Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  143 8663
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Her kan dere diskutere TG04. Diskusjon ang. nff-rekka kan taes i den andre tråden.
Jeg skal innrømme at dette blir første tg. Åssen er det med plassen der?
Jeg kommer, som tidligere år, ikke til å stille opp på TG i år heller. Dette rett og slett fordi jeg er for gammel for slikt
Det blir mitt første TG også. Forhåpentlig vis ikke det siste.
Jeg gleder meg noe helt enormt.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Nichotin
Jeg skal innrømme at dette blir første tg. Åssen er det med plassen der?
Vis hele sitatet...
Det var godt med plass før, 120cm i dybden. Man kunne plassere colabrett og slikt bak skjermen. På TG03 halverte de plassen, så det ble ganske trangt. Man er ikke der for plassen, men for livet
Du blir ikke for gammelt for slikt, men jo eldre du blir, jo mer misliker man fjortisbefolkningen på TG. Er jo litt stas å være "gammel nerd" og 1337 også da.

Skal ha meg billetter til TG04 men veit ikke om jeg får sjangs til å dra ettersom jeg er i militærtjeneste et halvt år fremover..

Er skikkelig spent på om det løser seg
får se om jeg drar nedover, men er så jævla mye stress og kjøre fra nordland + at scooterkjøring er så morro i påsak
Skal prøve å få billett tror jeg, 4. TG for meg!
man er da aldri for gammel. Såvidt jeg klarer å huske er det en del folk i crew som nærmer seg 30 (sikkert en del som har tippa over også). Er en del folk med skjeggvekst å se i salen også.

Man trenger flere gamlinger som husker de gode gamle datapartyene, som kanskje har noe å lære fjortisene (så de slutter å skrike gull,n00b,arne osv...)

Jeg skal i alle fall

Bør også nevnes at http://www.gathering.org er offisiell kanal for informasjon, og om du lurer på noe så finn en mailadresse der, i stedet for f.eks å spørre her,hvor 90% av all info sannsynligvis blir rykter fra folk som har vært på TG tidligere.
Sist endret av liasis; 1. januar 2004 kl. 19:39.
Jeg gleder meg som et lite barn, var på tg03, og savnet det dagen etter jeg kom hjem igjen
moridin: jeg er 15 og jeg har skjeggvekst :P (ikke så mye da)
Forresten så har jeg vært innom mange LAN før jeg selv begynte å dra på dem(og var på noen "old-style dataparties" selv), og syns selv det var mye kulere enn n00bishe fjortis-LANs. Jeg HATER folk som skal sitte hele tida å brøle "n00b!", "faen!" og sånt. Det er jævlig plagsomt. Setter mer pris på LAN der gaming _ikke_ er hoveddelen, og der det er compos om å lage grafikkdemoer og sånt. Gaming er pauseunderholdning.
Vet ikke om jeg skal på TG selv, spørs på økonomien, men jeg håper jeg kommer meg av gårde. Hadde vært jævlig tøft å se hvordan ting foregår når det er 4000++ folk på et lan
Du er min venn
niigu's Avatar
OMG j h8 14iz wh!nerz0rz 2k.

Men tror ikke jeg kommer til å komme :P
Kanskje, hvis jeg får med meg noen kamerater, så muligens!
Da blir det nFF rekka!!
-n-
Jeg er helt enig med deg Crazytomato!
Gaming er bare en liten del av festlighetene med LAN.
Det morsomme med store lan (som jeg ikke har oppdaget før senere tid) er og møte folk! Jeg var på ett lan i romjula, og der var det folk som er eldre enn meg (jeg er 15) som banna og skrek over at de ikke klarte ting i BF. Det var SKIKKELIG plagsomt.
En annen ting er nisser fra indre luten som drar med seg store annlegg som dem er så greie og spiller høg og stygg musikk fra. Jeg hadde seriøst lyst å snakke HARDT til dem så dem skjønte hva jeg mente om det. Ble ikke til.
Men jeg håper TG 04 blir en konge opplevelse!
Sist endret av Golder; 1. januar 2004 kl. 20:05.
man blir aldri for gammel for TG
Men JA, man kan gå lei alle de "nye" som sitter der å spiller rosa helikopter og gjøker ut AAAARNEEEEE..

