Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4174
Jeg ønsker konstruktiv kritikk på min første logo laget i illustrator.

Det er en logo for "artistnavnet" mitt. Foto og grafisk design er bare to hobbyer og også noe vi holder mye på med på skolen, derfor jeg skrev det under

Link
disste taggene du har laget på Aen og på Den de likte jeg ikke så godt.
Det var ingenting "wow" med logoen, og fikk en følelse av at jeg har sett noe lignende før.
Men, den var ren og pen og var grei å se på. Jeg hadde kommet til deg å fått tatt et bilde, i forhold til flere andre logoer som er der ute.
jeg likte det veldig godt, stilrent.
underteksten kunne kansje vært justert sånn at ikke P'en i photografer gikk utenfor... og selv så hadde jeg ikke laget hakkene i o'en og a'en, hvis ikke det er meningen at de skal se ut som små mus da =) men veldig bra.
Sist endret av TETRS; 7. april 2008 kl. 15:20.
Rent og stilig likte den. Kansje litt skarpere kanter på bokstaver og logo.
Sitat av TETRS
underteksten kunne kansje vært justert sånn at ikke P'en i photografer gikk utenfor...
Vis hele sitatet...
Jeg målte opp i PS selv, og den går ikke utenfor, det ser bare slik ut.

Stilren og grei er den, syntes det er en helt okey logo. Men du mangler kanskje litt kontrast og spenning før du får den siste "WOW"-en.
Sist endret av Restyle; 7. april 2008 kl. 15:22.
Sitat av Restyle
Jeg målte opp i PS selv, og den går ikke utenfor, det ser bare slik ut.
aha, øyebedrar =) jaja, takk som rettet meg.
Vis hele sitatet...
aha, takk som rettet meg =) synes kan bedra noenganger.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Synes i'en var litt awkward.. Hadde kanskje vært bedre om prikken var over resten av logoen? Slik at i'en blir riktig om "car" liksom er i små bokstaver. Evt at du brukte stor I.

Ellers var det veldig flott.. Vet ikke helt om jeg synes de taggene er bra eller dårlig.. Gir logoen litt ekstra identitet, men de skalerer vel kanskje ikke så veldig bra. For detaljert i forhold til resten av logoen.
Stilren logo, ville tatt bilder hos deg!
Trådstarter
87 4
Takk for bra, konstruktiv kritikk! Det er slik kritikk jeg ønsker å få. Ikke stygge sleng kommentarer jeg ofte ser andre steder.

Skal pusle litt mer med den å se hva mer jeg får til. Og selvfølgelig, er det noen som har ideer så syng ut. Åpen som en bok.
Likte logoen. Som sagt før her, var ikke så mye "wow" med den, men syns den var kul allikevel.
Seen it all before. Desverre, var stilrent, men som sagt sett det før!
Stilrent, men jeg likte ikke at "hakkene" på a-en og d-en skilte deg ut. Også prikken over i-en

Kanskje legge på noen enkle streker rundt det? 3 stk. elns.. Bare pass på å ikke overdrive det, for da blir det nok ganske stygt.
Mener fortsatt at du skal skyve "photography" innover. Hjelper ikke om du måler opp så lenge det ser feil ut. Husk at "vekten" på C'en ikke ligger like langt ut som underteksten

Edit: Liker taggene, blir litt for anonymt uten. Når du allerede har en logo med stil som er blitt brukt mye før vil det lønne seg å beholde taggene for å få en sterkere identitet.
Sist endret av ZrP; 7. april 2008 kl. 18:13.
Min erfaring med logoer er at det er et h*****e å få det til kult. Jeg syns du har gjort en god jobb. Har ikke noe negativt å si om den, å det må da kunne tolkes positivt. Dessverre er det ikke noe innovativt kult ved hen heller. Men som sagt, jeg syns den funker fedt...
Jeg synes den er kul, men tyngdepunktet er for langt til venstre. Jeg flytta i-en bittelitt til høyre, og jeg synes det ble bedre.
Det ligner litt for mye på caldi synes jeg. Er det mulig å fremheve mer at det er en R?
Trådstarter
87 4
skal se om jeg får tid til å lage en versjon nr. 2 i morgen. Igjen, takk for alle kommentarer!
Vakkert mann! Stilfullt syns jeg.
Jeg har absolutt null erfaring med logoer, men jeg kan jo legge til noen punkter du kan proeve ut:
*Gjoer som DonTomaso sier, og flytt teksten under etter(uten aa strekke den, bare forsyve), saa kan det hende det fjerner litt av den "skjevhetsfoelelsen" som noen nevnte tidligere..
*Lage teksten under litt mindre, og bare midtstille den.
*Gi "c"-en en vinkel nederst i venstre hjoerne..
*Runde av vinkelen nederst til hoeyre paa "i"-en.
*Blande noen av de her.

