Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 16336
http://www.youtube.com/watch?v=jYrBA...&search=Geller
Ikke mer å si om Uri Geller ihvertfall.
Sitat av Kims lek
badaBING! En tørrvits måtte jo komme til slutt.
Vis hele sitatet...
Hehe, menne den var jo litt bra finni opp dah Ja, var kanskje litt tørr, menne for sånne som meg som har dårlig humor så var den nokså bra! Innrømmer atte jeg måtte dra på smilet når jeg leste den! Menne, selv mener jeg atte dårlig humor er best egentlig! For de som har dårlig humor ler jo a det meste, og "en god latter forlenger livet" ! Er det ikke sånn man sier det da? Ja, er enig, noen har ekstremt dårlig humor. Selv vil jeg si atte jeg har vanlig tørr humor! Men alt det jeg sa over her er min mening da
Sist endret av SirKim2000; 12. mai 2006 kl. 20:37.
damn zyprexa, skulle akkurat til å poste den filmen, lastet den ned tidligere... Skjebøying var forresten på det programmet der illusjonisters triks ble avdekket som gikk for en stund siden. Der hadde de skåret over halve skjeen, noe som gjorde at den knakk ved liten kraft. Deretter var det bare å forandre vinkelen på delene på en måte som gjorde at det så ut som den blir bøyd.
Sitat av simaune
Jeg kan bøye en skje med tankekraft...

En skje, skjeen, flere skjeer, alle skjeene. Verre var det ikke
Vis hele sitatet...
Å skje, skja, skjodde, har skjodd.

Gogo-gadget: BEND!!
Tobb: At noen faker skjebøying betyr ikke at alle gjør det.

Hvis det er noen som har DET MINSTE BEVIS på at ekte telekinetisk skjebøying ikke har blitt utført noensinne, vennligst post det nå:
Sitat av VanDeGraaff
Hvis det er noen som har DET MINSTE BEVIS på at ekte telekinetisk skjebøying ikke har blitt utført noensinne, vennligst post det nå:
Vis hele sitatet...
Kan du bevise at det ikke finnes noen som har en penis laget av diamant? Nei! ERGO HAR FOLK DIAMANTPENISER!
Jeg sier ikke at det finnes, jeg sier at igen kan garantere for at det ikke finnes! dermed er det opp til hver enkelt å fundere på om det finnes eller ikke.

og personlig tror jeg ikke diamantpeniser er noe du ser hver dag.
poenget er vel at skjebøying ikke er så lett som å sitte i et studio å smile mens jokker en skje med fingeren og forteller hvor tøff du er...
Fy faen hvor dumme enkelte av dere er!


Er det ingen som har sagt eller nevnt noe om bimetaller? Det er et annet triks for å bøye sjeer uten muskelkraft.

Har dere sett de gamle termometerene med en melallspiral som målerviseren er festet på. Den krøller seg ettersom hvor varmt det er. Samme er det med sjeene.

To lag med ulike metaller hvor det ene utvider seg mindre ved temperaturendring enn det andre.

Spesiallagde sjeer!
På disse "PK-parties" hvor folk bøyer sKjeer, tar de med seg sine egne hjemmefra. Tviler litt på at folk har med seg spesiallagde.
Sitat av effie
Lekte meg litt med min tankekraft her i sted, og her er reultatet:
http://www.home.no/ekstern-ftp/teh-spoon.JPG

"there is no spoon"
Vis hele sitatet...

veldig bra når man faktisk kan se dype skraper på handtaket til skeja som viser at du kan foreksempel brukten tang
Sitat av Psycoboom
veldig bra når man faktisk kan se dype skraper på handtaket til skeja som viser at du kan foreksempel brukten tang
Vis hele sitatet...
Seriøst, skjønte du den ikke?

Sitat av effie
Nå skal det nevnes at min tankekraft involverer bruk av tang og rå muskelkraft. Men det er vel tanken som teller
Vis hele sitatet...
Sist endret av Rejolo; 13. mai 2006 kl. 23:51. Grunn: Dårlig formulering..:\
Sitat av VanDeGraaff
Tobb: At noen faker skjebøying betyr ikke at alle gjør det.

