Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2971
Fjortis the movie 1 - Fjortis the movie

Fjortis the movie 2 - Fjortis gangstah

Fjortis the movie 3 - Fjortis gotherer/emoer

Fjortis the movie 4 - "Sosser"

Fjortis the movie 5 - "Fjortisfylla"



Mange her har sikkert sett Tommy Myrbostad (også kjent som Otto Jespersen) sine "fjortis-filmer"på www.youtube.com. Filmane hans har provosert mange personer, fjortiser, og til og med voksne folk har latt seg provosere så mykje at dei har ringt han sjølv! Filmene har låge på youtube lenge, og blei i første omgang anmeldt. Men han har lagt dei ut igjen på nytt. Filmane hans er sett fleire hundre tusen gangar


Kva er din meining om filmane hans?
Han er inne på noe og morsom avogtil men han drar den alt for langt med "sinnet" hans. Hadde vært gøy vist han hadde holdt seg mer seriøs.
Vangen: Jah, men sjølve meiningen i filmane hans er jo å vere usaklig da Dessuten kunne han kutta "litt" ned på "banningen", så høres det nåke bedre ut..
Sist endret av Evig_liv; 8. oktober 2007 kl. 22:11.
Blir bare irritert av å se på de. Ikke fordi han gjør det for å provosere, eller fordi han skjeller ut alle andre enn han selv (som han sikkert oppfatter som perfekt), men fordi det er så forferdelig dårlig utført.
Sitat av Onomatopoetikon
Blir bare irritert av å se på de. Ikke fordi han gjør det for å provosere, eller fordi han skjeller ut alle andre enn han selv (som han sikkert oppfatter som perfekt), men fordi det er så forferdelig dårlig utført.
Vis hele sitatet...
I agree... Synes det ikke er gøy, selvom han er inne på ganske mange gode poenger.
Sitat av [GC/Betater]
Vangen: Jah, men sjølve meiningen i filmane hans er jo å vere usaklig da
Vis hele sitatet...
Den er helt grei, men han klarer ikke å få det til å bli morsomt alikevel. Høydepunktene synes jeg er innslagene fra de tre folkene (Frenevan, emojenta og trurmunnbærta) osv. Har gått et år på skole med foto og film som fag, og det han lager kjennetegner slik vi startet på linja, men han skulle ha utviklet seg og laget bedre filmer, men isteden så er det samme visa og enda mer roping.
Sitat av Vangen
Den er helt grei, men han klarer ikke å få det til å bli morsomt alikevel. Høydepunktene synes jeg er innslagene fra de tre folkene (Frenevan, emojenta og trurmunnbærta) osv. Har gått et år på skole med foto og film som fag, og det han lager kjennetegner slik vi startet på linja, men han skulle ha utviklet seg og laget bedre filmer, men isteden så er det samme visa og enda mer roping.
Vis hele sitatet...
Ja, er einig.. Men liker poengene/argumentene! Synest bildegreiene er komisk, men han skulle brukt nåke meir seriøst ordspråk! Som sagt, liker argumentet hans! Og live filmingen i fjortisfylla kunne han spart seg for.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jeg syns filmene hans er så som så. Som Vangen sa så er han inne på noe, men det blir liksom borte i den dialekten og all banningen og skrikingen. Mener å ha lest på youtube-profilen hans at han er 27 år og hvis det stemmer så syns jeg egentlig litt synd på han.
Kan ikke noe for det, men ler like godt av han vær gang. Han overdriver, men er ikke det humor da? Mange gode poenger.
* Han er 17år
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av [GC/Betater]
* Han er 17år
Vis hele sitatet...
La meg gjette; du er Tommy Myrbostad?
greie filmer det, men syns han driter seg krafig ut i ep 5, og da fucker alt seg, han har bevis en gang for alle a han selv er en fjoris.

jortis The Movie Informasjon!: http://youtube.com/watch?v=kbHal6eE8Ko
Fjortis The Movie: http://youtube.com/watch?v=nuHZ6yZMktQ
Fjortis The Movie 2: Fjortis-Gangsterz: http://youtube.com/watch?v=5Wpa66mcW4o
Fjortis The Movie 333: Fjortis-Gothere: http://youtube.com/watch?v=HfBwNGrvMvY
Fjortis The Movie: The Rise Of Tommy Myrbostad: http://youtube.com/watch?v=L_FbSlFC0Dg
Fjortis The Movie 4: The Soss Edition: http://youtube.com/watch?v=tXtb3qivtE4
Fjortis The Movie 5: Fjortis-Fylla: http://youtube.com/watch?v=FL7dFmHSPbs
Fjortis The Movie: Live In Brattvågen!: http://youtube.com/watch?v=WcOYFyGd0zk
Sist endret av Evelen2; 8. oktober 2007 kl. 22:27.
Kosepaa: Haha, nei;S er jente eg.., ville berre høre kva meininger folk her hadde om filmene hans!
Sist endret av Evig_liv; 8. oktober 2007 kl. 22:28.
Ler like godt hver gang..!
Usakelig
Banner mye
Ovedriver
..Er ikke det bare god fjortizhumor da?
Genialt i mine øyne^^
Sitat av [GC/Betater]
Kosepaa: Haha, nei;S er jente eg.., ville berre høre kva meininger folk her hadde om filmene hans!
Vis hele sitatet...
Så? Jeg er ganske sikker på at Tommy Myrbostad er jente også.

Jeg synes filmene hans er helt grusomme. Masse banning, roping og han drar ting alt for langt. Det er det som er problemet hans: han drar ting alt for langt. Jeg synes han bare skal gå i skogen og dø. (Den siste setningen min var dobbelt så sakelig som alle videoene hans til sammen).
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Selv om han overdriver dette med "raseriet" har han for mange gode poeng til å avskrive det som TOTAL rubbish. Han treffer spikeren RETT på hodet, ofte.
Poengene hans er jo ikke gode. Han prøver å fremstille tilnærmet alle som ikke er lik han selv som dumme, umodne idioter. Er mange mennesker som for noen/mange oppfører seg som idioter, men det er uansett opp til dem selv om de vil være sånn. Totalt unødvendig å lage videoer der de blir skjelt ut som om de var verdt mindre enn alle andre.
Synspunktene han kommer med er jo gode, men det virker som om han har et skikkelig særriøst problem når han må sitte der og lage disse videoene, han har vel aldri blitt tvunget til og si sine meninger om forskjellige ting og hive det ut så public som man kan få det.
Blir kvalm hver gang ser det. Dårligste jeg noen gang har sett.
Akkurat det der med kvaliteten på selve filmen er så som så, ikke det beste jeg har sett.
Argumentene og poengene hans er bra, noe av det er ganske skremmende lik virkeligheten.
De 3 første filmene slo ann, men så begynner han å drøye det med å lage fler og har lovet en serie helt opp til 10.
Ser allerede på nr 4 at han går litt tom for ideer, gode poeng og kommentarer. Det blir rett og slett ikke morsomt lenger.
Er også fullstendig enig i at han overdriver med det raseriet sitt og banninga for å understreke hvor mye han misliker alle fjortiser. Det blir for dumt, og han driter dermed ut seg selv, mener nå jeg.
Sist endret av lolatmeg; 8. oktober 2007 kl. 23:57.
Fullstendig enig med "lolatmeg"!

Han begynte bra, med gode argumenter. Men det dabbet av mot slutten. Han har jo lovt oss 10 fjortis filmer, så vi får se om han kommer så langt.

Jeg skulle ha likt å sett en om fjortis tagging. Det er noe som irriterer meg! Dårlige kommentarer og tegninger på offentlige toaletter. Om noen kunne i det minste ha skrevet en vits så hadde det vært litt underholdene når man står der å pisser!
Eneste som er minus med filmene er som sagt, for mye roping og banning. Ikke at det er galt i seg selv, men syns det blir litt for mye. Ellers syns jeg det er moro, og jeg er enig med robhol: Han treffer spikeren på hodet
Filmene hannes er jævlig bra. Men som sagt av enlarannen oppi her så driter han seg litt ut i episode 5

Mange av dere klager på banningen hannes, skjønner faen ikke hvorfor det skulle gjøre noe.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg syns filmene hans er skikkelig dårlige. Han er jo åpenbart en fjortiss selv, så hva dette dårlige forsøket på å distansere seg selv fra de med å rakke ned på og overdramatisere ting skal være godt for fatter jeg rett og slett ikke. Ukult!
Han prøver så hardt å være morsom at hele humorelementet forsvinner, og du blir litt flaut berørt av å se filmene. Han stiller også sterkt i kategorien som "fjortiss" selv. Kanskje et prosjekt til hans neste film "Fjortisser som får tilfredstillelse av å heve seg over andre medsammensvorne"
Syns filmene er helt greie egentlig.. kan ikke si at jeg ikke lo av fjortiss-gangstah første gangen og eneste gangen jeg så den Han sier mye for å lage humor som for mange 'er å provosere'. Otto Jespersen sier mye drit han og, men det er jo bare tull..
Syns det er drøyt når folk går såpass langt som å gi slike folk drapstrusler (ja, han hadde vist fått noen av de og :/ ). Det er bare tull, tøys, liker du det ikke så har du ikke gjort annet enn å bruke opp fem minutter av livet ditt på den.. Hvis du ikke velger å klage og syte over hvor dårlig han er da... Det er først da du virkelig kaster bort tiden din..
Er veldig enig Petter Pan og lolatme; man blir flaut berørt over å se filmene. Han har en god ide, men gjennomførelsen er dårlig. Som sagt før, så overdramatiserer han alt for mye, med banning og skriking osv. og jeg sier ikke at jeg ikke banner, men når han går så langt at han står foran godt voksne mennesker og rett og slett bæsjer seg på leggen ved å rope ut "Fitte helvetes kuk faens fjortisidiota" inn i mikrofonen.

