Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 3359
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jeg og noen kompisser fant ut att det var ganske deilig.. liksom en liten rus..

Vi stod å hyperventilerte i ca 20sek å så trykte vi en genser mot halsen.... Etter rundt 10sek fikk vi "Blackout" og falt rett i bakken... Etterpå våknet vi og følte vi en deilig kribling i hele kroppen...

Jeg tror dette er en måte å stoppe blod tilførselen til hjærnen på..

Noen som vet hvor farlig dette er ? noen som har noen formeninger?
...og også meget farlig, keep that in mind!
Funker også om du hyperventilerer stiller deg opp mot en vegg og får noen til å presse alt de kan mot brystkassa di.
det er en lek med livet .. da kan du sniffe butangass i samme slengen bare for å være sikker på att du rekker helt opp til himmelriket...
Det høres ikke sunt ut for å si det sånn. Jeg vet at det ikke er bra å hyperventilere for lenge, og når man får blackout er jo ikke det noen positiv reaksjon fra kroppen. Det er jo en slags alarm fra kroppens side ved å utrykke at noe er galt..

Dere burde kanskje vurdere å få dere en hobby?
Jeg gjorde dette hele tiden før, utrolig morro egentlig :P Jeg fikk totalt blackout, og kammeratene mine sa jeg lå å ristet på gulvet, etter sirka 5 sekunder kom de henn og slo meg litt i tryne for at jeg skulle våkne igjen. Etter hvert begynte jeg å gjøre det på stupe brett og lignende, bare for å få et kick ut av det :P Holdt på å drukne en gang, ikke serlig smart
bare saann vist dere skulle bry dere:
hjerne uten blodtilfOrsel = hjerne uten O2.
hjerne uten O2 = hjerne skade over lengre tid (par sec)
Høres ut som en fjortishobby for å finne ut alt det "fantastiske" med kroppen sin. Wooo.

Men for all del, bare rus dere på å hindre blodtilførsel til hjernen dere. Sikkert givende...
Gjorde også dette for et par år siden!! Var utrolig kult(var som en liten rus ja). Men den dag i dag, ikke så mye nå da heldigvis, har jeg stunder da synet blir borte og alt blir svart eller at alt blir uklart. Når det svartnet varte opptil 5 minutter.... Når det ble uklart kunne det vare en hel dag....

Anbefales ikke...
Dette er noe jeg ikke ville anbefale, hvofor skal dere/du gjøre noe slikt?

Må da være andre ting og finne på?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Trådstarter
Nei nei... gidder ikke å gjøre det mere nå etter litt hodepine og sår hals... Bare lurte på hvor farlig det var
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Trådstarter
Takker så meget for svar btw
det er ikke direkte livsfarlig, men hvor sundt det er, det er en helt annen sak.. Husker vi gjorde noe saannt paa barneskolen.. Det som skjer er at du faar for mye oksygen i blodet naar du hyperventilerer.. Noe som i seg selv sjelden f0rer til mer enn lett hodepine, og hvis du holder paa lenge, til at du besvimer.. Og naar du da kutter blodtilf0rselen saa vil jo hjernen faa for lite oksygen, og du besvimer, men i det du slipper taket rundt halsen osv vil det faa tilf0rsel av ekstremt oksygenholdig blod, og jeg tipper bare at det er det den "rus effekten" kommer av...
Opprinnelig postet av Tangaalf
Jeg gjorde dette hele tiden før, utrolig morro egentlig :P Jeg fikk totalt blackout, og kammeratene mine sa jeg lå å ristet på gulvet
Vis hele sitatet...
IKKE GJØR DET DET KAN FREMKALLE EPILEPSI
sanders: saa det er ikke farlig?
vet du hva som skjer vist hjernen er uten oksygen ?
den har en tendens til aa enten dO eller bli permanent skadet..
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Trådstarter
hmm, jeg vill verfall ikke anbefale å holde på med det....
Vi har det på film nå så da kan jeg se på den om 30 år å knekke sammen av latter... hehe, ser vedlig komisk ut :P
Opprinnelig postet av frethomm
IKKE GJØR DET DET KAN FREMKALLE EPILEPSI
Vis hele sitatet...
Jeg skrev, gjorde det :P ikke gjør det seff har jeg sluttet, har fått banka litt vett inn i hue mitt de siste åra
Opprinnelig postet av Psych|Com
sanders: saa det er ikke farlig?
vet du hva som skjer vist hjernen er uten oksygen ?
den har en tendens til aa enten dO eller bli permanent skadet..
Vis hele sitatet...

Hjernen faar ikke permanente skader av oksygensvikt paa noen sekunder, faktisk hvis du kj0ler hjernen ned saa vil den kunne vaere uten oksygen veldig mye lengre..
Det er folk som har daua av det, og det er sikkert ufattelig morsomt at hjernen ikke får oksygen siden det tar bare noen par sek til noen minutter før den begynner å bli skadet(kommer ann på personen og hvor trent man er).

