Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3280
Hva er det desidert beste antivirus programmet for øyeblikket?
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Begge var jo om gratis programmer. Når jeg sier det desidert beste Antivirus programmet så mener jeg det desidert beste.
Stemmer for Nod32 eller Avira.
Symantec får min stemme.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Prøvde Panda Cloud bare for å se og da jeg hadde kjørt et søk og skulle starte maskinen på nytt pga. Panda sa det. Når jeg har logget inn så blir alt svart men jeg åpne Task Manager. hjelp?
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Symantec får min stemme.
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke tilfeldig vis Acer "Gaming" PC med alle de preinstallerte dritprogrammene til Acer, Yahoo/Ask/Bing toolbar i din internett (Internett explorer) og liker å trolle kommentarfeltene på nettaviser også?

Grunnen til at jeg spør er at veldig få som har peiling vil anbefale Symantec til noe som helst vettug. De som er uenig får si meg i mot, men av erfaring og det jeg har hørt, så er Symantec det siste jeg ville brukt til noe som kan kalles antivirus.

På en annen side så vil jeg personlig anbefale AVG Antivirus fordi det rett og slett funker. Jeg har også hørt at Trend Micro fungerer utmerket som antivirus.

Prøv i task manager: File - New Task - explorer.exe
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Får ikke åpnet paint under Start New Task så hvordan skal jeg få frem Print Screen'en min?
uten tvil Norman i mine øyne
Sitat av Powlair Vis innlegg
Får ikke åpnet paint under Start New Task så hvordan skal jeg få frem Print Screen'en min?
Vis hele sitatet...
Du har prøvd å starte "mspaint" "mspaint.exe" eller lignende. Funker i hvertfall med "Windowstasten + R -> mspaint" i Windows
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
http://bildr.no/thumb/713467.jpeg

Grunnen til at selve vinduet er svart er bare en skin så ikke bry dere om det. Men alt annet er svart og skrivebordslinja kommer ikke opp osv.
Norton... siden jeg har telenor som ISP får jeg det gratis, det avbryter meg ikke og det er effektivt, men viss du måtte ha en drit pc får du vel gå for noe annet.
Norton Antivirus er for meg bloatware. Jeg fjerner det fra absolutt alt av maskiner jeg kommer over og legger heller inn AVG. Dersom man ønsker det beste så anbefaler jeg alltid ESET NOD32, eller enda bedre, ESET Smart Security, som inneholder både antivirus og brannmur. Det oppdateres flere ganger daglig og arbeider hele tiden i bakgrunnen og er tilnærmet usynlig - man merker aldri noe til det. Dersom man så mye som forsøker å gå inn på en nettside med noen luskete trojaner, så kan man være trygg på at det sier i fra! Absolutt verdt pengene!

Anbefaler ikke Symantec's Norton Antivirus. Det er tregt, ressurskrevende og alt for 'bloaty.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Hvordan finner jeg fram til kontrollpanelet i denne statusen?
Skriv inn "explorer.exe" (uten tøddler) i new task / run.

Da skal forhåpentligvis desktopen og startlinjen din være tilbake.
Sist endret av caperno; 1. september 2010 kl. 20:58.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Ingenting skjedde...
NOD32 titegn
Bruker selv Norton Antivirus og må si meg veldig fornøyd, spesielt har de tatt seg opp de siste årene da Norton har blitt mye mindre ressurskrevende, raskere og stopper det som trengs. Kan da ikke si om dette er det beste antivirus programmet idag, siden dette ofte er en smaksans, men anbefaler det gladelig videre
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Eneste løsning er å få avinstalert panda Cloud eller hva det nå heter. Hvordan går jeg fram for å gjøre dette uten og kunne gå inn på kontroll panel eller tilbakestille pcn?
NOD32, definitivt
Microsoft Security Essentials er helt klart det beste gratis alternativet
Sitat av Gisse Vis innlegg
Du har vel ikke tilfeldig vis Acer "Gaming" PC med alle de preinstallerte dritprogrammene til Acer, Yahoo/Ask/Bing toolbar i din internett (Internett explorer) og liker å trolle kommentarfeltene på nettaviser også?

