Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 7531
Hei,

Jeg og en kompis skal tatovere oss i løpet av nær fremtid. Problemet er bare hva slags symbol. Når man tatoverer seg, syns jeg det er viktig at det er noe med en form for mening - noe som betyr noe e.l.

Jeg tenker litt på stjernetegnet mitt, vekten, men da er jeg nødt å finne noen kule "stiler" for den..

uansett, noen som har noen forslag til sider med mange kule tatoveringer? evt. eksempler til "vekten" som jeg vurderer litt..

Alle forslag mottas med takk!
offtopic: heh... hver gangjeg hører noen skal tatovere seg, særlig vgs elever eller litt eldre.
så ser jeg form meg når de er gamle tatoveringen skrukkete og det svarte har gått over til en gråtone.
Eh, javel zero0, lurer på det samme som deg olephb..
Jeg tok tattis på armen i Januar og er veldig fornøyd. Jeg skreiv enkelt og greit "Don't panic" på armen min.
Har sett ei med en strekkode tatovering nederst på beinet en gang. Litt kult egentlig, da det kanskje representerer at man er "serieprodusert" men også at det da kun finnes en av deg. Who knows... Kanskje med fødselsdatoen under strekkoden.
Hmmm.. kunne jo funnet ut hvilket ^årsymbol^du er født i i kinesisk for eksempel, eller hatt vekten skrevet på latin muligens kombinert med fødselsdato...

kan anbefaleå sjekke innom ivarsoy.as eller bmezine.com for å få ideer, eventuelt søke på *tattoo sketches*
Finnes en del totoveringssjapper som lager custom tatoveringer til deg. Hvis du går inn og forklarer litt hva du er ute etter så skisser de opp en til deg. (ikke der og da, de bruker faktisk litt tid på å lage d kult) og da får du noe unikt og som oftest bra. Du blir ikke bundet til å ta den dersom du ikke liker det de lager heller. Ett tips fra meg vertfall.
Jeg tok selv tatovering for et år siden er det nå snart.

Jeg valgte som du, og nettopp ta av stjernetegnet mitt. Iom at jeg er født i skorpionen gjorde det valget mitt mye lettere. Jeg brukte ca et år på å finne den rette skorpionen, og etter mye leting fant jeg den. Jeg fant den på ei sånn free tattoo side på internett. Fant den også på www.deviantart.com .

www.deviantart.com finner man mye fint på tattoo sectionen.
På tattoo sjappene har de også maaange bøker fullstappet av diverse. Og som sagt, du kan få tatovøren til å tegne en for deg.

Jeg endte opp med å sitte der i 2 timer og 45 min, i smålige smerter.

Her er bilde siden jeg just fylte den for 2 måneder siden.
(Not for the Faint Hearted, litt blod :P)

http://nff.bitsex.net/373

Det var verdt det!! Angrer ikke.
Få deg en bart imellom pekefingeren og midterste finger, gjerne en av typen snurrebart. Så har du en bart for enhver anledning, sikker slager blant kjente og ukjente
Hvis du ikke har tenkt mer gjennom hva du vil ha enn at du spør andre hva du skal få deg, så tror jeg at jeg vil anbefale deg å vente.

"noe som betyr noe" er også totalt tåpelig når du heller ikke vet hva dette skulle være. Da blir det noe som betyr noe for ANDRE ikke for DEG.
Enig med han over. Vet du ikke hva som er spesielt for deg, kan du drøye det. Hvis jeg skulle hatt en tatovering, ville jeg i hvert fall lagd noe selv, som sjangsen var ganske stor for at ingen andre hadde og som var litt uten om det vanlige. Blir litt mer spesielt da. : )
Seriøst, tatover 8bit mario evt. megaman.
Amen. Vent til du har kommet fram til et motiv som betyr noe for DEG. Hva som betyr noe for andre er vel deg revnende likegyldig?
Du kan få et bilde av meg som kan pryde ryggen din.
Skiss den opp selv, når du går til tattissjappa hjelper de deg med å lage en som matcher DEG. Ikke finn noe dritt på nettet, og bruk det reint. Det skal vel være DIN tatovering? Sjekk gjerne for inspirasjon da
jeg har også tengt litt på tattovering,men jeg har tenkt på di 4 første bokstavene i etternavnet mitt i gotisk skrift, i nakken:P
Sitat av Kukhaar
Du kan få et bilde av meg som kan pryde ryggen din.
Vis hele sitatet...
Bilder av kukhår tatovert på ryggen?

Hmm. Nei takk? >_>
serr tattoer et giga stort bilde av rune rudberg over hele ryggen
ta blodtypen din, alltid kjekt å ha på kroppen
made in Norway
blodtype
navn
fødselsnummer

disse er sikkert ikke så dumme å ha

Husk at seriøse og gode tatoveringsartister skal kunne videreutvilke idéer for deg. Har du en idé men er dårlig til å tegne, kan du skisse den opp, diskutere den med artisten, og vedkommende vil lage en tatovering basert på det dere har funnet på sammen. Ikke la mangel på tegnekompetanse stope deg.
Sitat av eriksb
Jeg tok tattis på armen i Januar og er veldig fornøyd. Jeg skreiv enkelt og greit "Don't panic" på armen min.
Vis hele sitatet...
Om jeg skal mekke meg en tattis så låner jeg den idéen, hvis det er greit?
Ambigrammer kan jo være kult. Vet om en som hadde illuminatidiamanten på armen.

http://www.johnlangdon.net/angelsanddemons.html
Hmm... Tatover en engel, med englevinger på ryggen din, som holder hendene sammen.

Noe som dette; http://www.lost-coast-designs.com/praying%20angel.jpg

Bare uten det tårnet bak, og kanskje i en annen vinkel, uten de stirrende øyene, og muligens andre kjønn.