Selv om dette er kanskje litt bedre en andre berusende stoffer så vil jeg kanskje ikke anbefale det.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg husker det var et par stykker som døde ved å gjøre det der for noen år siden.
Slutt å løpe etter lekerus, du faller bare og slår deg.
gi oss filmen da ?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Trådstarter
joda, må bare få han kompissen min som har den til å legge den opp en plass... :P
klart det er sikkert noen som er disponert for aa faa unormale bivirkninger.. men dette er et mindre tall, det er som aa la vaere aa fly pga at noen fly kraesjer.. Men klart man tar jo enda en sjanse ved aa gj0re disse tingene. Men kansje rusen er verd det, jeg vet ikke kan ikke huske om jeg fikk noe rus av det naar vi gjorde det..
Jeg hørte noe om at forsvaret faktisk gjør/gjorde dette for å gi soldater en anelse av hvordan det føles å besvime. Er garantert en "urban legend" men det er jo ikke så fryktelig usannsynelig da.
bare for de som fortsatt ikke tror det er farlig:
Med stigende sykdomsgrad ( d.v.s. flere pustestopp og større oksygenmangel i blodet) øker risikoen for forandringer i hjerteaktiviteten (hjertearytmier), hjertekrampe, hjerteinfarkt og hjerneblødning betraktelig.
Vis hele sitatet...
http://www.soevnforeningen.no/cgi-bi...icle.cgi?id=38


Det er mange grunner til at noen havner i koma, men felles er at hjernen er skadet på en eller annen måte.......
Årsaken til koma kan være;
-mangel på oksygen
Vis hele sitatet...
http://www.lommelegen.no/art/art1695.asp

o2 mangel kan gi skade
fikk beskjed om at vår første datter hadde pådratt seg "tydelig hjerneskade" som følge av oksygenmangel ved fødsel og respirasjonsprblemer i 14 dgr etterpå.
Vis hele sitatet...
http://www.dinbaby.com/public/object...leggId=1363989


Sist endret av Psych|Com; 3. mai 2004 kl. 15:11.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Trådstarter
hmmmmm..... ikke bra
Vet ingenting
Kan dere fortelle meg hvorfor dere gjør sånn her?

For det første er det bare idiotisk.
For det andre er det farlig.

Kan dere heller ikke lage popcorn og leie dere en film?
Jeg er enig med Calavera!!
Lei en film å ha en hyggelig kveld sammen det kommer alle til å like. Det finns andre måter å få rus på og drikke øl.....
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Trådstarter
hehehe..... er så *aen's enig med dere... men jeg viste ikke hvordan farlig d var + att jeg syns d var litt artig.... men ikke faen om jeg gidder igjen...
Flott det zTIan
alt er farlig.. det er det samme som naar russen i nabobyen ble invitert til et seminar om alkohol skader, og de presterte aa paastaa at 1 kasse 0l drukket over 7 timer ga en promille tilsvarende til 5.49.. Er mye desinformasjon ute, ikke ta det noen sier for rett f0r du har faatt det bekreftet fra flere hold.. Jeg spurte for morro fast legen min om dette, og han bekreftet alt det jeg har sagt.. Det er ikke farlig i den forstand, men det er klart en risiko, hvis du har latente ting i kroppen, som svakt hjerte osv osv. Men man kan ikke gaa rundt aa safe hele tiden, da faar man et kjedelig liv. D0dsrisikoen ved aa gj0re det de holder paa med er ekvivalent med aa sette seg ut i en bil aa kj0re paa E6.
men hva er vitsen med å utsette seg for en risiko, som er helt unødvendig?, som det er sagt før, øl ;-) noen hevder til og med at det er sunt.

...hjernen ikke hjærnen...;-)
....eh?

SMå barn, store gleder?
dere får jo kjøpt noe som er mindre helsefarlig for og få en bedre "rus"
kjøp heller en sixpack enn og drive med d der..sunnere det..
Er dette freakforum eller lommelegen.no?
nFF Marshall
morten's Avatar
I say go for it.
En mindre søppelnerd her, en mindre søppelnerd der. Så er vel alt tilbake til normalen igjen til slutt.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Trådstarter
hehehehe... Syns jeg har fått nokk informasjon nå egentlig til å slutte fulstendig med tåplige barne leker.......

Syns det er bra nokk å drikke seg full når anledningen er fin...

