Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 750
Hei.
Installerte knoppix 3.4 fra knoppix live CD i går, har prøvd å fikse ADSL med telenor uten noe hell. Jeg har prøvd en del forskjellige ting som skal ha fungert for andre. Uansett har Telenor ADSL og jeg trenger litt hjelp til å få det til å kjøre.
Hvis du ikek ha gjort det, så må du bruke PPoE configuratoren i Knoppix.. Legg inn brukernavn og pass.

Hvis du kobler til via en router burde knoppix finne IP selv, og da skulle det funke uten å confe noe, så da vet jeg ikke hva som er galt...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Funket ikke det nei, prøvde å bruke RP-PPPoE 3.5 istedenfor som sier at jeg connected når jeg bruker adsl-start men det funker f. eks ikke å pinge vg.no eller browse den. Noen som vet hva som kan være galt?
Prøvd å legge inn en dns i /etc/resolve.conf?
Og er du 100% sikker på at du bruker riktig brukernavn? altså ?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
OK. Jeg hadde aldri prøvd linux før jeg satte i Knoppix live CDen. Det første jeg gjorde etter det, var å bla meg frem til network config(eller noe i den duren, husker ikke navnet) og så trykte jeg pppoe config. JEg trykte Ja mange ganger og så kom det frem et vindu der man skulle skrive inn online brukernavn(bruker@online.no) og så passord.

Et klikk på mozilla. Vi er på nett.

Faktisk den enkleste internett konfigurasonen jeg har vært gjennom.