Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1462
Ser etter Retin-A for tida. Vet at man kan kjøpe det ulovlig på nettet, men tenkte det var billigst å få det på resept fra legen. Utfordringen er bare det at jeg egentlig ikke har noen kviser, men skal bruke det for å få bedre hud uansett. Retin-A er veldig bra for huden=D. Så må man ha synlige kviser for å få resepten fra legen?

Legen er litt tilbakeholden, ville ikke gi meg sovemedisin fordi han hevded jeg var for ung etc. (er 20 år)
Sist endret av Carlsberg; 31. mars 2009 kl. 20:35.
Om legen din skulle velge å ikke gi deg resept på Retin-A, så er det vel fordi skjønnhetsproduktet mest sannsynlig kommer til å gjøre mer skade enn nytte, gjennom diverse bivirkninger som ofte følger med slike "legemiddler".

Til spørsmålet ditt om du må ha synlige kviser så har jeg ingen anelse. Du får vel bare ta en prat med legen din og høre hva han/hun synes? Evt. spise et drøss med usunn mat og håpe på et massivt kviseangrep..?
Sist endret av lolros; 31. mars 2009 kl. 22:03. Grunn: skrivefeil
Ikke vaske fjeset på en uke + spise masse dritt mat, det kan trigge en attack. Men det er ikke sikkert du får i fjeset uansett.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
"Why fix it when it ain't broken?"

En lege er der for å ta vare på din helse, legekontoret er ikke en skjønnhetssalong.
Med andre ord, legen vil ikke gi deg resept på et middel som potensiellt kan ødelegge huden din fordi du vil se bedre ut.

Tenkte jeg skulle opplyse om bivirkningene:
Sitat av Wikipedia
In dermatological use

When used, dryness or increased sensitivity of the affected skin may occur. More sensitive patients may also experience redness, scaling, itching, and burning. A gradual increase in the frequency and amount of tretinoin application is best, as this allows one's skin to adequately adjust to the drug. Patients should be careful to follow their physician's recommendations when beginning a round of treatment.

This product increases the risk of extreme sunburn; care should be taken (shade, sunscreen, etc.) to protect treated skin from overexposure to ultraviolet light.

Because usage of tretinoin may cause thinning of the skin, it is strongly recommended that patients who are using the drug abstain from hair removal waxing. The wax will, when removed, pull off the top level of epithelium (skin) with it, leaving a red, inflamed, sore mark for several days. Tweezing or threading (epilation) is a viable option for hair removal while using tretinoin. The recommended timeframe to wait for a waxing treatment after using tretinoin varies from source to source; anywhere from 5 days to 3 months have been reported. Patients should consult with their aesthetician and dermatologist to discuss the best hair removal options during or after tretinoin use.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dodecha; 1. april 2009 kl. 13:13.