Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2119
Hvem tror du står bak? Og jeg lurer på en ting, Hvorfor har det ikke skjedd noen angrep i norge? Det er vel et spørsmål om tid.

Angrepene skal visst være p.g.a opprørene i forhold til kaukuserne eller hva de kaltes. :P
Det er nok de muslimene der hvor dine "kaukasuere" holder til (Nei, jeg sier det ikke fordi jeg har noe i mot muslimer, men med tanke på alt som har skjedd der nede konkluderer jeg med dette).

Hm... Norge, ja. Mulig at ingen tør det. Dessuten har vi vel ikke så veldig mange fiender. Vi hjelper jo til nedi Afghanistan, men de vil heller ta igjen mot USA. Det føles litt som at Norge er skjermet for det meste: Naturkatastrofer, krig osv. Men vi har selvfølgelig opplevd mye tidligere i historien, bare så det er sagt.
Sist endret av ivar669; 30. mars 2010 kl. 00:55.
Fælt, er jo ikke første gangen heller.

Står jo i VG, at det var 2 Nord - Kaukasus kvinner som var selvmordsbombere gjorde det.

Håper Russland gjør noe med dette.
Sist endret av Dr.Feelgood; 30. mars 2010 kl. 00:58.
I <3 DMT
Trådstarter
Sitat av ivar669 Vis innlegg
Det er nok de muslimene der hvor dine "kaukasuere" holder til (Nei, jeg sier det ikke fordi jeg har noe i mot muslimer, men med tanke på alt som har skjedd der nede konkluderer jeg med dette).

Hm... Norge, ja. Mulig at ingen tør det. Dessuten har vi vel ikke så veldig mange fiender. Vi hjelper jo til nedi Afghanistan, men de vil heller ta igjen mot USA. Det føles litt som at Norge er skjermet for det meste: Naturkatastrofer, krig osv. Men vi har selvfølgelig opplevd mye tidligere i historien, bare så det er sagt.
Vis hele sitatet...
Sikkerhetstjenesten FSB opplyser at undersøkelser av levningene etter de to antatte gjerningspersonene tyder på at de kommer fra Kaukasus.
Vis hele sitatet...
Kaukasus var ordet
Ja, sant. Vi hjelper til i de fleste land og alt det, men jeg mener - Om frykt er tingen å spre som jeg såvidt har fått med meg at Usa mener terroristene driver med, så er vel norge et land som burde være på lista over utsatte land(alle land er vel på den lista ).
Jeg mener, Ingen ville trodd at noe sånt skulle skje i noe som helst land, hvertfall ikke norge. Så om det hadde skjedd her, shit?

Det jeg hater med sånne ting er at nå blir islam (Om de mener muslimer gjorde dette her) blitt sett enda mer ned på en det allerede er.
I <3 DMT
Trådstarter
En annen ting som irriterer meg er at jeg har hjulpet så mange sinte muslimer (Er muslim selv) Med å håndtere aggresjonen vi får av forskjellige store ting. Jeg husker perioden da Israel og palestina debatten var for fullt her i oslo, og alle vennene mine sa - Bli med til byen etter skolen, demonstrasjon ta med folk, så er vi fler mot politiet. (Folka kasta steiner den dagen som om vi faktisk var i palestina)
Jeg husker en Imam kom gående forbi og fortalte meg at jeg burde dra, og jeg nekta, og han sa som følgende "I Koranen står det at Mohammed (Pbuh) var i hellig krig dvs Jihad, med en ikke troende, og på den tiden slåss de med sverd bare så det er sagt", "Mohammed (phub) og motstanderen som var ikke troende sloss, og etterhvert fikk mohammed (phub) overtaket og fikk han ned i bakken, Han var på vei til å drepe han, men akkurat før han fikk gjort det, ble han spyttet i ansiktet. da sa mohammed (Phub), glem det, jeg dreper deg ikke, og motstanderen fikk sjokk og sa hvorfor ikke? du har meg i bakken med et sverd mot strupen, drep meg! - Mohammed (phub) svarte da - Hadde jeg drept deg før du spytta på meg hadde det vært p.g.a Hellig krig (Jihad) Men dreper jeg deg nå er det personlig, så nei! -

Dette fikk meg til å endre synet den dagen, hvorfor skal jeg krige personlig, da det er imot min religion? selv om hva min motstander sier, selv om tegninger blir lagt ut osv. Ta det hellere på en voksen måte.

