Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  106 6524
Jeg vil gjerne annonsere folkeaksjonen mot Full pakke. Vi er en gjeng, på henholdsvis to-tre personer som arbeider for å stanse alt kjøp av Full pakke. Dette er som følge av reklamen, et idiotisk påfunn som ingen bør støtte opp om.

Om vi velger å ikke kjøpe Grandiosa full pakke, og med vi mener jeg oss, nasjonen, så vil ikke Grandiosa fortsette å produsere den. Det er et enkelt regnestykke:

Grandiosa solgte 50,000 kartonger Full pakke til butikkene den første dagen. Det tilsvarer 500,000 pizzaer. Og jeg vil vel kanskje annta at 400,000 av disse er solgt - kjøpt av godtroende, men misbrukte nordmenn. Da har vel Grandiosa dekt produksjonskostnadene for de pizzaene. Men det er i neste runde slaget skal avgjøres. Da skal vi nemlig ikke kjøpe Full pakke. Med den store suksessen Stabburet har hatt nå, vil de produsere et vanvittig antall Full pakke-pizzaer. Disse skal ikke vi kjøpe. Underskuddet blir så stort at de må legge ned produksjonen av Full pakke, og de vil innse at det ikke fungerer å bruke idiotiske reklamesanger som promo for produktet sitt.

Vi vinner.
Tja, dere vil aldri vinne på Grandiosa. Folk er og blir lettlurte, og firmaer utnytter dette, og kommer alltid til å gjøre det.

Forresten, sangen er helt forjævlig, den forrige var ihvertfall litt bra de første 5 gangene jeg så reklamen... Og pizzaen ser ut som matavfalldunken har falt over en pizzadeig. Ev. resirkulering. "Nå tar vi litt av alt og slenger på en pizza og ser om folk kjøper lol!"
byLARS's Avatar
Trådstarter
85 0
Sitat av Lille My
Tja, dere vil aldri vinne på Grandiosa. Folk er og blir lettlurte, og firmaer utnytter dette, og kommer alltid til å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Vi kommer til å dele ut superkule flyers

Kanskje vil vi også se en piczo-side. Bruke kjøpernes eget medium mot dem selv.
Spar meg! Full pakke-reklamen er jo dødsbra, reklamemessig sett. Genialt med en fengende sang og dans knyttet til et produkt. At enkelte sanger man ikke liker blir en landeplage må man bare leve med. Kan ikke si jeg har troa på folkeaksjonen din!

edit: Åja, hvis dere får en piczo-side er jo saken en annen. Da blir det jo riktig så bra!
Sist endret av GeirBauer; 15. mars 2007 kl. 15:00.
byLARS's Avatar
Trådstarter
85 0
Sitat av GeirBauer
Spar meg! Full pakke-reklamen er jo dødsbra, reklamemessig sett. Genialt med en fengende sang og dans knyttet til et produkt.
Vis hele sitatet...
Bæææ.

Jeg mener at det er dårlig gjort mot det norske folk å bruke så lave metoder for markedsføring. En sang som setter seg på hjernen mot ens egen vilje er irriterende, og grenser mot tortur.
Sitat av byLARS
Bæææ.

Jeg mener at det er dårlig gjort mot det norske folk å bruke så lave metoder for markedsføring. En sang som setter seg på hjernen mot ens egen vilje er irriterende, og grenser mot tortur.
Vis hele sitatet...
I rest my case...
byLARS's Avatar
Trådstarter
85 0
Sitat av GeirBauer
I rest my case...
Vis hele sitatet...
Du er vel en av de som danser til Ravi også du da.

Men uansett, om responsen er god vil vi gå videre med saken. Sammen er vi sterke.

"We are Freakforuuuuuum!"
kreativ nerd
devotio's Avatar
byLARS: Du viser stor forståelse for hva reklame er. Poenget med reklame er jo at du skal kjøpe produktet. Grandiosa har tydligvis lykkes da det virker som mange har kjøpt pizzaen, dessuten ser jeg at mange har lagt opp video på nettsiden til grandiosa hvor de danser til musikken. Helt genial reklamekampanje. Er det pizzaen eller reklamen du er imot?
Full pakke er som alle andre grandiosa en brødleiv med spy på.. Men likevell kjøper jeg det... kall meg gjerne dum!
Når var det det var på nyhetene at grandiosa som aldri hadde vært forandret (før det første pizzavalget) og at de da skulle prøve noe nytt?
Og hvor mange forskjellige grandiosaer har det vært etterpå?
Haha, vittig. Jeg skrev denne bloggposten for kort tid siden. Den tar opp alle sider ved trådstarters post, samt mer.
Flaming mottas med takk :P

Full Pakke er ute av markedet lenge før året ender. Mulig de drar igang noe før høst-semesteret.
Sist endret av Chubby; 15. mars 2007 kl. 15:12.
Bob Sacamano
John B's Avatar
Sitat av byLARS
Bæææ.

