Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2767
Selger noen mp4 spillere på nette, på norske nettsider som: zett.no og facebook.com (det norske nettverket)
Jeg har skrivd hele annonsen på norsk. Men har blitt kontaktet av 2 amerikanske nå som er interesert i og kjøpe. Synes det er litt mistenkelig at 2 amerikanere kontakter meg, når jeg bare har lagt på norske sider. Kan godt henne det bare er jeg som er mistenksom av meg.
Men bare lurte på om noen av dere vet om dette kan være en svindel av noe slag? Vet ikke hvordan de kan få svindlet meg, men hvis jeg gir de kontonummer der de kan overføre pengene, kan de gjøre noe med det?
Takker for alle svar =P
Dem kan vel ikke akkurat gjøre stort med bare ett kontonr...
Uansett, hvordan kan du vite at dette er Amerikanere som ikke er bosatt i Norge?
For han ene sa han bodde i Florida:P Han andre vet jeg ikke, men det virket ikke som han bodde i Norge.
Nå er det jo slik at ting er dyrere i Norge, så en Amerikaner ville jo sikkert kjøpt en MP4 spiller i Amerika da om han har vært lur...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Scammer tipper eg. Dei foreslår å sende deg ein sjekk på 1000USD, mot at du sender vara og overfører resten tilbake til dei. Det går to dager, sjekken bouncer, du sitter med skjegget i postkassa.
Du kan dog få noen utrolig fine "falske" sjekker å henge på veggen.
Næmmen så koselig:P Regna med det var no dritt. Menmen:P
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Nettet er fullt av koselige ting... get used to it.
Hehe:P Ingen måte jeg kan lure disse på igjen da? Ta litt igjen;P
Tja, om de faktisk ønsker å kjøpe det får du bare sende de kontonummer, men fortelle at du først kan sende når du har penger på lager. Hvis de sender en sjekk, skann inn og legg på nett og send de en epost om at den "bouncet".
Sist endret av meitemark; 10. desember 2007 kl. 19:59.
Det er scam, de vil garantert be om å betale via Western Union eller lignende, så du får ett brev eller en epost fra WU som fremstår som ekte som sier at pengene er låst til du får en betalingskode eller har bevis for at pakken er sendt, hvorpå scammerne satser på at du sender varen. Pengene ser du ikke noe til.

Du kan selvsagt spille med, men aldri sende varen du selger, men det er begrenset humor i det og er gjort før.
Haha, fikk svar nå:P

Hello Eirik.

Thanks so much for your response. I will be so glad to purchase these item from you as it will be a lovely gift for our numerous staffs. I will like to purchase all the 7 you are having so kindly get back to me with the price of each and the total cost of it.......
I will like to make these item as a gift for my numerous staffs in Africa so I will like the shipment to be to Africa so kindly get back to me and let me know how much the express shipping of these item via DHL Or Express mail to my supervisor in Africa. I will await your urgent response as these Item is urhgently needed. Thanks.

Rart at han hadde folk som bodde i Afrika;P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
McMarud, eg foreslår at du følger opp, heilt til det steget med å sende. Dvs, få sjekk i posten & all. Deretter går du til lokalavisa, og med litt flaks får du månedens tusentips =)
Enda en ny mail nå:P Ber og bank detaljene nå.
Hva kan jeg gjøre for og dra det her lengst mulig ut da?:P

Hello,

Thanks for your response. I willbe glad to proceed with the payment asap so below is the shiping address of my supervisor in Africa :

NAME : MARC DAVES
ADDRESS : 15 SULE MANAGER STR, IWO ROAD
CITY : IBADAN
STATE : OYO STATE
COUNTRY : NIGERIA
ZIP CODE : 23402

Get back to me asap with your bank details for me to be able to go and make the payment to you. Thanks and will look forward to hear from you soon.

Michael.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Oppgi komplett bogus informasjon Og håp på at fyren sender sjekk elns :P
hehe:P Mulig du kan gi eksempel? Har ikke noe visa kort her, og husker ikke hvor mange tall det er i ett konto nummer:P haha
Tja, send de bankdetaljene dine. Kontonummer og SWIFT kode. Hvis de faktisk betaler tjener du penger, hvis ikke... vel, du taper ikke noe på det.