Det ga kanskje ikke så mye mening, men jeg mener, hadde du fortalt denne historien til mange av disse folka som har begått store dumme ting, hadde de kanskje også tenkt, gjør jeg dette personlig, eller for min gud?
Sitat av ivar669 Vis innlegg
På russisk tv (Ja, vi har russisk tv ) mener jeg å ha hørt de sa noe om at muslimer var innblandet.


EDIT: MEN (!) det er godt mulig jeg har blandet det med noe annet jeg har hørt i farta.
Vis hele sitatet...
Er riktig det, har russisk tv selv.

Siterer VG '' Russiske myndigheter mistenker at tsjetsjenske separatister kan stå bak dagens bombeangrep.''
Det russiske millitæret har bedrevet storstillt terror i nord-kaukasus i årevis, særlig i Tjetjenia og Dagestan. Konflikten og volden går begge veier, og begge sider rammer sivilbefolkningen. Hvor vanskelig kan det være å rekruttere noen enker til å sprenge seg i lufta etter de har sett spetsnatz innta landsbyen sin i lastebiler for å ta med seg alle gutter over 15 og voldta alle jenter under 50? Hvilken religion de tilhører er ikke spesielt relevant, og når ikke en gang media fokuserer på det så forstår jeg ikke hvorfor dere skal gjøre det her. Det er snakk om separatister som vil være fri fra russland og som bruker svake hevnlystne eksmødre som verktøy. Det har vært relativt stille lenge nå, så man kan anta at det de ønsket akkurat nå var å minne folk på at konflikten fortsatt eksisterer og at de fortsatt er der.

Så vidt jeg vet er det ikke Norge, men Russland som har en republikk i det området, så nei, det er ingen grunn til at sorte enker eller andre derifra skal bedrive terror på norsk jord.
Sitat av KingPill Vis innlegg
En annen ting som irriterer meg er at jeg har hjulpet så mange sinte muslimer (Er muslim selv) Med å håndtere aggresjonen vi får av forskjellige store ting. Jeg husker perioden da Israel og palestina debatten var for fullt her i oslo, og alle vennene mine sa - Bli med til byen etter skolen, demonstrasjon ta med folk, så er vi fler mot politiet. (Folka kasta steiner den dagen som om vi faktisk var i palestina)
Jeg husker en Imam kom gående forbi og fortalte meg at jeg burde dra, og jeg nekta, og han sa som følgende "I Koranen står det at Mohammed (Pbuh) var i hellig krig dvs Jihad, med en ikke troende, og på den tiden slåss de med sverd bare så det er sagt", "Mohammed (phub) og motstanderen som var ikke troende sloss, og etterhvert fikk mohammed (phub) overtaket og fikk han ned i bakken, Han var på vei til å drepe han, men akkurat før han fikk gjort det, ble han spyttet i ansiktet. da sa mohammed (Phub), glem det, jeg dreper deg ikke, og motstanderen fikk sjokk og sa hvorfor ikke? du har meg i bakken med et sverd mot strupen, drep meg! - Mohammed (phub) svarte da - Hadde jeg drept deg før du spytta på meg hadde det vært p.g.a Hellig krig (Jihad) Men dreper jeg deg nå er det personlig, så nei! -

Dette fikk meg til å endre synet den dagen, hvorfor skal jeg krige personlig, da det er imot min religion? selv om hva min motstander sier, selv om tegninger blir lagt ut osv. Ta det hellere på en voksen måte.