Anyway, jeg skal i alle fall på TG.. for 8 gang på rad
Trur jeg skal holde meg langt unna dere....
Hvordan er det egentlig med soving? For oss som ikke har tenkt å være oppe en uke i strekk, kan det være greit å slenge seg neppå litt. Spørsmålet blir bare hvor?
Går det greit å finne seg en plass på tribunene, f.eks ?
jadda, tribunen funker fint den bare ha med deg ligge underlag osv
blir billetene til tg utsolgt med en gang ?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Panybs
blir billetene til tg utsolgt med en gang ?
Vis hele sitatet...
Ja. Hvis du venter til morgenen etter fordi PTN kneler, er de utsolgt.
Opprinnelig postet av vidder
Hvordan er det egentlig med soving? For oss som ikke har tenkt å være oppe en uke i strekk, kan det være greit å slenge seg neppå litt. Spørsmålet blir bare hvor?
Går det greit å finne seg en plass på tribunene, f.eks ?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde invitert med en kompis med bil, og sovet i den.
Er rimelig dårlig med plass på tribunene, skal gjerne traske rundt å leite en time før du finner no.
Opprinnelig postet av toolate
Jeg hadde invitert med en kompis med bil, og sovet i den.
Er rimelig dårlig med plass på tribunene, skal gjerne traske rundt å leite en time før du finner no.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noe problem, jeg sov et par netter i min stressless, og de andre nettene på tribunene, som det ikke var noe problem å finne en ledig plass på.
Men sant skal sies, den ene natta trasket jeg rundt halve skipet for å finne en ledig plass, men ellers gikk dette greit
så lenge du ikke bikker under bordet eller foran en nødutgang er det ikke så veldig mye pes. Sov når ingen andre sover

Beste soveplassen er under tribunen (den gangen hvor det er toaletter. Bak der er det noen benker (ser ut som de har blitt brukt til kiosker o.l.).

Soving i bil fungerer ganske greit det også, så lenge du har vinduet litt åpent. I en lukket bil blir det sinnsvakt varmt, og veldig dårlig luft, og å våkne med dundrende hodepine og være dehydrert som faen er ikke så veldig moro.
Opprinnelig postet av earthbound
Men JA, man kan gå lei alle de "nye" som sitter der å spiller rosa helikopter og gjøker ut AAAARNEEEEE..
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke ny men elsker å rope arne og spille rosa helikopter fordet

6. året mitt blir det her da..

Første jeg skal gjøre når jeg er kommet meg til værnes er å søke fri i påsken Wohoo
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Takker, Zpiff. Let's reclaim Arne from the 14izor-counterzstrikezorzsz!

Jeg er selv 21 år gammel, regner meg selv som å være rimelig moden og voksen, men jeg _elsker_ fenomenet Arne for det.
Det er veldig få som veit hvor fenomenet kommer fra, og begynner man å diskutere det får man alltid like mange teorier som det totale antallet deltagere på TG. En ting jeg derimot er enig i er denne forbanna gamer-skrikinga i tide og utide om EID!, FAEN!, n00b! o.l. Forrige året satt jeg tvers ovenfor en fyr som hylte og skreik og banka i bordet såpass mye at han greide å først sprute cola inn i koops, teedasts og min pc, så ytterligere en gang NED i skjermen min. Det hele slutta med at vi fikk sammen 5 pers som gikk bort til ham og "anbefalte ham på det sterkeste" å gi seg med bankinga. Etter det var han ikke særlig høy i hatten.

Å ikke dra på TG er enn så lenge for meg ikke engang et alternativ. TG03 var noe av det morsomste jeg har vært med på. Det anbefales på det sterkeste å beholde en open minded instilling, slite deg fra pcen og gå rundt i hallen og faktisk _prat_ med folk.

Vi sees på TG04, om jeg sitter på nFF-rekka eller ei får tiden utvise, men kommer gjør jeg.
ZpiFF: Jeg siterer fra nettstedet ditt: "Misliker: Peaches"

Jeg siterer fra forumet her: "Jeg er ikke ny men elsker å rope arne og spille rosa helikopter fordet "

Your a twisted guy

og til bakkus:

"Det er veldig få som veit hvor fenomenet kommer fra, og begynner man å diskutere det får man alltid like mange teorier som det totale antallet deltagere på TG. En ting jeg derimot er enig i er denne forbanna gamer-skrikinga i tide og utide om EID!, FAEN!, n00b! "

Jeg vet at det ligger en "story" bak arne skrikingen, men allikevel synes jeg det er dratt LITT vel langt ut nå. Jeg synes det er like irriterende å høre en nerd i stemmeskifte hyle ut ARNE! som det er å høre en wannabe cs-gamer som hyler ut n00b!

Men allikevel, TG blir bra det Får håpe dem får bra scene-show i år og stabilt nettverk / internett-tilkobling.
Opprinnelig postet av earthbound
Jeg synes det er like irriterende å høre en nerd i stemmeskifte hyle ut ARNE! som det er å høre en wannabe cs-gamer som hyler ut n00b!
Vis hele sitatet...
Nåja, det finnes værre....
Liker heller den "online" verden av sånt jeg.

Har du rask nok linje blir det "nesten" det samme bare det at du kan sitte men en dude fra hvorsomhelst i verden!
Jeg personlig sitter bare og venter på at folk skal begynne å gå rundt i real life og si asl, fordi det må jo være ekstremt morsomt å høre på.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
morten: har du aldri prøvd det på fylla? det er urmorsomt (helt til man blir edru og får fylleangst)
Er venner av meg som sier LOL irl, og jeg sier til tider ting som, gå på badet, stjerne
Faktisk hele tida.. Men det er vel på kødd på en mååte, tror jeg
Det har du et poeng...

