Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 7673
Heisan. Tenkte siden jeg ALDRIG har röyka hasj för så tenkte jeg å gå runt å små spise på 0.5G. Ta litt små-tygg da og da. Så kroppen "blir kjent med" THC og andre virke stoffer.
Hasjen får jeg Gratis. Så jeg vil ikke höre noe "WASTE"

Men er dette en bra ide?
Kan det si "boom" noen minutter (Timer, kvarter) etter jeg har intatt hasjen?
Tenkte jeg skulle ta en liten bit hvert 45:e minutt.
Höres dette bra ut for en nybegynner ?
Eller er det WASTE?
Jeg har aldri prøvd å spise hasj selv, men jeg mener jeg har hørt noen kompiser si at de har spist en del, også har rusen kommet 4-6 timer senere. Siden du aldri har prøvd før vil jeg ikke garantere at du får noen effekt i det hele tatt, selv om muligheten sikkert er der :P når det gjelder mengden vet jeg ikke om det er noen forskjell på hvor mye man bør ha når man spiser, altså om man trenger mer eller mindre, men er den god, og du får effekt første gang, så mener jeg rusen kommer til å sige innpå etter noen timer, og bare bli kraftigere og kraftigere i forhold til mengden. Effekten kommer også til å vare en god stund lenger enn ved røyking, hvis jeg har lest og hørt rett
Trådstarter
65 8
Sitat av Sukoru Vis innlegg
Jeg har aldri prøvd å spise hasj selv, men jeg mener jeg har hørt noen kompiser si at de har spist en del, også har rusen kommet 4-6 timer senere. Siden du aldri har prøvd før vil jeg ikke garantere at du får noen effekt i det hele tatt, selv om muligheten sikkert er der :P når det gjelder mengden vet jeg ikke om det er noen forskjell på hvor mye man bør ha når man spiser, altså om man trenger mer eller mindre, men er den god, og du får effekt første gang, så mener jeg rusen kommer til å sige innpå etter noen timer, og bare bli kraftigere og kraftigere i forhold til mengden. Effekten kommer også til å vare en god stund lenger enn ved røyking, hvis jeg har lest og hørt rett
Vis hele sitatet...
Ok, takk. Har hört det samme Men det var da i matretter osv.
Har du en aning om hva hasj smaker?
skjønner ikke hvorfor du ksal gjøre dette egentlig.. Er vell ikke noe bedre det enn å lage skakkao fex?

det smaker godt, men jeg tviler STERKT på at det er like godt om du spiser 0,5ere, smuler er chill tho.
Sist endret av random42099; 18. februar 2010 kl. 20:04.
Lag deg noen hasj - brownis ( Oppskrift finner du her på forumet )
Jeg personlig synes og spise hasj ( i mat ) er mye bedere en og røyke det.

Blir mye fjernere når du spiser det.
Foresten, mange poster har du laget ang og prøve hasj nå?

Hasj smaken kan ikke beskrives. Bit av en bitte liten bit og smak!
Sist endret av Rallo Tubbs; 18. februar 2010 kl. 20:05.
Det smaker som tørr jord blanda med gress ellerno spørr du meg, men alle har jo forskjellig oppfattning. Og tygge rent på det kan kanskje bli problematisk med tanke på at det setter seg fast på tenna. Men dette spørs på kvaltiten av den om den er myk osv.
Og spise hasj sier sjelden BOOM slik som når du røyker. Du vil kjenne det "sige" på hvis du skjønner. Og hvis du skal kjenne noe merkbart må du nok slenge i deg hele klumpen på en gang. Det går fint og spise rein hasj, smaker igrunn ikke så veldig mye. Men å svelge en hard klump er ikke behagelig uansett hva det er, anbefaler derfor og ha det i noe annet.
Hasj sånn sett smaker vel ikke godt i den forstand, det er litt tørt :P ihvertfall fra den lille biten jeg har prøvd =P grønt har jeg prøvd å putte i meg, og det smaker vel forsåvidt litt bedre. Men så er det vel egentlig ganske lett å bare svelge den, så kan fordøyelsen din gjøre resten :]
bare pass på at eventuelle biter du svelger ikke er FOR store :P brunt er gjerne litt i hardeste laget, og tviler på at det er særlig behagelig å få spiserøret "kuttet" i når du tar en bit med en litt spiss kant x) men en 0,5 klump har vel egentlig ikke store risken sånn sett. Det er nok noen medlemmer på vårt kjære forum her som vet litt mer enn meg innen dette emnet :P
Sist endret av Sukoru; 18. februar 2010 kl. 20:09. Grunn: kom på noe :}
Trådstarter
65 8
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Lag deg noen hasj - brownis ( Oppskrift finner du her på forumet )
Jeg personlig synes og spise hasj ( i mat ) er mye bedere en og røyke det.

