Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2299
Så spørsmålet er ganske enkelt, hvilke kode er best og lære seg først og hvorfor? Driver å lærer Java nå men ser at etter en stund blir Java mer og mer fokusert på å lage datamaskin applikasjoner ved bruk av data interface. Hva bør lærest etter java?
Objective-C for iOS ihvertfall. Eventuelt C, C++ eller JavaScript.

Hvis du skal lage Android Apps bør du holde deg til Java.
Sist endret av Misoxeny; 23. desember 2012 kl. 02:38.
Det kommer helt an på hva du ønsker å lære deg.

Hvis du ønsker å lære deg å programmere programmer til f.eks windows, så er C# (C-sharp) definitivt språket du bør lære deg, hvis du ønsker å programmere smartphones (android: java) eller (IOS: objectiv-C). Er formålet å kunne programmere i Linux eller MAC så har du et bredt spekter å gå på, alt fra C til Shell.

Selvsagt så kan du programmere windows applikasjoner i f.eks C, eller Python, men C# er foretrukket blant windows utviklere.

Du må fortelle litt mer om hva du ønsker å utvikle.

EDIT: Ønsker du å utvikle web applikasjoner så er PHP eller Python gode språk.
Sist endret av 0xFF; 23. desember 2012 kl. 02:49.
Tenkte å lage offline android applikasjoner til å begynne med. Håper å få designet dem også og kanskje animert dem, gjøres dette også i Java?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Der brukes Java stortsett.

Les deg opp på Android programmering. Google er din venn.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Der brukes Java stortsett.

Les deg opp på Android programmering. Google er din venn.
Vis hele sitatet...
Driver å lærer java, har sett litt på android development allerede og laget en fungerende applikasjon allerede.... Men jeg strever med å finne svar på det å lage animerte spill og animerte menyer osv.
Med "Animerte" spill tenker du påvanlige spill med grafikk?

Man bruker OpenGL for åtegne grafikk påden måten.

Du kan bla. bruke noe som heter libgdx til å lage spill i Java som vil fungere på Android, Windows, OSX og Linux.
Sitat av flexd Vis innlegg
Med "Animerte" spill tenker du påvanlige spill med grafikk?

Man bruker OpenGL for åtegne grafikk påden måten.

Du kan bla. bruke noe som heter libgdx til å lage spill i Java som vil fungere på Android, Windows, OSX og Linux.
Vis hele sitatet...
Yes, det er korrekt, takker Skal prøve meg litt frem med dette.
Har de brukt OpenGL for å lage f.eks. Wordfeud osv.?
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Yes, det er korrekt, takker Skal prøve meg litt frem med dette.
Har de brukt OpenGL for å lage f.eks. Wordfeud osv.?
Vis hele sitatet...
Nei, det har de ikke. Gjør deg selv en tjeneste og holde deg unna OpenGL med det første. OpenGL er ganske lavnivå, og kan være ganske forvirrende dersom man er fersk innen programmering. For all del, dersom du har tenkt å lage mer avanserte spill hvor du trenger andre komponenter enn knapper, tekst og andre standarde GUI-komponenter er det bare å se på OpenGL, men for å lage enkle (og mer avanserte) animasjoner er det bare å holde seg unna foreløpig.

Android har et innebygget API for å lage både enkle og mer avanserte animasjoner. Med forbehold om at jeg ikke har lest gjennom alt selv: denne tutorialen ser ut til å gå greit gjennom animasjonsbibliotekene i Android.
Sitat av Glykose Vis innlegg
Nei, det har de ikke. Gjør deg selv en tjeneste og holde deg unna OpenGL med det første. OpenGL er ganske lavnivå, og kan være ganske forvirrende dersom man er fersk innen programmering. For all del, dersom du har tenkt å lage mer avanserte spill hvor du trenger andre komponenter enn knapper, tekst og andre standarde GUI-komponenter er det bare å se på OpenGL, men for å lage enkle (og mer avanserte) animasjoner er det bare å holde seg unna foreløpig.

Android har et innebygget API for å lage både enkle og mer avanserte animasjoner. Med forbehold om at jeg ikke har lest gjennom alt selv: denne tutorialen ser ut til å gå greit gjennom animasjonsbibliotekene i Android.
Vis hele sitatet...
Animasjons-APIet er for animasjon av menyelementer o.l, de bør IKKE brukes til spill.

Skal du lage spill til Android bør du bruke f.eks libgdx som jeg linket til, som forøvrig er ganske abstrakt fra ren OpenGL koding.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av flexd Vis innlegg
Animasjons-APIet er for animasjon av menyelementer o.l, de bør IKKE brukes til spill.

Skal du lage spill til Android bør du bruke f.eks libgdx som jeg linket til, som forøvrig er ganske abstrakt fra ren OpenGL koding.
Vis hele sitatet...
Her må man jo gjerne se litt på hva behovet er. En applikasjon ala Wordfeud er jo stort sett standardkomponenter som knapper, input-kontrollere og lignende med custom grafikk. Å bruke OpenGL til noe slikt vil være fullstendig overkill (og ikke minst frustrerende, siden OpenGL introduserer en helt annen grad av vanskelighet).

Dersom behovet er en mer dynamisk applikasjon ala Angry Birds o.l. har du helt rett, da er nok OpenGL veien å gå. Med mindre man har noe ala Core Animation for iOS på Android? Det er en stund siden sist jeg kodet for Android nå.
Skjekk ut thenewboston

Han legger ut toturials over endel språk!