Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 5261
True phreak.
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Sukk. Da var det over. Etter gode 35timer, ble jeg nettopp ferdig. Her er mine tanker (slapp av, jeg driter i spoilers):

- Introen var litt kjapp. Selvom jeg har spilt igjennom trilogien, så følte jeg at det manglet litt mer info om hva som har hendt i mellomtiden.
- Til tider, helt fantastisk "utsikt". Man må bare stoppe opp mellom all skytinga og kikke rundt seg. Spesielt hjemme hos Asariene.
- Noen "episke" øyeblikk, som tvang fram en tåre.
- Noen forferdelig triste øyeblikk (spes om du har spilt 1&2 og "kjenner" karakterene), som tvang fram en tåre.
- Sykt irriterende å ikke kunne selge all den dritten du ikke trenger. (Våpen/mods)
- Småirriterende "cover-system"; Skal trykke på en konsoll, ender opp med å stupe kråke.
- Bedre armor mods/sett.
- Flere steder å besøke/shoppe.
- Manglet aldri cash hvertfall.

Og så det siste. Og avgjørende for hvorfor jeg synes det bare er terningkast 4. Altså. Dette trekker 2 hele poeng ned.

(dette kan være litt spoiler, så ikke les videre hvis du ikke vil)


Det var en helt smertefull slutt. Wow. Her synes jeg de driter seg ut. Man får "tatt farvel" med de man er glad i, greit nok. Men det skjer veldig mye rart som ødelegger historien. Man får ikke helt closure likevel. Og valgene man tar viser seg å være særdeles lite viktige. (Spilt igjennom slutten 2 ganger for å se)

Men for all del. Jeg lo og jeg grein meg gjennom mesteparten av spillet. Det er helt fantastisk. Og jeg håper BioWare får så mye hatmails at de lager en ny slutt i form av en DLC.
Vis hele sitatet...
Enig på alle punkter. Det med slutten: Jeg leste en tråd i bioware sine egne forumer med en poll: 90% synes slutten var drit, over 18000 hadde svart på pollen... Bioware BØR ta det til etteretning.
Sitat av Orph Vis innlegg
Enig på alle punkter. Det med slutten: Jeg leste en tråd i bioware sine egne forumer med en poll: 90% synes slutten var drit, over 18000 hadde svart på pollen... Bioware BØR ta det til etteretning.
Vis hele sitatet...
Hahaha! Godt det ikke bare var meg altså. Noen ganger føler jeg meg litt "kjærring" når det kommer til sånt. Trenger ikke være en happy ending. Nei. Men de må da for svarte meg tette alle hull i historien og alle logiske errors som (SPOILIER I HVITT) [COLOR="White"] Hvorfor i alle dager er Normandy på vei gjennom et mass relay?? Hvorfor i alle dager er Garrus, min squadmate på siste mission plutselig ombord? Hva skjer med alle rasene som blir stuck på jorda? Aaaarg!!! [/COLOR]
Sist endret av Lily Bowen; 12. mars 2012 kl. 00:23.
Fantastisk spill. Det finnes ingen andre spill som klarer å få meg til å angre skikkelig på valga man tar gjennom spillet. De kan ofte avgjøre liv eller død for andre char's og man sitter igjen med en skikkelig drittfølelse om det skjer.

Mange episke øyeblikk. Musikken og atmosfæren... nydelig.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av r0bin Vis innlegg
!!Ikke kikk hvis du ikke har rundet spillet!!
Vis hele sitatet...
Oh fuck.
Hvis du tar quote av posten så kommer spoileren frem!

