Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4439
jeg har ikke røyka på 5 måneder, men for en uke sida tok jeg meg en blås. Jeg brukte en liten pipe. jeg var litt skeptisk først, for jeghar lest mye om glasspot, og greiene hadde noen glinsende greier i seg, men siden jeg har fått inntrykk av at dette først og fremst gjelder grønt, tenkte jeg føkk it og fyrte opp. det som er så sært er at lungene mine fortsatt er helt føkka; jeg har pustebesvær og klart redusert kondis; kjennes som om jeg får tolv kniver i lungene bare jeg løper ti meter. For en uke sida kunne jeg jogge lange turer. dessuten hoster jeg mye. er dette normalt når man ikke har røyka på lenge/røyker pipe? kan det ha vært glass i greiene?? den gangen røyka jeg jo cigg, og det har jeg slutta med. dessuten, når man trekker inn mens man fyrer opp pipa trekker man vel lightergass ned i lungene? det kan vel umulig være sunt, eller hur?
Gå til legen din, han gjør noen undersøkelser på deg, så får du et svar som du kan stole på.

Men jeg kan godt tippe, har vunnet noen tusinger før
Glass i hasjen? Nei det tror jeg virkelig ikke du har fått..

Hva som er galt med helsa di får du nesten ta med legen din, men lightergass er det ihvertfal ikke, den brenner jo opp.. Med mindre man glemmer å tenne på gassen da selvfølgelig, men da har man isåfal større problemer enn dårlig kondis å bekymre seg for..
Du beskriver følelsen av og røyke pipe når du har sluttet og røyke
Jeg har også sluttet og røyke har ikke røyka på nesten 40dager. Her omdagen tok jeg et svært bongtrekk det føltes ut som noen kjørte en pinne eller no nedi halsen på meg, det trekket tok nesten knekken på meg ass.. Fikk nesten lyst til og grine men måtte holde maska litt var jo med masse kompiser!
Jeg har da heller aldri hørt om glass i hajsen, ikke en gang fra en lyvepave :S Så dette ville ikke jeg tippet på.

Siden du har sluttet å røyke, og dermed heiv deg på et par pipetrekk er heller årsaken. Det er ganske "heavy" saker, for en som ikke røyker.

Men, som tidligere sagt, sjekk med legen din. Det kan jo også være noen andre saker som har ødelagt deg.
Sjekk med legen din.

Jeg utviklet kronisk bronkitt og veldig mild mild astma av 7 års forbruk med hasj. Sluttet å røyke siggs og bønne. Var i Amster i fjor, fyrte opp jointer, og hver joint var som kniver i halsen/lunger.
Samme er en siggarett ( litt mildere ) om du aldri har røykt og smaker.

Røyk skader lungene, så enkelt er det. En voksen person som aldri har trekkt ned røyk , vil hoste seg i hjel på en Rød 3 rullings.

Skjønner bare ikke hvorfor jeg var så dum å ble glad i siggen.. den gir ingenting omtrent.. Sitter nå uten siggaretter og ingen bønne, men snusen ligger i leppa konstant.. sukk...

Men sjekk hos legen din OP. De tar slike lunge tester på deg.. Og ikke røyk noe som helst noen dager før du tester deg, slik at testen blir så god som mulig.

Lykke til..

Hilsen en som ikke koser seg med bronkitt daglig...
Jeg husker godt hvordan mitt første trekk av siggen og pipa var, mildt sagt var det ett helvete. Jeg røyker sigg og bønner, ett års bruk har det blitt nå. Det river fortsatt i halsen på bong trekk og dype rullings trekk, men alle faste røykere merker mindre å mindre av det.

Alle vet hvordan det er å trekke hasj mekk om man ikke røyker det fast.

= host, hark eller oppkast..