Det ga kanskje ikke så mye mening, men jeg mener, hadde du fortalt denne historien til mange av disse folka som har begått store dumme ting, hadde de kanskje også tenkt, gjør jeg dette personlig, eller for min gud?
Vis hele sitatet...
Nå begynte dette å interessere meg... Alt dette terroristfaenskapet som har blitt gjort av muslimer rundt om i verden, hva mener norske muslimer om dette? Jeg har lurt på dette i lang tid, men kjenner ingen muslimer selv, og nå skrev tilfeldigvis en muslim et innlegg på freakforum! Jeg håper og antar at de fleste muslimer er imot alt som har med terrorisme å gjøre, men jeg er veldig interessert i det norske muslimer faktisk mener om dette. Er det slik at dere er likegyldig til det som skjer? At dere liksom mener at det andre muslimer gjør ikke har noe med dere å gjøre, eller føler dere skyldfølels? Eller støtter dere rett og slett terrorist-handlingene som skjer? Jeg vet at du ikke kan svare for resten av Norges muslimer, men jeg antar du har en fot innenfor i "muslimsamfunnet" hvis jeg kan kalle det det.

Ellers tror jeg vi alle er spent på hvordan Russland takler denne hendelsen, de er jo ikke akkurat kjent for å la ting gå. Noe jeg håper de ikke vil gjøre nå heller.
Sitat av danchr Vis innlegg
Det russiske millitæret har bedrevet storstillt terror i nord-kaukasus i årevis, særlig i Tjetjenia og Dagestan. Konflikten og volden går begge veier, og begge sider rammer sivilbefolkningen. Hvor vanskelig kan det være å rekruttere noen enker til å sprenge seg i lufta etter de har sett spetsnatz innta landsbyen sin i lastebiler for å ta med seg alle gutter over 15 og voldta alle jenter under 50? Hvilken religion de tilhører er ikke spesielt relevant, og når ikke en gang media fokuserer på det så forstår jeg ikke hvorfor dere skal gjøre det her. Det er snakk om separatister som vil være fri fra russland og som bruker svake hevnlystne eksmødre som verktøy. Det har vært relativt stille lenge nå, så man kan anta at det de ønsket akkurat nå var å minne folk på at konflikten fortsatt eksisterer og at de fortsatt er der.

Så vidt jeg vet er det ikke Norge, men Russland som har en republikk i det området, så nei, det er ingen grunn til at sorte enker eller andre derifra skal bedrive terror på norsk jord.
Vis hele sitatet...
Kilder?
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg vet at du ikke kan svare for resten av Norges muslimer, men jeg antar du har en fot innenfor i "muslimsamfunnet" hvis jeg kan kalle det det.
Vis hele sitatet...
Du som sikkert har en fot innefor kristensamfunnet: kan ikke du fortelle om hva alle norske kristne synes om den kristne terroristgruppa i USA som planla statskupp?

Forøvrig er over 90% av innvandrere i Norge tilhengere av "norske" verdier som ytringsfrihet, likestilling og demokrati.
I <3 DMT
Trådstarter
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Nå begynte dette å interessere meg... Alt dette terroristfaenskapet som har blitt gjort av muslimer rundt om i verden, hva mener norske muslimer om dette? Jeg har lurt på dette i lang tid, men kjenner ingen muslimer selv, og nå skrev tilfeldigvis en muslim et innlegg på freakforum! Jeg håper og antar at de fleste muslimer er imot alt som har med terrorisme å gjøre, men jeg er veldig interessert i det norske muslimer faktisk mener om dette. Er det slik at dere er likegyldig til det som skjer? At dere liksom mener at det andre muslimer gjør ikke har noe med dere å gjøre, eller føler dere skyldfølels? Eller støtter dere rett og slett terrorist-handlingene som skjer? Jeg vet at du ikke kan svare for resten av Norges muslimer, men jeg antar du har en fot innenfor i "muslimsamfunnet" hvis jeg kan kalle det det.

Ellers tror jeg vi alle er spent på hvordan Russland takler denne hendelsen, de er jo ikke akkurat kjent for å la ting gå. Noe jeg håper de ikke vil gjøre nå heller.
Vis hele sitatet...

Vel, Jeg har mer eller mindre en fot innenfor islam ja, Riktignok vil jeg ikke si at jeg har en halv negl inne enda, Ettersom jeg både drikker, ruser meg til tider, Puler før ekteskap og alt. Men, Er du vokst opp uten religionen islam, og konverterer når du er 18 (19 nå) er det litt vanskelig å vende alt, ettersom religionen egentlig krever det. Jeg mener det finns 4 forskjellige muslimer (Mange fler egentlig, men disse er nevn verdige) -
Den første er den de fleste kjenner til, En som tenker Jihad hele veien (altså hellig krig) Blir ofte sammensatt eller sett på som terrorist av de som ikke forstår religionen helt.

