Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1988
Leste denne artikkelen og syns den var veldig artig. Han som fikk hasjen var heldig hehe =)

Hva syns dere ? er det ikke dumt gjort av Tollerne?
De har vel ikke rett til å plante det på folk?

VG: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=510988
Sist endret av Dr.Feelgood; 27. mai 2008 kl. 23:20.
Jeg dør av latter, dette er så idiotisk gjort av tollerne!
Personlig synes jeg jo det var genialt av de å plante greierne på folk, eneste feilen var at de ikke tenkte med hodet når de kom på med ideen, og de kan jo få sparken for de da.
Å herregud jeg lo da jeg leste denne artikkelen x)!
Dumt? Ikke for han med hasjen, men det KUNNE blitt dumt hvis de fant det igjenn. Ville ikke likt å bli uthengt som narkosmugler på en svær flyplass, uviten om at en toller hadde lagt det der
Yey! så dersom man i dag tar med seg 142 gram cannabis i kofferten, og drar til Japan, kan man påstå at det er denne kofferten dersom man blir oppdaget i tollen?!

Ser for meg neste sak: "23 cannabis smuglere løslatt fordi de påsto at de 142 gram hasj var plantet av en toller"
Sist endret av Turbolego; 27. mai 2008 kl. 23:27.
haha! inkompetente folk as.
synd om han som fikk planta hasjen blir tatt av politiet på gata da
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego
Yey! så dersom man i dag tar med seg 142 gram cannabis i kofferten, og drar til Japan, kan man påstå at det er denne kofferten dersom man blir oppdaget i tollen?!

Ser for meg neste sak: "23 cannabis smuglere løslatt fordi de påsto at de 142 gram hasj var plantet av en toller"
Vis hele sitatet...
Ja hehe , det er sant ....
"Trist" sak egentlig. Politiet gjør noe de ikke har lov til, og politimannen får ikke noe annet enn en advarsel.

Uansett, passasjeren har levert tilbake cannabisen.
Skyt meg om jeg tar feil, men jeg syntest 142 gram cannabis til en verdi av 50'000 hørtest litt dyrt ut.
Sitat av emphi
Skyt meg om jeg tar feil, men jeg syntest 142 gram cannabis til en verdi av 50'000 hørtest litt dyrt ut.
Vis hele sitatet...
Enig, 352.112676 Kroner per gram høres ut som et ran.
Med mindre det er ekstremt god hasj, da... fins det? raffinert hasj?
Sist endret av Turbolego; 27. mai 2008 kl. 23:50.
Haha, den prisen var vel en smule drøy ja. Pleier vel å koste rundt 100kr/g (...)
Journalister er vel ikkje alltid kjent for sine store research av fakta, har vel bere antatt ein verdi eller tatt på litt for å få dette til å høres voldsomt ut

Hadde ikkje vært dumt å plutselig få ein sånn pakke i bagen nei
Håper hvertfalll han fekk penger for å levere den tilbake, for hvis personen ikkje skulle brukt det sjøl kunne det jo kanskje blitt litt ekstra feriepenger men så er det vel vanskelig å få solgt det hvis ein ikkje kjenner litt folk
50000,- var vel i drøyeste laget ja... 352 kroner pr g Hvis dette hadde skjedd i Norge så ville jeg krevd kongens fortjenestemedalje i gull for å levere posen tilbake igjen. Ikke det at jeg er spesielt glad i hamp, men penger er vel alle glade i
Cannabisen hadde en pris på 1 million yen, som blir nært 50 000 norske kroner. Dette er i Japan, ikke Norge. Leser man videre ser man også at det ikke var tollerne som gjorde dette, men én av de, som ville bevise at hunden var flink - Noe den kanskje ikke var. Det står også klart at dette ikke er rutine, men et klart regelbrudd.

LESER man artikkelen, får man vite litt mer.
Jeg vil møte på en slik toller, med en like dårlig narkotika hund.
Jeg tror heller at VG har bare kalkulert prisen i norske kroner etter hva som sto i pressemeldingen. Derav er prisen regnet ut på japanske priser, ikke norske.
Det står også i artikkelen at Japan har en mye strengere lovgivning enn Norge. Derfor er det logisk at også prisene er høyere i Japan.
Hvis Japan har så strenge lover når det kommer til narkotika. Hvordan har det seg da at en toller har så enkel tilgang på 142 gram cannabis, uten at det er rutine ?
Sitat av St.Vitus
Hvis Japan har så strenge lover når det kommer til narkotika. Hvordan har det seg da at en toller har så enkel tilgang på 142 gram cannabis, uten at det er rutine ?
Vis hele sitatet...
Det var en test som innebar flere kofferte med stoff. Jeg regner med tolleren puttet det i en vilkårlig koffert, og ikke den som var ment til formålet.
Flink hund
Sitat av MusabaN1
Jeg tror heller at VG har bare kalkulert prisen i norske kroner etter hva som sto i pressemeldingen. Derav er prisen regnet ut på japanske priser, ikke norske.
Det står også i artikkelen at Japan har en mye strengere lovgivning enn Norge. Derfor er det logisk at også prisene er høyere i Japan.
Vis hele sitatet...
Jeg derimot tror det er logisk at grunnen til at det er dyrere for et gram med tjall i Japan er fordi det rent generellt over er dyrere i Japan enn det er i Norge, ikke fordi det er strengere lovgivning.

Forøvrig er det vel et av de få landene i verden som kan titulere seg den tvilsomme æren av å være et dyrere land å leve i enn Norge. Tror jeg.

EDIT:
Til eksempel er det strengere lovgivning for narkotiske preperater, være seg hasj til heroin i Saudi-Arabia enn i Norge, men tvilsomt om gramsprisen på hasj er dyrere i Saudi-Arabia for det..
Sist endret av paranoy; 28. mai 2008 kl. 17:17.
Sitat av Mushy
Det var en test som innebar flere kofferte med stoff. Jeg regner med tolleren puttet det i en vilkårlig koffert, og ikke den som var ment til formålet.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg formulerte spørsmålet mitt litt feil. Skjønte ihvertfall ikke ditt svar.
Tenkte vel at jeg synes det var merkelig å bruke 142 gram til en test.
Man skulle jo tro at stoffet ble destruert.
Sitat av St.Vitus
Kanskje jeg formulerte spørsmålet mitt litt feil. Skjønte ihvertfall ikke ditt svar.
Tenkte vel at jeg synes det var merkelig å bruke 142 gram til en test.
Man skulle jo tro at stoffet ble destruert.
Vis hele sitatet...
Nja, på en måte må jo de få trent hundene. Å trene i den virkelige verden er vel ansett som bedre enn på en hundeskole.
Jo, men hvorfor 142g?
Skulle trodd det var mulig for bikkja å lukte seg frem til stoffet selv om det ikke var fullt så mye av det?
Eller er det spesialbikkje?
"Må ikke brukes under 150g!"
Sitat av Don Vegeez
Jo, men hvorfor 142g?
Skulle trodd det var mulig for bikkja å lukte seg frem til stoffet selv om det ikke var fullt så mye av det?
Eller er det spesialbikkje?
"Må ikke brukes under 150g!"
Vis hele sitatet...
Dette er nok heller en "Må ikke brukes sammen med kofferter!" bikkje
Sitat av Don Vegeez
Jo, men hvorfor 142g?
Skulle trodd det var mulig for bikkja å lukte seg frem til stoffet selv om det ikke var fullt så mye av det?
Eller er det spesialbikkje?
"Må ikke brukes under 150g!"
Vis hele sitatet...
Det var nettopp det som var poenget mitt.