Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1523
Problemet mitt er at jeg har klart å slette en hel haug med indesign dokumenter.
jeg har de ferdige pdf ene, og lurte på om noen vet hvordan, jeg kan få åpnet disse i indesign, så jeg kan redigere dem igjen.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Det er vell ingen annen måte å gjøre det på, en å prøve og åpne PDFn i Indesign da?
kenny's Avatar
Trådstarter
får bare feilmeldinger, men står at en plugin som støtter formatet kanskje mangler.
vet noen hvor jeg får fatt på denne pluginen, uten å søke meg ihjel på google?
Sitat av kenny
får bare feilmeldinger, men står at en plugin som støtter formatet kanskje mangler.
vet noen hvor jeg får fatt på denne pluginen, uten å søke meg ihjel på google?
Vis hele sitatet...
Skal vedde på at om du tenker litt på feilmeldingen(e) og så søker tar det maks 5 søk om du bruker riktig hode å tenke med.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Etter hva jeg leser på nettet, så er det mulig og på et eller annet hvis å få åpnet en PDF i Indesign.
MEN! Problemet er at siden PDF er et "ferdig" filformat, vil du bare kunne gjøre enkle forandringer.
AKA; Det fungerer dårlig.

Men du kan jo prøve deg frem - "If you just want to import a PDF into your document go to the 'Place'
command ctrl d (PC) or command d (Mac) and place in your page(s) as you
would with a graphic."
PDF2ID converts PDF documents into a fully editable InDesign file recreating the intended construction and layout of the document.
Vis hele sitatet...
http://www.recosoft.com/products/pdf2id/index.htm
Kanskje der?
Sist endret av Maol33t; 14. mai 2008 kl. 23:00.
kenny's Avatar
Trådstarter
takk, skal prøve å finne det PDF2ID programmet et sted gratis.
har prøvd å "place" det i indesign, men det blir som en stor fil...
jeg må kunne redigere hele dokumentet, og gjerne få med alle fontene jeg har brukt og sånn.

takk for hjelpen
Om det er små endringer du skal gjøre, kan du jo prøve å redigere i Acrobat (Professional).
Ellers er det jo hvertfall mulig å hente bildene ut av PDF gjennom Acrobat, og tekst kan du jo kopiere

Ellers ville eg kanskje lagt min lit å prøve å kjøre recovery av dokumentene.


Edit:
Sorry - såg litt seint at tråden var ein mnd gammel.
My mistake.
Sist endret av 2rB; 21. mai 2008 kl. 12:53.
Du trenger ikke lete lenger inn Illustrator

Illustrator og .PDF -dokumenter har veldig mange fellestrekk, og PDF-er er høyst redigerbare med Illustrator.
kenny's Avatar
Trådstarter
OJ!
det funka... takk for hjelpen!!