Den andre er hva jeg kaller en Kulturell muslim, altså som bare er muslim p.g.a Foreldrene er pakistanere, Indere, afghaner osv osv, og må på en måte være det fordi alle i hele familien er det, men alikevel ikke følger islam riktig.

Så finns det den tredje typen som jeg liker best, og jeg prøver å komme nærmest, En som hverken drikker, eller ruser seg, ber 5 ganger om dagen, Faster (og da alle dagene i ramadan) og som tror på hva profetten mohammed (PBUH - Fikk det skrevet riktig denne gangen.) sa.

Også finns de norske, svenske jentene som sier de er muslim, bare for å være et ekstra pluss i øyet til en muslimsk Gutt / Mann. (Tro meg, Jeg kjenner en del jenter som er sånn) - som hverken praktiserer, eller egentlg tror på noe av det som står i koranen, sier koranen imot, og spiser gris da de er med sine norske venner, mens da de er med en pakistaner, er gris Æsj

Jeg kan ikke snakke for alle norske muslimer, for alle har forskjellige meninger.
Noen mener terrorisme er Jihad (Hellig krig) Mens jeg mener det er feil å bombe seg selv for gud.

First off all, fordi jeg lærte av min Imam ( Tidligere - Har ikke vært i moskeen på mange mnd) at selvmord er en av de største "Haramene" altså ulovlig i islam.

Man må se det litt ut av kontekst også, Altså sprenger du deg selv på en t-bane i russland, og kaller det Jihad er det feil. Men la oss si halvparten av jorda var dekket av muslimer, og andre halvdelen var dekket av Kristne (eventuelt, Jøder, Buddhister osv) og partene gikk til krig mot hverandre p.g.a religion, at f.eks kristne kom og skulle drepe muslimene p.g.a troen dems, ville jeg sagt Jihad kunne vært bra (Selvmordsbombing i denne sammenhengen) Men sånn er det ikke, og derfor mener jeg at selvmordsbombing er feil.

Jeg er imot terrorisme, Men hva er terrorisme? Jeg kan dra opp mange konspirasjons teorier bare for å snurre greia rundt, men jeg mener - La oss ta dette eksemplet - Al-qaida er en kjent islamistisk gruppe som gjør mange dumme ting, en dag (9/11) kræsjer to fly inn i tårnene. Hva er det første du hører mannen si på BBC? - "This is bin ladens work!" - Som muslim (Og som alle andre egentlig), vet jeg at al-qaida er en muslimsk gruppe, og Bin laden er "Ledern" - Hvem kan bevise at dette er bin ladens work, dette kunne vært hvem som helst - Afrikanere, Norske, svenske etc som styrte dette flyet og kræsjet det - Men neida, det første man hører er - this is bin ladens work, og som muslim for vi skylden for veldig mye, før noe er sikkert.
Mange ganger lurer jeg på om menneskjer prøver å gjøre islam dårligere, fordi de vet den er så bra? det virka hvertfall sånn med det.

Det at to mennesker bomber seg selv, kan ikke russland itself gjøre noe med, men personene bak dette burde straffes som en hver annen person som gjør noe kriminelt.

Jeg håper dette ga deg noen svar.
Bare for å være pirkete; Gikk ikke godeste Bin Laden ut og tok æren for angrepet kort etter?
Det var da ikke noe man bare antok, at det var Bin Ladens værk.



Jeg er også veldig spent på hvordan Russland kommer til å håndtere dette.
Sitat av Geitebolle Vis innlegg
Kilder?
Vis hele sitatet...
Et par kjappe google-søk gir plenty.

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle6168959.ece

The men, decorated veterans of more than 40 tours of duty in Chechnya, said not only suspected rebels but also people close to them were systematically tracked, abducted, tortured and killed. Intelligence was often extracted by breaking their limbs with a hammer, administering electric shocks and forcing men to perform sexual acts on each other. The bodies were either buried in unmarked pits or pulverised.

