Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3460
Space O`hoi

Sist jeg registrerte meg her, ble jeg kicket, fordi jeg påpekte et problem. Håper takhøyden er større nå, for akkurat det ble bare litt for latterlig.

Men til saken, noen som har prøvd urte røyk/herbal smoke? Jeg har lest på endel engelskspråklige forum, hvor dette virkelig ser ut til å ha tatt av. Det er vistnok helt lovlig, inkludert i godeste moderlandet, men jeg er likevel litt betenkt. Men jeg har sendt mail til det ene firmaet, som skal være til å stole på, om de har noen erfaring med sendinger til Norge. For det jeg tenker på, er jo at onkel politi, skal come a knocking. Det gidder jeg rett og slett ikke, for mye pes for ingenting. Men er det derimot helt lovlig, burde jo paranoiaen legge seg litt. Noen som har erfaring?

http://img524.imageshack.us/img524/9500/buddhasistersmokecl7.jpg

Det jeg har forstått, og mistenker, er at dette ikke må tolkes som cannabis. Dette er ikke narkotika, men lovlige urter, og det inneholder ikke THC. Men de forskjellige urtene/plantene har forskjellige effekter, noen skaper kraftige effekter, mens andre er mer for å roe ned eller andre skaper en høy lignende følelse. Jeg leser at flere av dem kan minne om thc i rusen, neon av dem også kraftigere, og spice -Dune anyone?- skal være det kraftigste. Spice er derimot nå ikke mulig å sende til bl.a. Norge, det fordi produsentene frykter at den kan skape nye lover, som forhindrer dem i å produsere noe som har eksistert i århundrer. Helt lovlig, og det er jo det mest absurde.

http://img528.imageshack.us/img528/8610/1001469on9.jpg

Jeg spurte en kompis hva han mente, og han sa:"Haupintobakk!", men han påpekte at han bare tenkte det. Jeg har smakt type vanlig urtetobakk, som slettes ikke er annet enn et "sunnere" alternativ til tobakk. Det var ikke engang godt, og jeg fikk vel gjerne en vag banking i tinningen. Men dette virker jo å være noe annet, og igjen, flere mener det har en fin virkning. Om "Buddha’s Sister"(se øverste bildet):"I take my first hit... it just comes seconds after that. Nice Euphoric feeling. Wow, this is very strong, and fast. It comes right away, no waiting for this one to hit, ha ha. About two to three minutes after the first drag, and on my second, I have ye ol familiar semi cloudy head, but with a strong euphoria in the background, a nice little echo there, it is beautiful." (fra et ganjaforum)
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=herbal
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=herbal

Uten at jeg har noen erfaring med dette, tror jeg det er mye oppskryt. Dette er alternative ting, som selges som erstatning for andre rusmidler. Det er kanksje verdt og sette spørsmålstegn til produktet når det er så lite utbredt, og eksistert såpass lenge.
Dette var jo litt interesant, ser på redeyefrog at det er temmelig mye der som er lovlig, men er alt det lovlig i Norge?
Jeg har sjekket litt, og hvis det blir stoppet, blir det mest sannsynlig sendt tilbake til avstender. Du får ingen bot, fordi det står ikke på listen over noe narkotikum.

Men det jeg leser virke ikke å være oppskrytt, mange har gode opplevelser på dette, noen sier til og med enkelte produkter gjør dem steine.

Husk at i Norge er mesteparten av hasjen du kjøper, blandet ut med bl.a. lær fra dekk, som ikke er akkurat sunt å røyke. Så jeg vurderer å satse på dette, det er i alle fall naturlig, og ikke det skrapet man får her til lands.
Jeg velger i allfall og røyke hasj, fremfor noen urter som jeg ikke finner noen forskning på. Og det med at det ikke går an og få tak i bra greier her i norge, er bare tull. Kommer an på hvem du kjøper i fra. Men det er sant at det meste her til lands er av laber kvalitet/kvantitet.

