Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2723
På skolen som jeg går på er det (som på mange/alle andre skoler) normalt med en årbok til ungdomstrinnet hvert år. Når det gjelder omslaget til årboka arrangsjeres det en konkurranse som alle på ungdomstrinnet kan delta i. Premie er en stk. gratis årbok (hver) til den/de som designet det. jeg ble nettop ferdig med et forslag men jeg trenger kritikk. driver med det andre omslaget nå. Hvis det er noen som lurer så bruker jeg PhotoImpact 10.

Takker for alle svar!

Edit: det på høyresiden er foran og det på venstresiden av den svarte streken er baksiden.


http://www.putfile.com/pic.php?img=3473391

Etter litt kritikk: http://www.putfile.com/pic.php?img=3473828
Sist endret av 9co; 23. september 2006 kl. 17:50.
hm, bakrunnen (bildet) syns jeg var litt uklart. Også syns jeg det var for mye skrift der, og litt uryddig.
Ingen av elementene nederst passet helt inn i bakgrunnen, altfor mye blur på gress-greiene og teksten øverst på høyre side.

Ørkenlandskap nederst og noen hus øverst kræsjer helt. Hva er greia med hvite strekene til venstre?
9co
Trådstarter
95 0
gresset var der fra før..
Jeg kan garantere deg at du ikke vinner konkurransen med bidraget der, det var noe av det jævligste jeg har sett. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte engang når det kommer til konstruktiv kritikk.
Sist endret av voldern; 23. september 2006 kl. 16:58.
9co
Trådstarter
95 0
goophy: det med husene, er skolen jeg går på. prøvde bare å være litt kreativ..

voldern: Sorry meg da. jeg går i niende..
og btw. så er det ikke så god konkuranse heller at det gjør noe.
Sist endret av 9co; 23. september 2006 kl. 17:03.
Siden du postet dette her, har du i allefall en god sjanse til å vinne Darwin-prisen.
Se her, nå har jeg ringet rundt det som virkelig ikke passer inn: http://voldern.net/dump/26510331244.jpg.
9co
Trådstarter
95 0
skikkelig inspierende får man si..
jeg tenker vel at søplekassa mi blir glad nå. Mett blir den i hvertfall.

har endra litt på det nå men..
Sist endret av 9co; 23. september 2006 kl. 17:13.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av 9co
voldern: Sorry meg da. jeg går i niende..
og btw. så er det ikke så god konkuranse heller at det gjør noe...
Vis hele sitatet...
Nå vil jeg ikke si at alder har noe med saken å gjøre. Det er jo resultatet av det du har laget som er det avgjørende.

Når du ber om kritikk, så bør du tåle både positiv og negativ kritikk.
9co
Trådstarter
95 0
jeg mener alder har en del å si da men.
Jada, jeg tåler litt kritikk vel
Sist endret av 9co; 23. september 2006 kl. 17:22.
usertitle import
bleh's Avatar
Var altfor rotete og upassende objekter her. Begynn på nytt og prøv å lage noe enklere.

Btw, greit at han må tåle kritikk og sånn, men voldern sin siste post var bare idioti.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
I følge denne siden er Abildsø skole en skole for funksjonshemmede, så kansje ikke så rart bilde ikke er så bra. http://www.peab.no/Referanseprosjekt.../Abildso_skole
Sitat av voldern
Se her, nå har jeg ringet rundt det som virkelig ikke passer inn: http://voldern.net/dump/26510331244.jpg.
Vis hele sitatet...
Må desverre si meg superenig i dette.
Må ærlig innrømme at jeg lo for meg selv når jeg så det der "Skole" med rød skrift
Sitat av Thoryllo
I følge denne siden er Abildsø skole en skole for funksjonshemmede, så kansje ikke så rart bilde ikke er så bra. http://www.peab.no/Referanseprosjekt.../Abildso_skole
Vis hele sitatet...
200 peng til deg
Sist endret av petterøes 3000; 23. september 2006 kl. 17:36.
9co
Trådstarter
95 0
Jeg prøvde liksom å unngå noe sånt som det her da men http://www.putfile.com/pic.php?img=3473792


Det skole-greiene på det første bildet skulle egentlig ikke være der da men. nå er det fjerna.



