Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1211


Tatt en kveld jeg drakk cola å det gikk en fant i meg med tanke på "semi-makro". Tatt med Canon 350D, 18-55 linse og blitz. Ellers litt mikk-makk i Photoshop. Tatt i RAW og nedskalert til JPG.

Kom gjerne med kritikk, men jeg vet det er middelmådig, og er stortsett for fylle på litt på bildefronten på forumet, da det allerede bugner.
Dritt bra bilde =) hvordan gjorde du sånn at man ser bare toppen av den og ikke teksten?
Sist endret av Dr.Feelgood; 14. mai 2008 kl. 22:58.
Det kalles fokus min gode venn.
Sitat av Fardin
Det kalles fokus min gode venn.
Vis hele sitatet...
Jeg har lite peiling på bilder men er det noe man gjør med kameraet?
Sitat av Silvercrest55
Jeg har lite peiling på bilder men er det noe man gjør med kameraet?
Vis hele sitatet...
Kameraet er laget slik, en plass må fokuset ligge, i dette bildet havnet det på toppen, mens nederste delen av boksen som er nærmere kameraet blir blurry siden fokuset ikke ligger der.
Hei!

Dette bildet falt ikke helt i smak. Skjønner ikke helt hva du prøver å fortelle. Hadde fokusen vært på "Real Taste", hadde jeg nok tatt den.
Rent teknisk er det ikke så mye å si på, verken bra eller dårlig. Smaken er som baken, delt

-JP
Vangen's Avatar
Trådstarter
Ja som i teksten så var det bare et innfall, så budskapet skal du lete lenge etter. Gøy at det datt midt på treet da, regnet med blod på tann og nedslakting.
Sitat av Silvercrest55
Jeg har lite peiling på bilder men er det noe man gjør med kameraet?
Vis hele sitatet...
For å faktisk svare på spørsmålet ditt velger man lavt tall på blender. Dette gjør at lyset kommer fra flere vinkler der fokusområdet ikke er, og når lyset kommer fra flere vinkler blir det tåkete. Blender kan man alltid skifte på speilreflekskamera, men noen få ganger også på kompaktkamera. Innstillingen heter ofte "Av" eller "f", og tallene spenner fra ca 3 til 30. Velger du 30 får du mest mulig tåke eller blurry bilde der du ikke har fokus. Velger du høyeste tall får du klart bilde over hele linja.
Vangen's Avatar
Trådstarter
Sitat av dynamite
For å faktisk svare på spørsmålet ditt velger man lavt tall på blender. Dette gjør at lyset kommer fra flere vinkler der fokusområdet ikke er, og når lyset kommer fra flere vinkler blir det tåkete. Blender kan man alltid skifte på speilreflekskamera, men noen få ganger også på kompaktkamera. Innstillingen heter ofte "Av" eller "f", og tallene spenner fra ca 3 til 30. Velger du 30 får du mest mulig tåke eller blurry bilde der du ikke har fokus. Velger du høyeste tall får du klart bilde over hele linja.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg sittet på den stasjonere så kunne jeg ha fetch'a blenderåpningen, men det får bli til senere i uken når jeg er hjemme. Men du forklarte meg noe der med nytt perspektiv. Nice.
Sitat av Vangen
Hadde jeg sittet på den stasjonere så kunne jeg ha fetch'a blenderåpningen
Vis hele sitatet...
Hvis du har zoomet helt inn har du blender 5.6, og hvis du har zoomet helt ut er den 3.5 på linsa di etter de opplysninger du har gitt. Det er ikke mulig å blurre det mere enn sånn som det er, og da er det minsteverdiene du har brukt. Så du trenger vel ikke å fetche noe
Sitat av Fardin
Det kalles fokus min gode venn.
Vis hele sitatet...
niks. det kalles dybdeskarphet, min gode venn.
Jeg liker ikke komposisjonen/utsnittet, får veeldig lyst til å se mer på venstre side . Er det meningen?
Vangen's Avatar
Trådstarter
Hadde hele burken, så du leter etter den motsatte side, så du er inne på noe

Dynamite: Trur jeg hadde en slags mellomting, for å beholde litt dybde, men ikke overdrive.

Ligg på intensiven, så muttern skulle komme med speilrefleksen imorgen. Ser mye rart på rommet her som kunne bli gøy å slenge ut.
Sist endret av Vangen; 14. mai 2008 kl. 23:55.
Jeg synes bildet var fett jeg, på tross av at du forenkler det litt mye i teksten din her hehe
Av rene estetiske grunner hadde det vært mer smooth om du ikke hadde masse flekker fra colaen på boksen...som et dokumentasjonsbilde er det supert...som "art" hadde flekkene gjort seg dårlig.
Det krever dog et øye for å se disse tingene, spes i de enkle hverdagslige tingene som her.

Leste nå at du ligger på sykehuset...grab kamera og skyt for der er det mye som er verdt å skyte, og som man ikke ser i dagliglivet. Drit i om det er klisje, bedre å ha noen klisjebilder enn ingen bilder. I verste fall så tar det litt plass på harddisken bare
Vangen's Avatar
Trådstarter
Hehe takker. Første ide med bildet var å få med dråpene å dugget for å vise at colaen holdt rundt to grader og var sinnsykt god midt på natta forran dataen, men det får bli til et anna motiv. Prøvde å være mer vittig en seriøs i denne omgang.
Aha...jeg ser nå at det tilsynelatende ligger dug over hele flaten her bortsett fra de litt mer "varmere" områdene...det så ut som en shitload med flekker...
Det var en god ide da hehe
Sitat av galningen
niks. det kalles dybdeskarphet, min gode venn.
Vis hele sitatet...
Det gjør det, men han lurte på hvordan man fikk det til og det heter ikke dybdeskarphet hvor du velger å legge fokus.
Så etter min mening er mitt svar riktig.

Hver sin smak, hver sin bak.
Vangen's Avatar
Trådstarter


Slakt eller kritikk?
Slakt?(titegn)
jaG
Produktutvikler
Slakt. Kjedelig og rotete bilde.

OT:
Cola Zero smaker ubrukelig.
Vangen's Avatar
Trådstarter
Funket som bakgrunn på laptoppen, men ikke her da.. Sheed.
Sitat av jaG
Slakt. Kjedelig og rotete bilde.

OT:
Cola Zero smaker ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Syns Zero er godt jeg, sitter her og drikker det nå faktisk

Men jeg syns bildet var helt greit, ikke mer enn det