Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1483
Hei. Jeg har i nær framtid to uker som jeg tilbringe i praksis ett sted enten i Norge eller i utlandet. Jeg skal skrive en hovedoppgave om multi-internasjonale selskaper og hvordan de på både godt og vondt påvirker globaliseringen i verden. Jeg har hatt litt problemer med å komme fram til en bedrift eller lignende som jeg kan tilbringe tiden min hos som er relevant til oppgaven min. Jeg begynner å få litt dårlig tid og jeg lurer da på om noen av dere hær på freakforum har noen ideer om hvor jeg kan søke?

Takk på forhånd.
Huff, så lite originalt tema du har valgt, men, men. Statoil og Hydro osv. ville vært mine førsteprioriteter. Du kan jo også prøve noen av John Fredriksen sine selskaper. Jeg hadde en venn, som igjen hadde en venn som fikk seg en praksisplass hos Fred. Olsen, så det er jo også evt. et sted å begynne?
Sitat av holmstrom Vis innlegg
Hei. Jeg har i nær framtid to uker som jeg tilbringe i praksis ett sted enten i Norge eller i utlandet. Jeg skal skrive en hovedoppgave om multi-internasjonale selskaper og hvordan de på både godt og vondt påvirker globaliseringen i verden. Jeg har hatt litt problemer med å komme fram til en bedrift eller lignende som jeg kan tilbringe tiden min hos som er relevant til oppgaven min. Jeg begynner å få litt dårlig tid og jeg lurer da på om noen av dere hær på freakforum har noen ideer om hvor jeg kan søke?

Takk på forhånd.
Vis hele sitatet...
Om du ikke engang klarer å finne ut av reelle selskaper til prosjektet ditt selv, så syns jeg strengt talt du skal velge ett annet tema.
hva med richard branson og virgin air eller hva det heter selskapet hans. De begynner jo straks med reiser i rommet og store saker, verdt å ta en titt på
Sitat av holmstrom Vis innlegg
Hei. Jeg har i nær framtid to uker som jeg tilbringe i praksis ett sted enten i Norge eller i utlandet. Jeg skal skrive en hovedoppgave om multi-internasjonale selskaper og hvordan de på både godt og vondt påvirker globaliseringen i verden. Jeg har hatt litt problemer med å komme fram til en bedrift eller lignende som jeg kan tilbringe tiden min hos som er relevant til oppgaven min. Jeg begynner å få litt dårlig tid og jeg lurer da på om noen av dere hær på freakforum har noen ideer om hvor jeg kan søke?

Takk på forhånd.
Vis hele sitatet...
Det var et fryktelig vagt emne du hadde valgt. Først og fremst råder jeg deg til å lese i journal-artikler om emnet ditt - se hvilke selskaper og industrier de nevner der. Det bør gi deg en liten pekepinn på hva du bør rette deg mot. Med mindre du har kontakter, så vil jeg regne med at mindre selskaper har liten interesse av å ha deg i praksis hos dem, så gå for de store.

Forøvrig lurer jeg voldsomt på hva du mener med "multi-internasjonal"?
Sitat av duxo Vis innlegg
Det var et fryktelig vagt emne du hadde valgt. Først og fremst råder jeg deg til å lese i journal-artikler om emnet ditt - se hvilke selskaper og industrier de nevner der. Det bør gi deg en liten pekepinn på hva du bør rette deg mot. Med mindre du har kontakter, så vil jeg regne med at mindre selskaper har liten interesse av å ha deg i praksis hos dem, så gå for de store.

Forøvrig lurer jeg voldsomt på hva du mener med "multi-internasjonal"?
Vis hele sitatet...
Kan tenke meg at han mener selskaper som Coca Cola, McDonald's, Buger King osv. Altså selskaper som er etablert i mange land, verden rundt.
Sist endret av rs-dude; 16. januar 2011 kl. 18:03.
Telenor og Statoil er vel blant de bedre norske eksemplene på slike selskaper.
Sitat av rs-dude Vis innlegg
Kan tenke meg at han mener selskaper som Coca Cola, McDonald's, Buger King osv. Altså selskaper som er etablert i mange land, verden rundt.
Vis hele sitatet...
Jo takk, det forsto jeg, men de er vel internasjonale eller multinasjonale.
Skriver du hovedoppgave på folkehøyskole?