Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2355
En kamerat klarte å låse bildørene med nøkkelen inni bilen min. Har ikke fått utlevert noen ekstranøkkel så jeg sliter litt, lurte på om noen her på forumet har tips om hvordan jeg kan komme meg inn i bilen uten å knuse noen ruter? Bilen er en Hyundai Elantra 94 mod, den har ikke sentral-lås. Det er en "bryter" på hver dør som man presser inn for å låse.
Det er vel mulig å ringe til Falken eller noe lignende.
Ja eller eventuelt politiet, de skal klare å låse opp bilen din med en tynn og lang metall krok, eller noe i den duren. Er i hvertfall sånn at de dytter den ned ved siden av vinduet og hekter den på låsen og drar til? Husker at fattern hadde gjort noe sånt tidligere.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Kleshenger av jern eller noe slikt kan du vel presse mellom listen på ruta og dra opp låsen med. Har sett noen gjøre dette IRL også. Selv om man bare ser det på film. Viktig å ha en krok på den saken som går ned inni døra da.
Ellers så kan sikkert politiet også hjelpe til med dette, og diverse bil-bergingsselskaper.
Jeg har illustrert beskrivelse av hvordan du (profesjonelt, riktignok) kan dirke opp de fleste biler. PM meg.
Ring politiet. De åpner bilen din helt gratis, men uten garanti vel og merke.
Tror politiet har annet å fare med. Her i Bergen hvertfall så har mitt lokale kjøpesenter utstyr til å åpne biler, securitas som har ansvaret og er de eneste som får bruke det.
Hvis det er en "bryter" på hver dør som han sier, ser jeg for meg at det funkerl lite bra med metallkrok trikset.
Jaso's Avatar
Trådstarter
Jepp, men har ikke utstyr tilgjengelig uansett. Ringte til politiet og de kommer rundt klokken 3 for å fikle den opp greie nok å prate med de.
Sist endret av Jaso; 11. november 2005 kl. 14:17.
En kamerat av meg har en passat og det var ingen muligheter at politi eller falken kunne åpne. Bilen trengte altså en egen nøkkel får åpne døra. Denne måtte bestilles ifra VAG.
En kompis låste nøklene inn i bilen på en bil som sto og gikk, og klokken var 5 på natten, vi hadde lite bensin, vi MÅTTE hjem, og det var kaldt ute. Så operasjonen gikk ut på å gå inn i bagasjerommet, som heldigvis var åpent, skru ut høytaleren undenifra, strekke hånden gjennom og slå ned setet, for så å strekke hånden gjennom og låse opp . Veldig hardcore der og da! det var en -96 Passat forsåvidt.
Du kan prøve å lirke frem en liten åpning mellom vinduet med kniv, skaffe en ståltråd, og forme den med en liten ring i enden. Før tråden ned gjennom glippen, og træ den over manuallåset nedenfor vinduet. (Har gjort et før, men på en '88-mod Opel Ascona) :P
Her er et fint bilde av hvordan man gjør det, men du har vell mest sannsynligvis ikke et sånt utsyr?
(Bør isåfall ikke ha det)

http://img414.imageshack.us/my.php?i...51548013bs.jpg
Sist jeg ringte politiet for å få hjelp med å få åpnet min 90' volvo så ankom patruljebilen, ga meg kjeft for å ha et slitt framdekk og 1500 kroner i bot

Needless to say, Falken ble min redning samt de skulle ha 500,-

Blah.. Aldri igjen!
Sitat av alizm0
En kompis låste nøklene inn i bilen på en bil som sto og gikk, og klokken var 5 på natten, vi hadde lite bensin, vi MÅTTE hjem, og det var kaldt ute. Så operasjonen gikk ut på å gå inn i bagasjerommet, som heldigvis var åpent, skru ut høytaleren undenifra, strekke hånden gjennom og slå ned setet, for så å strekke hånden gjennom og låse opp . Veldig hardcore der og da! det var en -96 Passat forsåvidt.
Vis hele sitatet...
hehe, samma skjedde med meg. Bare at jeg hadde låst bagasjerommet også.

Heldigvis kom en kompis kjørende, så jeg fikk låne bilen hans for å hente xtra nøkkelen.
ikke bestandig at det funker med den krok greia, på noen bildører skal man faktisk presse ned låsemekanismen, ikke trekke den opp. men du må vite hvor den ligger skal du ha noen sjans. du kan f eks rive at listen mellom døra og vinduet, bruke lyskilde med konsentrert stråle, da skal det være mulig å se hvor mekanismen befinner seg. listen skal kunne settes tilbake av en amatør.

sånn jeg fikk opp døra mi.

lykke til
Brannvesenet gjorde det gratis 0530 om morran De bare lo.