Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 3094
Hei, driver å utarbeider siden min. Å trenger noen saklige tilbakemeldinger på farger etc.
Siden skal være som den er i form, men ikke nødvendigvis farger.

Bruker CSS så fargeskifte er ikke noe problem.

Er det riktig av meg å bruke den sterke blåfargen, sammen med det hvite, eller skal jeg gå over i grått å bruke blå og svart tekst. Har en mange fargeskjemaer, liggende i hodet.

Headeren er ikke ferdig, så det er bare å melde på den også.
Fint med url også
Ja den siden blir jo knall*kremt* link?


edit; url står jo på den greia under
Før 50 til forteller at link mangler: http://www.thedeeq.com/ (fant link via siden i signaturen)
Det gikk kansje litt for fort her... hehe

Men det er jo som cavey sier www.thedeeq.com
Er ikke flink med sider, men det der ble litt vell blått
ja, litt blått. Men er det Vålerenge, så er det Vålerenga
kunne likt å se litt komplementær kontraster her, iallefall noe som bryter alt det blåe, men ellers pent.
Banneren: Banneren var grusom, selv er jeg ikke fotball supporter så det har ingenting å si
Ble liksom litt for mye rot. "Overskrifta" var litt vel photoshoppa for min del, og hvorfor har du skrevet det litt under bare lagd den transparang?

Menyen: prøv å få den ut av bannern og i et eget felt. Hvorfor har du < foran alle linkene?
Dette var ikke noe pent.

Likte siden du har vålerenga i bannern at du kjører Blått.

Stå på
Jeg skal tone ned det blå litt, bannern er som sagt ikke ferdig, har bare kasta sammen masse masse masse. Skal se på det etterhvert. Regner med å roe den ned litt.

Har satt i "<" foran linkene for å være tydeligere på at de kan klikkes på.

Kontraster kommer, antagelig blir bakgrunnen hvit, lysere blå og teksten noe annerledes.
- Banneren var forferdelig stygg... Utrolig stygg... vemmelig nesten. _alt_ for mye ting og tang i logoen. Hva om å bare ha et bilde av deg selv, litt tydeligere, og fjern den der fada www.thedeeq.com greia

- "Content Management Powered by CuteNews" er ganske så stort. Er det ikke lov å ta bort dette? Er det ikke open source greie?

- Det er ikke så veldig mye å gi kritikk på. Du burde heller arbeidet litt mer med siden.

- Jeg sitter i firefox, og når jeg trykker på menyknappene "linker" og "bilder", så flytter hele sia seg til venstre? Litt kodefeil?

+ Jeg synes tekstformateringen er veldig pen og oversiktelig. Det finnes såå mange sider som ikke klarer å få dette bra til!

+ Jeg likte menyplasseringen.

+ Tror dette kan bli en veldig bra side om du jobber litt mer med den.

Lykke til
Sist endret av Sabbi; 16. januar 2006 kl. 22:28.
Ang CuteNews.

http://cutephp.com/cutenews/register/

Gratis med den, betaling for å få den vekk. Men må da finnes en crack etc til dette? Noen som har noe tips?
Likte ikke fargene generelt på siden, rosa tekst på blå bakgrunn?
grusom fargesammensetning
Du burde definere en bedre / penere font, f.eks. verdana. Standardfont er ikke noe pent. Personlig synes jeg forresten at det å bruke tegn som '<' (eller kolon, som en del andre bruker) i menyen ser temmelig rotete ut. Fjern det, evt. erstatt det med et lite ikon-aktig bilde i stedet.

Ellers var siden litt vel mørk. Og litt vel blå, som nevnt. Kanskje det rett og slett hadde gjort seg bedre med hvit bakgrunn, både i headeren (i stedet for publikumsbildet) og i selve innholds-boksen? Sabbi spurte om det ikke går an å fjerne CuteNews-linken. Jeg kan bekrefte at det er fullt mulig (og lovlig), du må bare finne ut hvor den ligger.

