Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3534
Er det noen som har anbefalinger til en bong som kan bestilles over nettet? Begrunnelse på hvorfor den dere linker til er å anbefale hadde også vært fint. Levering innen tre uker hadde også vært fint da det skal være en gave. hepp
Dette er pipa som jeg har brukt de siste X antall år, det er uten tvil den pipa jeg er mest fornøyd med...til nå...Jeg ville absolutt kjøpt en annen brønn en den på bilde, men den kan skrues av å byttes..Vil også legge til at pakningene mine har aldri vært byttet!

Anbefalest på det sterkeste, for de som vil ha et solid trekk, men slippe å sitte igjen med tenner full av tjære=)
Du finner den på www.hemphouse.no og seff i butikken de har i Oslo
http://i214.photobucket.com/albums/cc312/LoveToGrow/BlackLeafJoystick.jpg
Sist endret av LoveToGrow; 20. mai 2009 kl. 13:58.
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Dette er pipa som jeg har brukt de siste X antall år, det er uten tvil den pipa jeg er mest fornøyd med...til nå...Jeg ville absolutt kjøpt en annen brønn en den på bilde, men den kan skrues av å byttes..Vil også legge til at pakningene mine har aldri vært byttet!

Anbefalest på det sterkeste, for de som vil ha et solid trekk, men slippe å sitte igjen med tenner full av tjære=)
http://i214.photobucket.com/albums/cc312/LoveToGrow/BlackLeafJoystick.jpg
Vis hele sitatet...
er den i glass ell akryl??
har samme type i akryl.
ambefaler trådstarter denne på det varmeste.
det er som å få ett slag i tryne nårr man slipper choken
Se på Roor bongene på everyonedoesit.com, har hørt at de er veldig solide og gode. Pluss at designmessig er de helt konge å se på.
Min er i glass ja=)
Sitat av Jehes Vis innlegg
Se på Roor bongene på everyonedoesit.com, har hørt at de er veldig solide og gode. Pluss at designmessig er de helt konge å se på.
Vis hele sitatet...
så en der jeg likte ja, men er ikke de satans treig til å levere?
Må slenge meg på Roor ftw!
Så slipper vennen din å kjøpe flere bonger og du gir han den feteste gaven av alle
Everyonedoesit leverer brev som oftest innen 4 dager . Og pakker er i norge innen 5 dager etter min erfaring.
Everyonedoesit.com kan anbefales på det sterkeste. Rask leveringstid og veldig anonym forpakning. Også har de et utrolig bra utvalg med mange stilige bonger.
Men ikke glem at du må betale ekstra med en gang det koster mer enn 200kr da
Vet ikke om det er lov å reklamere, men norsmurf på norcan har åpnet en nettbutikk med kvalitetsglass.
Den heter bongshop.no...

Tror han er på dette forumet også...
Sist endret av Transe; 21. mai 2009 kl. 14:13.
Uten å reklamere for noe spesiell bong.. Så anbefaler jeg ihvertfall en liten vannbong som han første viste, dem smeller som bare deet
anbefaler deg til å kjøpe en helt vanlig akryl bong. Glass bonger har en tendens til å knuse...
Kjøp den typen som bare er et rett rør med en twist i midten, enkel og grei og du kan ha is i den og den kommer i alle mulige farger og størrelser.
anbefaller også bongshop.no, rimelige glass bonger som tåler å falle i bakken.
Selv er jeg veldig lite fan av akryll, da jeg syntes dette er 10x sterkere en og trekke på glass. Men det er meg. Kjøpte en liten glass bong fra Roor, fra shagri-la, da meget overpriset men var kansje verdt det?
Var jeg deg ville jeg godt for glass, bare og passe litt bedre på den, slik at den ikke knuser
Hvorfor skulle det vært sterkere å trekke fra akryl enn glass? tror det bare er deg...

Alle jeg skjenner som har hat en glassbong har knust den! enten under vasking, mistet den, eller stuka etter et heftig trekk.
Det at brønnen er av glass hjelper ikke så mye det heller, de knuser veldig fort, spesielt når de er varme, og de blir veldig fort varme og mye varmere en sten eller trebrønner så man brenner seg veldig lett.
Sykofant, de "roor" bongene er jo rimelig massive, så hvis man er litt forsiktig så bør nok dette gå helt greit.
Den som ambefales av LoveToGrow er også veldig bra.

Gå for glass, de smaker bedre og er mer stas.
Sist endret av Prognisse; 21. mai 2009 kl. 18:09.
Er vel strengt talt forbruksvare da kan ikke forvente at en bong har så hælvetes lang levetid uanz Det blir alltid stuka bort til slutt!
LoveToGrow: Jeg fant bongen på headshop, men hvor finner jeg brønnen? Og jeg trenger vel bare å kjøpe bong + brønn, er ikke noe mer jeg må skru på?
http://headshop.no/index.php/trade/productview/517/59/
Det er vel den eneste de har på headshop som passer på den bongen
Jeg kjøpte denne:
http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=6247
og denne:
http://www.everyonedoesit.com/online...iProductID=627

Bør jeg kjøpe slikt "gitter" å ha i brønnen? virker satans unødvendig at ikke dette følger med. hvis ikke får jeg vel kjøpe på en norsk side hvis det er et must. Eller er det noe som er digg å lage slikt gitter av uten for mye styr?