Det var like før jeg røpet slutten for meg selv. >_<
det jeg syntes var teitest var at det var så minimal forskjell mellom alle de forskjellige sluttene. sier ikke at det var mye forskjell i 2'ern f.eks. der valgene dine bare ga utfall på hvem som overlevde, men her var det jo basically IKKE noe forskjell!
Hva valgte folk på starten av spillet? Valgte selv action og skrudde på decisions. Liker det veldig godt hittil, men står fast akkurat nå:

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Etter jeg prata med council dro jeg tilbake til Normandy. Har vært der en stund egentlig, har drømt om han gutten, snakka med Liara osv og nå står det egentlig ganske stille. Forslag til hva jeg skal gjøre videre? I journalen står det at jeg skal hjelpe en fyr på månen, men vet ikke hvordan jeg skal komme meg dit. Har ikke spilt de andre spillene så beklager at jeg er litt n00b.
@ Skateward
Bruk stjernekartet på dekk 2... Men det er viktig at du gjør deg deg kjent i Citadellet før du reiser noe sted. Saumfar området, og finn ut om du kan åpne en dialog med folk. Det er mye dialog i spillet.... Det åpner opp for sidemissions. Det samme gjelder vel egentlig alle andre steder. Du kan også dra til rundt (via stjernekartet) til de forskjellige solsystemene og scanne etter verdigjenstander.
True phreak.
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Hahaha! Godt det ikke bare var meg altså. Noen ganger føler jeg meg litt "kjærring" når det kommer til sånt. Trenger ikke være en happy ending. Nei. Men de må da for svarte meg tette alle hull i historien og alle logiske errors som (SPOILIER I HVITT) [COLOR="White"] Hvorfor i alle dager er Normandy på vei gjennom et mass relay?? Hvorfor i alle dager er Garrus, min squadmate på siste mission plutselig ombord? Hva skjer med alle rasene som blir stuck på jorda? Aaaarg!!! [/COLOR]
Vis hele sitatet...
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Ja, uansett hvilken ending man velger, så ser man Normandy fly på vei gjennom et mass relay, for så å kræsje på en øde planet. Den eneste forskjellen er fargen på strålen som følger etter. Jeg valgte to forskjellige avslutninger, og begge gangene var en av squadmatene mine med på Normandy da det kræsjet.

Det er rett og slett svært lite gjennomtenkt, og en uverdig avslutning på et så fantastisk bra spill. Det behøver ikke være noen happy ending, så lenge enden er bra. Det er den ikke på nåværende tidspunkt.
Sist endret av Orph; 12. mars 2012 kl. 08:43.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Har nå spilt i, tja... 15 timer ca? Ferdig med Tuchanka-oppdraget og er midt i "hendelsen" på Citadel.

Inntrykk foreløpig:

+ God combat; engasjerende, fartsfylt og spennende
+ Bedre baner; ikke like lineære som ME2
+ Modding av våpen; gir faktisk mye til RPG-opplevelsen, noe spillet trengte
+ Velskrevne sekvenser; cutscenes er veldig spennende, gleder meg til hver eneste en
+ Bedre "banter" mellom squadmatene dine

- Lite dialog-kontroll; Bioware har tatt kontroll over Shepard's tonefall og væremåte. I ME1 kontrollerte du hvordan Shepard svarer på det folk sier (eksempel: du kunne svare sympatisk og trøstende, eller du kunne være krass og utålmodig)
- Veldig lite interaksjon mellom deg og squadmates

