Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 568
Innleder tråden med innlegget jeg postet på et engelsk forum:

While I was moving new albums within Explorer over to my external drive, everything froze, and I had to restart. Since it froze during moving my album over to my external drive, the partion table turned bad, which means.. I can't access my music any longer, 1554 albums GONE..

I did, however, get access for a while, but then when I found which files got corrupt, I didn't delete it directly - instead I sent it to the recycle bin, and I deleted it from there. Too bad. Here things really fucked up. It froze again, since it couldn't delete the corrupted files, and now I can't access the external at all (it doesn't even show up).

Any ideas how I can get the external drive up again? I heard someone talk about Norton Disc Doctor, so I'm gonna try that out. Does anyone have any other suggestions?

The drive is ntfs, and everything else on the drive works. I have to find a way to empty the recycle bin there...

Let me also just mention I've tried chkdsk, partition magic, and now that norton program.. All those freeze when I've plugged in the external. HELP!
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde Ubuntu Live isted, og da funker den eksterne bra, så problemet må jo ligge i Windows en plass.... Noen ideer? For å få sagt det, så var det jævlig mange filmer der også, som er litt kjipt å miste.. :/
flytt filene til ein anna partisjon med Ubuntu, og formater den
Det enkleste er gjerne det beste
Åpne drevet og sett harddisken inn i maskina, for å flytte over. Formater.
Ranna's Avatar
Trådstarter
Seriøst? Er det eneste mulighet? Må vel funke å åpne den i XP også, om jeg får det til i Ubuntu... Bare for å nevne, så er det en 300 gb harddisk på bærbar med 60 gb til sammen, så vet ikke helt om det frister...
Ranna's Avatar
Trådstarter
Ingen som har svar til meg?
Hvordan filsystem har du på den disken ? FAT32 ? NTFS? EXT2? EXT3?
Tror nok du har et problem der ja. Har vært borti noe lignende selv og det skal godt gjøres å ordne det der uten videre. Det du kan prøve er å reinstallere xp, hvis det ikke funker kan du prøve å reformatere laptoppen og se om du får kontakt da. Hvis ikke så kan det hende at en del av systemet på externe disken er ødelagt og derfor klarer ikke windows å lese det. Grunnen til at Ubuntu klarer det er nok forde at den ikke har normalt støtte for det så den gjør det på en annen måte.

Du kan jo selfølgelig bare skifte ut windowsen og bruke ubuntu

btw: har du prøvd å åpne eksternen på en annen windows pc?
Ranna's Avatar
Trådstarter
Som jeg har nevnt, har jeg NTFS.
Har ikke prøvd disken på en annen PC enda, men tenkte å få gjort det i en av de neste dagene.
Ranna's Avatar
Trådstarter
Ett spørsmål til - om filene fortsatt er hele på den eksterne, kan jeg ikke da bare brenne dem ut derfra (Ubuntu)?



ooooog så om jeg konverterer disken til NTFS igjen, får jeg ikke gjennomrettet noe?
Sist endret av Ranna; 26. september 2006 kl. 11:53.