Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 4083
Better than thou.
Ok, nå har det seg slik at jeg fikk tak i GTA3 i natt, og gleda meg som faen til å spille det seff. Så jeg installerer og alt går fint. Jeg tenkte at systemkrava sikkert var litt høye så jeg gadd ikke å bytte oppløsning og farvedybde først. Tenkte jeg kunne gjøre det etterhvert hvis det gikk smuud på 640x480x16. Det gjorde det derimot ikke, spillet hakker værre enn når jeg prøvde Max Payne i 2048x1600x128 eller no :P Det gjør vel egentlig ikke det, men det hakker fortsatt rimelig ille, og jeg har ikke peiling på hvorfor. Kjører ingen andre programmer enn GTA men det har ikke noe å si tydeligvis. Noen som vet hvorfor? Rimelig irriterende å spille med hakk liksom..

Sitter forøvrig på en 1.4Ghz Athlon, GF2MX 200 (Ja, det stinker, I know.) og 512MB 133Mhz SDRam. Kjører Windows 2000 med SP1, siste nVidia driverene og siste DX. Hjelp? ;(
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Har hørt om problemet før med NVIDIA based kort. Stikk til www.gta3.com der står det hva man skal gjøre, står på hovedsia..
Jag har läst en del entries och det som är genmensamt med dem är att de kör ett MX kort och att de dessutom har ett onboard ljudkort...

De som har satt det interna ljudkortet som disabled har fått upp hastigheten betydligt.

Vet inte om det hjäpler dig..

/Zappa
Better than thou.
Trådstarter
Det er allerede disabled. Fant ikke noe om nVidia baserte kort på gta3.com totto, du tenker ikke på den winxp greia a?
nFF Marshall
morten's Avatar
WinXP problemet hadde jeg, bare lasta ned en fix som ligger i readme'n og så vips var alle mine problem løst. Kjører fint på min T-Birt 1Ghz og GF2 64mb Deluxe...

Kan høre litt rundt om hva som kan være en årsak til problemet, hvis ikke ville jeg satset på å spørre litt rundt på gta3 forum, hvis du ikke kanksje har tenkt den tanken allerede?
Better than thou.
Trådstarter
Holder på med gta3.com's forum er så jævelig tregt.
nFF Marshall
morten's Avatar
Finnes det ikke andre forum da, med større bredde av kunnskap og ikke 90% fjortiser som maser om hvor du kan laste spillet ned? F.eks gta3forums.com? Eller er det kanskje det som er gta3.coms forum?

Ingen til nå som kan skjønne hva problemet er Carlo, sorry. Regner med du har prøvd å reboote osv?
original reprint
xaff's Avatar
Jeg kan ikke ta oppløsningen høyere en 800x600 hvis det skal være hakkefritt. Men det som hjelper, eller jeg tror det hjelper, er å skrive inn "peasoup". Det blir da mye mer tåke.
Hakker helt for jævli til meg å.Skal teste et anett skjermkort senere i dag...Håper at det funker
har samme problemet ja...er umulig å spille..har Asus V7700 Geforce 2 GTS 32mb..
Etter å ha lest litt på gta3.com sin forum, har jeg fått inntrykk av at det er mange som har dette problemet+++
Spillet er visst jævlig buggy
Opprinnelig postet av web0
har samme problemet ja...er umulig å spille..har Asus V7700 Geforce 2 GTS 32mb..
Vis hele sitatet...
Er ikke Asus V7700 Geforce 2 GTS 32mb godt nokk for GTA3? Det er jo det beste GF2 korte i hele verden. (eller kansje ikke). Får litt frysninger her. Må jeg kjøpe nytt SK? trur jeg går og gjør noe veldi drastisk.
Har AMD Athlon 1,46 med RIVA TNT 2 32 MB
Får lånt meg et kort til helga.Håper det fikser seg...
Jeg skrudde opp skjerminstillingene fra 60hz til 85hz og skrudde av sync frame i GTA3 options, det ble litt bedre men hakker fortsatt..
Er det noen som får det til smertefritt i det hele og store??!?!
jeg har akkurat samme problemet. har akkurat det samme som deg bare at prossessoren er dårligere, mindre minne og et annet nvidia grafikkort. grådig nedsig. det har skjedd med mange andre spill òg, men da har jeg bare stilt grafikken inn på det den ikke stod på og alt ble fint, men her er det ingenting å stille inn.

hmm. det var elendig sammenlignet med ps2 versjonen.
grafikken er dårlig, bilene er jo helt grå (iallfall her)
det hakker som et helvete iblant.
pc'n min får blåskjerm og starter om pga. en ATI driver som ødelegger noe i ram'en.
Virker helt smud på min xp med geforce2mx kort.
Oppdaterte windows med Q306676_WXP_SP1_x86_ENU.exe som de skriver om på gta3.com og la inn GRAND.THEFT.AUTO.3.CRACKFIX.REPACK-DEVIANCE.

