Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1201
Finnes det et script eller program eller noe som kan hjelpe med å oppdatere automatisk rundt et tidspunkt uten at jeg trenger å gjøre noe?

som f.eks. i browserspill der det gis ut penger vær time (tick)..
kan legge inn som CRON job da hvis webhotellet ditt har støtte for cron!
er jo bare å lage to index.php, og redirecte til index2.php hvis klokka er over blablabla.
Opera har funksjon for å reloade en side periodisk.
Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det er? PHP har en sleep-funksjon, bruk den. Sleep tar argumentet i sekunder. Værre er det ikke. Har du lyst så kjører du scriptet fra shell. 'php foobar.php'
Jeg lukter Norwegian Mafia laaaaaang vei.
Det burde kanskje være unødvendig å si, men man vet jo aldri; sleep skal legges i en (for, while, do while) loop.

Kode

<meta http-equiv="refresh" content="3600">
I content skriver du tid i sekunder.. Enkleste systemet som fins..
Sitat av Deezire
Jeg lukter Norwegian Mafia laaaaaang vei.
Vis hele sitatet...
jøss.. Da får du fortsette og lukte, jeg har faktisk tenkt å bruke det til spill jah, MEN jeg skal ikke lage noe slikt, noe nytt.. ikke noe som finnes på nettet fra før (ikke som er kjent vertfall)

Men jeg trenger noe som skal kunne kjøre STORE forandringer, nesten ALT skal forandres hver gang dette kjøres
Sist endret av KonTrax; 4. september 2005 kl. 19:00.
Jeg tror det beste er å lage et program som kjøres hver time(eller oftere/sjeldnere) på serveren og utfører alle endringene.
andios ::: Jeg er med på den, et phpscript som kjøres hver time. MEN HVORDAN KJØRE DET HVER TIME?

Jeg kika på den CRON jobb, men jeg finner ikke utav det. Hvordan funker dette? (har googlet)
Les det jeg skreiv.

Altså, for å trø teskjeda opp i der-sola-ikke-skinner på deg;

Kode

while(1)
{
   // koden din og alt det..
   

  // mer kode...

  sleep(3600);
}
Aye?
Sist endret av m0b; 6. september 2005 kl. 11:08.