Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 6753
Hei,

på skolen jeg går på er det en heis som lærerne, vaskedamene og folka i rullestol som kan bruke.

En måte vi elever kan bruke den på er at Jeg trykker på knappen f.eks i 1. da kommer heisen dit, dørene åpner seg og jeg går inn. Siden man må ha en nøkkel for og ta den (uten hjelp) kan vi ikke trykke på knappen inne i heisen. Da må vi få noen i etasjen vi skal til, til og trykke på heis knappen der, da går heisen opp til den etasjen og døren åpner seg, og vi går ut... Men denne metoden er veldig tungvint, så jeg lurer på om det er en måte man kan ta denne heisen uten og få noen andre til og trykke. Man må bruke en nøkkel for og ta heisen.
Denne nøkkelen er en universal nøkkel til alt på skolen.
Sist endret av naxoz; 11. desember 2007 kl. 15:42.
du får noen i den etasjen du er i til å trykke på knappen, men du trykker på knappen i den etasjen du er i?

Tilgi meg om jeg er dum nå men skjønte ikke spesielt hva du mente, og hvis det er nøkkel, hvordan denne måten fungerer.

Edit: Skrifeleivs
Sist endret av Ulvengunnar; 11. desember 2007 kl. 15:36.
Fattet det ikke helt jeg heller, er noen skriveleifer på gang der.
trees
Trådstarter
Jeg trykker på knappen f.eks i 1. da kommer heisen dit, dørene åpner seg og jeg går inn. Siden man må ha en nøkkel for og ta den (uten hjelp) kan vi ikke trykke på knappen inne i heisen. Da må vi få noen i etasjen vi skal til, til og trykke på heis knappen der, da går heisen opp til den etasjen og døren åpner seg, og vi går ut.
Uhh...skjønte ikke så mye av posten din men, en måte du kansje kan få opp dørene er og presse de til siden...Pleier og funke, men kan være at det går noen alarm eller noe...bare husk og sjekke at heisen er i den etasjen dere er i...hvis ikke ender dere i heis sjakten
Han får opp dørene, men styringspanelet inne i heisen er deaktivert. Bare det på utsiden som virker. Ergo når han står inne i heisen må noen i den etasjen han ønsker seg til trykke på knappet utenfor heisen i ønsket etasje.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Bank i vannrør.. ett bank, første etasje, to bank, andre, tre bank tredje osv 8)
(Dette er fleip, jeg kan ikke tenke meg at du får tak i den nøkkelen, og heller ikke at du kommer til å klare det uten.)
Virker ikke som det var så mange som skjønte spørsmålet dit naxoz. Men, men, jeg skjønte det da Den eneste måten utenom den du sa må nok være å kopiere universal nøkkelen. Med mindre du tjuvkobler heisen. Du kan jo prøve å skjekke ut hvilket låse system det er i heisen. Er det dårlig nok kan kanskje en tynn kniv funke
aha, sry can't help you.
Sitat av disaster master
Virker ikke som det var så mange som skjønte spørsmålet dit naxoz. Men, men, jeg skjønte det da Den eneste måten utenom den du sa må nok være å kopiere universal nøkkelen. Med mindre du tjuvkobler heisen. Du kan jo prøve å skjekke ut hvilket låse system det er i heisen. Er det dårlig nok kan kanskje en tynn kniv funke
Vis hele sitatet...
Sett litt mye MacGyver
Menne, er vi så late at vi tjuvkobler heisen fordi vi ikke gidder å gå ? eller er det noe anna ? :P
er jo bare og stjele nøkklene til en elev som tar heisen eller noe.
Knekk benet så du må gå på krykker og får nøkkel, gå til en nøkkelbutikk og få den kopiert.

