Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2003
I den senere tid har jeg forsket litt på hjemmelagede urteblandinger, til å bruke i mekk.
Jeg har prøvd litt forskjellige urter, og i dag var mine Mynte blader tørket nok til å prøve ut.
Jeg har nå røyket ca 10 blader i hver pipe, 3 ganger tilsammen i løpet av 15-20 min, og føler jeg nå har funnet den perfekte urte, å blande ut brunt/grønnt med.
Mild røyk, som ikke er altfor tjukk, ikke gir fæl ettersmak, og etterlater en frisk smak i munnen. Jeg har ikke blandet det ut med sterkere saker enda, men har trua på at dette skal erstatte tobakken ganske så bra.

Så til poenget med denne tråden.

Jeg har som tidligere nevnt, røyket ca 30 blader det siste kvarteret, og det som får meg til å smile litt ekstra, er at jeg blir vanvittig avslappet og god i kroppen etter å ha røyket dette.. ( MERK: jeg har ikke blandet i thc holdige substanser ), og heller ikke røyket noe med thc den siste måneden )
Jeg sitter her nå i en slags "rus", eller en avslappet tilstand, som faktisk er veldig behagelig.
Blir nok litt overdrevet å kalle det noen rus. Men jeg anbefaler å prøve, så føler du selv hvordan opplevelsen er.

Det finnes såklart tvilere der ute, som mener at man ikke merke noen "Rusrelatert" stimula, og det er jeg i grunn enig i.
Det er langt ifra noen rus, kun en avslappende å frisk følelse.

Jeg har selv litt problemer med å sovne om kvelden, og bruker alltid 30-60 min på å sovne. Jeg tror nok denne røyken kan gjøre det lettere å slappe av, og sovne for meg også.

Sist men ikke minst, må jeg også nevne, at etter å ha røyket dette, får man en fantastisk frisk å kald følelse i ansiktet, nesten som å være ute..


Vet du eventuelt om andre urter som er avslappende, og som kan røykes, så legg gjerne igjen litt info ! : )

God natt !
Hold kjeft!
Lysskyen's Avatar
Hørtes frisk ut

Men blir vel nesten det samme som å blande brunt/grønt med mentol sigaretter?
Noe jeg syns ødelegger den utsøkte smaken fra selve hasjen.

Men dette skal prøves
Jaja, høres fresht ut.. Hvor får jeg kjøpt det??
Bare tørke mynte-blader sier du? Det skal prøves.. Legger du de tørkede bladene bare i vanlig rullings-papir forresten?
▼ ... over et år senere ... ▼
En ting jeg uheldigvis ikke har fått prøvd enda, men har veldig tro på er "tørr vannpipetobakk", dvs en type rulletobakk som har samme smak som eple vannpipetobakk, men også samme nivå med nikotin, ergo veldig lave nivå. Jeg fikk denne av en som hadde kjøpt den i Litauen, og etter det jeg har sett er den ikke å finne i Norge.

Mener ikke å kuppe tråden din, men siden vi er innpå slike erstattninger: Er det noen som vet hvorfor vi ikke får kjøpt slik smaksatt tobakk i Norge? (Etter det jeg har funnet ut hvertfall, ser ikke ut som om noen fører dette.) Er det for at det ikke er marked for det (tviler egentligt litt på dette), at tobakk ikke skal smake godt(though, det er jo lov med vannpipetobakk så lenge den er merket) eller rett og slett for at leverandøren ikke satser på et norsk marked?

Vil også påpeke at rullingsen VAR merket med sånn helseskade sticker, though det var på latvisk :P
Har også hørt gode ting om mynte blader, men jeg lurer på en ting; hvordan var mint smaken? Hadde vært kult hvis den ikke ble for dominerende, men alikevell merkant hvis du skjønner hva jeg mener. Ser du sier at røyken ikke var altfor tykk, noe som hørtes veldig bra ut.
Har generelt lurt litt på dette med urtetobakker. Har oppdaget knaster, men eneste stedet jeg har funnet som fører det i Oslo er Hemp House. Før jeg fant det der hørte jeg at slike tobakker var ulovlig i norge. Kan det stemme? Er jo overhode ikke logisk, men hvorfor er det bare Hemp House som selger det?

På Shangri-la hadde de no annen urtemix, men har vært borti tobaksubstitutene deres før og det smaker og lukter kraftig røkelse.

Ja, beklager emmerdale. Vi kupper visst tråden din her.

Jeg har lekt litt med urter og sånt tidligere, men aldri egentlig falt meg inn å røyke dem (merkelig nok, det høres jo ut som en veldig god ide). Så vet ikke så mye, men vet at rød knaster inneholder rødkløver og de mener at den skal ha en veldig mild, god smak, så det er kansje et forslag?

Ellers burde det jo ikke være noe galt i å gå å plukke litt ymse urter, tørke dem og røyke dem. Dersom de kan spises så burde det jo ikke være farlig ihvertfall. Men innbiller meg at urten av typen med store fine blader, som mynte er mer medgjørlig som tobakk enn sånne litt mer knudrete planter (timian er det eneste jeg kommer på). Bare å eksprementere seg frem, det værste du kan få er litt vond smak i kjeften. Men post gjerne det du finner ut. Ble veldig interessert nå merket jeg