Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2474
Hei, jeg har en idè til en applikasjon jeg har tenkt å lage til Android. Er ikke 100% sikker på hvordan jeg gjør dette. Noen som har litt erfaring som kan si hvor jeg bør starte? Har holdt på litt med C# før, men forstår at det er java som gjelder til Android. Er faktisk så fornøyd med ideen min at jeg kan lese/gjøre hva som helst for å få dette til Takk for svar
Hvis du vil lære Java for å lage appen finnes det massevis av resurser, f.eks. på YouTube om du liker audiovisuelle forklaringer. Om du føler deg mer komfortabel med C# kan du bruke verktøy som Xamarin for å lage Android-appen din med C#
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ellers er Java og C# i stor grad det samme. Objektorienterte språk med nesten identisk syntaks. C# har bare et litt bedre standardbibliotek enn Java har og er generelt mer kortfattet. Det bør ikke være vanskelig å gå over, og det er som regel bedre å programmere i et språk med "ordentlig" støtte.
Developer.android.com har en tutorial som er et bra sted å starte. Du kommer der til å bruke xml for å strukturere brukergrensesnittet pluss litt mer, men det virker ganske greit.
Sist endret av L33tenGutt; 17. juli 2013 kl. 01:28.
Bob Sacamano
John B's Avatar
Du bør ta en titt på det relativt nye Android Studio. Jeg har ikke rukket å se så mye på det selv, men ut i fra listen over features ser jeg for meg at det vil være mye enklere å komme i gang for en nybegynner. Du må fortsatt kunne kode Java, men det ser ut som at layout-grensesnittet er mye bedre enn det du har i Eclipse, og samtidig slipper du kanskje unna det man ellers må styre med av konfigurasjon før man kan sette i gang.
Dersom du føler deg mer komfortabel med C# må du jo gjerne bare bruke det også, gjennom Xamarin. Jeg har ikke brukt det selv, men jeg vet av flere vellykkete Android- og iOS-apps som er laget med Xamarin.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om du ikke trenger super ytelse (dvs. det er ikke noe spill eller lignende) kan du sikkert bruke http://phonegap.com

Dette betyr at du kan kode apps i HTML/CSS/JS som kjører på Android/iOS! :-D
CodeAcademy

Vær så god
Gratis kodeskole uten noen hindringer. Det er så enkelt!
har selv begynt med det, ble overrasket.
Dette er en skole som begynner helt på det laveste og hjelper deg med koding.
Du får først lese om det. > du får oppgaver og etter det > så blir du testet på en prøve. Så får du achivements og litt sånnt smått man kan følge med på.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om du vil lære java anbefaler jeg denne tutorialen, som er gratis:
https://www.udemy.com/java-tutorial/

Om du liker denne, har samme personen også en omfattende tutorial for programmering til android, denne koster dog penger. Derfor kan det lønne seg å gå gjennom java-tutorialen først, siden denne er gratis!
▼ ... over en uke senere ... ▼
hva tar en "privatperson" for å lage en enkel app for Android eller iOS?
Sitat av ITtorget Vis innlegg
hva tar en "privatperson" for å lage en enkel app for Android eller iOS?
Vis hele sitatet...
Hvis det skal blinke "Hei" på skjermen, så gjør jeg det for en 50-lapp.