Takker for alle svar
Og spesielt fra Psych|Com
Ville ikke anbefalt alkohol som et alternativ da... Alkohol er farlige saker det også...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Trådstarter
Alkohol = drepe 100 hjærne celler og svekke litt nyre, lever whateva..
Blodstop i hjærna = Tørr hals, hoste, hode pine i 4 dager i strekk, hukommelse tap, øreverk? ... noe slikt
Dette har dessuten vært tatt opp før (selv om tråden er stengt):
http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=17099

Rus er for meg å putte et-eller-annet stoff i kroppen som stimulerer nevronreseptorene i hjernen.
Men å kutte tilførselen av oksygen og dermed direkte motvirke at hjernens maskineri i det hele tatt skal fungere er ikke en rus, det er bare dumt.
Jeg husker jeg og noen kamerater holdt på med det i våre yngre dager! Hvis vi kjedet oss i times, tok vi en Blackout og læreren fikk sjokk!

offtopic: En kamerat av meg tok blackout og drømte at han møtte julenissen i skogen.. så våknet han akkurat før julenissen skulle gi han gaver! han var forbanna når han våkna
Psych|Com: Mhm, sier seg vel selv egentlig... skal vel være passe dum hvis man tror noe annet (ikke at det var et hint )
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Trådstarter
Så nå kan dere se dette på film... tatt opp med Logtech Webcam :S... men er litt artig fordet... www.home.no/z10an/choke.avi var litt nærme en plante potte, og dunket hodet nedi golvet ett par ganger ... hehehe
en kompis av meg drukna faktisk pga hyperventilering. Ikke bra ting å gjøre, spesielt ikke i kombinasjon med vann, siden du svimer av før du veit ordet av det, og svimer du av under vann, så har det en tendens til å gå dårlig. Ta dykkelappen, så lærer du litt mer om hva som skjer.
Jeg klarer faktisk ikke lengre å bli overrasket over at folk gjør slike idiotiske ting med kroppen sin...

Poengene med "Blackout", hodepine, feber osv. er å fortelle deg at noe er 100% galt akkurat nå. Da er det meningen at man skal STOPPE med det man ev. gjør, og gå og legge seg. (Ev. sette seg ned og tenke lenge over om det er noen vits med livet...)
Det som kan skje er at (hvis noen presser mot halsen din) kameraten din presser for hardt og kanskje litt for lenge. Det kan "låse" de største blodårene til hjernen, og da får du ikke blod til hjernen på lengre tid, avhengig av hvor klemt sammen den er.
Tingen er jo at man presser på begge sidene av pusterøret hvor hovedårene til hjernen går(der du kan kjenne pulsen). Å stoppe hovedpulsårer er jo aldri smart!
Hørt om ei som døde fordi blodårene ikke "poppet" ut igjen etter sammenpresset tilstand.

Opprinnelig postet av sanders
Hjernen faar ikke permanente skader av oksygensvikt paa noen sekunder, faktisk hvis du kj0ler hjernen ned saa vil den kunne vaere uten oksygen veldig mye lengre..
Vis hele sitatet...
Den gjør faktisk det jo. Og dessuten blir ikke hjernen kjøt ned under dette støntet.
Grunnen til at folk kan overleve en del flere minutter ved f.eks drukning, er at hjernen fremdeles får O2 fra blodet en god stund. Men når man klemmer sammen blodårene får ikke hjernen noe O2, og den skal ikke være lenge uten det før det går galt
fins to måter å få seg til å besvime på.
den ene tingen er å stoppe blod tilførselen ved å blokkere blodårene.
Den andre er at du blokere følerne som sitter atme hovedpulsårene en plass. kroppen "slår" seg da automatisk av etter en liten stund men blodet skal vist fortsatt fosse ..

fortsatt like dumt
▼ ... over et år senere ... ▼
noe alla dette : ligge på gulvet, puste heftig ut og inn 20-30 sekunder, reise seg opp ..

tålig svimmel ? ...

føler at noe er galt ..

eksperiment fullført.

Etter all lesing av dette mirakkels .. blodet flyter gjennom kroppen og ikke minst hodet ditt hele tiden. ville den ikke det ville man antageligvis vært død . det at man får blackout er fordi man ikke får "nok" blod til hjernen .. og visse ting som trenger dette for å fungere .

la oss si .. armen sover .. den har vært i kompress en stund . . samme skjer her , bare det at du antageligvis ikke har "hyperventilert" armen din før dette. og faktisk så har du evnen til enda å kontrollere den .. ingen som har vært ute for å sovnet med armen i heftig klem .. våkne opp og nesten ikke / faktisk ikke klarer å røre armen før blodsirkulasjonen har kommet seg .. er armen død tro ? .. nei . men det skulle f . . virke slik .

til dere som gjør det. eller vil prøve .

ikke gjør det. skal ikke si helt sikker, men det er så ikke heldig med blodforstoppelse.. for alt jeg vet kan det føre til blodprop, eller urytmisk hjerterytme .. feil puls, for høyt blodtrykk .. etc.

så be careful . har prøvd dette et par ganger .. ble helt svimmel, den ene gangen ble jeg ..gone.. litt .. den andre dunka jeg borti masse stoler , bord å alt egentlig i hele rommet. . .
endag etter skolen, var jeg dritdrøtt og la meg ned på sofaen ved tvn. Da jeg våkna opp hadde jeg ikke følelser i armen, og kunne såvidt bevege den. Hvis det der er noe av det samma dere holder på med, så er dere seriøst skada. Ta en joint eller lek med lego...
Never underestimate the power of stupidity...