Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 214617
Skal bestilles i morgen, etter planen. Sakene kan ikke hentes umiddelbart heller, men jeg har tatt stilling til at det ikke er på lager --- Noen som kan anbefale et gaming headset? Titter på beyerdynamic mmx300, men det har de ikke på komplett... Åtte kanalers aller helst

Peace
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Hei, lurer på om noen kan ta seg bryet med å se gjennom handlelisten min.

LINK TIL KOMPLETT

Spørsmålet mitt er om jeg mangler noe av kabler, eller om det er noe som jeg har oversett... Jeg er forøverig ikke så lysten på wannabe-proffe som skriker ut at dette oppsettet er tåpelig og latterlig overpriset, at jeg burde velge 2500k istedenfor, og de liknende eksemplene

Vær så snill, kun gode råd. Dette er første gang jeg skal bygge, og jeg orker ikke inkompatibilitet mellom komponentene

Oppsettet skal brukes til gaming, da type bilsimulator og de vanlige spillene.
Jeg kommer også til å "leke" litt med den, dvs virtuelle pc-er, overklokking og annen moro. Takk for hjelpen freaks

Peace out
Vis hele sitatet...
Altså, greit nok at du skal leke og vil kjøpe en pc av kvalitet, men 30k mener jeg blir for drøyt i alle tilfeller. Du har også valgt 2 forskjellige skjermer, som jeg heller ikke helt skjønner. Resten så greit ut.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Altså, greit nok at du skal leke og vil kjøpe en pc av kvalitet, men 30k mener jeg blir for drøyt i alle tilfeller. Du har også valgt 2 forskjellige skjermer, som jeg heller ikke helt skjønner. Resten så greit ut.
Vis hele sitatet...
Han har valgt 2 av 1 og 1 annen, så han har valgt 3 skjermer.

Selv ville jeg ha bygget denne maskinen helt annerledes med ett budsjett på ca. 25k (tok bort noe av ekstrautstyret fra utrekninga). Denne pcen ville vært kraftigere.

Det er virkelig ikke nødvendig med å bruke 30k på pc med alt inkludert, spesielt når du ikke engang har crossfire eller SLI, noe som er nesten forventet på alle pcen over 20k.
▼ ... noen uker senere ... ▼

Ser dette bra ut ? Skal kjøpe skjermkort senere
Sist endret av Smile; 14. mars 2012 kl. 15:09.
Sitat av Smile Vis innlegg

Ser dette bra ut ? Skal kjøpe skjermkort senere
Vis hele sitatet...
Ser bra ut. Hvis du har tenkt å overclocke burde du kjøpe noe enn annen cpu-kjøler.
Sist endret av Bl1zzarD; 14. mars 2012 kl. 15:12.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av Smile Vis innlegg

Ser dette bra ut ? Skal kjøpe skjermkort senere
Vis hele sitatet...
Hvorfor et mATX hovedkort i et ATX kabinett? Hvis det er rødfargen du tenker på kommer du uansett ikke til å se stort gjennom kabinettveggen.

Arctic Silver5 er seig, avleggs og dessuten ledende. Arctic Cooling MX-2 eller 4 er et mye bedre valg. Ellers ser det fint ut.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461645
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580139

Hvor mye ville dere betalt for disse 2 samla brukt?
Sist endret av seimannen; 15. mars 2012 kl. 14:10.
Sitat av seimannen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvor gammelt? Pent brukt? Om det er relativt nytt og pent brukt, kanskje 500? Utrolig hvordan forbrukerelektronikk faller i pris så fort det er åpnet.
1,5 år sånn ca. er brukt, var ca. 500,- jeg fikk tilbud om av en kompis
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...6bead9fb4e5c28

Hva synes dere om lista?
Har aldri hatt stæsjonær, så trenger alt av utstyr (nettverkskort, tastatur, skjerm etc.etc.) Hvis jeg trenger andre utstyr, si ifra
Sitat av Jungle Vis innlegg
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...6bead9fb4e5c28

Hva synes dere om lista?
Har aldri hatt stæsjonær, så trenger alt av utstyr (nettverkskort, tastatur, skjerm etc.etc.) Hvis jeg trenger andre utstyr, si ifra
Vis hele sitatet...
Ser ut som en grei liste det der, (regner med det er en gaming pc du skal ha)
men bytt ut kjølepastaen til Arctic Cooling MX-2/4.
Sitat av Jungle Vis innlegg
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...6bead9fb4e5c28

