Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 712
Jeg har utviklet et aldri så lite kokainproblem,ingenting i den grad at jeg ikke håndterer det, men går ca 3g i uka. Har noen erfaring med å "avvenne" seg med å enten bruke veldig lite, eller bare å ha tryggheten med å ha en pose? Suget stopper ofte bare jeg vet at jeg har det tilgjengelig.
Ta grep nå før det går enda lengre. Må du ha brus eller er det slik at du må ha brus etter 2-3 pils?
Jævlig generisk svar men bytt ut bruket med fysisk aktivitet. Alt fra trening, til hagearbeid. Hver gang jeg har opparbeidet meg et "problem" på det ene eller det andre, tar jeg gjerne 7 dager hvor jeg holder meg 100% avholds og i aktivitet hele dagen, hver dag. Mikrodosering gjør bare at problemet fortsatt er der - Du er allerede veldig godt på vei mot avvenning, mtp at du allerede har godtatt at det er et problem.

Then again, mikrodosering kan seff funke.. Fra personlig erfaring og fra folk rundt meg, har jeg aldri sett det funke tho.
Masse lykke til! Cola kjøret er et rent helvete.
Jeg har aldri vært avhengig av kokain. Men var avhengig av opiater. Har ikke brukt mye kokain.
Men jeg vil tro det ikke har mye for seg å mikrodosere det. Kan hende andre har andre meninger. Som kanskje vet bedre enn meg.
Hvis du prøver det pass i alle fall på at du ikke mikrodoserer så ofte at det blir vanlig misbruk igjen.
De gangene jeg hadde lite heroin eller dolcontin (som det for det meste gikk på) klarte jeg noen ganger å holde meg om dagen og ta en minimal dose, nok til en friskmelding om kvelden for søvn.
Men som oftest ikke.
Du sier suget stopper bare du vet du har det tilgjengelig. Dette ville jeg prøvd å flette inn i nedtrappingen hvis jeg var deg.
Trasig at man risikerer førerkort og mere med hvis man spør om hjelp her i Norge.
Kan også legge til at hvis suget bare kommer ved inntak av alkohol (som det gjør for svært mange), anbefaler jeg på det sterkeste å ta pause fra alkohol i en periode også. (frem til du har trang følelsen mer under kontroll).

Avvenning fra kokain er en ganske lang prosess. Det gjør gjerne mer med deg underbevisst enn du først er klar over når du står midt oppi det.
Hvis å bare ha en pose fjerner suget så har du jo allerede løst det.

Men det er åpenbart at det bare er en løgn du forteller deg selv sammen med at du liksom løser noe som helst med å mikrodosere coke