Men den dær med hasj er blanda ut med bildekk osv, har jeg liten tro på. Som sinister har sagt tusen ganger: "Kripos analyserer det meste som blir beslaglagt i Norge. De har ikke funnet noen skadelige stoffer i hasjen, om det så er heroin, lsd, olje eller plast."
Ser argyreia nervosa (Hawaiian baby woodrose) frø er ulovlige å importere men ikke klassifisert som narkotika. Kan man få straff for å bestille en pakke med disse fra nettet?
Trådstarter
4 0
Vel, det kan du teste ut selv. En god hasj vil brenne opp til hvit aske, blir den ikke det, så vet du at du mest sannsynlig sitter på f.eks. en gummimix. Eller enklere, tenner den ikke etter andre forsøk, da er den utvannet med noe. Tenn og lukt, gni den mot tennene. I Oslo har markedet blitt slik, at de holder tilbake godis, hvis man f.eks. har fått inn store mengder dårlig. Puck er forøvrig godt kjent blant røykere, og jeg har selv sittet å plukket ut store plastbiter fra klumper. Så noen myte er det ikke, kanskje bare litt ubehagelig å tenke på.

Myten er nok heller at kripos tester alt som kommer til Norge, de er vel ikke i nærheten engang, sett i forhold til alt som tydeligvis slipper igjennom. Det de analyserer, er nok heller ikke spesifisert på plast eller gummi, men thc nivå f.eks. Men der finnes tester, bl.a. fikk jeg et svar på et annet forum, om en slik test på hasj i Europa. 20 forskjellige typer ble testet, flere viste seg å ha spor av gummi (bildekktype), PVC og aske. Aske er jo ufarlig, de andre er det derimot værre med. Trust me, du har røyka noen gummidekk du også.

DoktorLars:

Nei, det er vist ikke ulovlig. Men blir det stoppet, så blir det sendt tilbake til avsender. Det er ikke klassifisert som narkotika, som du skriver, og derfor kan du ei dømmes for noe. Eneste som kan gi en godkjenning for import av dette er, etter hva jeg forstår, en lege. Men pakkene sendes anonymt, og jeg ser noen kjører fedex også. Spice blir derimot ikke sendt til Norge, fordi produsentene frykter at å selge til vestlige land kan føre til en verdensomspennende anti-lov.
Sist endret av post morty; 10. april 2007 kl. 07:06.
Siden LSD står på narkotikalisten, og "Som narkotika m.v. regnes også salter og derivater av de oppførte stoffer eller droger og mulige isomere, estere og etere av stoffene eller deres salter", ville jeg tro at LSA er ulovlig i Norge.
Bestill salvie og woodrose=)

Har testa salvie men ikke woodrose ennå..

Flere kamerater har testa woodrose og sier det er drit sykt liksom..
erfarings messig med urterøyk er ikke best!
har ikke noen gode erfaringer med det.
det er bare nedtur å har blitt meget dårlig. feberfølelse. panikk etc...
Anbefaler heller den gode gamle Thc'en
Sitat av Destroyer
Bestill salvie og woodrose=)

Har testa salvie men ikke woodrose ennå..

Flere kamerater har testa woodrose og sier det er drit sykt liksom..
Vis hele sitatet...
Woodrose er LSA (eller, LSA er virkestoffet i det). Og det heter salvia og ikke salvie.

Ingen av disse stoffene kan sies å ha noen likhetstrekk med, eller kunne brukes som erstatning for, THC.
Salvia Divinorum kan godt kalles salvie, men den salviaen som oftes kalles salvie er jo salvia officinalis...
Sitat av felix_poker
Salvia Divinorum kan godt kalles salvie, men den salviaen som oftes kalles salvie er jo salvia officinalis...
Vis hele sitatet...
Hvordan kan Salvia Divinorum kalles salvie, når salvie er kallenavnet på Salvia officinalis?
Sitat av post morty
Husk at i Norge er mesteparten av hasjen du kjøper, blandet ut med bl.a. lær fra dekk, som ikke er akkurat sunt å røyke. Så jeg vurderer å satse på dette, det er i alle fall naturlig, og ikke det skrapet man får her til lands.
Vis hele sitatet...
Mesteparten ? .. du bør skifte langer. Når jeg får "soap bar" som du snakker om her (som er meget sjeldent men kan gå litt i bølger) merker man at noe er blanda i , men mesteparten er det langt ifra, iallefal her jeg bor.

Uansett for å ikke skli helt offtopic, jeg har bare hørt av diverse folk, at sanne urte "high`s" er skallebank det eneste man kan få av effekt, aldri testet dette thoug.
Sitat av Slaktern
Hvordan kan Salvia Divinorum kalles salvie, når salvie er kallenavnet på Salvia officinalis?
Vis hele sitatet...
Alle medlemmene av salvie-familien kan refereres til som salvie, men det kan jo så klart åpne for misforståelser. Det jo er vanligst å si salvia når det gjelder salvia divinorum.