Blir mye fjernere når du spiser det.
Foresten, mange poster har du laget ang og prøve hasj nå?

Hasj smaken kan ikke beskrives. Bit av en bitte liten bit og smak!
Vis hele sitatet...
Bra å väre skikkelig forberedt !
Bare ikke spis for mye på en gang. Måtte av ahem... juridiske grunner spise en litt stor klump en gang og det var 5 timer med berg og dalbane og 2 dager med havdønninger.
Oppdaget engang jeg satt på bussen til København at jeg hadde 0,5g i lomma. Tenkte at det ikke var noe stas å ha med seg over grensa, så jeg heiv i meg biten og falt i søvn ( det tar nesten ni timer ned dit).
Da jeg våknet opp i København var jeg helt kake og det ble bare til at jeg "døde" på Hovedbanegården med en kaffe og en sigg.

... røyk heller litt.
Sist endret av dazed; 18. februar 2010 kl. 20:09.
som superfuzz påpekte er det greit å være litt forsiktig med mengden du putter i deg. Med 0,5 er det sikkert ikke så nøye, men det ville være synd å putte i seg større mengder, for så å finne ut at det var litt for mye og grønne ut eller den slags :P
Nå skal ikke jeg leke ekspert, men jeg mener å ha hørt at å spise for mye tjall er "waste" at ikke alle virkestoffene blir tatt opp, og du ender opp med å drite den dyreste kabelen i ditt liv.
Klart du blir monster stein av å ete, men x kommer ut igjen om du eter for mye.

-quote friend.


Jeg vil også annbefale muffins. Super digg! <3

Lag muffins på orginal bestemor måte.
men når du har smeltet smøret, så tar du den av plata å rører i hasjen.
Varm den omså litt opp med en lighter (2-3 sek), og rør det godt utti smøret.
Meis det i muffins blandinga, og kast det i ovnen.
5-6g på en ferdigpakke fra kiwi funker fjell. (0.2 i hver muffins)

PS: SKAFF MØNSJ! har erfaring av å kun ha flere brownies tilgjengelig. er ganske kjipt å være skev, for å så få mønsj, åsså er det kun muffinsa dine som er i huset. da ender du bare opp med å ete vekk alle muiffinsa, og løpe rundt som en zombie.
Sitat av eivix Vis innlegg
PS: SKAFF MØNSJ! har erfaring av å kun ha flere brownies tilgjengelig. er ganske kjipt å være skev, for å så få mønsj, åsså er det kun muffinsa dine som er i huset. da ender du bare opp med å ete vekk alle muiffinsa, og løpe rundt som en zombie.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg ser det så jævlig for meg. Det er noe jeg også kunne ha gjort.

Er ikke sikkert du får noe særlig funk av å kaste i deg hasjbiter. Ta heller og smelt litt smør, varm hajsen (ikke brenn!) med en lighter til den blir myk. Smuldre den i smøret og smelt en sjokoladeplate i [COLOR="Black"]vannbad. [/COLOR]Så blander du hasjsmøret i sjokoladen og heller sjokoladen i en form. Så setter du sjokoladen i kjøleskapet, og nyt den når den er kald
Sitat av DoZo Vis innlegg
Haha, jeg ser det så jævlig for meg. Det er noe jeg også kunne ha gjort.