Kommer sikkert på mer senere, men dere kan kanskje dele deres synspunkter på det jeg lister opp?
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
+ God combat; engasjerende, fartsfylt og spennende
Vis hele sitatet...
Synes combat systemet har blitt mye enklere, jeg spilte som adept å jeg kunne spamme pull og throw så var fienden dø, eller Warp på de med armor
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
+ Bedre baner; ikke like lineære som ME2
Vis hele sitatet...
Synes det var veldig linært og faktisk mye mindre en de andre spilla. The Citadel(staving?) i ME1/2 var MYE større samt at man hadde Omega også her har man bare en liten del av citadel.
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
+ Modding av våpen; gir faktisk mye til RPG-opplevelsen, noe spillet trengte
Vis hele sitatet...
Enig, men burde vært flere mods en +%dmg +%acc osv.
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
+ Velskrevne sekvenser; cutscenes er veldig spennende, gleder meg til hver eneste en
Vis hele sitatet...
Ja og nei det var noen ganger det var veldig bra skrevet men så kommer man til steder der det ser ut som en 6klassing skrev det.
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
+ Bedre "banter" mellom squadmatene dine
Vis hele sitatet...
Helt enig, veldig morsomt å høre Garrus og Beefy McGraw snakke sammen
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
- Lite dialog-kontroll; Bioware har tatt kontroll over Shepard's tonefall og væremåte. I ME1 kontrollerte du hvordan Shepard svarer på det folk sier (eksempel: du kunne svare sympatisk og trøstende, eller du kunne være krass og utålmodig)
Vis hele sitatet...
Enig
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
- Veldig lite interaksjon mellom deg og squadmates
Vis hele sitatet...
Veldig enig jeg gikk opp og ned mellom oppdrag får å se om jeg kunne snakke med dem men ble nesten altid skuffet.

En ting til er at man ikke kan holstre våpnet sitt, aner ikke hvorfor de tok det bort.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Spiller nå som Adept og skjønner hva du mente, Toxicity. Skjærer ganske glatt gjennom fiendene. På tide å sette opp difficultyen!

Er det noen som har runda spillet og har en mening om sluttene? Er de like forferdelige som folk sier?

Husk SPOILER-tags!
Official parptarf
Parptarf's Avatar
Har spillt gjennom det en og en halv gang ja. Spillet selv er helt sinnsykt, spesielt når du får små refferanser til det første spillet osv.

Slutten var grei, skuffende men grei.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Leste at av en avstemning på Bioware-forumet, var hele 90% skuffa over slutten, med 18 000 stemmer. Ganske bred enighet om det, tydeligvis
Er enig i at slutten ikke var som forventet.

Men om denne teorien er ekte så syns jeg egentlig den var ganske grei:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Når du løper mot strålen som vil føre deg opp til citadelen blir du truffet av laseren.
Alt etter dette punktet er ikke ekte og det er et forsøk på indoctrination.

Mye tyder på at dette faktis er tilfelle.

F.eks om du velger å ødelegge all syntetisk liv så får du en cutscene på slutten hvor du ligger på bakken i London (ser sånn ut mtp det som ser ut som asfalt etc rundt deg) og du er tilsynelatende i live.

Den slutten er da selvfølgelig ikke det reapers hadde ønsket og indoktrineringen (er det et ord? :P) feiler og du våkner.

Se denne videon for litt mer informasjon: http://www.youtube.com/watch?v=ynYgr1rqEec

Om dette er tilfellet hadde det vært fint å få en annen slutt, men jeg kan se for meg at de hadde sluppet det som DLC (selv om det mest sannsynlig hadde skapt mer rage)
Official parptarf
Parptarf's Avatar
Sitat av Zaim Vis innlegg
Er enig i at slutten ikke var som forventet.

Men om denne teorien er ekte så syns jeg egentlig den var ganske grei:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Når du løper mot strålen som vil føre deg opp til citadelen blir du truffet av laseren.
Alt etter dette punktet er ikke ekte og det er et forsøk på indoctrination.

Mye tyder på at dette faktis er tilfelle.

F.eks om du velger å ødelegge all syntetisk liv så får du en cutscene på slutten hvor du ligger på bakken i London (ser sånn ut mtp det som ser ut som asfalt etc rundt deg) og du er tilsynelatende i live.

Den slutten er da selvfølgelig ikke det reapers hadde ønsket og indoktrineringen (er det et ord? :P) feiler og du våkner.

Se denne videon for litt mer informasjon: http://www.youtube.com/watch?v=ynYgr1rqEec

Om dette er tilfellet hadde det vært fint å få en annen slutt, men jeg kan se for meg at de hadde sluppet det som DLC (selv om det mest sannsynlig hadde skapt mer rage)
Vis hele sitatet...

