Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2338
Lurte på en ting, fant ikke så mye på nettet om det men, når man skal på ferie i 1 uke, er det lov å kjøpe 1 tårn med snus både på vei fram og tilbake slik at det blir to tårn eller er det bare lov med 1 tårn(porsjon) uansett?
Vet ikke helt hva du mener med frem og tilbake.. Du skal vel bare krysse grensen inn til norge en gang på denne turen din?
Trådstarter
8 0
Sitat av Skoms Vis innlegg
Vet ikke helt hva du mener med frem og tilbake.. Du skal vel bare krysse grensen inn til norge en gang på denne turen din?
Vis hele sitatet...
Ja, men er det lov å kjøpe på et tårn med snus i taxfreen når jeg drar og et tårn når jeg kommer tilbake. Som vil si da at jeg har sammenlagt to tårn?
Nei, det er samme hva du kjøper når og hvor.
Grensen gjelder for alt du har med deg i det du krysser grensen til Norge.
Sitat av LaXXor Vis innlegg
Ja, men er det lov å kjøpe på et tårn med snus i taxfreen når jeg drar og et tårn når jeg kommer tilbake. Som vil si da at jeg har sammenlagt to tårn?
Vis hele sitatet...
Du har ei kvote du har lov å ta med deg inn til norge. Om du kjøper kvota når du drar eller kommer tilbake spiller ingen rolle. Det er hva du har med deg når du går igjennom tollen som teller. Ikke når du kjøpte det.

Kjøper du når du drar må du huske å sjekke reglene til det landet du skal besøke. Kan være at det er en mindre kvote der.
Du kan ha med deg 250 gram snus fra Sverige og til Norge. Etter det må du betale 100 kroner per 100 gram etter hva jeg har forstått. Sjekk ut http://www.toll.no/templates_TAD/Art...epslanguage=NO
Sitat av Erlend55 Vis innlegg
Du kan ha med deg 250 gram snus fra Sverige og til Norge. Etter det må du betale 100 kroner per 100 gram etter hva jeg har forstått. Sjekk ut http://www.toll.no/templates_TAD/Art...epslanguage=NO
Vis hele sitatet...
Fra Sverige til Norge? Kan vel ha med seg 250g snus fra Danmark til Norge også? Hvilket land man kommer fra har ingenting å si.
Basert på landet du skal til er det ingen grense på mengden snus du har med deg. Til f. eks Storbritannia er det ingen grense på mengden snus du kjøper med deg på vei inn til landet. Så du kan både i teori og praksis kjøpe med deg så mye du vil, legge det i kofferten på vei tilbake - og håpe du ikke blir stoppet i tollen.

Det er kun mengden du tar med deg INN til Norge som teller.
Sitat av Frenor Vis innlegg
Nei, det er samme hva du kjøper når og hvor.
Grensen gjelder for alt du har med deg i det du krysser grensen til Norge.
Vis hele sitatet...
Onkelen min oppdaget dette i sommer når han hadde 150 liter øl og MYE sprit fra Norge i campingvogna si, så skulle jo vi hjem fra Sverige igjen. Han ble ikke tatt tho, men det ble informert om det på infoskjermer den dagen (Vi visste ikke dette). Faen så nervøs han var da

Sitat av duxo Vis innlegg
Basert på landet du skal til er det ingen grense på mengden snus du har med deg. Til f. eks Storbritannia er det ingen grense på mengden snus du kjøper med deg på vei inn til landet. Så du kan både i teori og praksis kjøpe med deg så mye du vil, legge det i kofferten på vei tilbake - og håpe du ikke blir stoppet i tollen.

Det er kun mengden du tar med deg INN til Norge som teller.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er også begrensing på hvor mye du får ta med inn til Sverige og Danmark for eksempel.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Nei. Det er også begrensing på hvor mye du får ta med inn til Sverige og Danmark for eksempel.
Vis hele sitatet...
Jo, det er det. Men grensekontrollen er rimelig minimal, ettersom det stortsett er lite poeng i å smugle den vegen. I tillegg er grensene drøye, 125 liter eller så.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Jo, det er det. Men grensekontrollen er rimelig minimal, ettersom det stortsett er lite poeng i å smugle den vegen. I tillegg er grensene drøye, 125 liter eller så.
Vis hele sitatet...
Alkohol var jo ikke tema her da.

Poenget var - Det er tobakken inn i NORGE som har noe å si, hvilket land du kommer fra har ingenting å si.
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Nei. Det er også begrensing på hvor mye du får ta med inn til Sverige og Danmark for eksempel.
Vis hele sitatet...
Og derfor skrev jeg: "basert på landet du skal til", og ga i tillegg ett eksempel.
Sist endret av Goda; 29. september 2010 kl. 18:48.