv Jottonia. Det kansje ikke helt det du ser etter, men et MMO nonetheless. Det er et aksjehandel-spill og nasjon-simulator som nå, med ny president bak roret, styrer inn i en lys fremtid.
hold deg til DF du, man får ikke bedre spillopplevelse enn det. Det er ingen spill som topper det DF har å by på i disse tider, så til dere andre og så er det å anbefale å prøve Darkfall hvis man virkelig vil spille noe som får deg til å røske under armhulene

Også, grunnen til at du oppfatter at Df holder på å ''dø'' er pga den politiske tilstanden nå, du må gi dette noen uker så skal du se at det blir mer liv på serveren, og fler folk strømmer til etterhver til expansion også.
17 dager igjen til Final Fantasy XIV (Collector's Edition)
Syntes Allods er et ganske så bra spill. En billig versjon av WoW.
Sitat av WoggaBogga Vis innlegg
hold deg til DF du, man får ikke bedre spillopplevelse enn det. Det er ingen spill som topper det DF har å by på i disse tider, så til dere andre og så er det å anbefale å prøve Darkfall hvis man virkelig vil spille noe som får deg til å røske under armhulene

Også, grunnen til at du oppfatter at Df holder på å ''dø'' er pga den politiske tilstanden nå, du må gi dette noen uker så skal du se at det blir mer liv på serveren, og fler folk strømmer til etterhver til expansion også.
Vis hele sitatet...
Jeg spiller DF daglig, og jeg har ennå ikke funnet et spill som gir meg det adrenalin rushet som DF gjør.

Det ser ut som om den politiske tilstanden holder på å forbedre seg også.
Last Chaos

Gratis MMORPG som jeg og noen venner spiller. Minner litt om WOW.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Last Chaos

Gratis MMORPG som jeg og noen venner spiller. Minner litt om WOW.
Vis hele sitatet...
Alle spill som minner meg om WoW er ikka aktuelt :P De har ikke en sjans mot Darkfall
Sier bare MapleStory jeg ass..
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Sier bare MapleStory jeg ass..
Vis hele sitatet...
haha, vet ikke om jeg skal ta deg seriøst eller ikke?
Sitat av Takemikazuchi Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det skal spilles med en gang!!
Sitat av VanEo Vis innlegg
haha, vet ikke om jeg skal ta deg seriøst eller ikke?
Vis hele sitatet...
SAY WHAT!? :P Det er awesome! Haha. Barnslig, ja. Men jeg elsker å være/gjøre barnslige ting. En av mine favorittsitater: "Man er ikke voksen før man innrømmer at man er barnslig!"
Ehh.. En stund siden jeg spilte GUILD-WARS men det var jo fett. Masse utvidelser osv. må kjøpes én gang, men ikke noen månedes beløp http://www.guildwars.com/ Når jeg tenker meg om, har jeg et trial kort for 14 dager og 10 timer, som er ubrukt ;D
Det stemmer, hadde jeg helt glemt.. FLYFF(Fly for fun) helt gratis og er bare helt sykt morsomt.
Webside: http://flyff.gpotato.com/ hehehehhehe
Hva med Silkroad?
The Secret World

Gud jeg gleder meg til det spillet kommer! Arh, les litt om det..Så blir du nok like gira som meg
Sitat av daaa Vis innlegg
The Secret World

Gud jeg gleder meg til det spillet kommer! Arh, les litt om det..Så blir du nok like gira som meg
Vis hele sitatet...
Wooaah, gief, Joiner deg jeg
Anarchy Online er både gøyalt og avansert, det har også en F2P del (Classic ao med notum wars booster pack).
Sitat av catolh Vis innlegg
Anarchy Online er både gøyalt og avansert, det har også en F2P del (Classic ao med notum wars booster pack).
Vis hele sitatet...
Bare ut av ren nysgjerrighet så klart, men spiller du dette spillet og er du villig til å gi meg navnet til en av spillerene?

Uansett så er Guild Wars noe å anbefale
Sitat av daaa Vis innlegg
The Secret World

Gud jeg gleder meg til det spillet kommer! Arh, les litt om det..Så blir du nok like gira som meg
Vis hele sitatet...
Me three! Men det kommer vel ikke før 2012 en gang?
Og Lego Universe! DET blir saker det..

Nå er LOTR Online free to play, forresten. Og har sikkert vært det en stund? Kom akkurat over nyheten selv, så jeg deler den selvsagt.
Sitat av pÝv Vis innlegg
Me three! Men det kommer vel ikke før 2012 en gang?
Og Lego Universe! DET blir saker det..

Nå er LOTR Online free to play, forresten. Og har sikkert vært det en stund? Kom akkurat over nyheten selv, så jeg deler den selvsagt.
Vis hele sitatet...
Mer rundt q3 2011. Det kommer til å skje noe INGAME 21 des. 2012!
Sitat av daaa Vis innlegg
The Secret World

Gud jeg gleder meg til det spillet kommer! Arh, les litt om det..Så blir du nok like gira som meg
Vis hele sitatet...
Stoler vi på Funcom denne gangen da?
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Stoler vi på Funcom denne gangen da?
Vis hele sitatet...
Det gjør jeg. Grunnen til at de lanserte Age of Conan uferdig var på grunn av press fra investorer. Nå har de lært av feilen de gjorde, og de finansierer spillet helt selv på bakgrunn av pengene de får fra Conan. Jeg har hvertfall trua, og har fulgt med på spillet en goood stund
Noen som har spill lignende Oblivion og Morrowind?
Sitat av catolh Vis innlegg
Anarchy Online er både gøyalt og avansert, det har også en F2P del (Classic ao med notum wars booster pack).
Vis hele sitatet...
Skjønte ikke noe av det spillet når jeg prøvde det, jeg.. Men har tenkt å gi det en andre sjangse!