Egentlig var siden litt enkelt oppbygd. Mulighetene virker liksom litt begrenset nå; en stor header, noe tekst under, og det er alt. Kanskje er det fargen som har litt av skylden (siden nesten alt er i samme farge), men jeg får i alle fall en følelse av at siden er litt endimensjonell, om du skjønner hva jeg mener? Mer variasjon, og mer innhold takk!

edit:
Jeg så dette med CuteNews og registrering først nå. Det må være noe nytt. Det var i alle fall ikke slik før. Synd...
PSY:
Innholdet og variasjonen kommer etterhvert. Jeg har bevist gått inn for å lage en side så enkel som mulig. Problemet nå er at, headeren er for oppskakende, rett å slett schtøgg, men det får jeg fikse litt på. Verdana blir nok ikke valgt...

Jeg har brukt CN i lang tid, å det er først på denne versjonen, eller den forrige det har kommet. Grunnen til dette er antagelig at store firmaer har brukt scriptet, å dermed har folka bak sett seg en måte å tjene penger på. Kapitalister

BTW:
Er det noen som har noe tips om bildegalleri, som ikke krever MySQL og som jeg kan forandre på utseende på lett.
Sist endret av Thedeeq; 17. januar 2006 kl. 00:37.
http://www.largobo.net/thedeeq/header-draft-th.jpg

Klikk på bildet for original størrelse

Har nå laget headeren som du ser over. Har ikke slicet den og sånn enda. Men et utkast på hvordan jeg vil ha den.

Har nå bare et bilde av meg. Menyen er flytta fra bunnen og opp på siden, litt utradisjonelt, men jeg likte det litt. endret på logoen, så den skal "lyse" mer opp. VIF emblemet er fjernet. bakgrunnsbildet har vært igjennom et filter i PS, for at det skal bli mindre framtredende...

Får at headeren ikke skal se tom ut, har jeg lagt på mange stikkord om ting som betyr mye for meg. Ganske gjennomsiktig.

Menyen:
Har brukt bindestrek for å symbolisere valg, og likhetstegn på sub-valg.

Oppsumering:

Jeg føler det sånn at den røde markeringen rundt logoen, passer bra sammen med de orangsje kantene på siden. Jeg vil ha headeren blå slik den er nå.

Noen tips til forandringer?
Sist endret av Thedeeq; 17. januar 2006 kl. 01:41.
fjern ordene. Det ble maktesløst uleselig. Jeg har store problemer med og lese de stikkordene du har laget dessverre
Sitat av thomaseh
fjern ordene. Det ble maktesløst uleselig. Jeg har store problemer med og lese de stikkordene du har laget dessverre
Vis hele sitatet...
Poenger er jo ikke at de skal leses så mye. De skal være der for å bryte opp litt, samtidig som "grafikken" har en mening...

Hva synes du om farger osv sett mot de på siden.
De low opacity ordene i den nye banneren gjør alt bare mer rotete, og det er liksom ikke fokus på noen ting.. Enklere farger og lettere design i bannere appellerer som oftest for fler folk.
+ Ingenting
- Design
- Fargen
- Koding
Sitat av Stein Ove
+ Ingenting
- Design
- Fargen
- Koding
Vis hele sitatet...
Hvordan tror du at jeg skal få laget den bedre utifra det du sier der? Blir nesten bare dumt med sånne kommentarer... Personlig synes jeg de fargene jeg har valgt overgår dine langt på vei. Sånn Ari Behn ække helt min stil...
Sist endret av Thedeeq; 17. januar 2006 kl. 14:28.
Start på nytt. Les php-bøker. Les photoshop-bøker. Bli smart. Bli god. Bli en god webdesigner!
Sist endret av banankrem; 17. januar 2006 kl. 14:38.
Sitat av banankrem
Start på nytt. Les php-bøker. Les photoshop-bøker. Bli smart. Bli god. Bli en god webdesigner!
Vis hele sitatet...
hva har php med web design og gjøre?
Men les en god del innenfor CSS på w3schools og lag en side kun ut av css så har du lært mer enn du aner når du først er ferdig og fornøyd
Sitat av thomaseh
hva har php med web design og gjøre?
Men les en god del innenfor CSS på w3schools og lag en side kun ut av css så har du lært mer enn du aner når du først er ferdig og fornøyd
Vis hele sitatet...
PHP har en hel del med webdesign å gjøre. Jeg snakker ikke bare om grafikken, men rammeverket, som også kan omtales som "design".
Sist endret av banankrem; 17. januar 2006 kl. 14:49.
Cutenews copyright greiene er ikke noe problem å fjerne. Jeg har Cutenews 1.3.6 med templates kodinga til 1.4.1 eller no. 1.3.6 har ikke copyright greier. Prøv dette
Designet på siden er det jeg vil kalle ferdig. Takk for mange nyttige tips.
Sist endret av Thedeeq; 17. januar 2006 kl. 19:39.
Jeg syntes fremdeles banneren blir for rotete.