Sitat av Thoryllo
I følge denne siden er Abildsø skole en skole for funksjonshemmede, så kansje ikke så rart bilde ikke er så bra. http://www.peab.no/Referanseprosjekt.../Abildso_skole
Vis hele sitatet...
Jeg vurderer å endre signaturen min.. Og btw. Thoryllo går i klassen min
Edit: jada, ser at den ikke kom med her..
Sist endret av 9co; 23. september 2006 kl. 17:57.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Lol til den siste der med regnbuefargene! Grusom, men på en fet måte. Den må du bruke
Til å gå i 9. klasse syntes jeg at du har vært flink, jeg Konstruktiv kritikk: Less is more. Færre bevere, færre stygge fonter, mindre drit generellt sett - og dette kan bli bra.

Men tenk også litt på hva du ønsker å SI med coveret ditt. Hva har f.eks en ørken med skolen din å gjøre? På reklameskolen hvor jeg gikk, så stilte man dette spørsmålet om igjen og om igjen - helt til man fikk et fornuftig svar: Hva vil du si? Hva vil du si? Hva vil du si?

Til slutt forstår man at det man har laget ikke er godt nok, fordi hvis noen stiller deg det spørsmålet på ørken-greia di, så blir du svar skyldig: "Jeg vil si at skolen min ligner en ørken.. Jeg vil si at skolen min er varm.. Jeg vil si at skolen min... Ah fuck, what the hell, jeg får begynne på nytt"

Aldri begynn med illustrasjonen først. Begynn med logikken - og så lar du illustrasjonen/designet følge som en naturlig konsekvens av svaret på hva logikken forteller deg.

Eks:
Hva vil jeg si? Jeg vil si at dette er en årsbok for min skole, som jeg ser på som en god og pen skole.

Da vil passende illustrasjonselementer f.eks være fremtredende bilder av skolen, fargerike bilder av glade lærere, skolenavnet skrevet i en klassisk font, noen elever som hygger seg, osv.. Da får du et omslag som står i samsvar med hva du ønsker å kommunisere
9co
Trådstarter
95 0
Ja der har vi kritikk!! Takk!

__________________
[color=grey]
Google is your friend. Thoryllo is mine.

It's a reason they call it regler. Og du? Vet du hva å søke er?[/color]
Sist endret av 9co; 23. september 2006 kl. 18:24.
Sitat av 9co
Vis hele sitatet...
Skriften på framsida er like stor som "signaturen" din på baksida.

Kutt ut signaturen din, og be om kredit inni årsboka, evt gjør del liten (og da meiner eg LITEN).

Tittel på boka kan nok med fordel vera litt større slik at folk ikkje trenger å gjette seg til kva dette er... Dessuten står skole sammen med 06/07, men navnet på skolen aleina...
Høyrer ikkje skole navnet og skole sammmen, mens årstallet heller kan stå for seg sjølv?

Grastustene i forgrunnen ser ikkje ut til å være i fokus, dette irriterer meg, for det er eineste som er i kontrast til bakgrunnen.

Og som skrevet over her... Hvorfor en ørken?

(nå har eg skrevet litt bokmål, litt nynorsk, og litt dialekt... sorry for det )
9co
Trådstarter
95 0
det bildet du snakker om var ikke ment å være seriøst etter den kritikken jeg hadde fått. Jeg kunne vel kanskje hinta litt om det.. men takk for svar
Jeg starter helt på nytt.
Har lagt merke til at hver gang noen lager noe på dette forumet som ikke er så veldig bra så hiver alle seg over med veldig negative og frekke komentarer. Hvis man ikke har noe konstruktivt og si så kan man holde kjeft.