Hva synes dere om lista?
Har aldri hatt stæsjonær, så trenger alt av utstyr (nettverkskort, tastatur, skjerm etc.etc.) Hvis jeg trenger andre utstyr, si ifra
Vis hele sitatet...
Hadde valgt et annet kabinett, men det har du vel hørt fra rundt ti folk, allerede?
-Det er ikke lakkert inni
-Er ikke lydisolert
-Er en gammel modell

Hadde gått for et R3 kabinett :3
Sist endret av Fekillix; 15. mars 2012 kl. 17:27.
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Ser ut som en grei liste det der, (regner med det er en gaming pc du skal ha)
men bytt ut kjølepastaen til Arctic Cooling MX-2/4.
Vis hele sitatet...
Skal gjøre det nå, kommer med ny post straks

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hadde valgt et annet kabinett, men det har du vel hørt fra rundt ti folk, allerede?
Vis hele sitatet...

Nei, ikke nødvendigvis, skal ha lys i kabinettet, derfor jeg valgte det, + den er billig

http://www.dustinhome.no/Favorites.a...38df9b42303375

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hadde valgt et annet kabinett, men det har du vel hørt fra rundt ti folk, allerede?
-Det er ikke lakkert inni
-Er ikke lydisolert
-Er en gammel modell

Hadde gått for et R3 kabinett :3
Vis hele sitatet...
Går ikke for r3 jeg as, den har ikke vindu, jeg skal ha lys i kabinettet,har litt lyst på fancy greier.. haters gonna hate

Hva mente du med at den ike er lakkert inni?

Står det ikke f.eks hvor jeg skal plassere skruene/HK'en på den? A, B , F etc. etc.?

litt offtopic:

Putter man en antistatisk armbånd i en stikkontakt? Eller er det ikke nødvendig, men det funker?
Sitat av Jungle Vis innlegg
Hva mente du med at den ike er lakkert inni?
Vis hele sitatet...
-Den er grå inni, men svart utenpå, noe billige kabinetter ofte er... (Ser litt rart ut)

Sitat av Jungle Vis innlegg
Står det ikke f.eks hvor jeg skal plassere skruene/HK'en på den? A, B , F etc. etc.?
Vis hele sitatet...
-Sansynligvis ikke bokstavisert, men det er ganske selvsakt.

Sitat av Jungle Vis innlegg
Putter man en antistatisk armbånd i en stikkontakt? Eller er det ikke nødvendig, men det funker?
Vis hele sitatet...
Se svar, i en annen av de seks trådene dine, siterte det for deg :3
Sitat av McLovin
Anti-statisk armbånd fester du bare til eksponert metall som ikke er dekket med lakk eller lignende. Formålet er å jorde eventuell statisk elektrisitet som kan skade komponentene. Selv har jeg aldri brukt det. Synes det er like greit å bare jorde seg selv med jevne mellomrom, ved å ta på kabinettet.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Fekillix; 15. mars 2012 kl. 20:57.
Hva ville dere betalt for en brukt PACKARD BELL Maestro 223DXL LED a?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
ish 2-300 kr? xD
Hero of Time
bronze's Avatar
Kva skjermkort bør eg gå for akkurat no, om formålet er mest ytelse for kronene. Har akkurat no eit AMD 5850 som eg er nøgd med, forutan det faktum at det har tatt kvelden. Den neste GPU-en kan godt vere litt betre, men hovudføremålet er altså mest "bang for the bucks".

Spelar ingen spesielt tunge spel, men hadde vore fint å kunne streame litt dota 2 og minecraft, som er ganske krevande.
Sist endret av bronze; 16. mars 2012 kl. 18:12.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Best ytelse-pris ratio akkurat når vil jeg si er et GTX 560, ikke for dyrt, og kan klokkes endel om du ønsker dette også.
Hva med et 7770?
Er priset rundt 1100 og to i CrossfireX gir deg 60 FPS i BF3, Ultra :3 (Benchmark)
Hero of Time
bronze's Avatar
Oppfylgjingsspørsmål: Har per i dag eit
Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3,
men skal skifte til eit
ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 ATX