Er ikke sikkert du får noe særlig funk av å kaste i deg hasjbiter. Ta heller og smelt litt smør, varm hajsen (ikke brenn!) med en lighter til den blir myk. Smuldre den i smøret og smelt en sjokoladeplate i [COLOR="Black"]vannbad. [/COLOR]Så blander du hasjsmøret i sjokoladen og heller sjokoladen i en form. Så setter du sjokoladen i kjøleskapet, og nyt den når den er kald
Vis hele sitatet...
hvorfor bruker man bare ikke microen? står i linken din. Det virker jo som at d er MYE lettere og går MYE raskere?
Sitat av eivix Vis innlegg
hvorfor bruker man bare ikke microen? står i linken din. Det virker jo som at d er MYE lettere og går MYE raskere?
Vis hele sitatet...
hvilket betyr ; at med rasjonell tankegang så funker det heeelt sikkert fjell å bruke en mikrobølgeovn også.
Fordi vannbad gir en bedre varmekontroll på sjokoladen. En jevnere temperatur. Sjokolade(mørk) har et smeltepunkt fra 30-32 grader. Kjører du i mikrobølgeovn er den som en heftig grill på sjokoladen som ødelegger kakaofettet. sjokoladen kan sprekke, eller fettet klumper seg sammen++ Og da ender du opp med kjipe greier. Sjelden en mikrobølgeovn holder effekt som tilsier 30 grader i det som er inni

hvit sjokolade har ikke samme smeltepunkt, siden det består stort sett av sukker og kakaofett. Men, det er ikke mange gradene. På en annen side; er ikke mange som bruker hvit sjokolade i muffins.
Selv om jeg liker å eksperimintere med weed og sjokolade. Har laget konfekt på hvit sjokolade, prailine, anis-ganash++ Synes det er ganske gøy å leke med sånt
Skal du innta cannabis oralt bør du blande det med noe fett eller olje. F.eks. blande det i smør for å så ha det i en bakevare. For at Tetrahydrocannabinol (THC) syren skal dekarboksylere til psykoaktivt THC må det enten varmes eller dehydreres. THC er en fettløselig cannabinol så du vil få best/bedre effekt av å gjøre dette, kontra spise det rent.
røyk det først så du vet hva u skal kjenne etter, så spis en grammer eller 2 så merker du vell det selv!
God idè og spise det! Dog jeg ville ha spist alt på en gang, i alle fall innen kort tid.
Rusen vil ikke komme før mange timer senere og hvis man "fyller på" underveis tar det enda en god stund før det man nettopp har spist gir effekt.

Smaker forøvrig meget godt, god kryddersmak. Litt søt å muskatt-aktig spør du meg.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Heisan. Tenkte siden jeg ALDRIG har röyka hasj för så tenkte jeg å gå runt å små spise på 0.5G. Ta litt små-tygg da og da. Så kroppen "blir kjent med" THC og andre virke stoffer.
Hasjen får jeg Gratis. Så jeg vil ikke höre noe "WASTE"

Men er dette en bra ide?
Kan det si "boom" noen minutter (Timer, kvarter) etter jeg har intatt hasjen?
Tenkte jeg skulle ta en liten bit hvert 45:e minutt.
Höres dette bra ut for en nybegynner ?
Eller er det WASTE?
Vis hele sitatet...
Du burde mye heller prøve å lage dette i brownies, effekten blir vesentlig større og du vil føle deg fjern mye lengre. Smaker bedre & funker bedre! Lykke til.