Far from being the work of a few ruthless mavericks, such methods were widely used among special forces, the men said.
Vis hele sitatet...
http://terrorism.about.com/od/humanr...siaTorture.htm

“Disappearances” in Chechnya are so widespread and systematic that they constitute crimes against humanity; by some estimates between 3,000 and 5,000 have “disappeared” since 1999.
Vis hele sitatet...
http://www.colorq.org/humanrights/ar...hechnya&x=rape
I <3 DMT
Trådstarter
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Bare for å være pirkete; Gikk ikke godeste Bin Laden ut og tok æren for angrepet kort etter?
Det var da ikke noe man bare antok, at det var Bin Ladens værk.



Jeg er også veldig spent på hvordan Russland kommer til å håndtere dette.
Vis hele sitatet...
Joda, Han gjorde jo det. Men om det er fakta eller ikke visste man ikke da bbc personen sa det. Han anslo det bare. Dermed, det var ikke fakta.
Da du ikke kommer med fakta på en nyhetkanal er det lett å bli provosert, og tenk deg da - Du har drept 40 tusen mennesker, blir du tatt av politiet får du dødsdom hundre prosent.
da en ting skjer - som du faktisk liker, men du selv ikke gjorde skjer, - og 100 tusen mennesker til er døde og de beskylder deg for det, hvorfor skulle du ikke si ja, eller faktisk ringe dem og si jeg støtter det som ble gjort - da du allerede er en ond man?

Jeg mener, om jeg skulle drept noen med et maskin gevær bare for "gøy" og det er masse mennesker rundt meg, hadde jeg ikke bare skutt en person, jeg hadde prøvd å skutt så mange som mulig. (Dette er ren fantasi)


Greia er, Bin laden hadde ikke sagt på forhånd dette skulle skje, men med engang flyet treffer tårnet - This is bin ladens work. Wtf? hva om det var saddams?
Leste en bok/ avhandling om kvinnelige selvmordsbombere fra tsjetsjenia, blandt annet de som deltok i teatret i moskva. Ingen av dem var ideologisk motiverte hverken fra religiøst synspunkt eller politisk. For det meste kvinner i ulykkelige situasjoner som ble utnyttet av kyniske bakmenn. Ofte ved bruk av bedøvende midler og lignende. Og ofte hadde de ikke detonatoren på seg selv, men den ble styrt av en mann som var lengre unna.
Håper så indelig Russland sender noen a-bomber ned til til de jævla terroistene, det hadde forsåvidt vært det beste men mange sivile hadde død også. Har ingenting mot muslimer men fanatiske muslimer og kristne for den slags skyld fortjener å brenne i helvete.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av 4858fkggjf Vis innlegg
Håper så indelig Russland sender noen a-bomber ned til til de jævla terroistene, det hadde forsåvidt vært det beste men mange sivile hadde død også. Har ingenting mot muslimer men fanatiske muslimer og kristne for den slags skyld fortjener å brenne i helvete.
Vis hele sitatet...
Bra innstilling du har! La oss bare sende noen "a-bomber" til Midt-østen, kan jo bare slenge på Asia og Afrika i samme slengen egentlig. Får vel drept noen terrorister da. At noen få millioner uskyldige mennesker dør er bare en pris vi er nødt til å betale.
Sitat av Geitebolle Vis innlegg
Kilder?
Vis hele sitatet...
Prøv å lete det fram selv.

Det er allmenn viten at Russerne har vært ekstremt ufine ovenfor de nevnte landene og at det har vært voldsomme konflikter pga. "motstridende religioner" som grenser mot hverandre.
Jeg for min del sammenligner situasjonen som den i Midt-Østen.

Israel VS. Palestinere. (Du skjønner sikkert hvor jeg vil)


Hva vil russerne gjøre med dette?
Hva om de tar den helt ut som i COD MW2 og invaderer USA?!
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du som sikkert har en fot innefor kristensamfunnet: kan ikke du fortelle om hva alle norske kristne synes om den kristne terroristgruppa i USA som planla statskupp?

Forøvrig er over 90% av innvandrere i Norge tilhengere av "norske" verdier som ytringsfrihet, likestilling og demokrati.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det, jeg har lest fakta jeg også, men jeg har savnet å høre disse faktaene fra en muslim og ikke en norsk statsviter. Noe KingPill svarte veldig bra på.

