Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1926
Har i flere år slitt med obsessive tanker, angst og generelt sett nervøsitet og indre uro i tillegg til at med tiden har jeg blitt smålig paranoid.

Jeg begynte først å gå til psykolog som tolv- trettenåring, da på grunn av agressive tendenser. Terapien ga ikke resultater og jeg droppet ut til slutt, uten å ha fått noe hjelp utav det.

Nå er jeg, som sagt, i tyveåra, verre enn noensinne, går på antidepressive og har nylig fått truxal for å hjelpe mot panikken og "uroen" min. Røykte hasj og pot hver dag i omtrent to år, har ikke rørt det på over et halvt år nå, har prøvd et fåtall andre ting og, men aldri mer enn én gang. Hver dag er helt lik nå... jeg traver rundt og alt jeg tenker på er medisiner, et eller annet som kan hjelpe meg, men alt legen gir meg, er pseudo-preparater som er mindre effektive enn de vanedannende, men med mer bivirkninger. I tillegg til at jeg er en frequent flyer hos legen og psykiateren min, er jeg lei av å gi hint om at jeg faktisk trenger noe sterkere; type diazepam eller oxazepam eller noe liknende iallfall.

Har problemer med å sove, konsentrere meg, sosialisere.. så og si alt. Jeg vet at jeg kan lett få tak i valium ulovlig, det er ikke noe særlig dyrt heller. Tingen er bare at nå er jeg ute av det man vil kalle de kriminelle miljøet, og jeg vil egentlig ikke ha fullmakt over hvor ofte jeg kan få tak i pillene. Alt jeg vil, er å få en resept, driter i om det er en blå respet, legen kan godt bestemme når jeg kan fylle og hvor mange piller jeg får, men i stedet blir jeg bare mer og mer fristet til å få tak i det selv, for å slippe all ventetiden og frustrasjonen. Medisinen jeg får, hjelper ikke. Psykiateren og legen min gir meg nada, og den eneste tingen som hjelper for øyeblikket, er alkohol. Jeg syns det er ironisk at i forsøket på å ikke gjøre meg avhengig av lovlige preparater, driver nesten det norske helsevesent meg til å bli en kriminell selvmedisinerer. Jeg er sikker på at i den situasjonen jeg er i, har jeg krav på sobril, valium eller noe i den stilen.

Det ble kanskje litt langt og med lite sammenheng, men jeg trenger desperat råd. Rettferdiggjør situasjonen min selvmedisinering? Er ganske sikker på at legen og psykiateren min vil tro jeg er på jakt etter en rus hvis jeg spør etter noe. I tillegg, hvor sikre er blåe man får tak i på gata?
Jeg ville ha prøvd å legge fram saken til legen din, slik du framlegger den her på nff.
Ikke sikkert han vet omfanget av problemet ditt, du vil nok få noen medikamenter som passer behovet ditt om du forklarer saken din ordentlig.
Jeg vil foreslå en eller annen klinikk som gir deg Iboga. (Narkotisk afrikansk plante som leier deg med på en reise i underbevistheten hvor du systematisk kan se igjennom situasjonene (røttene) som plager eller har plaget deg i oppveksten, analysere den i noen sekunder, akseptere den og gå videre).


Klinikken utenfor Amsterdam koster 1500 euro. Du bor der i 3 dager, gjerne lengre om det trengs.

Flybill. koster ca 2000,- tur-retur Amsterdam-Oslo eller Bergen om du bestiller i god tid på forhånd.

Her har du en liste over klinikkene rundt om i Europa, USA, etc.

http://www.ibogaine.co.uk/options.htm
Vet ikke hvor lurt det er for meg å ta psykedeliske stoffer, får som regel panikkanfall av dem.
Iboga er.. annerledes.
Heroinvrak med 20-25 års avhengighet har tatt disse turene med svært svært positive erfaringer - selvsagt har dem steder i seg selv de finner skremmende, men så snart dem går inn i rommet og slår på lyset ser dem plutselig at det ikke er noe å være redd for likevel. Dette har absolutt ingenting med hverken LSD, sopp eller annen "vanlig" psykadelia i Norge å gjøre. Det eksisterer ingen slike klinikker her i landet - vi har en i sverige eneste. http://www.ibogain.se.