Lastet ikke repacken ned fra den linken her på nFF men det er nok den samme.
Better than thou.
Trådstarter
Opprinnelig postet av Carlo
Sitter forøvrig på en 1.4Ghz Athlon, GF2MX 200 (Ja, det stinker, I know.) og 512MB 133Mhz SDRam. Kjører Windows 2000 med SP1, siste nVidia driverene og siste DX. Hjelp? ;(
Vis hele sitatet...
Ingen som har funnet noen løsning? ;(
original reprint
xaff's Avatar
Jeg tok bare å la på de to fix'ene så funket det nesten perfekt. Det hopper litt av og til, men ikke noe seriøst.
Opprinnelig postet av Exordium
Virker helt smud på min xp med geforce2mx kort.
Oppdaterte windows med Q306676_WXP_SP1_x86_ENU.exe som de skriver om på gta3.com og la inn GRAND.THEFT.AUTO.3.CRACKFIX.REPACK-DEVIANCE.

Lastet ikke repacken ned fra den linken her på nFF men det er nok den samme.
Vis hele sitatet...
gidder ikke regge meg på de forumene... har du en link til
Q306676_WXP_SP1_x86_ENU.exe ?
Funker fint her med en Duron 1000/GF2mx400, hakker litt i 1024x768
men er helt perfekt i 800x600.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Kjører duron 650@866 med gf 2 gts 32mb i 1024x768x16 nesten perfect, 800x600 går som en drøm
Better than thou.
Trådstarter
Noen som egentlig har funnet roten til problemene? Virker som alle som har de kjører forskjellig setup liksom..
Har du cd 2 i cd-rom'en eller bruker du f.eks daemon-tools? Har hørt om andre som fikk bedre ytelse av å brenne den ut enn av å ha den "virtually mounted".
Vet ikke om crackfixet kan være feilen. Kan jo prøve å laste den ned fra forskjellige steder.

Virker som om Deviance var under et jævlig press for å være først ute med denne releasen her. Kanskje de skulle tatt seg litt bedre tid...
saa vidt som jeg husker saa er det gf2 kortet du har noe av det mest raattene det gaar ann aa faa... mener jeg har lest i tester at et vanlig riva tnt2 ultra slo det, det har nok endel med det aa gj0re... jeg vil ogsaa tippe at enginen i gta3 ikke er den mest optimaliserte..
Vet at dette ikke er det mest hjelpsomme men det er iallefall det beste raadet jeg kan gi, kj0p deg nytt skjermkort
Du kan ikke forvente at et saannt low budget kort skal holde til et av de nyeste aa feteste spilla jeg noen gang har pr0vd
Opprinnelig postet av Exordium
Har du cd 2 i cd-rom'en eller bruker du f.eks daemon-tools? Har hørt om andre som fikk bedre ytelse av å brenne den ut enn av å ha den "virtually mounted".
Vet ikke om crackfixet kan være feilen. Kan jo prøve å laste den ned fra forskjellige steder.

Virker som om Deviance var under et jævlig press for å være først ute med denne releasen her. Kanskje de skulle tatt seg litt bedre tid...
Vis hele sitatet...
kjører deamon-tools på et geforce3 tit500 og opplever også denne lille frysningen et brøkdel av et sekund. og det er irriterende.

det er da alltid press om å være først ute med en release særlig et slikt spill som man har ventet på lenge.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
duron 650, 192 mb sdram 133, geforce 2 mx ().

spilte i 640x480 med alt på off. først da gikk alt smooth. jeg overlever

meget merkelig at det ikke fungerer på din pc carlo. i hvertfall ettersom du har samme skjermkort som meg, pluss raskere pc.
nFF Marshall
morten's Avatar
Du trenger ikke akkurat smøre det inn i trynet hans da, det er jo bare ondt gjort lissom
vel det var vel flere versjoner av gf2 mx, baade en 400 og en 200 versjon, 200 versjonen var betydelig treigere, 400 versjonen vaar paa linje med Gf1 DDR.

og den lille frysninga dere snakker om kan gjerne ha noe med cd'en aa gj0re, siden cd'en trenger ofte aa spinnes opp, og det kan paa enkelte maskiner ta litt tid. for dere som har dette problemet vil jeg anbefale aa pr0ve no cd patchen som har kommet ut..
Better than thou.
Trådstarter
Opprinnelig postet av sanders
saa vidt som jeg husker saa er det gf2 kortet du har noe av det mest raattene det gaar ann aa faa... mener jeg har lest i tester at et vanlig riva tnt2 ultra slo det, det har nok endel med det aa gj0re... jeg vil ogsaa tippe at enginen i gta3 ikke er den mest optimaliserte..
Vet at dette ikke er det mest hjelpsomme men det er iallefall det beste raadet jeg kan gi, kj0p deg nytt skjermkort
Du kan ikke forvente at et saannt low budget kort skal holde til et av de nyeste aa feteste spilla jeg noen gang har pr0vd
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendig klar over at det er det dårligste GF kortet man får, men det skal fortsatt klare å kjøre et spill som dette i 640x480x16 ffs. Og det er ikke det som er problemet uansett, det er folk som sitter på P4 2.4 Ghz 1+GB ram, og GF tI440 som har akkuratt de samme problemene som meg i samme oppløsning og farvedybde, så ikke kom her og si at det er skjermkortet som er problemet. Har forresten ikke penger til noe nytt skjermkort nå, men jeg gir egentlig litt faen. Kjøper meg heller en PS2 og chip'er den enn å kjøpe et nytt skjermkort når det eneste jævla spillet jeg ikke får kjørt mer enn godt nok er GTA3.
hvor lenge henger det hos dere? det er ikke snakk om lenge hos meg, det er så du vidt merker det, men jeg ser det jeg liksom.