PS: Har hørt om grønt som har blitt drysset med glassbiter for å øke kvantum og vekt.
Mange fuckings idioter av dealer her i landet.
Heilt canooon
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=185363
- Link fra Normal.no (gamle nyheter)

Men som sagt, neppe glass.
Rindae: Den saken der handler om pot.
Sitat av Rindae
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=185363
- Link fra Normal.no (gamle nyheter)

Men som sagt, neppe glass.
Vis hele sitatet...
Den artikkelen er jo trossalt godt og vel et år gammel nå.
Har ikke sett noen andre tråder eller artikler hvor det faktisk er funnet noe.
Tror det ikker er speiselt utbredt, og spessielt ikke i Norge.

Så, hva som feiler helsa di, er det vel egentlig ingen her som kan gi deg noe godt svar på.
Jeg vil tippe det er pga. du ikke har røyka på en god stund.
Jeg ville ihvertfall for sikkerthets skyld oppsøkt en lege.
Sitat av Kaunda
Det var om glass i hasjen på TV i går kveld. Var det Discovery? I hverfall fakta at det i det siste har vært blandet glass i hasjen. Var også fra et sykehus der en 20 åring hadde fått brent hull i lungene sine, angivelig på grunn av dette.
Vis hele sitatet...
Dagens leksjon


Dette er Hasj:
http://www.420hash.com/images/Afghan_Border_Hash.jpg

Dette er pot:
http://streetknowledge.files.wordpress.com/2008/04/marijuana11.jpg

Det er to forskjellige ting Kaunda..

(Det gikk på nrk3 btw)
Viss du frykter det er glassfiber eller lignende i potten så kan du sjekke det på en relativt enkel måte. Ta en klype pott og legg det på et cd cover eller lignende, man ser masse riper viss det er glass i det. Kan og høre at det lage en "skrape" lyd viss det er mye oppi.

Annen måte er å ta litt i kjeften og tygge, man kjenner fort om det er noe mystifistisk.
Da vanlig pott ikke skal ha knallharde partikler i seg. Eller?
Jeg er ikke noe ekspert på pott for å si det slik.

Selv om glasspott ikke er noe det er mye av i dette landet betyr ikke at det ikke forekommer. Temmelig sikker på att jeg fikk noe med glass i for ca ett år siden, det var masse harde partikler som virkelig lagte riper på et cd-cover og kunne og kjenne at det var masse harde partikler i det viss jeg tok litt i kjeften og tygde litt.

Glass i hasj, den var ny. Har dere noen kilder på dette?
Hvordan i alle dager brenner man hull i lungene?

Glassfiber er skumle greier, og fraråder på det sterkeste å røyke noe som inneholder dette.
Frankrike er det mange som har helseproblemer pga glasspott, men tror det er mer av det der nede. Var mye av det for et år siden, vet ikke hvor utbredt det er nå. Kanskje det er mindre av det nå pga flere er obs på det. Ikke vet jeg.

Er det noen her som kan fortelle meg litt om glasshasj? Jeg viste ikke at det eksisterte en gang.

Jozeph.

Du sier du har fått dette av hasj, men får inntrykk av at du røykte tobakk?
Tror ikke dette og har bidratt til at du har fått bronkitt og astma?

Ikke ta meg feil, jeg prøver ikke å ufarliggjøre noe, er heller ikke uenig med deg. Men det er jo de som påstår at cannabis ikke skader lungene noe spesielt. Men det er og de som sier at det er mye verre enn tobakk, og at man nærmest smuldrer lungene opp etter et trekk cannabis.
Har og lest at cannabis lindrer kols og andre lungesykdommer. Høres merkelig ut, og jeg har ingen kilder som støtter denne påstanden da jeg ikke husker hvor jeg har det ifra.
Det er ihvertfall merkelig at det hjelper da røyk ikke er bra for lungene uansett, spesielt ikke viss man har kols eller astma. Men de kan jo ta det med vaporiser.

Er så mye motstridene informasjon om rusmidler at det blir vondt å vite hva som er riktig eller feil og nærmest finne et midtpunkt og ta egne og andres erfaringer i betraktning for å prøve å lage en relativt riktig konklusjon. Selv om det finnes sider som erowid som gjør en god jobb med å legge ut mest nøytral og objektiv informasjon.