Jeg mener at det er dårlig gjort mot det norske folk å bruke så lave metoder for markedsføring. En sang som setter seg på hjernen mot ens egen vilje er irriterende, og grenser mot tortur.
Vis hele sitatet...
Hahaha -- altså, du mener at Stabburet burde satse på en mindre suksessfull måte å markedsføre sine produkter på? Hele opplegget er genialt sett med en markedsførers øyer. Det at du nå prøver få i gang en kampanje mot dette vil kun sette deg selv og dine medsammensvorne i dårlig lys, spesielt når deres hovedargument er at deres markedsføringstrategi er "lav". Resultatene viser jo det motsatte, uavhengig av hva du som et uavhengig enkeltindivid mener om det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
For meg, personlig, kan hele grandis imperiet brenne til grunnen, det er en skam, en tyggis klint over vårt plettfrie nasjonale bilde!
Jeg er med. Lars Kilevold fortjener ikke å leve. Makan til drittsang.
Sist endret av Slaktern; 15. mars 2007 kl. 15:33.
Sitat av byLARS
Du er vel en av de som danser til Ravi også du da.

Men uansett, om responsen er god vil vi gå videre med saken. Sammen er vi sterke.

"We are Freakforuuuuuum!"
Vis hele sitatet...
"You are a SØPPELNERD!" *Synge*
=)
Men pizzaen er forholdsvis god!
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Dodecha
For meg, personlig, kan hele grandis imperiet brenne til grunnen, det er en skam, en tyggis klint over vårt plettfrie nasjonale bilde!
Vis hele sitatet...
Enig!... bortsett fra den delen at vi har et plettfritt nasjonalt bilde, men... det ødelgger vårt nasjonale bilde, definitivt.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Jeg ber dere vennligst om å avstå fra å bruke FreakForums navn til å presentere deres sak. Ikke fordi jeg på noen måte regulerer bruken av navnet, men fordi jeg nekter å bli forbundet med deres lavpannede forsøk på å gjøre hva?

Dere kommer ikke på noen måte til å lykkes med å dempe reklamemetoden selv om pizzaen slutter å selge, du sier det jo selv: pizzaen solgte utallige mengder bare første dagen. Salgsstopp betyr bare at produktet er dårlig, hvorpå de vil produsere en ny type som kommer med en ny sang og en ny dans.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hva går dette ut på? Boikotte en pizza fordi reklamekampanjen er irriterende? Ser ikke på TV så har ikke fått med meg denne, men personlig syns jeg pizzaen er ganske OK. Selvsagt ikke på høyde med den klassike Grandiosaen, men en fin varasjon er det jo - og dess flere å velge mellom dess bedre er det jo uansett.

Men hvis hele målet med boikotten er å få vekk en irriterende sang så er dette... vel, ganske tragisk. De fleste TVer har vel mute nå til dags?
Pizzaen er dritdyr, og jeg har hørt at den smaker piss, hvis det ikke forandrer seg er den nok borte veldig snart.
Jeg anbefaler HTTP://www.grontretthjem.no fremfor et hvilket som helst prefab/halvfabrikat.

Jeg ga denne tråden KP
Vet ingenting
Dette er rett å slett tåpelig. Om du ikke liker at Grandiosa har funnet ut en genial metode å få markedsført et produkt, stygt eller ei, så slå på en annen kanal hvis reklamen kommer, og kjøp Big-One! Bare fordi en liten gruppe mennesker ikke liker reklamen må Grandiosa få gjøre hva de vil. De selger, og da kan man heller si at folk er dumme som biter på. Grandiosa har gjort det bra når det gjelder de nye pizza-sortene. Om man ikke liker pizzaen, kjøper man den ikke. Å lage en "mot grandiosa" aksjon er tåpelig. Det finnes mye verre ting man burde protestere mot.
Uten å bry meg om noen av de andre postene enn orginalen her sier jeg bare GO FOR IT! Idag så jeg 6 hjernevaskede småunger på skolen min som danset denne på en Kulturtime.. Altså foran sine medelever på skolen.. Det er genialt konsept med denne dansen men personlig syns jeg det er idiotisk og kommer ikke til å kjøpe en pizza som ser ut til å være restene som er igjen etter å lage alle de andre grandiosaene.. Litt her og litt der? Lørdagspizza smakte drit - da tipper jeg at denne gjør det også.. Gi meg Grandiosa Mild Taco tilbake!
Sitat av Coldfire
Gi meg Grandiosa Mild Taco tilbake!
Vis hele sitatet...
Det finnes da grandiosa med taco smak enda? Er ikke så mange ukene siden jeg spiste pizza med "taco"smak ihvertfall, må ha vært denne?