Angående disse kristne terroristene har jeg ingen medfølelse for dem. Det er bare en haug med gale folk som skylder på Gud når de vil gjøre noe gale, noe jeg for øvrig også mener terrorisme fra Islam er.

Sitat av KingPill Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
Jeg dropper å quote hele innlegget ditt siden det var så langt, men tusen hjertelig for langt og utfyllende svar. =)
Sist endret av Boo-Boo; 30. mars 2010 kl. 10:05.
neineinei

jeg trur ikke ikke at det var terrorister, det er jo helt klart putin (komplott)

eller vist man ser på bildene så er det noe som ikke stemmer. de er fake alle sammen skadene stemmer ikke med en selvmordsbomber.



ps noen som vil ta tiden før slike rykter dukker opp (det er så typisk)
I <3 DMT
Trådstarter
Hva er det som ikke stemmer med bildene, Og hvorfor mener du de er fake?
Skadene stemmer ikke fra en selvmordsbombe? Vel, Hva slags bombe er dette her egentlig.
Det er snakk om at bomben eksploderte på en holdeplass, med tanke på det, kan skader på bygget også ha foråsaket skader på folk om det ble ødelagt.
Sitat av 4858fkggjf Vis innlegg
Håper så indelig Russland sender noen a-bomber ned til til de jævla terroistene, det hadde forsåvidt vært det beste men mange sivile hadde død også. Har ingenting mot muslimer men fanatiske muslimer og kristne for den slags skyld fortjener å brenne i helvete.
Vis hele sitatet...
Ned til de jævla terroristene ja... Dette blir slått stort opp i media som terror. Greit nok det. Men det er like mye terror når russiske styrker voldtar og dreper 40 sivile tsjetsjenere. Men dette blir ikke slått opp i media, og tsjetsjenerne blir den store stygge ulven? Les deg heller litt opp på hvordan russiske styrker over lang tid har terrorisert og forfulgt tsjetsjenere..
Det er litt rart å tenke på at Tv2 sendte krimserien "Ulvenatten" nesten samtidig med terrorangrepene i Moskva.

Jeg syns ihvertfall begge hendelsene er farlig like...
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Det er litt rart å tenke på at Tv2 sendte krimserien "Ulvenatten" nesten samtidig med terrorangrepene i Moskva.

Jeg syns ihvertfall begge hendelsene er farlig like...
Vis hele sitatet...
Ja, TV2 er nok en del av en russisk terroristgruppe.

Nei, seriøst, vi har en annen konspirasjonstråd oppe allerede og det hadde vært fint om denne faktisk kunne handle om det trådstarteren skrev.
Altså, nå mente jeg ikke at Tv2 har noe med dette å gjøre, men jeg sier bare at disse to hendelsene er ganske like...
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Altså, nå mente jeg ikke at Tv2 har noe med dette å gjøre, men jeg sier bare at disse to hendelsene er ganske like...
Vis hele sitatet...
På hvilken måte? Begge er russisk og vil frem med et budskap, hva mer?
Sitat av KingPill Vis innlegg

Også finns de norske, svenske jentene som sier de er muslim, bare for å være et ekstra pluss i øyet til en muslimsk Gutt / Mann. (Tro meg, Jeg kjenner en del jenter som er sånn) - som hverken praktiserer, eller egentlg tror på noe av det som står i koranen, sier koranen imot, og spiser gris da de er med sine norske venner, mens da de er med en pakistaner, er gris Æsj
Vis hele sitatet...
Ugh.. det gjør meg ekstremt pissed!!!!
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
På hvilken måte? Begge er russisk og vil frem med et budskap, hva mer?
Vis hele sitatet...
Jo, begge er russiske som du sa, og i begge delene dreier deg seg om to folk som føler seg undertrykket. Ellers er det vel ikke så mye mer, men jeg syns bare at det var litt spesielt at det skulle skje omtrent samtidig som sendingene til Tv2.
Ikke misforstå meg nå, for jeg mener ikke at Tv2 har noe med dette å gjøre hvis det høres sånn ut