Eg lurer berre på om eg kan nytte dei same festehola til "spacers", og om antalet er likt. Eg lurer på dette fordi eg ikkje har tatt vare på eventuelle "spacers" til overs, så eg har berre dei som står i kabinettet.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Plasseringen på spacerene ser ikke ut til å stemme, men det gjør antallet, begge kortene bruker 9 spacere

Så her er du på god jord.
Hero of Time
bronze's Avatar
Anna spørsmål som ikkje fortenar ein eigen tråd: Vil temperaturen til dei ulike komponentane (GPU, CPU) vere lågast om eg let kabinettdøra vere igjen, eller opa? Eg tenkjer at når den er opa så blir det dårligare luftstrauming i kabinettet, men ein let også varmen gå rett ut i rommet. Tankar? Eg har forresten ei vifte i denne døra.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Begge deler kan skje, men dersom du har en fin luftstrøm, så vil du ødelegge den, det beste er nesten alltid å ha det lukket, så slipper du støy/støv osv.
Det vil nok variere, så test med begge oppsettene. Generelt er det også lurt å ha overtrykk i kabinettet, så du ikke suger inn mer støv enn nødvendig
Har da fått tilbud om og kjøpe diversse deler av en kompis, det gjelder disse, hva ville dere vært villige til og betale for de samla, kompis pris? fikk tilbud om 2,2k men føler det er litt overkill da det tross alt er forbruker elektronik som har en kjip tendens til og stupe i pris. I tillegg lurer jeg på om noen kan komplementere oppsettet med et budsjet på ca 7-8k innkl. alt.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Tja, kompispris vil være rundt 1500kr hvis alt er i god stand.
Laget et lite oppsett til deg her. CPU-kjøler og SSD kan sløyfes hvis du vil spare penger. Mus er en smakssak, men jeg inkluderte likevel en Corsair M60 som jeg har selv og er svært fornøyd med. Skjermen kan også gjøres billigere, men den valgte vil nok ikke skuffe.



Du vil ha mulighet til å kjøre SLI hvis du en gang skulle ønske det, men jeg ser nå at strømforsyningen jeg har valgt kun har 2stk 6+2pins PCIe strømkabler. Ved ev. SLI må du da enten bruke molex-PCIe overganger eller gå for en annen PSU med flere PCIe-kabler.
Hero of Time
bronze's Avatar
Raskt spørsmål som eg helst treng svar på i dag:
Skal skifte ut ein del delar:

Eg har:
Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5

Og skal skifte til:
ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 ATX
Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K
XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan"

Altså nytt HK, ny CPU, ny GPU. Eg har modulær straumforsyning. Kan eg nytte akkurat dei same straumledningane, dvs. det er identisk kontakt, volt osb. på begge oppsetta, eller må eg finne fram andre leidningar? Grunnen til at eg spør er at eg ikkje er sikker på kor eg har gjort av dei leidningane eg ikkje hadde bruk for når eg monterte PC-en.
Sist endret av bronze; 23. mars 2012 kl. 14:41.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Akkurat samme kabler. Tilogmed skjermkortene bruker begge 2x6pin PCIe-strømkabel.
Hero of Time
bronze's Avatar
Uheldig situasjon. Bygde PC-en som skildra over, men eg har trøbbel med den medfølgande cpu-kjølaren. Satt den neppe i heilt beint / riktig første gongen, for eg merka at temperaturen blei så høg som 85 grader medan eg spela dota 2. Fann ut at mange andre hadde problem med å feste den medfølgande cpu-kjølaren skikkeleg, og bestemte meg for å prøve på nytt. Men den eine av dei fire "beina" sit fast i holet, og eg dreg av nesten full kraft utan at det løsnar. Forsøkte å feste dei andre tre beina igjen for å sjå om eg fekk bedre temperatur, men nei. Eg har no testa med prime95 for å sjå kor høg temperaturen kan bli under skikkeleg load, og den kraup opp mot 85-86 grader i kjernene.

Har tenkt å bestille ny kjølar. Problemet er at eg sikkert må ut med HK for å få laus CPU-kjølaren att. Kjedeleg!

Spørsmål: Kor varm kan eg la CPU-en verte utan at det gjer skade? Eg har lyst å spele noko Dota 2 fram til den nye kjølaren kjem i posten, men merkar at temperaturen kan krype opp mot 80 grader når eg spelar dette spelet.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Rundt 85C går helt fint for en periode, men i det lange løp bør du holde deg under 72C.
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...c8d15da90c9c63


Er denne bra, og klare å kjøpe Skyrim på max og bf3 på high?