Menyen din ligger oppå deg (er det deg, miner om han i United filmen) som skaper rot.
Og jeg syntes hele grafikk delenen (dvs bannern) blir litt for photoshoppa.
Sitat av Luric
Jeg syntes fremdeles banneren blir for rotete.

Menyen din ligger oppå deg (er det deg, miner om han i United filmen) som skaper rot.
Og jeg syntes hele grafikk delenen (dvs bannern) blir litt for photoshoppa.
Vis hele sitatet...
Ja det er meg... For se hva jeg gjør med banneren, men gidder ikke skifte den noe mer på en stund.
Sitat av banankrem
PHP har en hel del med webdesign å gjøre. Jeg snakker ikke bare om grafikken, men rammeverket, som også kan omtales som "design".
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke helt sant, PHP er mere løsningen bak. Det er forskjell på webdesign, og webutvikling.
Lag en enklere banner!
Det er veldig lett å ta vekk "Content Managent by CuteNews" greia, det er en hel haug med kryptiske tegn nederst i inc/shows.inc.php som du bare fjerner (se kommentarlinjen rett over så skjønner du hvor det er).

edit: mente selvsagt inc/shows.inc.php



Enda mer nøyaktig det du må fjerne er :

Kode

if(!file_exists("$cutepath/data/reg.php")){ echo base64_decode('PGRpdiBzdHlsZT0ibWFyZ2luLXRvcDoxNXB4O3dpZHRoOjEwMCU7dGV4dC1hbGlnbjpjZW50ZXI7Zm9udDo5cHggVmVyZGFuYTsiPkNvbnRlbnQgTWFuYWdlbWVudCBQb3dlcmVkIGJ5IDxhIGhyZWY9Imh0dHA6Ly9jdXRlcGhwLmNvbS8iIHRpdGxlPSJDdXRlTmV3cyAtIFBIUCBOZXdzIE1hbmFnZW1lbnQgU3lzdGVtIj5DdXRlTmV3czwvYT48L2Rpdj4='); }
else{
     include("$cutepath/data/reg.php");
     if(preg_match('/\\A(\\w{6})-\\w{6}-\\w{6}\\z/', $reg_site_key, $mmbrid)){

     }else{
      echo base64_decode('PGRpdiBzdHlsZT0ibWFyZ2luLXRvcDoxNXB4O3dpZHRoOjEwMCU7dGV4dC1hbGlnbjpjZW50ZXI7Zm9udDo5cHggVmVyZGFuYTsiPkNvbnRlbnQgTWFuYWdlbWVudCBQb3dlcmVkIGJ5IDxhIGhyZWY9Imh0dHA6Ly9jdXRlcGhwLmNvbS8iIHRpdGxlPSJDdXRlTmV3cyAtIFBIUCBOZXdzIE1hbmFnZW1lbnQgU3lzdGVtIj5DdXRlTmV3czwvYT48L2Rpdj4=');
     }

 }
Sist endret av anners; 18. januar 2006 kl. 08:51. Grunn: Idiotsikker forklaring lagt inn.
Der var det gjort... Takker
For å si det sånn; "Siden får meg til å grøsse". (slakt)

<table> er som alltid fyfy på en side som dette. Du burde også virkelig lære deg litt basics innen fargebruk og kontraster. Dette svei i øya.

En fin side er w3schools.com.
hva er galt med <table>? hvis du ser nærmere etter er fargene valgt etter ganske klare prinsipper...

Harmoni på alle blåfargene - å komplementærkontrast med overskrifter og rammene.

Har brukt en slik metode for å bygge opp sider siden jeg startet, så jeg tviler på at jeg slutter med det, fordi du ikke liker det!
Jo driver forresten med ny versjon nå... Når tiden fikk gnage litt var jeg ikke helt fornøyd med hvordan ting ble løst der. Så har derfor startet litt på nytt.

For at jeg skal få den fleksibiliteten jeg trenger har jeg faktisk brukt <div>, prøver også å få siden XHTML godkjent, veit ikke hvorfor men jaja..