Det kan hende at det her bare fucker opp logoen din, men det skader jo ikke aa proeve..
Jeg syns naa egentlig det var en helt kurant og grei logo, jeg.

Lykke til!
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Kjempefin!
Syntes ikke at du burde fremheve r'en ettersom det vil ødelegge dens symetriske stilling til d'en.
Likte heller ikke de taggene så godt, men når jeg tenker meg om, så må de vel være der for å vise hvilken bokstav den er? Kan du ta å fjerne de og laste opp på nytt?
Har ikke ps her nå, og paint er tard.

Selv om syntet bedrar, så burde du fortsatt flytte underteksten litt til høyre. Det er ikke målestokken i ps som skal se dette, det er vanlige mennesker og det burde derfor være sånn at de de ser er bra.
Så prøv å flytt teksten litt til høyre.

Bra jobbet
▼ ... over en måned senere ... ▼
Om dette er den første logoen din laget i Illustrator; godt jobba!

Det hele er veldig stilrent og clean, det liker jeg. Men de små "hakkene" på a'en og d'en kunne jeg vært foruten, hvorfor er de der? Appellerer de til noe spesielt?

Jeg hadde nok også stoppet opp foran denne logoen om jeg hadde planer om å bli fotografert
Jeg savner bittelitt limegrønt i den, utenom det synes jeg at den så pro ut
Sist endret av Berre; 18. mai 2008 kl. 21:02. Grunn: lime
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg merket også veldig fort at prikken over i-en ødelegger litt. Har du vurdert å skrive "Photography and Design" under istedenfor? Høres bedre ut i mine ører, men kan kanskje skape inntrykk av at "cardi" er et firma og ikke en person. Men jeg synes det tar ekstremt lang tid å si "Photographer and Designer".
generelt veldig fin, men jeg lurer veldig på hva som er motivasjonen for de taggene på a og d? hvis du ikke har noen god begrunnelse for dem (ikke at det trenger å være så obvious - men en grunn bør det være), så ville jeg ha droppet dem, og heller tenkt ut noen annen "meningsfylt" detalj. Kanskje du kan bruke lukkeren (altså det klassiske "øyet") fra kameraet til noe i enten a eller d, og noe fra designverdenen i den andre?

Prøv å droppe prikken over i'en, og gi den samme høyde som de andre bokstavene, det kommer til å tolkes som en "i" samme hva vil jeg tro. Som en annen her nevnte må du jobbe litt med knipingen, spesielt mellom d og i blir det veldig feil, og jeg syns du bør jobbe litt mer med r, se om du kan forbedre den litt uten å ødelegge samspillet med d'en.
Trådstarter
87 4
Beklager veeeldig sent svar fra min side, men hadde lagt den litt på is, ettersom at skolen tar på om dagen. Men i dag så skal ejg få fart på ass'n og slenge ut versjon nr 2.

Herlig at alle er så engasjerte og kommer med flott konstruktiv kritikk! Keep it that way.

Lars'ern: Stemmer, første logo i Illustrator, derfor er det også lite farger ettersom at jeg ikke kan det å fargelegge noe særlig. Gjerne sleng inn noen bra tutorials eller guider hvis dere hvet om noen.

Goillum: Hva tenkte du med limegrønt? Kanskje underteksten skal være limegrønn? Jeg prøver litt og ser hva som ser bra ut. Enig i at limegrønn er en ganske fet farge.

Generelt: Tydelig at alle er enige i at de hakkene på A og D ser litt merkelig ut. Skal endre på det, og endre litt på I. Også skal jeg sørge for at tyngdepunket blir med midtstilt. Og R skal jeg også gjøre noe mer med :P

Da tror jeg at jeg har litt å gjøre i dag.