Ødelegger viftene stillheten til kabinettet?
Er trådløse nettverkskortet bra?

Andre ting? Takk for svar
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av 83leo Vis innlegg
Rundt 85C går helt fint for en periode, men i det lange løp bør du holde deg under 72C.
Vis hele sitatet...
Kan det vere ein idé å underklokke CPU fram til eg får på vifta, for å sikre at tempen er lågare? I såfall korleis gjer eg dette på forsvarleg måte? Eg har satt på preset "powersaving" i bios, men eg veit ikkje kva dette faktisk inneberer.

Edit: Idle-temp ligg på rundt 35 grader. Går raskt opp når eg gjer noko som krever litt, opptil maks 85 som sagt. Men underklokking kan kanskje hindre at han kjem så høgt opp.
Sist endret av bronze; 25. mars 2012 kl. 04:34.
Sitat av vodkaa Vis innlegg
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...c8d15da90c9c63


Er denne bra, og klare å kjøpe Skyrim på max og bf3 på high?

Ødelegger viftene stillheten til kabinettet?
Er trådløse nettverkskortet bra?

Andre ting? Takk for svar
Vis hele sitatet...
Du vil kunne kjøre begge de spillene på high... bf3 på ultra vil du nok få litt problemer med..
Okei, takk
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SilentKick Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jupp, den kommer til å funke greit.
Hvor bra drar den bf3? Low-medium-high?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SilentKick Vis innlegg
Hvor bra drar den bf3? Low-medium-high?
Vis hele sitatet...
Tja, kanskje på High? Garantert på medium (en venn har samme skjermkort, han drar BF3 på Medium som en konge.)
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tja, kanskje på High? Garantert på medium (en venn har samme skjermkort, han drar BF3 på Medium som en konge.)
Vis hele sitatet...
Okei, Spør på grunn av at en venn har laget lista, er newb på hardware området.
Sitat av SilentKick Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ville byttet ut noe:

RAM/Minne = http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650278
Kabinett = http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648534 eller en du liker, men anbefaler en R3.
Skjermkort = http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=654278 absolutt verdt pengene, yter nesten like bra som 570.
Strømforsyning: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657689
CPU-kjøler =http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803

Med dette vil du klare å kjøre BF3 på high uten problemer
Sitat av SilentKick Vis innlegg
Hvor bra drar den bf3? Low-medium-high?
Vis hele sitatet...
Den drar Bf3 på high, har selv 2 560 kort og i5 2500k. Når jeg disabler SLI og har på High så ligger jeg på omtrent 40-60fps. På ulta mellom 30-45. ¨
Med SLI på ligger jeg på 80-90 fps med MSAA på 0.
Sitat av vodkaa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Følger det med vifter til Fracal kabinettet?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Følger det med vifter til Fracal kabinettet?
Vis hele sitatet...
2 stykker :3
Hei allesammen! Jeg har bestemt meg for og endelig få meg en ny pc da den pc'en jeg har nå er såvidt bra nok til nettsurfing bare. Jeg hadde tenk på en pc som kostet rundt 10-14k. Jeg har også tenkt til og vente til slutten av mai med og kjøpe den , så det kan hende jeg skifter ut noen deler. (ivy bridge) men jeg tenkte jeg skulle spørre dere freaks om dere hadde noen tips:

KABINETT : Jeg hadde tenkt på et kult kabinett som hadde lys i seg og et som ikke er så inni granskogen stort som f.eks corsair obsidian big tower 800D. så jeg hadde håpet på Dette (nzxt guardian 921 rb sort/blå) kabinettet , men begynner og bli usikker siden mange sier det er litt trangt og jeg har lyst på et kabinett som man får pekefingeren inn bak hk'et og det er litt bra plass UTEN at det er et Bigtower. Det blir kansje også litt lite vis jeg skal f.eks kjøre sli med 680 eller cfx med 7970. Så for all del kom med forslag!

HK : Her hadde jeg tenk på et ASUs P8Z68 ( Denne )
siden jeg har hørt mye bra om dette hovekortserien.