Jepp, har tenkt litt mere på den teorien selv.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Bare det at "the Catalyst" vises som den lille gutten fra starten av spillet(og Shepards drømmer) tyder på at han/hun halisunerer.

Kanskje Marauder Shields var en vennlig som prøvde å hjelpe deg ut av "drømmen" rett før du spretter inn i den strålen. Og pga indoctrination ser Shepard han som en marauder.


Jeg skal forundre mere på det selv når jeg kommer dit på min andre gjennomspilling.
Sitat av Parptarf Vis innlegg
Jepp, har tenkt litt mere på den teorien selv.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Bare det at "the Catalyst" vises som den lille gutten fra starten av spillet(og Shepards drømmer) tyder på at han/hun halisunerer.

Kanskje Marauder Shields var en vennlig som prøvde å hjelpe deg ut av "drømmen" rett før du spretter inn i den strålen. Og pga indoctrination ser Shepard han som en marauder.


Jeg skal forundre mere på det selv når jeg kommer dit på min andre gjennomspilling.
Vis hele sitatet...
Første gang jeg hører om den teorien
SPOILER ALERT! Vis spoiler
hadde blitt skuffet hvis de to siste husks du møter egentlig er de to man tok med på oppdraget
Official parptarf
Parptarf's Avatar
Sitat av toxicity Vis innlegg
Første gang jeg hører om den teorien
SPOILER ALERT! Vis spoiler
hadde blitt skuffet hvis de to siste husks du møter egentlig er de to man tok med på oppdraget
Vis hele sitatet...
Har en enda mer ekstrem teori også.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Hele Mass Effect 2 og 3 foregår i en Cerberus lab, alt er i hodet til Shepard. I virkeligheten var Soveregin den eneste reaperen som fantes og skipet som skøyt ned Normandy SR1 var et Cerberus skip.
Illusive Man testa rett og slett bare ut Shepards loyalitet for Cerberus.
Sist endret av Parptarf; 21. mars 2012 kl. 14:22.
Sitat av Parptarf Vis innlegg
Jepp, har tenkt litt mere på den teorien selv.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Bare det at "the Catalyst" vises som den lille gutten fra starten av spillet(og Shepards drømmer) tyder på at han/hun halisunerer.

Kanskje Marauder Shields var en vennlig som prøvde å hjelpe deg ut av "drømmen" rett før du spretter inn i den strålen. Og pga indoctrination ser Shepard han som en marauder.


Jeg skal forundre mere på det selv når jeg kommer dit på min andre gjennomspilling.
Vis hele sitatet...
Tror også at gutten du ser i ventilen i begynnelsen av spillet er et veldig tidlig forsøk på indoctrination. Når anderson kommer tilbake for å hente deg og gutten har tilsynelatende forsvunnet et annet sted kan du høre "stønning" fra en reaper. Det har tidligere vært sagt (står vel kanskje i codexen også?) at personer hvor det har vært forsøk på å indoktrinere så har det hørt en "growling" om det blir avbrutt


SPOILER ALERT! Vis spoiler

Jeg syns drømmene var ganske rare. Om det var et forsøk på å få meg til å bli "lei meg" og tenkte på menneskene på jorden som en slags motivasjon syns jeg det var dårlig gjennomført. Jeg tenker heller at det kanskje er underbevisheten til shepherd som kanskje prøver å advare deg? mtp at gutten muligens var det forsøk på indoktrinering tidligere i spillet.
Sist endret av Zaim; 21. mars 2012 kl. 14:43.
Official parptarf
Parptarf's Avatar
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Kanskje hele ungen er en halusinering? Det ville gitt mening med tanke på drømmene og hva gutten sier når du prater med han på starten.
Sitat av Parptarf Vis innlegg
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Kanskje hele ungen er en halusinering? Det ville gitt mening med tanke på drømmene og hva gutten sier når du prater med han på starten.
Vis hele sitatet...
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Nettopp