EDIT: La merke til siste post. Glasshasj eksistere altså ikke..
Sist endret av sneipen; 27. august 2008 kl. 18:09.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Glasshasj har ikke blitt funnet enda, men såkallt Soap-bar hasj er kjent, der hasj får ting fra bildekk, henna til såpe for å gjøre mengden større.
Sitat av sneipen
Glassfiber er skumle greier, og fraråder på det sterkeste å røyke noe som inneholder dette.
Vis hele sitatet...
Hehe, du mener det? =)

Men det er vel uansett ikke snakk om glassfiber? Så vidt jeg har fått med meg er det glass og silica som har blitt funnet.

Poenget i tillegg til at det skal øke vekten er jo at det skal se ut som trikomer, og da er ikke glassfiber noe særlig smart å bruke.
Hehe, ja. Kan hende at noen som har fått glasspott røyker det pga de er surt å kaste noe man har kjøpt. :P
Blir liksom ikke så farlig siden det er snakk om 1g innstilling, f.eks.

Glassfiber kan bli brukt.
Lest om de et par plasser der det var snakk om glassfiber, det var i Frankrike.
Man kan og ta mer viss det bare ser ut som potten er av uberkvalitet selv om vekta ikke nødvendigvis øker noe spesielt?
Sist endret av sneipen; 27. august 2008 kl. 18:36.
Sitat av sneipen


Jozeph.

Du sier du har fått dette av hasj, men får inntrykk av at du røykte tobakk?
Tror ikke dette og har bidratt til at du har fått bronkitt og astma?

Ikke ta meg feil, jeg prøver ikke å ufarliggjøre noe, er heller ikke uenig med deg. Men det er jo de som påstår at cannabis ikke skader lungene noe spesielt. Men det er og de som sier at det er mye verre enn tobakk, og at man nærmest smuldrer lungene opp etter et trekk cannabis.
Har og lest at cannabis lindrer kols og andre lungesykdommer. Høres merkelig ut, og jeg har ingen kilder som støtter denne påstanden da jeg ikke husker hvor jeg har det ifra.
Det er ihvertfall merkelig at det hjelper da røyk ikke er bra for lungene uansett, spesielt ikke viss man har kols eller astma. Men de kan jo ta det med vaporiser.
Vis hele sitatet...
Jeg mente ikke at hasjen er uskadelig for lungene.. . Ja og jeg røykte oxo tobakk og sigger. Og jeg har litt unormalt store lunger. ( pekreftet av lege ) og trakk som en støvsuger. ( var kallenavnet mitt i vennegjengen ) Og kanskje jeg hadde latent astma tendenser som ble forsterket ved altfor mye røykinntak over lengre periode. ( 5 g om dagen i 7 år er ikke så lurt ).

Bare ta en titt inni bongen etter ett par runder, ta en titt i pipa whatever, all den oljen fester seg oxo i lungene. selv om du ikke har tobakk i mekket, så er det olje og annet stuff som fester seg på lungene.


Men har en kamerat som har bytta over til Vaporizer, og jeg er litt usikker på om den er mindre skadelig på lungene siden det er damp og ikke røyk.. ( og ingen tobakk heller )? Kan noen her bekreftet dette?
Sist endret av Jozeph; 27. august 2008 kl. 18:36.
sneipen: If you say so =) Har du en link?
Sist endret av mentalmelt; 27. august 2008 kl. 18:41.
For å si det enkelt.
Vaporizer skal ikke skade pga man får ikke de partiklene røyk fører med seg da man ikke starter noe forbrenning, som gjør at de fleste skadeligge stoffene dannes. Slik jeg har forstått det...
Heilt canooon
Jajaja. Husker ikke hva jeg tenkte, er trøtt.
Sist endret av mentalmelt; 27. august 2008 kl. 22:16. Grunn: fjernet unødvendig stor quote