btw.Det er utallige skrivefeil her, ta tiden og skriv ordentlig. Virker rimelig useriøst når du har konstante punksettingsfeil og gjentatte skrivefeil.
Mulig jeg er perfeksjonist og vanskelig, men innleggene dine kommer til å bli mye bedre om du går over en gang å retter opp evt. skrivefeil.
Del klumpen oppi små deler, finn en skje og fyll denne med (helt vanlig) matolje og hiv hasjen oppi. Hold så lighteren under skjea helt til det begynner å boble skikkelig (dvs mange bobler samtidig). Bland innholdet i skjea inn i en yogurt, og spis i vei!
Gadd ikke å nilese hele posten og bare skummet gjennom så jeg vet ikke om dette er nevnt. Om du spiser hasjen rent uten å varme den eller "koke" den opp i olje vil effekten bli svært mye dårligere. Cannabinoidene vil ikke bli ordentelig aktivert før de blir varemet opp til en viss temperatur. Syns å huske at det var rundt 60 grader. Så jeg ville absolutt anbefale deg å preparere litt mer en å bare småspisse på en klump.
Dude, du kommer aldri til å prøve hasj i ditt liv.
Hasj setter seg veldig i tenna... Ville heller spist det med noe annent. Men jeg har hørt at sukker demper THC virkningen..

Spis det med et eple eller no... =P
Jeg la en gang 4 gram i en sjokoladekake. Jeg og en kompis spiste hele kaka sammen og ingen av oss fikk noe særlig effekt. Ikke før det gikk en times tid hvertfall. Jeg hadde gitt opp å bil fjern og gadd ikke tenke noe mer på det, men plustelig fikk jeg fullstendig latterkick og kroppen min ble tung som bly. Vi var begge nå pissefjerne, og det varte i flere timer. Det morsomme var at ingen at oss skjønte at vi ble fjerne, fordi rusen kom så sinnsykt sigende.
Var et par dager jeg gikk rundt og hogga ned på en hasjbit (små mengder) nå og da. Endte med at jeg plutselig feilberegna litt og ble så stein som jeg aldri før har vært. Ikke så fett å føle det når du sitter og har geografiprøve. Endte opp med å drite meg ut som jeg aldri før har driti meg ut før.

Ikke gjør det.
Dere snakker om å spise 1-2 gram og slikt. Er ikke det litt drøyt, 100-200,- for en rus som varer i noen timer? Jeg røyker selv, men da bruker jeg ikke mer enn ca. 30 kroner for hver gang jeg røyker.
Siden du har god tilgang & får den gratis & er keen på å få rusen, hvorfor har du ikke prøvd det før ?
stress. Må være hjemme aleine i såfall, jeg er bare 16 år.
Jeg veit du skreiv at du ville spise hasjen. Greit nok, men jeg vil tro at du får bedre effekt om du rett å slett lager te som du tilsette hasj i seinere.
Jeg fannt ei oppskrift her i en annen tråd som jeg lager hver fredag til National Rapshow

Kok opp 3dl vann, 1dl helmelk og 1 dl flytende smør i ca 1 time. (kan også bruke fast smør) Når denne smørja har kokt i ca 1 time tilsetter du 0.5g hasj. Du lar dette koke i ca 20-30 min mens du rører rundt i gryta så det ikke brenner seg fast i bunnen. Dette gir deg ca 2 kopper.
Når du endelig er færdig med kokinga tilsetter du valgfri te. Jeg anbefaler Indisk Chai te, men om du ikke har det kan du bruke stort sett hvilken te som helst. Og en ting til, bruk sukker i teen om du vil ha søtsmak, skipp honning! Det blir bare seig guffe i bunnen og det er ikke godt over hodet!

Enkelt og genialt God helg
Hvis du får hasj gratis, så er det fint for deg. Da taper du ikke noe penger på det. Det er på ingen som helst måte noe "waste" eller bortkastet.

Det er noe du sier, du røyker ikke, men vil innta Cannabis som får meg til å stusse litt. Bare tanken er rar for meg. Men jeg skjønner deg godt, hvis du ikke røyker.