Som sagt, sett deg ned og les nøye gjennom hva dette er for noe før og viss du legger det på hylla.
Sist endret av mahogn; 26. juni 2008 kl. 18:31.
Hva med og gjøre som Crustydemon sier. Hvis ikke det nytter hadde jeg villet byte lege/psykriater.
Er sikker på at det er noen som vil ta deg på alvor og som kan hjelpe deg med medikamenter du evt. måtte trenge. En annen ting, hvis du er rett over 20 år så er legene i mange tilfeller mer kritiske på og skrive ut vanedannende medisiner. Og husk det er du som kjenner deg best og vet hva som evt. kan hjelpe deg og få bedre livskvalitet! Lykke til:-)
Sitat av Crustydemon
Jeg ville ha prøvd å legge fram saken til legen din, slik du framlegger den her på nff.
Ikke sikkert han vet omfanget av problemet ditt, du vil nok få noen medikamenter som passer behovet ditt om du forklarer saken din ordentlig.
Vis hele sitatet...
Desverre kan den slå andre veien også. Du kan bli nektet medesiner fordi legen da tror at du kun er ute etter medesinene, og ikke en behandling.

Når det kommer til benzo'er så er jo det temmelig jævlig vanedannende som du vet. Om du går for ulovlige piller så pass ihvertfall på å være ærlig ovenfor deg selv om din bruk.

Good luck dude!

btw. hjalp hajs/weed deg noe? Isåfall er jo det faktisk ganske kurant, selv ved daglig bruk.. ihvertfall for min del
Sist endret av snixz; 27. juni 2008 kl. 00:23.
Det er akkurat det jeg frykter. At i stedet for å få sterkere medisin, så kutter legen av det jeg allerede går på, eller nekter å skrive ut noe nytt. Også det andre du sier; det er vanskeligere å regulere doser når man har kontroll over det selv, iallfall når det kommer til benzoer.

Det hjalp utrolig bra å røyke en spliff før, men mot slutten av min "røykekarriere" gjorde det alt mye verre. Fikk sterke panikkanfall hver gang jeg ble skikkelig skev.
Har du økonomien, kan en lang reise være bra for den psykiske helsa også. Da mener jeg ikke Amsterdam første stopp.

Edit: Får vel legge til at dette er av personlig erfaring.
Sist endret av Beefman; 27. juni 2008 kl. 02:07.
Det du beskriver er for meg 100% identisk med hva en kompis av meg lider av, utviklingen,medisinene,cannabis - 100%. Du vil nok desverre aldri få utskrevet benzo grunnet at du sikkert har fortalt både lege og psykolog om tidligere prøving av hasj og andre stoffer. Selvmedisinere seg på valium tviler jeg du har selvdisiplin til. Tror ikke du skal frykte at legen din slutter å skrive ut medisinene du er på nå tho, hadde ikke ofret det en tanke heller, det skjer nok GARANTERT ikke. Du får nok valgt ganske fritt mellom truxal/cipralex/zoloft(dette er det som hjelper min venn best.) og masse annet jeg ikke husker navnet på, bare ved å si at du ikke føler denne medisinen hjelper deg og du må få prøvd no annet.
Pushe på for å få valium bare pga du vet det er det beste for å få roa seg ned er ikke løsningen hvertfall, finnest endel andre medisiner du må prøve først uansett, kanskje noen av dem hjelper.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av mahogn
Jeg vil foreslå en eller annen klinikk som gir deg Iboga. (Narkotisk afrikansk plante som leier deg med på en reise i underbevistheten hvor du systematisk kan se igjennom situasjonene (røttene) som plager eller har plaget deg i oppveksten, analysere den i noen sekunder, akseptere den og gå videre).
Vis hele sitatet...
Her tar du jo utgangspunkt i at det faktisk er noe som har skjedd. Det er absolutt ikke alle psykiske lidelser som utspringer eller trigges av noen traumatisk opplevelse. Da vil det neppe hjelpe noe å grave i bakgrunnen.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av fabianca
Her tar du jo utgangspunkt i at det faktisk er noe som har skjedd. Det er absolutt ikke alle psykiske lidelser som utspringer eller trigges av noen traumatisk opplevelse. Da vil det neppe hjelpe noe å grave i bakgrunnen.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg har forstått gjør iboga deg "smartere" (litt på samme måte som hasj) sånn at du begynner å tenke over absolutt alt på en veldig filosofisk måte. Jeg tror det kan få deg til å innse at depresjon, angst etc. er meningsløst slik at man kan komme over det.
Har troen på Iboga jeg.
Men har ikke behov , om ikke jeg skal innse at snus og røyk ikke er noe vits.
Det er i hvertfall ikke noe du tar får party og morro.
Sitat av Graapho
Så vidt jeg har forstått gjør iboga deg "smartere" (litt på samme måte som hasj) sånn at du begynner å tenke over absolutt alt på en veldig filosofisk måte. Jeg tror det kan få deg til å innse at depresjon, angst etc. er meningsløst slik at man kan komme over det.
Vis hele sitatet...
Jepp! Alvorlige biokjemiske ubalanser kan lett løses ved å være litt stoner-filosofisk.

Jeg stenger denne fordi nFF aldri er en god kilde til råd om psykisk helse ol. Du får snakke med legen din og stole på at han/hun gjør den riktige vurderingen.