Edit: Hvorfor var det så jævla vanskelig å forstå hva gutten mener?
Sist endret av jørgs; 11. desember 2007 kl. 16:42.
Hvis det bare er "pranks" det er ute etter kan du teipe fast et "Rasterbation" bilde av f.eks. "Goatse" over hele heisdøra, slik at når noen skal ha tak i heisen, møtes de av en manneræv... som åpnes for heispassasjerene...
Omtrendt slik...

http://hammerson.auburnclient.co.uk/campaign/200606/lift_ad.jpg

Har gjort no' lignende selv...
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Var jo en ekstrem digresjon du kom med der Turbolege.
Syns trådstarter forklarer seg helt greit. Litt mer riktig tegnsetting osv ville kanskje hjulpet mer, men det får være det samme. Jeg er ingen lærer, bare en alminnelig nFF-bruker som tilfeldigvis legger merke til alle grammatikkfeil folk har:P
Du er vell ikke så lat at du ikke kan gå i trappene. en av dere må jo gå opp for å trykke uansett.
Det første som slo meg, var at når du går inn i heisen, så trykker en lærer på knappen. når døra da åpner seg, blir du satt ned i åtferd.

ikke misbruk tilbudet til folk som virkelig trenger den heisen (snakker ikke om lærerene som kan gå). du skal være gla du kan gå du så får du bruke heisen den dagen du ikke kan det lengre.
trees
Trådstarter
Jeg er ikke så veldig lat. Først går jeg til skolen ( ca 1,5 km) så når jeg kommer til skolen må jeg gå de forbanna trappene helt til 5. , hver dag... :'(
trees
Trådstarter
tror du den guiden funker med en slik http://www.brsund.vgs.no/_bin/FCB49E...006397A0_M.jpg nøkkel?
Så det du sier er at de med rullestol har universalnøkkel? Tvilsomt..
Mer offtopic: Ta helle goatse på innsiden av dørene slik at det vises når de står i heisen og dørene lukkes. Skjult kamera kan monteres i taket ^^
på skulen våres har dem sånn kort også skal det vist være en kode for vær lærer eller vaskedame
Prøv å lage en Bump key eller noe?
snakker vi om bodin skolen nå? eller er det bodø skolen.

på bodin så er det ett slit å gå opp til 5. flere ganger om dagen ja.


noen som vet om man kan gjøre noe om man skrur ut nøkkelhullet?
Sitat av SameGeriljaen
Syns trådstarter forklarer seg helt greit. Litt mer riktig tegnsetting osv ville kanskje hjulpet mer, men det får være det samme. Jeg er ingen lærer, bare en alminnelig nFF-bruker som tilfeldigvis legger merke til alle grammatikkfeil folk har:P
Vis hele sitatet...

nå har han fiksa hva han mente da, når vi sjekket tråden hans var det vanskelig å skjønner hva han mente
trees
Trådstarter
Snakker om bodin skolen nå
Kan du ikke bare på slutten av skoledagen bare spørre en i rullestol om du kan låne nøkkelen til morgenen etter. Så kopierer du nøkkelen og gir orginalen tilbake dagen etter.
(forutsetter på en måte at du kjenner en i rullestol da)
▼ ... over en måned senere ... ▼
hvis du knekker en fot, får du beholde nøkkelen til slutten av skoleåret
Sist endret av spaceinvader; 30. januar 2008 kl. 08:35.
Da er det ikke problem lenger.. du trenger jo ikke knekke en. bare forstue, så du havner på krykker, så kan du bare kopiere nøkkelen.

Med mindre det er en såkallt sys-nøkkel. da må du ha underskrift ifra en gitt person. Men da er det bare til å kjøpe utsryr, og kopiere selv
De trappene på bodin er ENORME. Å gå til toppen er jo det samme som høye kneløft 100 ganger. Og det ar da ikke noe for en svett liten nerd i 5 etasje.

også er det ca. 2 rullestol cruisere på skolen da
Sitat av spaceinvader
hvis du knekker en fot, får du beholde nøkkelen til slutten av skoleåret
Vis hele sitatet...
vet du om noen som har gjort det?

må man ha legeatest elelr noe på at det er brukket? kan man prøve å lage en fake bandasje?

jeg har noen krykker stående.
Hehe, kjenner ei som hadde forstuet foten, og fikk beholde nøkkelen til året var omme.