Om jeg ikke tar feil kan det bare bli brukt bilder fra ditt eget minne under indoktrinering.
I begynnelsen av spillet ser shepherd ned i en hage hvor den samme gutten leker med et fly.
Litt etterpå blir jorden angrepet og du møter gutten i ventilen. Jeg vil tro at bildet den gutten ble brukt under dette tidlige forsøket på indoktrinering

http://www.gamer.no/artikler/107293/...r-de-homofile/

Hadde ikke trodd at Sheppard skulle bli homo nei ...

Holder meg til mw3 ja hehe
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Har nå endelig spilt gjennom Mass Effect 3, og jeg kan med trygghet si at slutten setter en kule i hodet på spillet. For en ufattelig dårlig slutt.

Om Indoctrination Theory er the real deal så er det en spennende forklaring, men slutten er i så fall altfor dårlig lagt opp likevel. Så på videoen av Indoc Theory, og effektene de tar i bruk der gjør scenene på slutten bra, mens selve spillslutten bare ødela alt i mine øyne.

Skulle ikke forundre meg om slutten bare var skrevet dårlig, at Indoc Theory er noe Bioware - nå som fansen har kommet med den - bruker som en unnskyldning. "Å? Skjønte dere ikke at det var sånn? Haha, dumme fans..."
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Har nå endelig spilt gjennom Mass Effect 3, og jeg kan med trygghet si at slutten setter en kule i hodet på spillet. For en ufattelig dårlig slutt.

Om Indoctrination Theory er the real deal så er det en spennende forklaring, men slutten er i så fall altfor dårlig lagt opp likevel. Så på videoen av Indoc Theory, og effektene de tar i bruk der gjør scenene på slutten bra, mens selve spillslutten bare ødela alt i mine øyne.

Skulle ikke forundre meg om slutten bare var skrevet dårlig, at Indoc Theory er noe Bioware - nå som fansen har kommet med den - bruker som en unnskyldning. "Å? Skjønte dere ikke at det var sånn? Haha, dumme fans..."
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er for billig med indoctrination teorien. Valgene man gjør utgjør likevel null forskjell (utover de militære ressursene man samler), og avslutningene er nesten identiske.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Jepp. De har ikke engang giddet å lage en cutscene til hver av de tre sluttene. Ved to av valgene får du akkurat samme cutscene, mens den tredje kun har én detalj som skiller seg.

Helt forferdelig dårlig, synes jeg, og respektløst mot fansen som har ventet så lenge på en episk slutt. Indoc Theory er som sagt en bra lappet sammen forklaring, men selv med den er det ting som er ødelagt og ikke kan forklares. DERFOR tror jeg den teorien bare er tull.
Jeg og noen andre på rekka holder på med skattejakt i vikingskipet for øyeblikket og trenger litt hjelp.

*En alternaltiv slutt til me3 som inneholder eminem og twilight (bonuspoeng hvis emniem rapper noe som er viktig for historien)
Vis hele sitatet...
Noen som kan hjelpe oss å dikte opp dette?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Nå har Bioware sluppet en utvidelses pakke med alternative slutter, og mere svar på hva som faktisk skjer i slutten av ME3. Den er 100% gratis, og er tilgjengelig gjennom origin om du har kjøpt spillet, og er ute på ymse pirat sider om du er pirat som meg.

Review

Er det noen som har fullført denne nye DLC'en og opplevd en bra slutt?

Jeg har nemlig ikke fullført ME3 i frykt for skuffelse ift. de foregående spillet som var episke!
For meg er ikke slutten høydepunktet, men reisen dit. Jeg ser helt ærlig ikke en annen måte det kunne sluttet på. Folk er vel bare lei seg den er ferdig

Reisen til målet er som oftest mer morsomt enn målet.