Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 547
Forleden registrerte jeg meg på manpower.no og når jeg var innom hovedkontoret i Oslo skulle en konsulent sjekke profilen min. Jeg så på skjermen hans og der stå alle profildetaljene mine, inkludert passordet mitt. Han misbruker det sikkert ikke, men er jo tross alt passordet jeg bruker på alt annet. Trodde slike passord skal være krypterte. Jeg kan heller ikke skifte passord.

Er det sånn på flere nettsteder?
det smarteste er jo å ha forskjellige passord
TheSec0nD's Avatar
Trådstarter
Var vel ikke helt det jeg lurte på. Ser heller ikke poenget i å ha en hel haug med passord. Jeg har ett passord jeg bruker på det jeg føler er seriøst og viktig. Ellers har jeg et annet crappy passord jeg bruker på diverse dritt.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Er det ikke noen regler eller noe slikt om at det skal være kryptert? (Ved nærmere ettertanke så høres det ikke helt rart ut at de har passordet ditt, men likevel)T.o.m. helt standard forum har jo krypterte passord. Men det kan jo være at jeg er helt på bærtur på villspor i skogen nå da.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, det er ingen klare regler om slikt, men en kan vel sei at det er forventa at passord er krypterte.

Eg ville påpeikt ovenfor dei at det er en dårlig praksis, og at dei bør vurdere å endre det.