Grunnen til at jeg spør er at veldig få som har peiling vil anbefale Symantec til noe som helst vettug. De som er uenig får si meg i mot, men av erfaring og det jeg har hørt, så er Symantec det siste jeg ville brukt til noe som kan kalles antivirus.

På en annen side så vil jeg personlig anbefale AVG Antivirus fordi det rett og slett funker. Jeg har også hørt at Trend Micro fungerer utmerket som antivirus.

Prøv i task manager: File - New Task - explorer.exe
Vis hele sitatet...
Orker ikke finne kilder akkurat nå, men Norton er et av de beste til å utføre det et antivirusprogram skal gjøre - nemlig å finne og fjerne virus. Jeg vet ikke hvordan de siste versjonene er, men jeg er helt enig i at Norton tidligere har brukt mye ressurser og har blitt oppfattet som bloatware, men de er fortsatt et av de flinkeste antivirusprogrammene i klassen til å utføre funksjonen sin.

Noen som har erfaringer angående ressursbruk med noen av de nyeste versjonene fra Norton?
Ctrl + R -> explorer.exe

Det er jo umulig å si hva som er best, det er en smakssak.
Selv har jeg MSE på privatPCen og OfficeScan på jobbPCen, og liker begge.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Eneste løsning er å få avinstalert panda Cloud eller hva det nå heter. Hvordan går jeg fram for å gjøre dette uten og kunne gå inn på kontroll panel eller tilbakestille pcn?
Vis hele sitatet...
Start opp Windows i sikkerhetsmodus (press F8(?) under oppstart), der burde det være mulig å fjerne programmer via kontrollpanelet.

Det beste programmet man kan betale for varierer alltid, men de som har holdt seg jevnt i toppen er Kaspersky, NOD32 (som jeg bruker selv) og Avira. Det betyr ikke at f.eks. Norton er dårlig av den grunn, det var en periode hvor det var et koloss av et program som omtrent tok over PC-en din, men i det siste skal det visst ha blitt bedre.

Når det er sagt er det egentlig ikke særlig vits å betale for antivirus nå tildags, man får jo mange gode gratisalternativer, f.eks. Microsoft Security Essentials, Avira og AVG osv.

Det beste er uansett å ikke være en idiot, sånn som man er når man legger in Panda, imo.
Sitat av CyberJesus Vis innlegg
NOD32, definitivt
Vis hele sitatet...
Min erfaring med nod32 er at det krever lite resurser som hjelper når jeg kjører tunge programmer/spill. Har aldri opplevd noe virus eller lignende. Supert.
Sist endret av random16454; 3. september 2010 kl. 15:01.
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Orker ikke finne kilder akkurat nå, men Norton er et av de beste til å utføre det et antivirusprogram skal gjøre - nemlig å finne og fjerne virus. Jeg vet ikke hvordan de siste versjonene er, men jeg er helt enig i at Norton tidligere har brukt mye ressurser og har blitt oppfattet som bloatware, men de er fortsatt et av de flinkeste antivirusprogrammene i klassen til å utføre funksjonen sin.

Noen som har erfaringer angående ressursbruk med noen av de nyeste versjonene fra Norton?
Vis hele sitatet...
Det kan være du har rett. Kan være interessant å se ressursbruk og test av nyere versjon av Norton. De erfaringene jeg har med Norton Antivirus er de tidligere versjonene som faktisk brukte en haug av ressurser, tok deg ut av spillene/filmene dine akkurat når det passet minst for å minne deg på et eller annet, og ikke var spesielt bra til å finne virus heller.

Har ikke gitt det en ny sjanse siden den tid. Noe av grunnen for min del er nettop det at du har gratis alternativer (AVG f.eks) som fungerer utmerket kontra et AV software som koster penger. Men som sagt, jeg tror det kan være interessant å høre erfaringer og innspill fra noen som har litt erfaring fra de nyere versjonene av Norton også.
Sist endret av Gisse; 3. september 2010 kl. 15:09.