Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 919
I Norge tar "alle" evolusjonsteorien for gitt og alt av lærebøker presenterer det som fakta. Men, kan vi være åpne for andre alternativ? USA har sidestilt en annen teori med evolusjonsteorien, 6000-årsteorien. Den teorien kan faktisk forklare ALT, alt fra dinosaurene sitt virke til bibelen til elveerosjon, til alt annet. Har evolusjonsteorien blitt tatt for for god fisk i Norge, og verden i dag?

http://www.drdino.com/downloads.php (beklager, men fikk ikke til å lage link, og kvaliteten er litt dårlig, men det funker) finner du flere seminar som forklarer 6000-årsteorien i stor deltalj, og evolusjonsteorien blir slaktet. Kan noen andre se dette og ta stilling til det og hva de syns? Jeg syns det var særs intressant teori. Men jeg vil bare be om at seriøse personer slenger seg på og at det kan bli en seriøs debatt. I tillegg vil jeg si at det er ganske lange seminar, så du må ha litt tid ledig. Men det var virkelig, virkelig intressant. Det får en til å lure hvor lett det er å overbevise massene om noe, som f. eks. evolusjonsteorien.

Takk, Johannes
Det er lett å forklare alt når forklaringen alltid er variasjoner av "Gud gjorde det". Kreasjonisme handler jo for det meste ikke om annet enn å prøve å motbevise evolusjonsteorien ved hjelp av utdaterte fakta og ren ignoranse. Kreasjonisme kan ikke kalles en egen teori, fordi det ikke kan motbevises.

http://www.talkorigins.org/

Les hele faqen og følg linkene på de punktene der du er uenig. Hvis du ikke gidder det, så er det ikke noe poeng i å diskutere videre.
Trådstarter
13 0
Men det jeg linker til er en teori som passer godt med at det finnes en gud, altså at det er en teori som sier at jorden er 6000 år ikke mer, se foredraget, der får du detaljene. Men at Gud fins passer bare så bra med den. men se foredraget, så vi kan få debattert utifra den teorien i forhold til evolusjonslæren. Håper folk forstår hva jeg vil fram til, og ikke at det ble for klønete sagt mennem Ta en titt på foredraget da vel Jeg er faktisk ganske nysjerrig på dette og hva folk mener om temaet rundt dette og jordens alder.

Må legge til, før jeg såg seminaret jeg linket til, så jeg faktisk denne faqen, men syns liksom så mye av det som ble sagt i faqen ble slaktet i foredraget på en måte. Og at alt ble så motbevist i de forskjellige foredragene. Begynner nesten å tro mer og mer på denne teorien jo mer jeg hører om den jeg. Og forkaste den andre.
Nei, du tar helt feil. Intelligent design er ingen teori. For å ha en teori, må man kunne fremlegge bevis, slik Darwin gjorde.
Når man ønsker en seriøs debatt så kan man i det minste holde religiøst svada utenfor Jeg kan ikke se at denne tråden fører noe annet med seg enn heftig flaming av kristne fundamentalister og velger derfor å stenge den før noen andre enn meg rekker å gjøre det.