Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 488
Hei!
Har nå lastet ned Ubuntu desktop versjonen og skal installere den.. Når jeg setter i cden så starter den opp på en måte i Ubuntu og jeg trykker på knappen for å starte installasjonen. I My Computer så kan jeg se navnet på diskene, altså jeg vet hvilken disk som inneholder hva og hvilken disk jeg kan formatere.. Men i installasjonsprogrammet så står det bare masse tall.. SDA og SDB elns bla... Men hvordan kan jeg finne ut hvilken disk jeg skal velge her?

Takk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Olav
Hei!
Har nå lastet ned Ubuntu desktop versjonen og skal installere den.. Når jeg setter i cden så starter den opp på en måte i Ubuntu og jeg trykker på knappen for å starte installasjonen. I My Computer så kan jeg se navnet på diskene, altså jeg vet hvilken disk som inneholder hva og hvilken disk jeg kan formatere.. Men i installasjonsprogrammet så står det bare masse tall.. SDA og SDB elns bla... Men hvordan kan jeg finne ut hvilken disk jeg skal velge her?

Takk!
Vis hele sitatet...
Når du er i Ubuntu LIVE, så kan du gå i System-menyen og på «Administration» og så på «Disks». Her kan du sjå alle diskene som er i datamaskina di, og det vil også stå hvilke som er SDA og SDB, osv.

Litt vanskelig forklart kanskje... Men sitter på OSX her, og har ikkje ei Ubuntu-maskin tilgjengelig nett no... så er ikkje heilt sikker på menyene og slikt.

Eller er kanskje diskene automatisk mounta i Ubuntu Live?
Går det ikkje å høyreklikke på disken du skal bruke, for å få opp meir informasjon om den?


Håper det hjalp deg litt, sjølv om alt er basert på mitt fantastiske minne...
og kanskje ikkje h e i l t korrekt.