Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2503
Heisan godt folk.
Legger ut noen bilder fra mitt relativt nystartede "hjemmesideprosjekt"

http://www.modernefotografering.com/sistebilder/photos/IMG_4955.jpg
Den frosken her endte nesten sine dager under skoen på en dude som var ute å jogga opp ved sognsvann. Tok bildet med en eos 20d og et 10-22mm objektiv på kloss hold

http://www.modernefotografering.com/sistebilder/photos/_6872_Edit.jpg
Dette er skutt relativt tidlig på dagen i skogen mellom stovner og gjerdrum. Eos 20D, 10-22mm objektiv og en 580 blitz som fill in

http://www.modernefotografering.com/portfolio/photos/Rap_Sil01.jpg
Skutt i stua med hvit bakgrunn. eos 20d, 70-200mm objektiv og 2 stk 580'er på max guffe for å "blåse"ut detaljene i veggen bak for å kun få frem silhuetten

http://www.modernefotografering.com/series/Norge4045/photos/Norge_40_45_26_of_39_.jpg
Tok dette bildet under innspillingen av filmen "Max Manus" nede i byen. Bildet er senere "degraded" til noe som minner om filmstock fra den tiden.

Ligger en del andre bilde inne på www.modernefotografering.com for de som har lyst å ta en titt.
Sikkerhetsklarert
Mye bra på siden din!
Likte godt de bildene i svart/hvitt galleriet.

Det eneste som irriterer meg er at når jeg klikker på et bilde som er tatt på "høykant" så "floater" (for mye margin i topp) lightboxen med bildet så langt ned slik at "next" "prev" og "close" linkene blir utenfor skjermbildet, scroller jeg ned så er det kun siden i bakgrunn som scroller, ikke lightbox, så eneste måten å komme vekk fra bildet på er å klikke tilbake knappen i nettleseren, men da kommer jeg ut til forsiden din igjen.
Sist endret av Pjukern; 12. mai 2008 kl. 10:30.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Blomsterbildet mislikte jeg p.g.a. plasseringen av sola i forhold til blomsten; de er for nære.

Frosken er fin, selv om det hvite skjæret bak kanskje ødelegger litt.

B/W-bildet liker jeg veldig godt, selv om personen godt kunne sett ut som om hun/han sang.
Logoen din nederst til venstre på bildene dine ble VELDIG irriterende etterhvert.
skulle brukt litt mindre blender på blomstbilde og sola slik at sola får mer stjerneform..
tror max-manus serien din kunne blitt mye bedre i vanlig svart hvitt.

hvor lenge har du holdt på?
Bilde nr. tre tror jeg ville blitt hakket bedre hvis hele hodet til personen var med. Ellers fine bilder.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Viva la Opium
Bilde nr. tre tror jeg ville blitt hakket bedre hvis hele hodet til personen var med. Ellers fine bilder.
Vis hele sitatet...
Second that. Kanskje ryggen også, det blir mer frittstående på den måten (stativet er kanskje for langt til å ta med helt? Tenker på biten som peker nedover til venstre)
Trådstarter
pjukern:
Takk Takk! Hva slags oppløsning har du på skjermen din?

Jonta:
bildesensoren har bare so much to give når det kommer til dynamikk så de hvite feltene er det fint lite å gjøre noe med. Det er enten hvitt felt bak, eller helt svart frosk som er valgmulighetene. Eventuelt et 4-6 ND filter på øverste halvdel av bildet som rett og slett ville gjort altfor store endringer i resten av detaljene øverst bildet, hele bildet ville blitt veldig ufint.

galningen:
Nja...problemet er at blenderen faktisk allerede er relativt lav, og jeg skulle overgå sola med blitzen og da er det begrenset med rom å gå på...en 580 opp mot sola er liksom ikke den største konkurransen for sola hehe Begynte når jeg var 15-16 aktivt. Frilansa litt her og der. Hadde en pause i 3 år og kom tilbake nå for ca 2 år siden etter jeg hadde fokusert mer på bildebehandling og litt cg. Første bildene tok jeg vel når jeg var 8-9 år med et kamera jeg fikk av min far.

vive la opium:
Takker. Jeg kunne godt tatt med hele personen men jeg ville ha et trangt utsnitt men en noe reflektert artist foran mikken. Slik det er nå så treffer det punktet for det gyldne triangel, samt det gyldne snitt.

jonta:
Det er et godt stykke igjen til den enden på stativet slutter ja. Hadde jeg gått lengre unna hadde det blitt for mye luft i bildet i forhold til min egen smak.


Takk for all feed people. Appreciate it
Sikkerhetsklarert
Sitat av modfoto
pjukern:
Takk Takk! Hva slags oppløsning har du på skjermen din?
Vis hele sitatet...
1280x1024

fungerer fint i IE, bare opera som hadde trøbbel.
Synest bildene virket veldig gode, bra jobb! Personlig så synest jeg navnet på siden var heller dårlig, ble litt langt hvis det skal være noe som folk skal huske og synst egentligt ikke noe om navnet.

^Ble kanskje litt dårlig formulert men må stikke og er trøtt.
Trådstarter
yeey?
Ja, det ble ganske dårlig formulert, men jeg skjønte hva du skulle frem til.
Takk for god kritikk
Det er ikke så veldig vanskelig å skulle huske "moderne fotografering" spør du meg...men seff hvis man er trøtt som du mest sannsynlig var så kan det vel kanskje by på en utfordring hehe
Mener ikke at det er vanskelig å huske på, men heller at det er et "dårligt" (IMO) navn og at du kanskje hadde fått utbytte av å tenke på et navneskifte.
Heisann!