Å spise hasj er vel det mest motbydelige du kan gjøre bare for å ruse deg. Personlig syns jeg det hvertfall. Hvem faen gidder å spise det? Det smaker dritt.. Uansett, du kan jo lage brownies eller kakao eller blablabla, det er bare å oppsøke noen av de trådene vi har på forumet så finner du diverse oppskrifter. Jeg vet ikke om jeg hadde satsa på å putte 0,5 g oppi lissom. Jeg hadde tatt en 10'er i brownies deigen. Minst.

Hvertfall, om du først skal spise Cannabis vil jeg mye heller anbefale deg å prøve Marihuana, som er mitt yndlingskrydder på pizzan bortsett fra oregano.

Grønt er hvertfall mye bedre på smak om det først skal tygges...

Sitat av OJ66 Vis innlegg
jeg er bare 16 år.
Vis hele sitatet...
Da burde du vente.
Sist endret av Aceface; 19. februar 2010 kl. 23:00.
synes egentlig at å spise hasjen ren er MYE bedre enn å lage skakko, brownies etc. spiser du den ren, kan du bare tygge, så svelge. lager du noe med den så smaker du smaken mye bedre synes jeg
Leste et innlegg her om dagen hvor du hadde planlagt å røyke en fredag (1 eller 2 uker siden nå) for første gang med en kompis. Ble dette aldri noe av? Hadde vært kult med en liten rapport etter alle innlegene ang jomfrurøyking
Hasj/marujuhana skal ikke bare leses og studeres, det må prøves. Du kan ikke forvente å vite hvordan rusen er etter å bare lese om det.

Fint at du spør for og være sikker, men jeg mener, PRØV. Du dør ikke.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Hvis du får hasj gratis, så er det fint for deg. Da taper du ikke noe penger på det. Det er på ingen som helst måte noe "waste" eller bortkastet.

Det er noe du sier, du røyker ikke, men vil innta Cannabis som får meg til å stusse litt. Bare tanken er rar for meg. Men jeg skjønner deg godt, hvis du ikke røyker.

Å spise hasj er vel det mest motbydelige du kan gjøre bare for å ruse deg. Personlig syns jeg det hvertfall. Hvem faen gidder å spise det? Det smaker dritt.. Uansett, du kan jo lage brownies eller kakao eller blablabla, det er bare å oppsøke noen av de trådene vi har på forumet så finner du diverse oppskrifter. Jeg vet ikke om jeg hadde satsa på å putte 0,5 g oppi lissom. Jeg hadde tatt en 10'er i brownies deigen. Minst.

Hvertfall, om du først skal spise Cannabis vil jeg mye heller anbefale deg å prøve Marihuana, som er mitt yndlingskrydder på pizzan bortsett fra oregano.

Grønt er hvertfall mye bedre på smak om det først skal tygges...

.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde at hasjen må varmes i varmt smør slik at thc'en oppløses og da setter seg i fettvevet. Går det altså an å spise en rein hasjklump og likevel få god effekt, like god som ved brownies/skakkao ?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av OJ66 Vis innlegg
Jeg trodde at hasjen må varmes i varmt smør slik at thc'en oppløses og da setter seg i fettvevet. Går det altså an å spise en rein hasjklump og likevel få god effekt, like god som ved brownies/skakkao ?
Vis hele sitatet...
Ja, forskjellen er jo at stoffet er mye lettere tilgjengelig for kroppen når det er smeltet ut i fett/smør enn når du bare svelger en klump.
En av de enkleste måtene å innta cannabis oralt på er å smelte ut ønsket mengde i matolje og deretter helle dette over i en yoghurt. Når jeg gjør dette bruker jeg alltid god morgen yoghurten fordi müslien kamuflerer smaken godt.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Noen som har prøvd hasj på pizza? Det burde vel funke hvis man blander det inn i osten, med litt fett eller noe ( så det ikke bare ligger oppå å blir svidd)