Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1985
Hei! Tok noen bilder idag jeg ønsker litt konstruktiv krittik på

1:
http://fc90.deviantart.com/fs36/i/2008/273/b/2/Shadows_by_loffe123.jpg

2:
http://fc38.deviantart.com/fs36/i/2008/273/6/1/Hellaaaau_by_loffe123.jpg

3:
http://fc07.deviantart.com/fs37/i/2008/273/f/d/Happy_dog_by_loffe123.jpg
Større bilder kanskje?
Likte nr. 1 men det var noe uroligheter i vannet... Den "rundingen" nede til høyre.
1. Oppbrukt, men greit.
2. Likte sauen. Den har nydelige øyne.
3. Halsbåndet passa ikke helt inn.
Vil kommentere på nr. 3; fin komposisjon, om noe kjedelig motiv. Hunden og omgivelsene har fine farger, men kanskje litt for likt, slik at de glir inn i hverandre. Tunga blir jævlig stor, og altfor lysskarp i forhold til resten, og jeg liker ikke skyggen eller halsbåndet. Bortsett fra det syns jeg det var et relativt fint bilde.
Sitat av drittunge
1. Oppbrukt, men greit.
2. Likte sauen. Den har nydelige øyne.
Vis hele sitatet...
Enig med drittunge, så klarer ikke komme med noe mer der.

Dog, nr. 3;
+ Kult motiv, bikkja ser jo downright mongolid ut.
- Mangler dybde, som f.eks. nr. 2 er rikt på. Heller tatt bildet fra vinkel?
- Halsbåndet
Siden jeg ikke får sove kan jeg legge ut noen bilder til:

1:
http://fc05.deviantart.com/fs37/i/2008/273/a/3/He_threw_it_away__by_loffe123.jpg

2:
http://bilete.no//6592.jpg
(Klikk for større versjon)

3:
http://fc37.deviantart.com/fs37/i/2008/273/1/a/The_rope_by_loffe123.jpg

4:
http://fc87.deviantart.com/fs36/i/2008/273/f/e/Pusin_by_loffe123.jpg
Sist endret av elodin; 30. september 2008 kl. 16:37. Grunn: Resize
Sitat av drittunge
1. Oppbrukt, men greit.
2. Likte sauen. Den har nydelige øyne.
3. Halsbåndet passa ikke helt inn.
Vis hele sitatet...
Undskyld meg, men åssen kan du si noe sånt. At natur er oppbrukt? Det er da sannlig fjeset ditt også, men du ser deg i speile hverdag uten å si: Æ eg oppbrukjen?. Hva faen? Så er det ikke rettferdig å forsvare et bilde laget av nybegynnere i PS men når det først har noe ordentlig preg over seg så er det fritt fram og komme med ubruklige uhjelpsomme kommentarer? At hvis du ikke kan si noe godt så kan du jaggu se og holde kjeft. Det syns jeg da. Hva mer kan jeg si annet enn flott bilde. stå på du. du er veldig flink
Sist endret av Luric; 30. september 2008 kl. 05:49.
Må si jeg følte meg tiltrukket av bilde nr3 av din andre post med bilder. Var noe magisk med det, veldig mange detaljer over hele bildet som fanget oppmerksomheten min. Veldig pent spør du meg
Sitat av Luric
At hvis du ikke kan si noe godt så kan du jaggu se og holde kjeft. Det syns jeg da. Hva mer kan jeg si annet enn flott bilde. stå på du. du er veldig flink
Vis hele sitatet...

hvis man bare får ros, lærer man ikke.

er helt enig med drittunge jeg. dette er ingenting spektakulært.
1.1 Selvfølgelig litt oppbrukt, men pent bilde. Jeg hadde croppa for å få til det gyldne snitt.
1.2 Morsomt perspektiv og motiv, men litt blasse farger, prøv med mer kontrast. Litt større blender hadde gjort seg tror jeg.
1.3 Vet ikke om jeg liker at bakgrunnen er så lik hunden, og fargen på tauet ødelegger litt. Pent bilde av hunden, men ikke noe fantastisk bilde sånn ellers.
2.1 For lite fokus på personen, du burde heller stått nede med han og tatt bilde. Jeg er også fan av 1/3+2/3-deling av horisonten. Mangler motiv på en måte.
2.2 Likte dette, men litt kjedelig motiv. Er det to personer jeg ser på veien?
2.3 Bra farger og kontrast, men jeg hata tauet og horisonten er skeiv.
2.4 Fin katt, ikkeno spessielt med bildet. Få katten til å gjøre no morsomt.

Det er forresten ikke lov å poste så mange bilder, men jeg skal ikke hate deg for det. Bare vær obs på at det er regler, og at de er der av en grunn.
Sitat av bobbo
1.1 Selvfølgelig litt oppbrukt, men pent bilde. Jeg hadde croppa for å få til det gyldne snitt.
1.2 Morsomt perspektiv og motiv, men litt blasse farger, prøv med mer kontrast. Litt større blender hadde gjort seg tror jeg.
1.3 Vet ikke om jeg liker at bakgrunnen er så lik hunden, og fargen på tauet ødelegger litt. Pent bilde av hunden, men ikke noe fantastisk bilde sånn ellers.
2.1 For lite fokus på personen, du burde heller stått nede med han og tatt bilde. Jeg er også fan av 1/3+2/3-deling av horisonten. Mangler motiv på en måte.
2.2 Likte dette, men litt kjedelig motiv. Er det to personer jeg ser på veien?
2.3 Bra farger og kontrast, men jeg hata tauet og horisonten er skeiv.
2.4 Fin katt, ikkeno spessielt med bildet. Få katten til å gjøre no morsomt.

Det er forresten ikke lov å poste så mange bilder, men jeg skal ikke hate deg for det. Bare vær obs på at det er regler, og at de er der av en grunn.
Vis hele sitatet...
Takk for kritikk Når man sitter og redigerer blir man nesten "blind" for egne feil så det er veldig greit å få andre til å påpeke ting som kunne vært gjort bedre!
Sitat av Luric
Undskyld meg, men åssen kan du si noe sånt. At natur er oppbrukt? Det er da sannlig fjeset ditt også, men du ser deg i speile hverdag uten å si: Æ eg oppbrukjen?. Hva faen? Så er det ikke rettferdig å forsvare et bilde laget av nybegynnere i PS men når det først har noe ordentlig preg over seg så er det fritt fram og komme med ubruklige uhjelpsomme kommentarer? At hvis du ikke kan si noe godt så kan du jaggu se og holde kjeft. Det syns jeg da. Hva mer kan jeg si annet enn flott bilde. stå på du. du er veldig flink
Vis hele sitatet...
1. Det florerer av solnedgangbilder på forumet. Motivet er oppbrukt, men det er et av de bedre solnedgangsbildene jeg har sett.
2.Snakker ikke dialekt i lillehammer.
3.Blande inn en annen tråd.. Eh?
4.Har ikke sagt noe negativt om bildene hans.

Han er flink og tar fine bilder, så skjønner ikke hvorfor han ikke la opp de siste med en gang, for de var best etter min mening.

Etter sauen selvfølgelig.

Sauer er fine
Bildene var veldig bra. Liker måten du fanger bildene på, særlig på dyrebildene. Bikkja med den tunga var jo kjempestilig i et sånt landskap. Bikkja glir veldig flott inn i bakgrunnen. Sauebildet var også veldig stilig, men kunne gjerne fått med litt mer av kjaken hans/hennes slik at vi kunne sett alle hårene. Da ville det blitt komplett. Likte også solnedgangbildet. