Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3999
jeg har gjort et veddemål. Jeg skal drikker 2sixpack øl på 30 min. Kan dette være helseskadelig på den måten at jeg må få legehjelp etter stuntet? Kroppsvekten min er 65kg. Kall meg dum, men veddemålet er gjort, og jeg skal gjennomføre, om jeg ikke får noen store advarsler fra dere.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Øl er såpass lite alkohol i, at du vil stortsett spy lenge før du får problem med alkoholforgifting. Tviler på at du må pumpast, men du vil nok bli rimelig full, og du vil nok spy etter 10 minutt...
Mercury's Avatar
Trådstarter
10 min etter stuntet er utført, eller etter jeg har startet? Er veldig keen på å gjennomføre det.
Når du skal gjøre dette vil jeg anbefale og putte et sugerør ned i flaska, da går det ned mye fortere
Mercury's Avatar
Trådstarter
drikke alt med sugerør da?
eller for å ikke lage vakum i flaska?
Du kommer aldri til å klare å få i deg så mye væske på 30 minutter uansett.
De dør af alkoholforgiftning, når den omgivende mængde alkohol når op på ca. 13%.
Leste jeg på en dansk side.
Mercury's Avatar
Trådstarter
Sitat av Toonamy
De dør af alkoholforgiftning, når den omgivende mængde alkohol når op på ca. 13%.
Leste jeg på en dansk side.
Vis hele sitatet...
i mitt tilfelle vil det si?
Skalvinåse, 12x0,33= 0,18l alkohol (tilsvarer 0,45l 40% eller 0,3l 60%). Er det halvlitere det er snakk om så blir det 0,27l alkohol (0,68l 40% eller 0,45l 60%). Hvis vi forutsetter 100% opptak, null nedbryting og 65% vann i kroppen burde dette gi over 4 i promille for 6x0,33 og over 6 promille for halvlitere. Høres ikke ut som en god ide med mindre du er særdeles godt vant med alkohol (les: alkis).
Sitat av Mercury
drikke alt med sugerør da?
Vis hele sitatet...
He nei, du legger sugerøret ved siden av munnen. http://home.online.no/~b-gilbe/Uten%20navn.JPG

ja for og unngå vakum.
Sist endret av Noose; 9. juni 2006 kl. 21:46.
gi etter for spyfølelsen og spy. så drekker du resten
Mercury's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy
Du kommer aldri til å klare å få i deg så mye væske på 30 minutter uansett.
Vis hele sitatet...
det er snakk om 0,33 liter flasker, dvs. ca. 4 liter veske. det blir ikke noe problem


Sitat av Fulmen
Skalvinåse, 12x0,33= 0,18l alkohol (tilsvarer 0,45l 40% eller 0,3l 60%). Er det halvlitere det er snakk om så blir det 0,27l alkohol (0,68l 40% eller 0,45l 60%). Hvis vi forutsetter 100% opptak, null nedbryting og 65% vann i kroppen burde dette gi over 4 i promille for 6x0,33 og over 6 promille for halvlitere. Høres ikke ut som en god ide med mindre du er særdeles godt vant med alkohol (les: alkis).
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke særdeler godt vant med alkohol. Mener du at dette er et vågestykke jeg ikke burde satse på å gjenomføre?
Sitat av Mercury
det er snakk om 0,33 liter flasker, dvs. ca. 4 liter veske. det blir ikke noe problem
Vis hele sitatet...
Vent og se, du kommer til å bli overrasket.
ingen problem. jeg har gjort det der på 12 min.
gikk helt fint bare at jeg måtte pisse fryktelig mye + ble
ganske full.
Du kommer til å få et sted mellom 3 og 3,5 i promille hvis du drikker 12 stk 0,33L og veier 65kg. Regnet ut med en promilleberegner. Skalaen ble forresten sprengt, ta det som et hint.
Mercury's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy
Vent og se, du kommer til å bli overrasket.
Vis hele sitatet...
hehe.. Jeg drikker 3 liter melk til lusj hver dag. Magen min har god trening med oppbevaring av veske.

jeg sier igjen, dette er bare til lunsjen.

er mer redd for alkoholen.
Sist endret av Mercury; 9. juni 2006 kl. 21:58.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vel, tipper du vil spy før du er ferdig...
Tips... drikk som faen, når alt er nede å du har vunnet springer du som faen på dass å tvinger deg sev til å spy vist du ikke allerede er kommet så langt, da vil ikke kroppen din få i seg en for stor dose alko.

dette er dog akloholmisbruk å det anbefaler jeg ikke på noe vis, øl skal nytes ikke styrtes og spys

har selv drukket 12 pils på under timen å det var ikke noe problem, (veier ca 80kg)
så får ikke den tabellen det vises til ovenfor helt til å stemme, men men.
Sist endret av The_WEB_KILLER; 9. juni 2006 kl. 22:06.
Mercury's Avatar
Trådstarter
ok, det vi har fått ut av denne posten er dette: Jeg kommer sansynligvis til å spy før jeg blir ferdig med alle 12. Og om jeg mot all formodning skulle klare det, vil jeg ha en promille på ca: 3,5. Som ikke er spesielt bra for helsa. Men hvordan vil dette påvirke meg?

Skal vi ta en liten vote på tråden da: skal jeg gjøre det? skriv inn
Hvordan det vil påvirke deg? Du vil bli kvalm, svimmel, kanskje du pisser på deg, sovner eller noe sånt. En kompis av meg drakk sprit og fikk 3,7 i promille, svimte av og vi sleit med å få han til å ikke svelge tunga. Legene sa han hadde 30 % sjangse til å overleve.

Det er litt forskjell på sprit og øl ja, men promillen var nogenlunde den samme. Han veier 65kg han også.
Mercury's Avatar
Trådstarter
ok, den der var nok til å få meg til å avbryte veddemålet betyr ikke så mye for meg ass. Går det bedre om jeg setter ut tiden til 1 time? dvs 1 øl hvert 5 min.
hehe
det ville jeg ha sett
ta å drikk ein skvett heimbreint istede
Bedre å bli full på HB istede fer å bli dårlig på ØL!
Sitat av general
hehe
det ville jeg ha sett
ta å drikk ein skvett heimbreint istede
Bedre å bli full på HB istede fer å bli dårlig på ØL!
Vis hele sitatet...
hvem har sagt noe om dårlig øl?
Mercury's Avatar
Trådstarter
han sa ikke noe om dårlig øl, han sa bedre å drikke hb, en BLI dårlig på øl.

Sitat av general
hehe
det ville jeg ha sett
ta å drikk ein skvett heimbreint istede
Bedre å bli full på HB istede fer å bli dårlig på ØL!
Vis hele sitatet...
jeg har et veddemål om å klare å drikke 12 øl på 30 min. Det å bli full på hb, kan hvilken som helst idiot gjøre, men å drikke 12 øl på 30 min er litt verre tror jeg.
Ingen.......

Edit: Mercury kom meg i forveien...
full er tull..! 12 øl= 4 liter væske på 30 min...! Som nevnt før, om du greier å bælme 4liter vann på 1/2 så greit
aha. er stein. litt nedsatt hjernekapasitet.
Hvis du skal bruke sugerørtrikset vil det mest sannsynlig komme opp ganske fort. Jeg drikker en flaske øl på 5 sekunder med sugerør, da spyr jeg nesten av en, p.g.a. kullsyra, og du blir utrolig mett.
Men tror du skal utvide fristen til en time, da har du større sjangs. Men du kommer nok til å bli valdig full.
Nei, det er ikke særlig bra, når en tenker på at vanlige folk (ikke alkiser) er døde når de når omlag 4 promille.
Jeg liker ikke smaken av øl, foretrekker sprit. Så om du er av samme slag som meg, så spyr du før du er ferdig.
Hmm, når jeg tenker meg om skal jeg visst ha hatt rundt fire i promille natt til syttende mai. Og da klarte jeg fremdeles å gå rett. Jeg drakk ca. 1 liter 22% sprit, uant mengde sterkvin og minst en sixpack med halvlitere. Kanskje litt mer enn en liter 22% og. Det skulle riktignok ikke forundre meg om jeg gjorde noen feil å promillekalkulatoren. For de som skulle føle for å regne ut, jeg veier 89kg. Og alkoholen ble konsumert mellom 16.00 og 20.00. Av alle ting klarte jeg faktisk å gå rett om jeg prøvde. Men det er vel ikke så utrolig meget nu som jeg har tenkt meg litt om


PS: Beklager eventuelle skrivefeil, er en smule brisen nå og
Hadde du faktisk hatt 4 i promille hadde du ikke klart å stå på beina engang, så det hadde du nok ikke.
Goophy, det kunne han, om han drikker oftere enn oss andre så (regelmessig).
En kar i belgia ble stoppet med 7 i promille, og han kjørte trailer, men han var som sagt en som drakk ganske regelmessig.
Link: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=117334
man får ikke 3.5 % i promille av 12 pils på 30 min.
stor forskjell på sprit og øl. herregud..

Da skulle jeg ha vært dau for LENGE siden.
Vel, jeg har alltid hatt en tendens til å tåle mye mer enn andre når det kommer til rusmidler/effekt, så det kan jo ha hatt noe med det å gjøre. Nå har jeg f.eks. hevet innpå en flaske med kalinka og noen øl, fremdeles klarer jeg jo å skrive sånn nogenlunde.

Jeg skal visstnok ha tatt en halvflaske vin på styrten når jeg var rundt 2 år gammel i følge min kjære mor. Og etter sigende skal det ikke ha vært noen synlige effekter på evt. alkoholrus, men på den andre siden er det jo også fullt mulig at min mor overdriver.

Men natt til syttende ble det en del å drikke for å si det på den måten, jeg hadde problemer med å gå rett mer enn ti meter av gangen, men jeg klarte det om jeg virkelig konsentrerte meg.

Så er det også verdt å nevne at jeg heller ikke drikker like mye som mange av de jeg kjenner som ofte drikker hele helga hver helg. Selv pleier jeg fint å klare meg med å drikke en dag eller mindre i uka, føler vel strengt tatt heller ikke noen trang til å drikke, men som mange andre synes jeg jo det er artig til en viss grad.

Men men, om noen føler for det kan de jo regne ut hva slags promille 2 flasker kalinka 22, 1 sixpack halvlitere med 4.7% og 1DL sterkvin (18%?) gir når det er konsumert i en periode på fire timer, og vekten min er fremdeles 89 kg.

Selv er jeg ikke helt sikker, men det kan godt ha blitt mer enn det der^^ Men det der er det jeg vet 100% sikkert at jeg drakk Så det er nok også til dels usannsynlig at jeg drakk mer i og med at jeg faktisk husker det meste. Og når det kommer til det, så er det sikkert mange andre som trenger en del mer for å bli fulle
Gjør som han kinesern som har verdensrekord i å spise pølser. 65 pølser på 12 min eller no...
Men uansett: Trikset er å utvide magesekken til det maksimale før en konkurranse, eller i ditt tilfelle et veddemål. Han kinesern drakk masse vann for å utvide magesekken, så kastan opp etterpå. Da er magesekken god og romslig Lykke til!
Jeg syns du skal gjennomføre det. Laugh now, cry later
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg vil først si at jeg tviler på teoriene deres om promilleutregning. Tror ikke kroppen fungerer på den måten. Tror dere at kroppen rekker å ta opp all alkoholen når man drikker så mye på en gang? Det kommer nok til å renne rett igjennom deg, men full blir du nok. Du får ha lykke til, og kos deg
Sitat av Proxick
Jeg vil først si at jeg tviler på teoriene deres om promilleutregning. Tror ikke kroppen fungerer på den måten. Tror dere at kroppen rekker å ta opp all alkoholen når man drikker så mye på en gang? Det kommer nok til å renne rett igjennom deg, men full blir du nok. Du får ha lykke til, og kos deg
Vis hele sitatet...

NETTOPP!
teorien og utregningene viser av at det er sprit på så så mye prosent
som kommer i kroppen og ER i kroppen på EN GANG!
ikke etter tid. det er heller ikke regnet ut veske foskjell
i øl'en o.s.v

Bare tull det der.

12 øl på 30 min går 100% bra LOVER deg det.
INGEN alkoholforgiftning, bare det at du blir litt full

SKÅL!! Håper du får ha det morsomt!
Jeg skal ut å drekke pils snart.
hva i helvette? hahahaha, "du får 3,5 i promille og dør på 4 av 12pils"
kjøss meg i stampen, da hadde jeg vært sju fot under leeeenge siden.

Nei vet du, drikk og kos deg du blir full, er ikke no mer spennende enn det..
Skal du vinne er jo alltids ølbong å foretrekke ? ;P
Bong er genialt om det skal gå fort. Men er vel noe ala sugerøret, som nevnt tidligere.. bare enda mere oksygen-tilførsel
spis noen poterter før du setter i gang. 1-2 timer før du begyner.
det går nok helt bra!.....finnes folk som har tatt en kasse (dobbelt så mye) på ca 2 timer....problemet er bare om du klarer så mye væske på 30 min.....trenger ikke være redd for alkoholforgiftning...det er bare ca 4,5% alkohol i vanlig pils.
Sitat av Mercury
Jeg drikker 3 liter melk til lusj hver dag. ..
Vis hele sitatet...
hvorfor i alle dager drikker du 3 liter melk om dagen? det er det jo ingen vits i? kroppen din klarer bare ta imot så mye stoffer før resten er overflødig, eller er du bare glad i melk?

personlig synes jeg øl-stuntet ditt er litt tåpelig, du kommer garantert til å spy som faen, og da har du bare oppnådd en ting, sløsing av øl.

og uansett hva du drikker, så er det skadelig hvis du overdriver.. selv vann i ekstreme mengder er skadelig..

lykke til! :P