CPU : I utganspunktet hadde jeg tenkt på intel i5 2550k men siden pc'en skal brukes til videoredigering synes jeg intel i7 2700k var et bedere valg. (blir kansje ivy bridge)

RAM : Siden jeg skal drive med videoredigering og jeg vil helst være fremtidssikret har jeg lyst til og gå for 16 gb ram siden det er ganske billig og jeg synes ikke at jeg sparer så veldig mye på og gå ned til 8 gb. Jeg velger og gå for Corsair Vengeance 16 gb ram. Link

SSD : Jeg har lest at det er veldig mye feil med sandforce kontrolleren til SSD'er så jeg er ganske usikker på ka jeg skal velge. Noen som har råd?

HDD : jeg har tenkt at jeg helst vil ha 2 tb fordi det er ikke en enorm forskjell mellom 2 tb og 1 tb i pris. Jeg har hørt at Green serien er ganske dårlig. Så jeg hadde blitt glad om dere kunne finne en 2 tb black ssd til rundt 1300 kr på komplett som ser ok ut.

CDROM : Ja , jeg bryr meg engentlig ikke så mye om blue-ray akkurat, men jeg har lyst på en som leser ganske raskt.

PSU : Jeg har ganske lyst på en 850/1000 w psu siden jeg har kansje planer om og kjøre sli eller cfx litt senere med tiden. Har hørt mye positivt om corsair. men jeg er litt skeptisk , så jeg håper dere finner en ok en. Helst modulær.

GPU : Som sagt jeg har ganske lyst på 680 men synes den er litt for dyr så er heller ikke sikker akkurat hær :P.

Håper dere har tid til og sette dere ned og hjelpe meg litt. Bare og si ifra eventuelle skrivefeil da jeg ønsker og bli litt bedere :P Her er foressten Handlelisten . Den kom til slutt på 13 k.
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...63c0678807722a

Hva syns dere om oppsettet? Bestiller mest sannsynlig imorra eller idag. Skjerm + HDMI kabel, er de ok?

Resten? Vil den takle skyrim på ultra/high med 50+ fps? og bf3 på minst high!
Ser fint ut det oppsettet vodkaa, men ser ikke helt poenget med å velge det kabinettet om du skal ta ut lyddempingen og dytte inn masse vifter uansett. Da ville jeg heller kjøpt et kabinett som i utgangspunktet er dyrere (jeg mener, kabinett + vifter kommer på over 900,-).

Og hvorfor kjøper du en trådløs USB-adapter? Må da være bedre å ha et trådløst PCI-kort.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Ser fint ut det oppsettet vodkaa, men ser ikke helt poenget med å velge det kabinettet om du skal ta ut lyddempingen og dytte inn masse vifter uansett. Da ville jeg heller kjøpt et kabinett som i utgangspunktet er dyrere (jeg mener, kabinett + vifter kommer på over 900,-).

Og hvorfor kjøper du en trådløs USB-adapter? Må da være bedre å ha et trådløst PCI-kort.
Vis hele sitatet...
Skal sies at jeg personlig ikke opplever noen problemer med en USB-adapter, og at jeg liker å ha det litt fritt inni kabinettet for luftgjennomstrømmningen.

(Skjermkort over = Bad, ganske ofte...)
Sist endret av Freddy_fred5; 27. mars 2012 kl. 16:07.
Sitat av Samhot79 Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
Jeg har dette kabinettet og er grisefornøyd. Det lager en del lyd, men kjøler også svært godt.
Holder det med en vifte? vil helst prøve å sette minst en vifte, siden jeg aldri har gjort og ville vite åssen man gjør, kan godt ta det vekk, hvis R3 sine kabinetter kjøler mer enn nok? Vil liksom ikke brenne fingern min når jeg tar på skjermkortet/hovedkort/cpu kjøleren.. Så da holder de to viftene som følger med R3?
Sitat av vodkaa Vis innlegg
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...63c0678807722a

Hva syns dere om oppsettet? Bestiller mest sannsynlig imorra eller idag. Skjerm + HDMI kabel, er de ok?

Resten? Vil den takle skyrim på ultra/high med 50+ fps? og bf3 på minst high!
Vis hele sitatet...
Klarer BF3 på high, rundt/over 60 FPS.

-Hadde ventet med CPU-Kjøler og kjøpt H80.
-Hadde gått for en PCI/-e trådløst kort.