Hvis en person har brukt tid på noe og vil vise det fram for andre, så kan dere vel iallefall være voksene nok til og være høflig? Er en del komentarer her som er helt unødvendige. Har ikke sett noe lignende på noe annet forum før....
Du har forsåvidt rett, men samtidig postes det en del ting som er så dårlige at det rett og slett ikke finnes noe bra å si om produktet.

Det er ikke vits i å surre kritikken inn i et mykt koseteppe heller, er det ræva så er det ræva
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av h3ro
Har lagt merke til at hver gang noen lager noe på dette forumet som ikke er så veldig bra så hiver alle seg over med veldig negative og frekke komentarer. Hvis man ikke har noe konstruktivt og si så kan man holde kjeft.

Hvis en person har brukt tid på noe og vil vise det fram for andre, så kan dere vel iallefall være voksene nok til og være høflig? Er en del komentarer her som er helt unødvendige. Har ikke sett noe lignende på noe annet forum før....
Vis hele sitatet...
er helt enig med deg, tenk alle de som blir skuffet. det er ikke noe kult sånn...

men, jeg synes den første var bra det ble liksom litt tomt på den andre.
Faan for en jævelig døll gjeng da?! Ah, nå ser jeg at stormen har sagt mye av det jeg ville si, men jeg vil gjerne benytte anledningen til å si til alle de her som slakter dette så jævelig: SKJERPINGS FOR FAAN! Jeg blir skikkelig irritert av sånt unødvendig PISS som det har vært mye av her! Det får faanmeg være grenser for å slakte et ærlig forsøk! Han har IKKE falt i filterfella (bortsett fra på teksten da), og det var LANGT fra det jæveligste jeg har sett! Det er en fyr i tekstklassen hos oss som holder på på samme måte og slakter alt, og det er INGEN som liker å samarbeide med han. Hvorfor? Fordi å slakte ideer på et tidlig stadie dreper alt av kreativitet! For ikke å snakke om at det er rent komisk å se hvordan dette blir slakta når man ser på all sirkelrunkinga 350D-gjengen i fotoforumet holder på med.

9co: hør på stormen, tenk mer idé før du begynner med gjennomføringa, og ikke la all slakten som har kommet her dra deg ned. Start med å plukke fram blyant og papir, og skriv ned forskjellige ting du tenker på når du tenker på skolen, kanskje lage noen grove skisser hvis det er noe spesielt du kommer på. Er det en eller annen komisk detalj du kan fremheve kanskje? Prøv å finne noe spesielt for skolen, kanskje en spesiell hendelse? gjør ikke noe om det blir veldig internt så det bare er folk fra skolen som skjønner det, det er dem det er for. Husk også at selv om foto er en fin ting, så er det ikke alltid det er det som er den beste løsninga, til sånt som dette ville jeg kanskje ha holdt en knapp på f.ex. en enkel tegning (karikatur av rektor/skolen?), og ikke fall for fristelsen til å kjøre på med masse filtere på tekst eller andre ting, det gjør det ikke bedre selv om det virker spennende de første gangene man er borti det. Kanskje du kan lage noe helt "manuelt" og scanne inn, og bare rentegne med photoshop?
Sist endret av atomet; 4. oktober 2006 kl. 00:45.
Skal denne boka selges, eller er det noe som kopieres og deles ut?
Isåfall ville jeg fått klarert opphavsretten på bildet. Arrester meg hvis jeg tar feil, men jeg tviler på at det er du som har sittet på huk med kameraet i en ørken.
For mange uklare elementer. Selv hadde jeg aldri drøsset på med en haug av effekter. Helt grei, jeg ville ikke ha brukt den.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Wow... Deeply disturbing?
Ganske kult!
Men.. Er du sikker på at det ikke er en drapsliste?..
xD

Ser nesten ut som om noen bare har hatt det utrooolig kjedelig i en skoletime ;-)
Så veldig ut som alle kladdearkene mine på prøver igjennom u.skolen