Sitat av John B
Nei, det var de som lå på bunnen av fryseren når salget stoppet 6 måneder siden
Vis hele sitatet...
Sist endret av Lille My; 15. mars 2007 kl. 16:05.
Bob Sacamano
John B's Avatar
Sitat av Lille My
Det finnes da grandiosa med taco smak enda? Er ikke så mange ukene siden jeg spiste pizza med "taco"smak ihvertfall, må ha vært denne?
Vis hele sitatet...
Nei, det var de som lå på bunnen av fryseren når salget stoppet 6 måneder siden
Vet ingenting
Grandiosa Taco, Kjøttdeig og løk selges i Nord enda. Hihi

Se her, kåte nerder: http://i29.photobucket.com/albums/c2...ny_skavlan.png
Sist endret av margido; 15. mars 2007 kl. 16:22.
Haha, Eg klikket meg inn på grandiosa.no etter eg hadde lest denne tråden. Etter litt klikking fann eg ein remix-versjon av full pakke-sangen. Må være noko av det værste eg har hørt nokon gong!
Reklamen er drit bra da. Dansen er så genial. Og dama er drit fin
Sitat av byLARS
Bæææ.

Jeg mener at det er dårlig gjort mot det norske folk å bruke så lave metoder for markedsføring. En sang som setter seg på hjernen mot ens egen vilje er irriterende, og grenser mot tortur.
Vis hele sitatet...
Møøø.

Jeg ser litt på tv men har ikke fått med meg denne reklamefilmen.
Hvordan?
Jo, når reklamen kommer gjør jeg noe annet, går på do, lager mat, snakker litt med en av de andre som ser på tv, skrur ned lyden og leser tegneserier el.
Når folk spør om jeg har sett den siste reklamefilmen til et firma har jeg jo ikke det, men det gjør ikke noe så lenge jeg slipper disse utvaskete sjamporeklamene.
Ingen raringer i klassen som danser pizzadansen heller.

Vil heller ikke kalle dette tortur, som jeg nevner over klarer jeg fint å ungå disse reklamene.
Hvis derimot grandiosa hadde satt ut en megafon med pizzasangen på den eneste veien til noe jeg måtte til hver ukedag(skole/jobb)hadde jeg kalt det tortur, men når jeg kan få vekk (u)lyden ved å klikke på en knapp på fjernkontrollen klager jeg ikke.
Hvem bryr seg om hvorvidt pizzaen smaker digg eller ikke. Det eneste som betyr noe er hvor deilige damene i reklamene for produktet er...

Altså:
Fin dame = kjøp
Stygg dame = ikke kjøp.

Unge frøken Skavland avgjør denne saken!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Full Pakke ja.. tror jeg ber mamma kjøpe med seg en når hun skal på butikken senere.

Så bra funker denne kampanjen din
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av byLARS
Du er vel en av de som danser til Ravi også du da.

Men uansett, om responsen er god vil vi gå videre med saken. Sammen er vi sterke.

"We are Freakforuuuuuum!"
Vis hele sitatet...

Ravierteit
byLARS's Avatar
Trådstarter
85 0
Nå var vel denne tråden preget av en smule ironi, og det vil vel strengt tatt ikke bli opprettet en folkebevegelse :P

Men poenget mitt er, at vi bør være kritiske til hva vi blir presentert for. Jada, det selger, men denne spiller på å lage irriterende "hit-er" som irriterer like mye som de underholder. Lørdagspizza var like ille. Jeg er ikke fan av at brukere skal reklamere gratis for andres produkter. Jada, jeg bruker bæreposer, og jeg kjøper merkeklær, men jeg lager ikke videoer for andres produkter og laster ned byggmakker-theme som ringelyd.

Brukergenerert reklame ser JEG på som feil. Grandiosa har gjort en genistrek ved å lage denne reklamen, men ikke nødvendigvis en inkluderende genistrek. Poenget med reklame, er som tidligere sagt, å selge produkter. Men da bør man tenke på at ingen skal irritere seg over reklamen din. Den skal inkludere, ikke ekskludere. Det er ikke så altfor smart å lage en reklame som folk irriterer seg grenseløst over. Men hei, produktet er populært, så...