På den andre siden er parodiene av karakterene i filmen hans smågeniale, likte spesielt "fjortizz-gangsteren" og "fjortizz-emoen".

Konklusjonen er vel at han kunne holdt seg mye mer seriøs, og ikke synke ned på dems nivå for å få tilfredstillelse.
for en tulling !!!
Takla ikke helt den sveisen hans, den var støgg! så f*** ikke ut....
Han har et poeng, men ødelegger det hele med all ropinga, banninga og ikke minst det at han faktisk innrømmer selv å ha vært på "fjortissfylla". Lattis.
Sitat av lolatmeg
Akkurat det der med kvaliteten på selve filmen er så som så, ikke det beste jeg har sett.
Argumentene og poengene hans er bra, noe av det er ganske skremmende lik virkeligheten.
De 3 første filmene slo ann, men så begynner han å drøye det med å lage fler og har lovet en serie helt opp til 10.
Ser allerede på nr 4 at han går litt tom for ideer, gode poeng og kommentarer. Det blir rett og slett ikke morsomt lenger.
Er også fullstendig enig i at han overdriver med det raseriet sitt og banninga for å understreke hvor mye han misliker alle fjortiser. Det blir for dumt, og han driter dermed ut seg selv, mener nå jeg.
Vis hele sitatet...
Er ganske einig.. Etter triologien, fekk han fram hovedpointet m "fjortis", det kunne stoppa der og da
Han burde dra til helvete
Vel, synest han driter seg selv ut mye mer en hva han driter andre ut.
Idioti!
Han driter på draget med å snakke drit om alle fjortis grupper,
når han er åpenbart er fjortis sjøl.

Jeg mener, se hvordan han snakker drit om emoer og gother,
fordi at de bare vil ha oppmerksomhet..
Som om ikke filmene hans er laget slik at HAN skal få all den oppmerksomhet han kunne drømme om..
Det han ikke har insett, er at 95% av alle ungdommer i alderen 13-18 år,
inkludert han selv, har mange fjortis elementer.
Jeg er også premie fjortis til tider, men jeg lager ikke en jævla film fordet?

Men jeg må tillstå at jeg liker "Gangster" filmen hans,
er det en gruppe jeg ikke liker er det disse..
Så sant så sant! Dessuten setter han alle "I den typen" som noke negativt!

Allesosser er ikkje overlegne, snobbete, bortskjemte pappagutter, som han framstiller dei. Alle emoer og gother er ikkje sjølvkutterer, og vil ha oppmerksomhet. Emo/Gothe er ein stil. Og til slutt, men trur dei fleste har våre borti fjortisfylla i ein eller annan form
Syns faktisk filmene er skikkelig sugene. Jeg lo litt av den første, men han driter seg sjølv mer ut enn de han prøver å drite ut, sånn som OoM sa.
Han driter seg mer ut, en de han prøver å drite ut.

Mange gode argumenter blir sløst bort i banning og roping og dårlig skuespill.
NFFs husbedreviter
Syntes videoene var helt ok, han har jo truffet stereotypene rimelig godt.
Likte spesielt det i femte episode når han sier rimelig beruset(så iallefall sånn ut):"Det som er det tingen med filmene mine, er at den aller største fjortisen er meg sjøl", og alle vet jo at i fylla blir ting spyttet ut fra levra...
"også kjent som Otto Jespersen" ?! Alle som har sammenlignet han med Otto burde bli satt på rekke og skutt i bakhodet. Otto Jespersen har for øvrig sugd dritt helt siden han dro fra NRK.

Tommy Something (lar bevisst være å vite etternavnet hans) har fått aalt for lite oppmerksomhet av mamma og pappa siden han var liten. Det verste er at en del idioter faktisk liker han.. Jeg håper virkelig alt av filmene hans googles av arbeidsgiver når han en gang i fremtiden skal søke jobb.