Hvis det er noen som har DET MINSTE BEVIS på at ekte telekinetisk skjebøying ikke har blitt utført noensinne, vennligst post det nå:
Vis hele sitatet...
At ingen har gjort det under kontrollerte forhold er bevis nok på at det ikke går...
Sitat av Psycoboom
veldig bra når man faktisk kan se dype skraper på handtaket til skeja som viser at du kan foreksempel brukten tang
Vis hele sitatet...
Poenget er vel hvor lenge man gidder å bruke henda da. Han brukte henda første runden, men så gadd han ikke å sitte en halvtime for å få flere runder så da brukte han tang. Jeg bøyde og knakk en skje nå nettop, men tankene (musklene), det ekke noe problem. Hvorfor kan ikke folka bøye brekkjern osv? Det hadde jeg likt å se!
Sitat av fappaggagga
Hvorfor kan ikke folka bøye brekkjern osv? Det hadde jeg likt å se!
Vis hele sitatet...
Jeg og, men det må da ta svært lang tid... siden du ikke skal knekke brekkjernet, bare bøye det..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Poenget er at James Randi har utlovt 1M$ til den første som kan bevise at han har paranormale evner. INGEN har så langt gått med på å la seg teste, eller passert førebuande test. 1M$ burde vere nok til at enkelte blir frista. Eg tar det som rimeleg godt bevis på at det ikkje går an. For meir info, les forumet på www.jref.org .
Han fyren som var hos skavland sa at oppskriften er i The Matrix, der det er en liten gutt som bøyer en skje...


Lille rare telpatiske gutten: ''Do not try and bend the spoon, That's impossible. Intead, only try to realize the truth.

Neo: What truth?

Lille rare telepatiske gutten: There is no spoon.

Neo: There is no spoon?

Lille rare telepatiske gutten: Then you'll see that it is not the spoon that bends, It is only yourself.''

Så da går nøkkelsetningen sånn: ''There is no spoon''
Sist endret av simdal; 14. mai 2006 kl. 16:47.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Man skal vel ikke se bort ifra at man kan bøye skjeer med rein tankekraft, med tanke på at mennesker bare bruker 10% av hjernekapasiteten sin.
Det må være noe juks med skjeene, for hvorfor er det ingen som bøyer gafler?
Sitat av Pygmeskjegg
Man skal vel ikke se bort ifra at man kan bøye skjeer med rein tankekraft, med tanke på at mennesker bare bruker 10% av hjernekapasiteten sin.
Vis hele sitatet...
http://www.snopes.com/science/stats/10percnt.htm

Man skulle tro internett bedret kommunikasjonen og gjorde folk mer opplyste. Istedenfor virker det mer som om resultatet er at alle idiotene finner hverandre og forsterker hverandres idioti.
dokker har nu bra tanke gang.
er jo helt imponert. :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pygmeskjegg
Man skal vel ikke se bort ifra at man kan bøye skjeer med rein tankekraft, med tanke på at mennesker bare bruker 10% av hjernekapasiteten sin.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at et menneske ikkje bruker 10%. Rett nok ikkje alle delar av hjernen, men langt over 10%. Og i dei delane som er i bruk, har ingen målt noko som kan forklare det. Og at James Randi utlover 1M$ til den som kan bevise at han har paranormale evner. Han har pengane fortsatt.

Faktisk synest eg at Randi sine pengar er beste indikatoren på at det er bullshit: Pengar er viktig for omtrent alle.
Er nok godt mulig at vi bruker mer enn 10% av hjernen... hadde ikke hatt noe imot det, men det ER deler av hjernen vi ikke bruker. Så er nok en sjans for at de inaktive delene er reservert for paranormale evner.
Sitat av ACHaavard
Det må være noe juks med skjeene, for hvorfor er det ingen som bøyer gafler?
Vis hele sitatet...
det er faktisk folk som bøyer gafler også, men uansett så er trikse med sånn bøying å bøye sjeen med hendene uten at folk legger merke til det.