Har du laget albumet selv? Hvis ikke, hva heter det og er det gratis?

-JP
Mye bra bilder, og får nesten gi deg skryt for fin side også.
Får se igjennom alle bildene seinere..
Creds for dyrt kamera og riktig bruk. Jeg likte bildene.
Trådstarter
yeey?:
Det er ikke et navn per se...mer et domenet som passer det jeg driver med. Det ligger en form for historie bak det hele som jeg håper kommer mer frem etterhvert som jeg får litt mer info på siden.

JP:
Det er ikke jeg som laget det, men jeg har modifisert det til mine behov. Husker ikke helt hvor jeg fikk tak i det, men det blir kjørt gjennom Adobe Lightroom

Fardin:
Takk for de gode ordene. Og et hjertens takk for feedback på siden også Er en stund siden jeg var i "hjemmesidegamet", men føler jeg kom frem til noe jeg ble fornøyd med.

Vangen:
Hehe Jo takk. Relativt dyrt kamera hvertfall, men det er jo som kjent ikke det det står på
for oss stasjgorer, hvilket kamera har du? hehe
http://www.slrcamerainfo.com/images/j/pics/20D-front.jpg

Canon Eos 20D
Sist endret av Vangen; 15. mai 2008 kl. 07:17.
nuvel. dyrt og dyrt fru blom
Jau, tenkte mer på en annen serie, men alt over fem lapper er i prinsippet kostbart for min del. Det er mitt forsvart.
modfoto: Jeg må bare si at jeg elsket de filmene du har på siden din. Spesielt likte jeg "Oslo under vann". Krever litt skills for å få til det. Stå på! Vil ha flere filmer!

Hvilket program brukte du for redigering av film?
Enig med Cardi, likte veldig godt de to filmene og spesielt "Oslo under vann". Veldig kult resultat.
Enig med Olav og cardi; enestående resultat av filmen "Oslo under water".
Sitat av Vangen
Jau, tenkte mer på en annen serie, men alt over fem lapper er i prinsippet kostbart for min del. Det er mitt forsvart.
Vis hele sitatet...
Ikke en gang 30D koster over 5000.
Må si jeg digget det "Norske Opera" bildet ditt.
Trådstarter
cardi og olav:
Takk for feedback. Jeg synes slike filmer er utrolig kule selv så jeg ville ha noen sånne selv. I tillegg til dette så er det faktisk litt informativt, om enn for fort ting skjer i videon, men man får liksom se start og slutt på rundt 3 minutter og det er spennende å se prossessen. Titter faktisk på mine egne filmer fra tid til annen for å få de x antall timene som går med til å lage bildet unna på betraktelig kortere tid.

Piuu:
Enestående faktisk. Takk takk nicket ditt er vel ikke tilfeldigvis basert på den noe tykkfalne produsent/dj'en fra Italia vel?

frgz:
Takk. Jeg liker dette selv. Det er en god atmosfære i det. Ble forresten tatt samme dagen som den offisielle åpning. Rett før fyrverkeriet smalt i gang.

Til dere som diskuterer prisen på mitt kamera her så er vel det strengt tatt revnende likegyldig?
Har jeg et dyrt kamera? Flott, det spiller fint liten rolle.
Har jeg et billig kamera? Flott, det spiller fint liten rolle.
Kunne glatt tatt de samme bildene med mitt kaserte EOS 5, eller enda lenger før i tid; mitt olympus OM-1. Brifer jeg? Ikke intensjonelt...informerer jeg? Ja.
Et lite tips slik jeg ser ting. Hadde jeg hengt ut av et bilvindu, montert kameraet på utsiden av en bil, gått med det i hånda med vann opp til skulderne hvis jeg hadde hatt en eos 1mkIII? Lite sannsynlig. Og dermed også mistet mulighetene til en del spenstige skudd. Dette er glatt noe jeg kan gjøre i den klassen jeg opererer nå(riktig nok er mkIII vann og støv forseglet, men ikke undervannskamera). Og på flesteparten av mine bilder bruker jeg det på manuelt eller blenderprioritert, så det er mer brains inne i bildene.
Sist endret av modfoto; 16. mai 2008 kl. 01:23.
Det er tydelig at du har et øye for fotografering. Og det jeg liker godt med deg er at du eksprimenterer litt og ikke kjører samme standard bildene hele tiden. Selvfølgelig feiler man noen ganger, men det gjør ikke noe for det er det man lærer av. Syns det er flotte bilder du har tatt! Stå på.

OT: Lurer fortsatt på hvilken videoredigeringsprogram du brukte for Oslo under vann?
Trådstarter
Takk. Man kommer ikke så langt ved å holde seg innenfor rammene alltid.

Jeg brukte After Effects for å redigere Oslo under vann. Glemte at du spurte om det tidligere...
Hele videoen er et godt knippe med stillbilder som så er maskert ut for å la det bildet som ligger under komme frem mellom hvert bilde.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Selv om jeg ikke kan komme med noe teknisk tåkeprat angående kvaliteten på bildene dine likte jeg flere av dem. Stå på!
Trådstarter
Polar-:
Hehe Takk for kommentaren. Appreciate it
modfoto: Takk for svar