Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1243
hei, har en stasjoner pc og skal hjem i host ferien, maa reise med fly, ikke lang tid, 40 min ca, uansett, hvordan skal jeg ta med meg pc'n?
kan jeg ringe komplett og faa dem til og sende meg en eske jeg kan sende pcn i?

uansett takk for alle gode svar!
Kan du ikke bare dra på en lokal butikk som Elkjøp/Lefdal/Rema1000/ noen annen butikk og høre om de har en stor eske??
Også ser du jo fort om den er for liten eller ikke. Også kjøper du en rull eller to med bobleplast enten på posten eller et sted de har det.. ClasOhlson? Biltema?
Også pakker du godt inn og sender i vei
Hovedregelen er vel at å sende en stasjonær PC stort sett resulterer i ødelagt hardware. Ta den med som håndbagasje. Må du absolutt sende er det mange forhåndsregler du MÅ ta - bruk søkefunksjonen her på forumet eller google, så finner du de (gidder ikke ramse opp).
Hvis du skulle sende den, ville jeg tatt ut harddisken, hvis den detter mister den all dataen, hvis du har et stort, tungt skjermkort ta ut den, og ta den i esken og i håndbagasjen, og hvis du har et stort CPU kjøler, ta ut den å.
jeg ville ha tatt ut hovedkorte, prossesor, skjermkort, hardisken og tatt med meg det på flyet vist det er mulig også ville jeg har sendt kabinnetet i posten. så har du noe og puslie med når du kommer framm
Jeg ville heller latt stasjonære stå i hybelen de 5-6 dagene man har høstferie.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Jeg ville heller latt stasjonære stå i hybelen de 5-6 dagene man har høstferie.
Vis hele sitatet...
har h;stferie i 3 dager pluss helg med og deretter utplassering i 2 uker der jeg er i h;stferien
Sitat av sinquah Vis innlegg
har h;stferie i 3 dager pluss helg med og deretter utplassering i 2 uker der jeg er i h;stferien
Vis hele sitatet...
Løsningen til mo3 virker fremdeles som den beste.
slutt og ver saa jevlig offtopic, nokk en gang, sporr ikke om noe moral preik, men om hvordan faa med en pc via fly, har du ingenting som hjelper meg der vil driter jeg i hva du sier...
Sist endret av skruspett; 9. september 2010 kl. 23:58.
Plukk den fra hverandre og send kabinettet i bagasjen, pakk så komponentene i antistatiske poser og rull inn i bobbleplast/håndduker i en bag som du tar som handbagasje.
Jeg ville tatt med hele maskinen som håndbagasje - alt annet et gambling. Har du sett hvordan stuerne behandler bagasjen? Ikke spesielt pent, og selv om du gjør det JKnudsen sa om CPU-kjøler, skjermkort og HDD, vil det være stor sannsynlighet for at kabinettet m/ hovedkort blir fint og bulkete etter reisen.

Dette er sensitive elektroniske deler som ikke er laget for denne typen frakt.

Hele kassa som håndbagasje er suverent beste alternativet (og i mine øyne det eneste, ihvertfall for en slik kort tur).
kan du ikke bare sende som spesial bagasje da?
Jeg dro nettopp til England med en 27" iMac som kolli, i orginalemballasje!
Skal gå helt fint, så lenge du ikke overskrider 20 kilo osv!
Sitat av gibbe Vis innlegg
kan du ikke bare sende som spesial bagasje da?
Vis hele sitatet...
Erfaringsmessig er det veldig variabelt hvor spesielt spesialbaggasje behandles.
Uansett hva du gjør: Ta godt vare på den, og ta gjerne ut harddisken og pakk den ekstra godt inn. Det er jo tross alt der alt er lagret, så kjedelig om den "tar kvelden".
I tillegg er den som en annen sier forholdsvis tung, og kan da gjøre skader om den faller løs under frakt.