Ihvertfall hvis du har en venn som har litt unormalt blodsukker. Har det jeg, masse "rofl" osv. IKKE MINST "lotr".

DET er spess. Virker nerd når du sitter på McDonalds med en BigMac og sier "lol, har du sett den scenen i lotr 3 hvor de to folka leker med apene? ROFL azz!"

Ikke det at den der var veldig politisk korrekt. Aper leker ikke..
nso: med hånden på hjertet "n e i", aldri skjedd. Kommer aldri til å skje. Jeg er skapnerd av klasse

Back to topic kanskje ?
Noen som vet når billettene til TG slippes? Eller hvor stor plass per pers. får i år(høyde,lengde, bredde)?
billettslipp er snart. Info om slikt på http://www.gathering.org

bordplass er ikke bestemt, men høyde er som det alltid har vært, kortsiden av en europall.

Arne saken begynte vel i 01 eller noe? med at noen skulle vekke kameraten sin som lå og sov på tribunen.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Tror Carlo hadde en finger med i Arne-oppstarten.
har Carlo en finger med i spillet på alt som er teit og kan klassifiseres som fjortis-ondskap ?
skal vi ikke mekke en nFF rad da ? ;D Så alle members sitter sammen elnz :P
Var det ikke slik at Crew skulle ha tak i en fyr som het arne, og fikk hele salen til å rope med?

Crazytore:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=27343
Tenker meg av gårde i år, for første gang.
Driver og mekker på en bærbar for å få den i stand til å dra. Gidder ikke dra med meg en stasjonær møkk med en svær skjerm helt fra Bergen.
Opprinnelig postet av morten
Jeg kommer, som tidligere år, ikke til å stille opp på TG i år heller. Dette rett og slett fordi jeg er for gammel for slikt
Vis hele sitatet...
Ingen, INGEN er for gamle for det, kjære deg morten
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Gusto
Tror Carlo hadde en finger med i Arne-oppstarten.
Vis hele sitatet...
Jeg tør si det hadde vært interesant og få hele denne historen...
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Jeg ser det egentlig som lite sannsynlig at Carlo starta Arne-fenomenet..
Skjønt det er jo faktisk teoretisk mulig...
Gusto og Carlo, gi oss hele deres versjon av storyen, så kan vi sjekke opp mot andre versjoner.
Hu hei! Ser ut som alt ordner seg til TG nå. Dama får seg ny PC, jeg får meg nytt kabinett og 19" LCD, bilen er klar til start, nye disker er på vei og det eneste som gjenstår er vel å pakke å dra.

Arne starta jo med arne.mp3 der en kar gikk å lette etter arne, så begynte folk å spille denne grusomt høyt på anlegget sitt (jeg og seff) og så begynte folk også å rope, og det ble jævlig gøy =) Fy faen til stemning det var da
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
bakkus: Jeg vet bare dette:

Opprinnelig postet av Carlo
Skal jeg gjette? Vi. Vi som starta hele dritten ifjor. Arne er et ord som blir brukt mye på Røyken liksom. Men særiøst, vi starta det.
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av bakkus
Jeg ser det egentlig som lite sannsynlig at Carlo starta Arne-fenomenet..
Skjønt det er jo faktisk teoretisk mulig...
Gusto og Carlo, gi oss hele deres versjon av storyen, så kan vi sjekke opp mot andre versjoner.
Vis hele sitatet...
Det som er litt morsomt er at jeg har sikkert hørt 4-5 stk som mener at de har starta det.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
som sagt:
Det er veldig få som veit hvor fenomenet kommer fra, og begynner man å diskutere det får man alltid like mange teorier som det totale antallet deltagere på TG.
Vis hele sitatet...
Ja, da var vi igang.
Gusto: når var "ifjor"?
Noen som vet omtrent når billettene legges for salg? Må godsnakke med noen kamerater for å få de med i god tid før billettene blir lagt ut!
Tg er tingen.

Men plassen kan jo ikke bli mindre!
Hadde med min 19" i fjor, problemet var at han på andre siden av meg også hadde en rimelig plasskrevende 19". Det endte med at begge skjermene måtte stå på skrå for å kunne ha mulighet til å ha tastaturet på bordet!

Det jeg husker best fra Tg 03 var uansett ddos-angrepet, 24t uten internetlinje..
er så greit å bo ca. 2 km unna skipet
bare cruise hjem og sove mellom 10 og 18 (den døde tida)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av bakkus
som sagt:


Ja, da var vi igang.
Gusto: når var "ifjor"?
Vis hele sitatet...
01, antar jeg.