Sitat av Pygmeskjegg
Er nok godt mulig at vi bruker mer enn 10% av hjernen... hadde ikke hatt noe imot det, men det ER deler av hjernen vi ikke bruker. Så er nok en sjans for at de inaktive delene er reservert for paranormale evner.
Vis hele sitatet...
tror du har sett litt for mye på X-files
Sitat av Pygmeskjegg
Er nok godt mulig at vi bruker mer enn 10% av hjernen... hadde ikke hatt noe imot det, men det ER deler av hjernen vi ikke bruker. Så er nok en sjans for at de inaktive delene er reservert for paranormale evner.
Vis hele sitatet...
http://www.snopes.com/science/stats/10percnt.htm
Det er og blir tøys og tull, det er ikke fordelaktig for en art å ha 90% av hodeinnholdet som ikke er i bruk, og såvidt jeg vet har hele hjernen blitt observert i bruk - bare ikke hele greia samtidig.
Det er bevist at en del aldri brukes når vi er våkne, det er tilfeller av at folk har brukt den i underbevisstheten når de sover. Forskere mener åsså at denne delen er reservert paranormale evner. (og jeg har bare sett på X-files 1 gang btw)
Sitat av DonTomaso
Nå så jeg heldigvis ikke det programmet, men jeg antar det var Uri Geller som var der. Uansett hvem det var : her er en film som forklarer hva som skjer når man tilsynelatende bøyer en skje med tankekraft.
Vis hele sitatet...
takk for den, jeg digger videoer som avslører illusjonister. serlig i tilfeller som dette, da de sier at de ikke er illusjonister, men har magiske evner.
Sitat av Pygmeskjegg
Forskere mener åsså at denne delen er reservert paranormale evner. (og jeg har bare sett på X-files 1 gang btw)
Vis hele sitatet...
Jøss, hva for noen 'forskere' er det?
Trodde da man hadde funnet ut hva alt i hjernen ble brukt til for en stund siden jeg...
her er 4 teorier om hva som skjer.(jeg tror på den siste)

1. hjernen seriekobler alle cellene i kroppensom skaper en spenning på noen tusen volt overfører spenningen til sjeen som blir varmet opp av strømmen og bøyer seg.
- (det ville kommet en gigantisk gnist fra et eller annet sted på kroppen til denne mannen som man ville lagt merke til, mannen ville nok tatt skade av strømmen som gikk igjennom han, det er også VELDIG usansynlig at noen klarer å seriekoble alle cellene i kroppen).

2. kroppen produserer elektromagnetiske bølger i form av varmestråling(infrarødt lys) så illusjonisten kunne kanskje fokusert denne strålingen på et pungt på sjeien som ble varmet opp og så bøyde sjeien seg - (sjeien ville blitt j*** varm så jeg tviler på han kunne klart å holdt sjeien uten å få 3.grads forbrenning, det ville krevet sinsykt mye energi fra mannen)

3.han produserte et magnetfelt som støter fra seg den delen av sjeen som ikke blir hold sånn at den bøyer seg.
- (man klarer sansynligvis ikke å magnitisere metallet inne i seg for da måtte du skapt en spole som du sende STOR strøm igjennom for at magnetfeltet skulle blitt kraftig nok til å bøye sjeen)

4. han bøyer sjeen samtidig som han distraherer publikum og så viser han fram sjeen på en sånn måte at den ikke ser bøyd ut for å så ta å vise sjeen fram på en måte som den ser bøyd ut på.
Hvorfor er det ingen av dere "troende" som har kommentert filmen DonTomaso la ut? Jeg så den, og må si at jeg synes det var en ganske så fin og interessant film. HER ligger den, i tilfelle dere er for late til å bla tilbake en side.

Og Pygmesjegg; vær så snill å kom med noen kilder da, det er ingen som noensinne vil vurdere å tror deg hvis du bare kommer med helt tilfeldige utsagn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ser problem med samtlige bortsett fra 4...:

1. hjernen seriekobler alle cellene i kroppensom skaper en spenning på noen tusen volt overfører spenningen til sjeen som blir varmet opp av strømmen og bøyer seg.
- (det ville kommet en gigantisk gnist fra et eller annet sted på kroppen til denne mannen som man ville lagt merke til, mannen ville nok tatt skade av strømmen som gikk igjennom han, det er også VELDIG usansynlig at noen klarer å seriekoble alle cellene i kroppen).