Også under der kunne du skrivd:
IKKE made in Norway, siden det blir for harry, men skriv:

Navn,
Fødselnummer,
og dødsdatoen din!
Finner du på en side som heter wwww.deathclock.com
elns
Ikke om jeg vet at den stemmer da xD Men er jo verdt et forsøk, lol.

Mitt forslag.
olepehol's Avatar
Trådstarter
Sitat av atomet
Hvis du ikke har tenkt mer gjennom hva du vil ha enn at du spør andre hva du skal få deg, så tror jeg at jeg vil anbefale deg å vente.

"noe som betyr noe" er også totalt tåpelig når du heller ikke vet hva dette skulle være. Da blir det noe som betyr noe for ANDRE ikke for DEG.
Vis hele sitatet...
Synd at du ikke på langt nær skjønner hva jeg mener. Det ser det ut til at de fleste andre har gjort hvertfall.

Som sagt, jeg mer om TIPS og inspirasjon. Ikke råd. Jeg trenger noe å velge i, derfor spurte jeg her, i håp om å få gjerne noen illustrasjoner vist, som kunne vært greit. Så, beklager om jeg utrykket meg feil, men planen var hvertfall å få tips om tatovering, ikke RÅD. Og jeg hadde selvsagt heller ikke valgt noe DERE foreslo om jeg ikke likte det. Trodde jeg de fleste forsto. :-)

Jeg skal SELVFØLGELIG gruble mer på det før jeg kjører igang, men det må da for svarte være lov å høre etter tips fordi, slik at jeg _som sagt_ har litt å velge i, og tenke på?
rak av deg dine øyenbryn og tatover dem på.

Nei nei, du skal få noen seriøse tips..

Inspirasjon, anbefaler deg å tenke gjennom dine interesser, dine opplevelser og dine erfaringer..dine meninger og tanker. Og forsøke å kanalisere dette og få det uttrykt, vanskeli kanskje. Men tenk deg om. Det er intet stress med tattoo, ta deg god tia å tenk deg om..få kontakt med din kreative side, se gjennom forskjellige stiltyper på nett. Mange finner symbolikken de liker i Maori f.eks. Jaja, støgg post. Send PM om du lurer på noe =)
Ting som opptar deg og er en del av livet ditt.. noe som betyr mye for deg er alltid et godt utgangspunkt. Jeg er en stor musikkelsker og har lenge fundert på å tatovere noe som bringer fram dette. Siden Led Zeppelin er favorittbandet mitt, og Led Zeppelin-IV er favorittplaten min gikk jeg rett og slett for tittelen på den. Den har ikke et ordentlig navn men 4 symboler som representere hver av medlemmene i bandet.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/Zoso.svg/744px-Zoso.svg.png
Denne har jeg tatovert rundt underarmen
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tatoos er ikke noe en bør stresse med nei. Når den er der, da er den der, og da kan det bli JÆÆÆVLIG vanskelig å få den av igjen.
Sitat av n1ce
made in Norway
blodtype
navn
fødselsnummer

disse er sikkert ikke så dumme å ha

Vis hele sitatet...
Litt "out of date" kansje?

Men for all del... ikke gå inn i en tattoo sjappe å sett deg ned å bla i permene for å finne deg en tattoo, så ser du en å tenker "ah... den var kul... den tar jeg"
Du bør ha en klar tanke om at du skal ha den på deg resten av ditt liv...
Jeg tok nettopp min første, denne har jeg tenkt på å ta i 2 år nå, og fikk enderlig en kompis av meg til og tegne om et album bilde. Turbonegro så klart.
Den ble ganske dyr, men er utrolig fornøyd.
Og husk, prisen skal ikke ha så mye og si når det er noe du skal gå med hele livet, ta heller hos en proff og få den herlig, enn og ta den hos en middels, få den middels og spare 500kr
Her er bilde av min 2 timer etter at jeg tok den:
http://nff.bitsex.net/384
Sitat av n1ce
made in Norway
blodtype
navn
fødselsnummer

disse er sikkert ikke så dumme å ha

Vis hele sitatet...

LOL det er det hadde jeg skrevet på armen min i russetida i tilfelle noe skulle skje :E
Praktisk!
Hva med torshammeren?
Sitat av zero0
offtopic: heh... hver gangjeg hører noen skal tatovere seg, særlig vgs elever eller litt eldre.
så ser jeg form meg når de er gamle tatoveringen skrukkete og det svarte har gått over til en gråtone.
Vis hele sitatet...

For all del, du får studere den skrukkete kroppen til en 70åring så mye du vil.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Yes sir Vis innlegg
Hva med torshammeren?
Vis hele sitatet...
torshammeren på handa som arild haugen superboxer har :]

fetters,tors ligthning power slag
Jeg mener tatoveringer først og fremst er kunst, og det viktigste er at det er noe som ser visuelt bra ut. Synes folk ofte er for opphengt i å ta små, kjipe tatoveringer som "betyr noe". Et fett motiv er det som gjelder.

Synes også at når man først tar en tatovering, så skal det gjøres med stil! Har alt for mange venninner med forskjellige små fisletatoveringer rundt omkring på kroppen, som kinategn og tribals, som de har tatt fordi de var " skikkelig crazy". Om man først har bestemt seg for å ta tatovering, skal det ikke gjøres halvveis!!

"Morsomme" tatoveringer som strekkoder og gressklipper over kjønnshåret er også dustete.

Finn et kult motiv, vent et år, om du fortsatt synes motivet er like kult, kjør på!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Denne er litt morsom

http://officespam.chattablogs.com/archives/HTML-Head-Body-Tattoo.jpg