Antagelig kommer jeg til å lage flere fargeprofiler og design. Som kan veksles mellom... Noen som veit hvordan jeg gjør det? Har sett en del sider, som du enkelt endrer farger og sånn på.
Sitat av DezQuetoz
Jo driver forresten med ny versjon nå... Når tiden fikk gnage litt var jeg ikke helt fornøyd med hvordan ting ble løst der. Så har derfor startet litt på nytt.

For at jeg skal få den fleksibiliteten jeg trenger har jeg faktisk brukt <div>, prøver også å få siden XHTML godkjent, veit ikke hvorfor men jaja..

Antagelig kommer jeg til å lage flere fargeprofiler og design. Som kan veksles mellom... Noen som veit hvordan jeg gjør det? Har sett en del sider, som du enkelt endrer farger og sånn på.
Vis hele sitatet...
Du lager bare fler stilark
Ja, jeg skjønner jo det. Men hvordan får jeg tak i disse scripta som gjør at brukeren selv velger hva han skal se... Altså hvilket stilark
http://www.largobo.net/thedeeq/test/Design2.html

Jobba fram nytt design, enkelt å greit fordi det andre ble for dårlig når jeg skulle ha inn bloggen der. Derfor satsa jeg på større lesbarhet.

Merk - linker funker ikke, da dette bare er fila jeg har laget designet i.

Headeren er heller ikke klar, så den ligger ikke der.

den dere w3c knappen skal vekk, liker ikke sånt... Kansje jeg tar det i Infoen...

CSS og HTML/XHTML er testa i disse validatorene, har også sett over både i EI, FF og Opera... For meg så ser det ut som designet, og former holder seg som de skal i alle tre. Såvidt jeg veit er det XHTML 1.0 og CSS 2 som den er godkjent for...

Når jeg kommer så langt at jeg skal begynne og bruke det, har jeg planer om å kjøre to versjoner av CuteNews - et til siden, og et til bloggen. Porteføljen skal jeg kjøre med et galleriscript av noe slag, som jeg enda ikke har funnet.

Har jobbet med TopStyle 3 og 1st Page 2000/2006 - Ikke brykt wysiwig...

PS:
Huska URL også, ikke verst...
Sist endret av Thedeeq; 28. januar 2006 kl. 02:33.
urlen funker ikke :]
Nei, det er ikke så rart når jeg har skrevet feil endelse...

www.thedeeq.com/index2.php er en adresse som skal virke. Har ikke hatt tid de siste dagene, men håper at det begynner og bli ferdig i løpet av uka.
funka ikke den heller.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ja, da har jeg forandret en del her igjen. Skulle gjerne hatt litt tips videre, å litt feed på utseendet.

Bloggen er forsåvidt ferdig, det gjenstår noe arbeid på menyen. Men jeg regner med at jeg får gjort det ganske snart. Har ikke satt opp søkeverktøy eller arkiv enda, men antar at jeg har det oppe om kort tid.

Forsiden er gått raka vegen til hælvete fordi jeg har valgt og strukturere ting litt annerledes, bloggen ligger i egen mappe, med egen kopi av cutenews. Så har jeg en for resten av siden. Men er det noen som har noen tips til hvordan jeg lager underkategorier?

Per nå har jeg gjort det på denne måten:

Portefølje
Portefølje - Nyheter
Portefølje - Webdesign
Portefølje - Foto
Portefølje - Diverse

$include 1, 2, 3,4 på folio.php. Greia her er at jeg har satt opp eget script for galleri som har med foto og gjøre(Weat Images). Hvordan jeg løser dette etterhvert veit jeg ikke, men skulle hatt noen tips, eller linker videre.

Utifra headeren i bloggen har jeg valgt å lage en hel side med samme look som forside/hovedside. Men bloggen som først og frems skal leses, har jeg lagt opp til stor lesbarhet. Har jeg oppnådd dette?

Linker:
www.thedeeq.com - ikke før kl 20.00 i kveld
www.thedeeq.com/blogg
www.thedeeq.com/folio

Gjør oppmerksom på at det er feil i koden med folio og at det ikke går å navigere fra menyen der.

Folio:
Her skal jeg jo da ha inn to script. Et som brukes på bilder og et som brukes på andre ting.