Hilsen en som har holdt seg til jointer frem til nå, men begynner å bli nysgjerring på bong etter litt lesing
Vi pleier og bruke ristene som er i kraner på kjøkkenet, badet osv.
Eller så lager vi av piperensere som du kan få kjøpt på utvalgte kiosker.
Det du gjør da er og brenne av det håret som er rund ståltråden og ruller den sammen til en rist.
men er hullet i brønnen så stort at det vil falle ned mekk i vannet? ser for meg at det må være en grei løsning på dette. en tegnestift med små hull i hodet feks. da vil jo nålen ligge i hullet. hmmmm. min indre macgyver skal få utløp på dette problemet
Hvis du bare skal røyke weed på den så vil det nok funke uten rist, men hvis du skal røyke hash, og blande det med tobakk så vil det nok komme en del mekk i vannet ja.
Men er bare og bruke fantasien som hjelp som du sier, har selv brukt alt fra steiner til mynter som rist
Slenger meg glatt på den om glassbonger. Har knust alle jeg har hatt. Men om du er veeeldig forsiktig går det kansje, men jo mer man røyker jo mer vasete blir man jo :P Tipset mitt blir å ikke ta den med rundt omkring i sekk for eksempel, hvis du kjøper glass.
Hvis jeg skulle ha kjøpt en bong nå så hadde jeg 100% sikkert kjøpt en i glass.
Kansje den kan knuse, men acryl bongene trekker til seg så mye lukt og er mye vanskligre og rense.
Så en acryl bong må nesten byttes ut før en i glass har rekt og knust siden det lukter dritt av den, og den er svart som f..
Er det en bong som bare skal brukes en viss periode, så kjøp gjerne akrylbong. De er billige og solide. Problemet med akryl er at de er satans vanskelige å rengjøre! Omtrent umulig etterhvert. Så bongen vil stinke, se skitten ut, og skape et godt miljø for bakterier og skit.

En glassbong koster gjerne mer (om en kjøper en av god kvalitet) men de er renere og trekke på og du kan få de skinnende blanke (som ny) på kort tid. Litt alkohol og salt gjør susen.
Om du har penger nok så er antakeligvis roor noe av det beste du kan kjøpe. Trekkene blir utrolig smooth, du finner herlig kvalitet i alle ledd og det er ingen tvil om at bongen er laget av stonere for stonere!
Kjøper du en 5mm glasstykkelse roor så knuser ikke den med det første. Dette er meget solide saker som tåler røff behandling.
Selv kjøpte jeg en Roor Big Brother 45cm lang, 5mm tykkelse og med diffusor. Den kom på over 3000kr med noen rister og litt tilbehør, men den er i grunn verdt det. Regner med å ha den i maaaange år fremover...
Ett litt billigere alternativ er Ehle bonger. Tysk kvalitet de også, litt billigere, men nesten like bra...

Har forøvrig bare gode erfaringer med everyonedoesit.co.uk
det med at den den blir skitten stemmer ikke, bare å putte den i oppvaskmaskinen etter at man har røyket, da holder den seg ren og pen
pakken ble sendt i dag. sweet. kjekt å kjøpe gaver man selv får nytte av
kan nevne at en kammerat av meg har hat den samme bongen i 2 år nå, den er av akryl og han har byttet pakking 1 gang. unntatt at han måtte bytte pakkning så er den så og si som ny, lukter ikke dritt av den og den er ikke helt svart, litt møkk er det selvfølgelig, men det er ikke noe mer møkk en det du får av en glassbong etterhvert og den er fremdeles fin å se på.
Trikset er å vaske den grundig etter 1 dags bruk, enkleste måten er å sette den i oppvaskmaskinen som sakt...
Sist endret av sykofant; 22. mai 2009 kl. 22:58.
▼ ... over et år senere ... ▼
Update to og et halvt år senere:

Jeg var skikkelig happy når bongen endelig kom i posten, men lykken skulle ha det til at kompisen min måtte jobbe den kvelden og kunne ikke røyke. Jeg og en annen venn fant ut etter mye diskusjon at vi burde teste bongen selv om dude var på jobb. Vi kunne jo bare vaske den og så kunne han få gaven i morgen. Vi satte oss på verandaen med bongen mellom oss og begynte og puffe. Vi ble etterhvert urføkka og kompis svelger et helt bongtrekk. Jeg ler i en skrekkblandet fryd der jeg ser kompis faller over på siden i et hosteanfall og et ansikt som tilhørte et kraftig hjerteinfarkt. Det både så og hørtes ut som han skulle spy utover hele området. Jeg turte til slutt ikke røyke mer selv og jeg går for å vaske bongen i vasken. Kompis var for lengst i bjarneland. Når jeg skal dra ut downstemmen sitter den syyykt hardt fast. Etter mye banning og zalo kakker jeg bongen i vasken og glass flyker utover hele kjøkkenbenken. Vi knekker sammen av tanken på at vi alle tre var så sykt gira på å teste denne bongen og at han som fikk den i gave aldri fikk se den engang.

Sorry for at jeg knuste bongen din kompis!
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Sorry for at jeg knuste bongen din kompis!
Vis hele sitatet...
Np mann.

Dette hadde jeg glemt..

Gøyere minne skal man lete lenge etter.
Synd jeg aldri fikk se den.

Det var en fin brønn jeg fikk i gave!