p4, g3tit500, 512ram @ 1280x1024x32.
Sist endret av sorath; 23. mai 2002 kl. 08:25.
original reprint
xaff's Avatar
Hoss meg er det mer som et "hopp", altså jeg flyr litt frem. Det er ille når du blir jaktet på av politiet og triads'ne du knabbet getaway bilen din fra.
Better than thou.
Trådstarter
Kommer helt ann på fra gang til gang egentlig. Av og til så er det liksom sånn at man ser det men, ikke noe mer. Andre ganger er det sånn at det er umulig å styre liksom.

[Edit]
Samme som hos Xaff liksom..
[/Edit]
Hmm. det eneste som jeg har problemer med er at jeg ikke får tekst i spillet. Det eneste jeg ser er firkanter. Grafisk sett så funker spillet. Men det er kjipt uten teksten. Kan jo ikke skifte oppløsning eller kontroller pågrunn av det
spesiellt. det er ikke tilfelle hos meg. det forstyrrer ikke spillet, men du ser at den henger litt bare. plagsomt. og det er bare på visse steder i byen.
spellingnazi
canonix's Avatar
Jeg har et Geforce 2 Pro 64MB-sak, og både siktet mitt er fucked, og ikonet for 'pistol' er fucked.
Ikonet for uzi-saken fungerer strøkent.

Hvordan skal siktet egentlig se ut, er det bare en ring kinda ?
Better than thou.
Trådstarter
Sirkel med prikk i midten. Som en på gta3forums.com sa; wtf tenkte Rockstar med når de ikke betatesta spillet før de slapp det ut?
ååå. jeg blir gal. det er grådig mange som har dette problemet. det går helt fint når jeg ser ned, men når jeg ser opp på husene og rett frem kommer det bare fem bilder i minuttet.
høres litt dumt ut, men jeg skrudde av lyden, og det hjalp veldig.
e fortsatt ikke mulig å spille da men det går an å prøve.
btw. håper det kommer en ny versjon/release/fix snart, blir gal av dritten
kjører det smooth som f på en tbird 750, 640mb ram og gf2pro @ ultra i 1024x768x32.. slower ned litt når det regner men det hakker ikke..
Til meg går alt i slow-motion....blir dønn hakke gal snart
Noen som vet hvor man får lasta ned No Cd patch'en??
gamecopyworld.com finner du den sikkert, men er den noen løsning på hakkingen snart ?
Better than thou.
Trådstarter
alt+tab'a bort GTA mens rett før jeg gikk for å spise, skulle laste ned noe i mellomtiden, og når jeg kom tilbake (ca. 20 minutter) for å spille så gikk spillet jævlig smuud. Etter en stund så begynte det å bli litt laggy igjen, men det var bedre enn det hadde vært hvertfall..
Bare for å få lyse opp GTA3`s Rykte litt: Til meg funker det smooth2k

Ikke no problemer i det heletatt, bortsett fra at lyden henger litt etter 1 til 2 times spilling .
Eneste jeg gjorde var å legge inn Repack-Cracken, Xp-Fixen, ikke noe mer.
Specs:
Athlon 1.4 Ghz, Geforce 2 Ti, 256 SDRam
Funker helt ok på 1024x768 i 32Bits farger.
Legg inn riktig patch fra Deviance http://www.freakforum.nu/forum/showt...&threadid=7148 og oppdater windows med denne patchen hvis du bruker xp.
Prøv å brenn ut cd'en istedenfor å bruke daemon-tools, kjør en defrag på maskinen og kjør på lav oppløsning.
Og slå av TRAILS i display options.

På pc'en min virker den også helt fint.
Jeg har omtrent de samme specsa som vidder.
Better than thou.
Trådstarter
Vurderer å legge inn XP nå jeg as. Win2k'en min fucker uansett, og det hjelper ikke å reinstallere..
må legge til at den patchen for winXP er
for den engelske og vil ike virke på den norske..

Den engelske Patchen:
http://download.microsoft.com/downlo...P1_x86_ENU.exe
Better than thou.
Trådstarter
Fra manuallen.
Hard Disk Defrag
If you are experiencing short, periodic slowdowns whilst driving, Grand
Theft Auto III may be having trouble retrieving data at a fast enough
rate from your hard disk. It is recommended that you run your systems
Defragmentation utility regularly to allow optimum speed in the game’s
performance.
Vis hele sitatet...
Er alltis verdt et forsøk selvom jeg senest formaterte 4 timer før jeg la in GTA for første gang..