Off topic: Går du på bodin btw?
du spør en kompis som har nøkkel (må da være noen) og lån nøkkelen (eller betal 50 kr for å låne den)

stikk på nærmeste byggevarebutikk, og få den kopiert, problem solved
Hvis det er snakk om en universalnøkkel som funker på hele skolen så er det ikke bare å kopiere den. Det er lover og regler mot sånt, og en lovlydig nøkkelsliper kopierer ikke slike nøkler uten at du kan framlegge en tillatelse.
Sitat av mentalmelt
Hvis det er snakk om en universalnøkkel som funker på hele skolen så er det ikke bare å kopiere den. Det er lover og regler mot sånt, og en lovlydig nøkkelsliper kopierer ikke slike nøkler uten at du kan framlegge en tillatelse.
Vis hele sitatet...

kommer an på hvor du bor jeg som bor på en drittplass kalt fosen, hadde sommerjobb på en byggevareforretning, der slipte vi nøkler for folk. jeg ser ikke forskjellen på en universal-nøkkel og en vanlig .

så tipset er vel å ikke dra til en nøkkelsliper, men en simpel byggevarebutikk med dårlig omsetning =)
Teh Stairs! *10 tegn*
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Sitat av Tremere
kommer an på hvor du bor jeg som bor på en drittplass kalt fosen, hadde sommerjobb på en byggevareforretning, der slipte vi nøkler for folk. jeg ser ikke forskjellen på en universal-nøkkel og en vanlig .

så tipset er vel å ikke dra til en nøkkelsliper, men en simpel byggevarebutikk med dårlig omsetning =)
Vis hele sitatet...
Greia er at dere ikke har databladet for serien, og kan derfor ikke kopiere den.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du må bak panelet i heisen. Og kortslutte ledningene som går utifra nøkkel bryteren.

Lite tvilsomt at de i rullestol har universal nøkkel.
Er du heldig har de bare til heisen, da kan i såfall denne kopieres. (kommer fortsatt ann på type nøkkel)
trees
Trådstarter
Har sett lit mer nøye på en nøkkel nå, jeg så at det er en liten "chipp" elns på den. Man må også ha bateri i den for at den skal funke..
som sakt før her, så er det bare skur av panelt og kortslute ledningen. har du litt bedre tid, og vil ha en permanent løsning, så stikke og kjøp en trådløs ringe klokke, sett på rele så når du trykker på ringe knappen slår relet inn og du slipper og åpne den vær gang.
Det er jo soleklart hva du må gjøre, sett deg i en rullestol å snakk med folka på skolen om du kan få en slik nøkkel, la som at en hest sparket deg i hodet, når du har nøkkelen har du vunnet.,
Du kan jo som sakt prøve å få tak i en nøkkel og kopiere den. Du kan jo også prøve å kopiere den selv Så MacGyver gjøre dette en gang, men jeg vet ikke om det funker.
Du trenger et såpestykke som du deler i to på midten. Legg så nøkkelen mellom stykkene og klem slike at du får en nokså nøyaktig avtrykk av nøkkelen. Ta ut nøkkelen og legge såpestykkene nøyaktig på plass slik som de lå da nøkkelen var inne. Ta da en spiker ol. og hul ut et liten gang inn til avtrykket. Smelt plast ol. ned i hullet til avtrykket er fullt og la det tørke.
faen på skolen våres er jo dem nazi deluxe når det gjelder å ta heisen , konsekvensene av å bli tatt i heinsen er nedsatt i ordenskarakter og annmerking osv. Gøy å gå 5 etasjer for å komme til kontoret ja -_-. vgs allso
▼ ... noen måneder senere ... ▼
På bodin skolen brukes ikke den universal nøkkelen som ellers brukes overalt. Det er en egen heis-nøkkel, som den kalles rundt om i miljøet. Jeg går selv på skolen, har selv gått i 5.etasje (øverste) og synes ikke synd på drittungene som måtte gå alle de trappene opp dit. Heisene er reserverte for de som trenger den. Og da synes jeg det rett og slett er unødvendig at late smågutter skal bruke heisen i hytt og pine bare for å komme seg raskere ned i kantina, så kanskje en rullestolbruker må vente veldig lenge på 'sin tur'. Tenk da litt gutt. Jeg vet foresten hvem du er óg.
skjønner ikke hvorfor dette spørsmålet havnet på "Undergrunn" :s
Fordi det er en tråd om hvordan man hacker en heis.