Edit: Skjønner ikke åssen folk klarer å lage sånne farger link
Sist endret av cardi; 21. mai 2008 kl. 10:38.
Sitat av The Freak
Det ligner litt for mye på caldi synes jeg. Er det mulig å fremheve mer at det er en R?
Vis hele sitatet...
jeg trodde at det sto caldi til jeg leste posten din the freak
Trådstarter
87 4
Oppfattet

Edit: Sliter skikkelig med å lage en R som passer inn. Noen forslag ute å går?
Sist endret av cardi; 21. mai 2008 kl. 11:16.
Glemte forresten å si at logoen ellers var veldig fin og stilren! gj
Eg syns det er ganske logisk at «r» og ikkje en «l».
Det er ikkje logisk at ein «l» ville ha bua over ein anna bokstav - så trur mesteparten av folk vil forstå at det er ein «r».

Men om du kan leva med at noen kan feiltolke det eller ikkje er jo opp til deg.

Ellers enig at det er ein stilrein logo.
Det er ein logo som utstråler profesjonalitet (og ikkje «kom her og sjå på meg, for eg har ein sirkus-logo»).
Sitat av 2rB
Eg syns det er ganske logisk at «r» og ikkje en «l».
Det er ikkje logisk at ein «l» ville ha bua over ein anna bokstav - så trur mesteparten av folk vil forstå at det er ein «r».

Men om du kan leva med at noen kan feiltolke det eller ikkje er jo opp til deg.

Ellers enig at det er ein stilrein logo.
Det er ein logo som utstråler profesjonalitet (og ikkje «kom her og sjå på meg, for eg har ein sirkus-logo»).
Vis hele sitatet...
om det er logisk eller ei, er det mange som ikke tenker slik. Jeg forventer når jeg ser på en logo at jeg faktisk forstår hva som er skrevet. Jeg syntes logoen var veldig bra, men R`en må fikses
Trådstarter
87 4
Jobber hardt med den R'en :P Men steike, det skulle være vanskelig. Ingen som har sett en R som kunnet passet inn?

Versjon 2 er klar: Link

Dette blir mer en grov versjon for å sjekke om R og I funker. Vet at hakkene er plassert litt feil men det gjør ingenting akkurat nå.
Sist endret av cardi; 21. mai 2008 kl. 14:51.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
liker fortsatt ikke i-en, den er bedre enn den første though, tror jeg liker den første r-en bedre, men det er det nok delte meninger om. Tenkt noe på forslaget mitt om endring av teksten under?
Trådstarter
87 4
Okei. Vanskelig den R'n! Jeg kan gjøre det nå. Tenker som så at siden det er "artistnavnet" mitt at det ble mer riktig med photographer & designer, men det skader ikke å prøve.

Da endret jeg det. Ligger på linken ovenfor.
Sist endret av cardi; 21. mai 2008 kl. 14:52.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Utkast 2 er mye bedre spør du meg.
Det har ganske lite å si nå, etter et par måneder.
huffameg hater folk som poster i eldgamle topics men jeg må bare få dette sagt: kjempe bra outcome, den er lett å se på og "behag for øye". men håper du har funnet frem til .PNG formatet, det er så irriterende å se et high res bilde ble rapet pga jpg. se nærme skriften så ser du at fargen blir ekkel og rar. Bare pga JPG.

Bruk png
Sitat av cardi
Dette blir mer en grov versjon for å sjekke om R og I funker. Vet at hakkene er plassert litt feil men det gjør ingenting akkurat nå.
Vis hele sitatet...
kan jo fort hende den ikke var så smooth fra starten der da siden det var en "grov" skisse
ikke legg all skylden på .jpg denne gangen
Ville laget I-en lik r-en, bare andre veien og med prikk (altså slette et stykke av streken).
Kan du forklare D-en? Jeg forstår ikke hvorfor det er en D. Buen din går motsatt vei av en liten "d" , og resten av bokstavene er små, så jeg ser heller ikke helt hvordan det kan bli en stor "D".
R'en er jo stor, C'en kan i praksis være stor siden den er lik uansett og i løkkeskrift så kan A'en også være stor. Da gjenstår bare I'en som jeg mener at man kan putte en prikk på eller ikke, uavhengig av om den skal være stor eller ikke (ihvertfall innenfor design av logo og denslags..)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Likte den. Enkel og grei Men syntes i-en ikke passet helt inn.
har du titta noe på datoene i denne tråden, mfv? den nærmer seg raskt et halvt år...