ie; kontonummer til den banken du måtte ha, og deres tilhørende SWIFT kode.
Sist endret av meitemark; 10. desember 2007 kl. 21:16.
Ja send dem kontonummer og swift. Dette ser veldig ut som samme typen svindlere som prøvde seg på meg for en stund siden. Får du penger så er du heldig men jeg trur ikke du gjør det.
Amerikanere var vel litt å ta i... er jo 100% translata tekst fra en random tekstoversetter på nettet e.l
Fun fact of the day: Engelsk er det offisielle språket i Nigeria.
Dersom de ikke vil sende sjekk før du har sendt vare kan du spandere en hundrelapp og sende noe dritt. Enten bokstavelig talt eller bare stein eller en tegning av varen.
Er en rekke folk som har gjør dette til en hobby. Lure Afrikanske og utelandske svindlere til å kaste bort mest mulig tid. Få de til å reise på safari osv. Bare hale ut tid. Les mer på www.419eater.com mange fantastiske bilder av dumme scammere der og...
Å skrive "Country: Nigeria" er det samme som å skrive "SCAM SCAM SCAM SCAM SCAM SCAM SCAM".
Uansett om du failer så har du ihvertfall fått brukt litt av tiden deres.
Det er morsomt, OG du bekjemper kriminalitet
haha:P Sendte han akkurat en mail nå og spurte om jeg kunne få noe bevis på at det virkelig er han, så spurte om han kunne sende et bilde. Får se om jeg får kødda en del med han:P
Er det egentlig så smart å drive å kødde med dem når du faktisk har posted fullt navn og annen info? Men på en annen side så tar det nok en stund til de klarer å scamme til seg nok penger for å komme å ta deg

Under NO CIRCUMSTANCES give them ANY real private information about yourself. These guys may appear dumb and clueless, but I suspect it wouldn't be so funny if you were to come face-to-face with one of them, although I'll be the first to admit the chances against this happening are astronomical - unless of course you are dumb enough to fly over to meet them in person, in which case you need to be sectioned ASAP!
Vis hele sitatet...
http://www.419eater.com/html/baiting.htm
Når hele verden snart veit at nesten alt av henvendelser som kommer fra Nigeria er bøffe-opplegg, må det jo være litt vanskelig for det som måtte finnes av seriøse folk i det landet
Sitat av Drøggs
Når hele verden snart veit at nesten alt av henvendelser som kommer fra Nigeria er bøffe-opplegg, må det jo være litt vanskelig for det som måtte finnes av seriøse folk i det landet
Vis hele sitatet...
Det finnes en stor forsyning av dumme folk her i verden.

Det står eksempler på siden, f.eks. ei som fikk brev der det stod at de allerede hadde startet prosessen for å la henne adoptere noen unger hvis mor hadde dødd av AIDS (lololol AIDS), og at hun måtte betale for noe stuff for å få det fullført.

Liek, hvem kontakter en person de ikke kjenner, og ber dem adoptere barna deres (eller, faktisk begynner prosessen før de spør). Og hvem i helvete går med på det?
(FYI: Scammen handlet bare om pengene, barna var selvfølgelig oppdikta)
Men man ser jo f eks i USA at det er veldig mye uvitenhet om ting der, så f eks der klarer sikkert nigerianere ennå å bøffe folk. Men hvis jeg skulle høre om noen i Norge som blir Nigeria-bøffa nå, hadde jeg lurt litt på den personen..
Dette er vistnok bilde av min nigerianske kjøper:P
hadde det problemet der jeg å da jeg kjøpte laptopen min på finn.no så måtte jeg sende bilde av meg selv i undertøyet så selger fikk se at det virkelig var meg.
Laptopen funker fint den dag i dag.
Var de bildene betaling for laptopen?
Sitat av h1rik
Var de bildene betaling for laptopen?
Vis hele sitatet...
Haha, ja kansje det

Men uansett...Be dem om og sende et bilde der de gjør noe for og vise at det virkerlig er dem...som og holde en bærepose og en hårføner
Sist endret av kakebak; 11. desember 2007 kl. 00:43.
Sitat av kakebak
Haha, ja kansje det

Men uansett...Be dem om og sende et bilde der de gjør noe for og vise at det virkerlig er dem...som og holde en bærepose og en hårføner
Vis hele sitatet...
I second that
Do it!
En liten ting, samme hva du gjør, så IKKE send dem ditt reelle kontonr.

Be dem heller om å overføre halve beløpet til din paypal-konto eller noe sånt... (Sett opp en helt egen en for akkurat dette formålet så du ikke kan miste en paypal-konto du faktisk bruker) og ta ut penga asap hvis de faktisk kommer inn.
Får man ikke sjekka signatur osv på bilder..Mener det er så mange som har blitt busta for svindel av ymse slag utifra den..