Sitat av post morty
Husk at i Norge er mesteparten av hasjen du kjøper, blandet ut med bl.a. lær fra dekk, som ikke er akkurat sunt å røyke
Vis hele sitatet...
Mesteparten av hasjen jeg har kjøpt her til lands har vært fri for bildekk og andre ikke-organiske stoffer.. Men det er jo helt klart en del rusk ute og går også. Men lær i hasj? Fra dekk? den var ny.. hørtes veldig middelaldersk ut..


Når det gjelder mesteparten av disse internett-urtene, så kan du liksågodt finne deg et ugress bak huset ditt og røyke det.. Det er stort sett skrammel og skrot alt sammen..
Sist endret av mentalmelt; 13. april 2007 kl. 18:23.
Sitat av mentalmelt
Alle medlemmene av salvie-familien kan refereres til som salvie, men det kan jo så klart åpne for misforståelser. Det jo er vanligst å si salvia når det gjelder salvia divinorum.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har forstått har Salvia officinalis fått navnet Salvie etter det latinske ordet Salvare, som betyr å helbrede, nettopp fordi den har en betennelsesdempende effekt. Jfr. Wikipedia.

Edit: Forøvrig er ikke Salvia en plantefamilie, men en planteslekt
Sist endret av Slaktern; 13. april 2007 kl. 19:25.
Touché.
Hele salvie slekten har fått navnet etter latin: salvare. Men at salvie så brukes mest om salvia officinalis er kun fordi salvia officinalis er den mest anvendte salvie-planten her til lands (og i verden generelt). Den helbredende effekten er noe som kjennetegner de 700 artene som en helhet, ikke kun denne ene arten.
Sist endret av mentalmelt; 13. april 2007 kl. 21:38.
Det blir som når man kaller etanol for alcohol, det er en alcohol og man referer ikke til den som etanol men alcohol
Ikke alle ''lovlige'' urter er fake..
Jeg vil nå påstå av salvia sparker godt ifra seg.
Er litt nyskjerrig på Woodrose greiene, eller LSA for å si det enkelt.
Noen som kan gi meg litt info om dette stoffet? Funker det eller er det bare bullshit som med 99% av de andre ''rusmidlene''?
LSA er ikke bullshit, men det er ettersom jeg har forstått ikke av samme kvalitet som for eks LSD. Wikipedia har samlet en del relevante linker ang LSA på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lysergic_acid_amide
Sitat av post morty
Men der finnes tester, bl.a. fikk jeg et svar på et annet forum, om en slik test på hasj i Europa. 20 forskjellige typer ble testet, flere viste seg å ha spor av gummi (bildekktype), PVC og aske.
Vis hele sitatet...
Har du en kilde på det her eller? En lenke til denne testen f.eks.
Sitat av mentalmelt
LSA er ikke bullshit, men det er ettersom jeg har forstått ikke av samme kvalitet som for eks LSD. Wikipedia har samlet en del relevante linker ang LSA på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lysergic_acid_amide
Vis hele sitatet...
Virker spennedne.
Noen som har testet dette?
Hvor mye bør man ta for å få en liten tripp ut av det?
Hvor mye bør man ta for å få skikkelig funk?
Takker for informasjon.

Det eneste jeg har blitt bøffa med når det gjelder hasj er kanel... Til og med vært borti gall som ser bra ut og lukter gudd, men det er bøff... Mye kanel og annet drit i det for å få det til å se bra ut...
LSA er er jo stort sett å finne i frø fra Morning Glory eller Hawaiian Baby Woodrose, så doseringene måles ofte i organisk materiale og ikke i rene LSA molekyler. Men uansett, erowid er ofte et godt sted å begynne hvis man leter etter informasjon ang doseringer..

http://www.erowid.org/chemicals/lsa/lsa_dose.shtml


Du kan også lese i TIHKAL:
http://www.erowid.org/library/books_...tihkal26.shtml
hvor LSA går under navnene LA-111, ergine og d-lysergamide.


Eller på:
http://www.clearwhitelight.org/hatter/lsainfo.htm
Sist endret av mentalmelt; 14. april 2007 kl. 02:18.
Som jeg har forstått det så er det somregel frø man får tak i.
Takk for linkene.

Finnes det noen urter som man kan røyke eller lage te av som er avslappende som kan hjelpe litt mot søvnvansker osv.
Eller noen som kan erstatte tobakk i et tidsrom?
Har planer om å stumpe røyken, men det er meg et helvete...

TNX for svar.
Sist endret av sneipen; 14. april 2007 kl. 14:43.