Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2228
Hei. Jeg har lyst til å fortelle min rushistorie her på forumet. Jeg er nå 28 år har vært nykter i 6 mnd. I tidlig alder var det viktig for meg å være tøff. Jeg var ikke flink på skolen og det var da jeg ble best i å være værst. Jeg begynt å røyke hasj når jeg var 14 år. Det var kun jeg som turte på den tiden, da følte jeg meg tøff!! Men en dag var det en kompis som også begynte å da var jeg ikke tøffest lengre. Det varte ikke lenge før jeg begynte med amfetamin for å fortsette å være den kuleste. I begynnelsen var vi en gjeng som samlet oss i helgene å dro linjer fra fredag til mandag. Det ble fort hver dag. så kom knips i bildet og galskapen tok til. Krimell som helvete, voldelig osv. Jeg har vært på lukket psykatrisk og alle sånne ting. Det var når jeg begynte å spise piller det virkelig begynte å gå nedover.

Jeg spiste 40 rohypnoler for dag og var hekta på alt! Etterhvert ble det utrolig viktig for meg å byggen fin fasade for at folk ikke skulle se hvordan jeg egentlig hadde. Jeg ville bare dø. Hadde det så jævlig. Fasaden bestod av fete biler, leiligheter, fine damer, men egetlig hadde jeg det for jævlig! i 2003 ble jeg innlagt i en minnesota modell som feks. Alfa. etter det var jeg faktisk nykter i ca 2 år. Den dagen jeg sprakk glemmer jeg aldri. Koka sammen en smell med amf og satta den arma. Det neste som skjer er at jeg får en sinnsyk hodepine og jeg hadde fått hjerneblødning. Den dag i dag er jeg 70% ufør uten utsikt som bedring. I dag holder jeg rusfri takket være na( anonyme narkomane)

Dette var min historie kort fortalt.
Vel, syns det var tøft av deg denne gangen å gjøre noe tøft uten rus, har kun vært på et na-møte så jeg har ingen nøkkelknipper å vise til, men jeg håper du fortsetter å dra på møtene og fortsetter den nyktre stien - bra en av oss klarer det! Lykke til
Sist endret av paranoy; 8. desember 2007 kl. 21:31. Grunn: endret misvisende uttrykk
En dag om gangen.
Kjempe bra at du har klart å være nykter så lenge. keep up with the good work
Får bare si som dracz.....En dag av gangen.
Hvorfor koker du speeden din når du skal mekke smell?
Greit, du fucka deg opp på dop og nå har du skjerpa deg. Ikke akkurat en uvanlig historie, skjønte ikke helt poenget med å lage en tråd om det..

Er det ment som en advarsel?
Sitat av mentalmelt
Greit, du fucka deg opp på dop og nå har du skjerpa deg. Ikke akkurat en uvanlig historie, skjønte ikke helt poenget med å lage en tråd om det..

Er det ment som en advarsel?
Vis hele sitatet...
Syns det er greit å lage en slik tråd jeg. Selvom den ikke var så profft satt opp og ikke var så veldig lang så var det en vekker for de som driver med ulovlig rus vil jeg tro? Man kan fort havne på kjøret, og jeg syns derfor det er bra at en som slutter skriver litt. Ingen har skade av det.
max-mekka: Poenget er vel helst at slike tråder eksisterer i hopetall fra før.
stå på buddy.. har flere venner som ikke har tatt det steget du har tatt og blitt nykter,,
Syns forsåvidt den er en fin motvekt til alle disse objektive informerende (og til tider ufrivillig forhelligende) trådene om narkotika. Har selv jobbet på et bofelleskap der en havnet etter en overdose. Ikke så kult med narko når man OD i en alder av par og tjue og må bo resten av livet sitt i bofelleskap med psykisk utviklingshemmede. Men det er sikkert flere sider av saken jeg ikke ser.
Det er sant.. En har ikke vondt av å høre det igjen og igjen, godt jobba
hvordan gikk det med venna dine da?
Er jo ingen vits å høre det igjen og igjen. alle er vel klar over at en og annen stakkar fucker opp livet sitt på dop, og alle har hørt nok av slike historier før. Så med mindre historien presenterer noen reflekterende ettertanker eller interessante perspektiver så har den strengt tatt ingen verdi.

Jeg sier ikke dette for å være dust, men vi vil helst at historiefortellingen her på forumet skal være av en viss kvalitet, så fint om trådstarter kanskje kan utfylle litt med noen ettertanker, litt nyttig informasjon, eller bare et eller annet som gjør tråden verdt å lese..
Om man bruker rusmidler for å "være tøffest" eller for å medisinere seg mot angst og hverdagens utfordringer går det jo rimelig bankers den veien.

Nå har jeg jo ranta endel om hvor dårlig samfunnet informerer oss om de reele fakta rundt rusmilder, men vil alikevel si at om du hadde fått god informasjon fra begynnelsen av, og om samfunnet hadde fokusert mindre på tøffhet, sexyhet og andre ikkevirkelige konsepter, og mer på kjærlighet i alle dets former hadde det kanskje vært en annen låt i pipa di.
Sist endret av Vasall; 9. desember 2007 kl. 02:58.
Jeg kunne jo også godt skrevet om min historie, selv om jeg ikke dro det så langt som deg.

Men som allerede påpekt; hadde nok ikke vært like interesannt for andre å lese om jeg ikke hadde fått med meg hva jeg faktisk lærte av å gå litt på trynet.

Om du faktisk ikke helt vet hva du har lært av dette, så anbefaler jeg deg og hvirkelig sette deg ned å gruble, for det kan være den beste motivasjonen til å fortsette. Vil oppfordre deg til å stå på videre, og vil at du skal vite at ting som regel ordner seg til slutt, altfor få som faktisk skjønner det.

Peace <3