Jeg har forresten vurdert å smake pizzaen, men har ikke hatt penger. Derfor boikotter jeg, til eventuelle pengemidler kommer på banen. Om noen av dere Full pakke-fanatikere vil omvende meg, kan dere jo sende noen kroner

Moralen: vær kritisk til slike ting. Jeg fikk det sikkert ikke godt nok frem, men. Det var verdt et forsøk.

edit:

Sitat av sparco
Vis hele sitatet...
Jeg lagde, tro det eller ei, den siden der sammen med en kamerat

Kult å se at den er kjent

edit: åja, det er deg marius...
Hoff, så teit folk er! Skjønte dere ikke at det bare var en spøk? God spøk spør du meg. Stå på byLARS!

Jeg vil også ha Grandiosa Mild Taco tilbake! Det var den eneste kjøppizzaen som smakte godt! Grandiosa Taco er ikke noe god...
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Irriterende reklamer? Dersom du irriterer deg så grenseløst over denne reklamen, burde du tenke deg litt om. Først av alt så er denne tråden bygd på at _DU_ irriterer deg over låta i reklamen. Et par andre her inne er kanskje enige med deg, men å lage en tråd om det anser jeg som spam.

For det andre så vil det være mulig for noen personer å irritere seg over enhver reklame. Et par eksempler:

BI-reklamene (Handelshøyskolene) . Hva med de som ikke har karakterene eller ikke har råd til en slik utdanning? De må da irritere seg grønn og blå over at de er fast med en jobb på Kiwi resten av livet?

Hennes og Mauritz-reklamene. Jenter som kanskje er litt overvektige eller er deformerte irriterer seg vel også over at de ikke har like pene kropper som jentene på reklamene?

Spar-reklamene. Fy pokker så irritert jeg hadde blitt dersom de reklamerte om et SUPeRBRA tilbud som jeg hadde hatt lyst å benytte meg av, så er nærmeste Spar-butikk flere mil unna.

Man kan selvfølgelig ikke lage reklamer som ALLE liker. Det hadde vært som å lage musikk ALLE liker. Det er umulig. Du har fått frem din mening om reklamen. Det er flott, men da kunne du like godt ha laget en tråd der det enkelt stod: "Jeg liker ikke Full Pakke. Hva med dere?" Som sagt. Spam i mine øyne.
wtf? hvorfor skal du i det hele tatt bry deg? gi nå faen i hva grandiosa tar for seg, bare la vær å bry deg om det. Full Pakke forsvinner uansett. Tipper den holder maks til sommern
Hva er denne reklamekampanjen? Jeg har aldri hørt om denne pizzaen før. Og sang? Hva går jeg glipp av når jeg ikke har TV?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av ivioyner
Hva er denne reklamekampanjen? Jeg har aldri hørt om denne pizzaen før. Og sang? Hva går jeg glipp av når jeg ikke har TV?
Vis hele sitatet...
Ikke noe stort, ivioyner. http://www.grandiosa.no/

Var ikke værre enn det.
Det der var det beste argumentet for atomkrig jeg har hørt i hele dag.
Sitat av byLARS
Jeg vil gjerne annonsere folkeaksjonen mot Full pakke. Vi er en gjeng, på henholdsvis to-tre personer som arbeider for å stanse alt kjøp av Full pakke. Dette er som følge av reklamen, et idiotisk påfunn som ingen bør støtte opp om.

Om vi velger å ikke kjøpe Grandiosa full pakke, og med vi mener jeg oss, nasjonen, så vil ikke Grandiosa fortsette å produsere den. Det er et enkelt regnestykke:

Grandiosa solgte 50,000 kartonger Full pakke til butikkene den første dagen. Det tilsvarer 500,000 pizzaer. Og jeg vil vel kanskje annta at 400,000 av disse er solgt - kjøpt av godtroende, men misbrukte nordmenn. Da har vel Grandiosa dekt produksjonskostnadene for de pizzaene. Men det er i neste runde slaget skal avgjøres. Da skal vi nemlig ikke kjøpe Full pakke. Med den store suksessen Stabburet har hatt nå, vil de produsere et vanvittig antall Full pakke-pizzaer. Disse skal ikke vi kjøpe. Underskuddet blir så stort at de må legge ned produksjonen av Full pakke, og de vil innse at det ikke fungerer å bruke idiotiske reklamesanger som promo for produktet sitt.