Elektrisk felt er ekstremt enkle å måle, og eg kan bygge utstyr for å måle det for ein 50-lapp. Kvifor har _INGEN_ komt med handfast bevis på at dette skjer, og kvifor skulle spenning bøye skeia? Då er det låg spenning og stor straum som må til.

2. kroppen produserer elektromagnetiske bølger i form av varmestråling(infrarødt lys) så illusjonisten kunne kanskje fokusert denne strålingen på et pungt på sjeien som ble varmet opp og så bøyde sjeien seg - (sjeien ville blitt j*** varm så jeg tviler på han kunne klart å holdt sjeien uten å få 3.grads forbrenning, det ville krevet sinsykt mye energi fra mannen)

Igjen, ekstremt enkelt å måle. IR-kamera skulle kunne sjekke dette enkelt og greit.

3.han produserte et magnetfelt som støter fra seg den delen av sjeen som ikke blir hold sånn at den bøyer seg.
- (man klarer sansynligvis ikke å magnitisere metallet inne i seg for da måtte du skapt en spole som du sende STOR strøm igjennom for at magnetfeltet skulle blitt kraftig nok til å bøye sjeen)

Igjen, ekstremt enkelt å måle. Magnetfelt kan du måle med et kompass..

4. han bøyer sjeen samtidig som han distraherer publikum og så viser han fram sjeen på en sånn måte at den ikke ser bøyd ut for å så ta å vise sjeen fram på en måte som den ser bøyd ut på.

Ganske enkelt, enkelt å skjule, folk er dumme, og det er billig og krev ingen spesielle egenskaper utover en smule frekkhet.
Det som får meg til å bli nysgjerrig ang. denne bøyingen av skjeer osv. - er da jeg hørte at for noen tiår siden hadde denne Uri et program på tv der han oppfordret folk hjemme til å "gjøre ting (husker ikke hva det var)" på f.eks gamle klokker som hadde sluttet å gå.

Min far fortalte at han gikk i klasse med en som hadde sett programmet, og en gammel bestefarklokke i huset hans, som ikke hadde gått på evigheter, plutselig begynte å gå igjen. Kameraten ble livredd og gikk til en prest nedi gaten. Presten sa at det var mye mellom himmel og jord, men de kunne be om at den skulle slutte å gå igjen. Da kameraten kom hjem hadde klokken visstnok stoppet igjen på det tidspunktet han var hos denne presten og ba. En stund senere begynte klokken og gå igjen da han så på Uri igjen - men da ble han så redd at han bare knuste hele driten.

edit: Må bare understreke at jeg synes denne Uri er en svindler som bare driver med lureri, men da min far fortalte det begynte jeg å lure litt.. Hva var det tv-programmet egentlig? Det var visstnok mange rare ting som skjedde i hjemmene til folk da det programmet var på.
Sist endret av Matthiesen; 4. juni 2006 kl. 15:32.
Sitat av slashdot
Ser problem med samtlige bortsett fra 4...:
Vis hele sitatet...
jeg ser også problem med de 3 første teoriene mine og det er det jeg har skrevet i parantesen.
og når det gjelder den første så gir stor spenning mye strøm og effekten(P) er jo strøm(I) ganger spenning(U).
Sist endret av HMX; 4. juni 2006 kl. 15:42.
Nå vet jeg ikke om det var Üri Geller som gjorde følgende, men jeg husker å ha sett en eller flere som setter en skje eller gaffe fast på kroppen som om den var en magnet. først tenkte jeg det bare at de hadde svelget (e.l.) en magnet, men så klistret de jaggu disse spiseredskapene til panna osv. Er det noen andre som har sett dette evt. vet hvordan det funker?

Det som hadde vært moro er å lage den store magitråden så alle som vet hvordan slike triks funker kan avsløre dem. 'magi' imponerte meg da jeg ikke trodde på julenissen lengre, men nå underholdes jeg av - og tror bare på - harde fakta!