Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1052
Hei.
Jeg har en ipad og for en uke siden lastet jeg ned en app på 853mb (ifølge AppStore) men senere så jeg i innstillinger>generelt>bruk og der stod det at appen var 1,7GB noe som er valt for mye! Er det noen som vet hvorfor dette skjer? Rakk for alle seriøse svar. .
(Appen het gangstar Rio og var på salg i julen)

Hilsen vegar
Høres ut som du har lastet den ned 2 ganger eller noe. 853+853 = 1,7
Kan hende AppStore komprimerer(?) appene?
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Kan hende AppStore komprimerer(?) appene?
Vis hele sitatet...
Og oppgir komprimert størrelse? Hørtes veldig dumt ut.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Og oppgir komprimert størrelse? Hørtes veldig dumt ut.
Vis hele sitatet...
Sant.


10^,*.
Det er også andre apper som 663MB til 907MB (dungeon hunter 3)
Uten å ha noe endelig svar på om det gjelder akkurat dette spillet vet jeg at det er ganske vanlig å komprimere teksturer og data før man laster opp spillet på App Store slik at det skal være mindre data å laste ned. Spillet dekomprimerer så teksturer og data ved første load, og lar de være slik for å laste raskere neste gang. Det er altså ikke Apple som komprimerer det, men spillselskapet selv.
Sitat av Glykose Vis innlegg
Uten å ha noe endelig svar på om det gjelder akkurat dette spillet vet jeg at det er ganske vanlig å komprimere teksturer og data før man laster opp spillet på App Store slik at det skal være mindre data å laste ned. Spillet dekomprimerer så teksturer og data ved første load, og lar de være slik for å laste raskere neste gang. Det er altså ikke Apple som komprimerer det, men spillselskapet selv.
Vis hele sitatet...
Ok takk
Høres ut som du har instalasjonsfilen, altså. Ipa filen som Du har lastet ned, liggende på disken. I tillegg er jo spillet installert, så da vil det vel ta dobbelt så stor plass?
Det er ikke noe feil, eller noe som har blitt liggende. Det er så enkelt som at app store viser hvor mye data som må lastes ned, mens det under innstillinger står hvor mye diskplass en app bruker.

Dette fordi, som andre har nevnt over, installfilen har komprimert mye av innholdet som så må pakkes ut når en app installeres og fordi en del apps laster ned data ved bruk og cacher dette slik at man ikke må hente det samme innholdet hver eneste gang