Vi vinner.
Vis hele sitatet...
Jeg støtter deg! Fullt ut! Ingenting slår en Big One - Home made style.
Sitat av Dodecha
For meg, personlig, kan hele grandis imperiet brenne til grunnen, det er en skam, en tyggis klint over vårt plettfrie nasjonale bilde!
Vis hele sitatet...
National Food: "Grandiosa", a brand circular cardboard smeared with reindeer testicle paste, and "Lutefisk". otherwise the Norwegians only eat fish (in whatever peculiar form it even may be).
Stabburet vil slutte med reklameringen med engang det ikke blir lønnsomt. Så den eneste måten du kan stoppe det på er å gjøre det ulønnsomt. Hvordan du skal klare dette er jeg spent på :P
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av hedningen
Jeg støtter deg! Fullt ut! Ingenting slår en Big One - Home made style.
Vis hele sitatet...
Den originale Grandiosaen er uten tvil den beste pizzaen man får kjøpt i butikken. Så det er nok feil!

Sitat av ivioyner
Det der var det beste argumentet for atomkrig jeg har hørt i hele dag.
Vis hele sitatet...
Sist endret av thomasf; 15. mars 2007 kl. 17:23.
Er enig med Tias, dette blir bare for dumt, å boikotte en reklame pga den er irriterende. Syns ikke pizzaen er så ille, det er bare dere som er så sykt fan av vanlig grandis som syns den er ille, fordi det er "feil". Prøv å bare smak på den en gang, SMAK, ikke ete, så kan de fleste kanskje tenke seg om litt, kanskje du liker den?

Sitat av ivioyner
Det der var det beste argumentet for atomkrig jeg har hørt i hele dag.
Vis hele sitatet...
Hahaha! *kvalitetspoeng*

btw, jeg skal spise full pakke om noen minutter<3
Sist endret av bendiks; 15. mars 2007 kl. 17:39.
Jeg har alltid spist mye kjøpepizza og jakten på den perfekte pågår fremdeles.
Jeg liker det meste Grandiosa har gitt ut; Orginal, Pepperoni, Mild Taco, Kjøttdeig og løk osv?
Grandiosa taco kan jeg ikke uttale meg om..

Anyways.. Jeg prøvde Lørdagspizza en gang. Ikke så mye på grunn av reklamen, tror jeg, men fordi jeg liker å prøve ut nye pizzaer
Da pizzaen var stekt og klar til å spises, tok jeg et stykke og smakte på det. Det smakte drit.
Synes smaken av jern/blod dominerer, forresten.. Ekkelt!

Jeg har spist Lørdagspizza ved flere anledninger senere og hatt akkurat den samme opplevelsen. Smaken er uspiselig!

Jeg synes akkurat det samme om Full Pakke.. Hvorfor ikke bare holde det billig og enkelt?
Det er jo innlysende. Jeg kjøper ikke en pizza til 40kr hvis den ikke er noe god..
Haha! Bra idé, byLARS!
byLARS's Avatar
Trådstarter
85 0
Hihi, folk blir irriterte av Grandiosa-kritikk^^

Jeg skal vel ikke si stort, for jeg spiser minst én grandis i uka, men Full pakke er ikke på den menyen.

Ikke er denne tråden spam heller, for den tar ikke opp at JEG ikke liker den, den tar heller opp hele markedsføringskonseptet, som jeg stiller meg kritisk til. Jeg sier ikke at alle skal være enige med meg på det punktet.

Og rent hypotetisk sett ville det være fint om folk hadde boikottet dette. For å vise at de bryr seg. Og de som ikke bryr seg kan jo for all del kjempe for pizzaen. Deres valg

Men det blir ingen atomkrig med det første
Noen som blir med på å lage en kampanje mot hårsjampooreklamer? Jeg syns de er fryktelig irriterende!
Håper å få stoppet hele salget av disse sjampoene.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av max-mekka
Noen som blir med på å lage en kampanje mot hårsjampooreklamer? Jeg syns de er fryktelig irriterende!
Håper å få stoppet hele salget av disse sjampoene.
Vis hele sitatet...
Jeg er med deg. Jeg steller like godt i stand en anti-internett kampanje i tillegg. Mye støtende stoff der.
byLARS's Avatar
Trådstarter
85 0
Sitat av Proxick
Jeg er med deg. Jeg steller like godt i stand en anti-internett kampanje i tillegg. Mye støtende stoff der.
Vis hele sitatet...


Jeg ser poenget ditt

Men jeg sa aldri at Grandiosa-sangen var støtende