Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1596
Hei, jeg brenner litt av hvert som cd`er o.s.v. Og det jeg lurte på var hvordan man fikk et bilde trykket på selve cd platen. Jeg har de runde bildene jeg skal trykke på men lurte på hva som skulle til for å trykke disse pent på en cd plate. Det er vel vanlig å tenke på at man må ha et litt penere papir også men det har jeg.

En gang til! Trenger å vite hva man bruker
Du får da kjøpt ferdige CD labels papir. Med "lim" bakpå
Nå har det dessuten kommet CD/DVD brennere som kan trykke bilde/tekst på CD'en din
hvordan fungere disse cd/dvd brennerne? og hvor dyrt er dette?
blir det bra kvalitet o.s.v?

og det papiret hvordan blir kvaliteten på det?
Det finnes også printere som kan gjøre jobben. Canon har mange med denne funksjonen.
De DVD/CD brennerne trykker ikke, men de brenner inn mønster på platen. Tror man må ha spesielle plater for det.

Men - du får kjøpt et slags CDlabel kit på Clasern, det funker ganske greit, er en presse osv med i pakka.
LightScribe-brennere og LightScribe-plater er det tomaseh prater om. Sjekk priser på komplett.no
men du kan ikke brenne farger med LightScribe på plata di. Kun forskjellige sort skala'er.
så nettopp på sånne dere skrivere. Å det jeg så var at de jeg trengte kosta opp til 2000, det er litt drøyt for lommeboka mi!

Derfor lurte jeg på om det var mulig å kjøpe disse runde klistre merkene til cd/dvd og så legge det i en helt vanlig skriver!?
ja, burde jeg mene. Sjekk Clasern, som thedeeq nevner over her.
å deres internett hjemmeside heter??
orker ikke skrive selv:P

clahs olson sin altså!
Sitat av Fyllerør
å deres internett hjemmeside heter??
orker ikke skrive selv:P

clahs olson sin altså!
Vis hele sitatet...
Faen, er du full eller? http://www.clasohlson.no/

Orker ikke legge til link, så du må nesten kopiere den over i internet exploreren din selv.
Sitat av Thedeeq
De DVD/CD brennerne trykker ikke, men de brenner inn mønster på platen. Tror man må ha spesielle plater for det.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke spesielle plater for det, det er en funksjon noen brennere har, selv om det ikke er altfor utbredt Funker fint uansett hvilken cd man bruker
Sitat av cokeloop
Trenger ikke spesielle plater for det, det er en funksjon noen brennere har, selv om det ikke er altfor utbredt Funker fint uansett hvilken cd man bruker
Vis hele sitatet...


Få å kunne benytte deg av Lightscribe/Labelflash funksjonen, må du bruke Lightscribe plater.
Du kan ikke brenne inn mønster i vanlige dvd-r/+r plater.


Sjekk også her.
Sist endret av Wipeout; 16. februar 2006 kl. 16:10.
For å bruke HP sin Lightscribe, ja.
Har en Yamaha-brenner på den andre kontoret her som jeg kan brenne tekster osv inn i hvilken som helst cd, samtidlig som den brenner data på den.
Brenner Yamahaen dvd plater også?

Når det gjelder HP sin lightscribe, så er det den som er mest utbredt for tiden.

Du kan lese mer her.


Edit: Ser visst ut som Yamaha brennere er vanskelig å få tak i for tiden også.
Sist endret av Wipeout; 16. februar 2006 kl. 16:48.
Darkstaar! jeg var faktisk full
Var du full halv fire på en torsdag?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
finnes det noe gratis lightscribe programvare, tviler litt på at neroen min (nero7ultraedition) takler det.
hva koster det for lightscribe plater sån ca??
Sist endret av PAO87; 23. juli 2006 kl. 23:57.
Sitat av Thedeeq
Men - du får kjøpt et slags CDlabel kit på Clasern, det funker ganske greit, er en presse osv med i pakka.
Vis hele sitatet...
Disse funker helt supert. Bare pass på at du ikke skraper opp oversida på CD-en.
Må bare dele en liten erfaring her... Har prøvd sånn driit man limer på platene. Når platene ble varme, datt driitet av og ødela hele cd-romen. Dyr plate? Jepp. Har nå en canon skriver som kan printe på diskene mine. Bestilte en god del av disse platene. Bare å kjøre canon-programvaren, putte cd/dvden i den medfølgende holdern, og vips, du har en disk med bilde på

Edit: Dette var min erfaring ja. Riktignok skjedde dette for noen år siden, så teknologien har nok kommet seg, men jeg stoler fortsatt ikke på det!
Sist endret av LaStrada; 23. juli 2006 kl. 23:59.
tror det er lurt å plasere disse lablene så nøyaktig på cd som mulig bare et lite tips. Jeg mener å huske at da jeg gjorde dette en gan var jeg noe unøyaktig noe som gjorde at cd'n ble dratt ut når den kjørte...vet ikke hvor bra dette er...
jeg har dog et slikt kit fra Clasern, funke høvelig greit det..
settet begynner å dra på årene, så må man oppdatere seg litt..
▼ ... flere år senere ... ▼
Gamel tråd, men så slipper jeg å forsøple noe mer...Jeg lurer rett å slett bare på om det finnes noen printere i dag som også har mekanisk preging av folie, sånn at cd'en man brenner faktisk ser ut som en cd og ikke en brentplate?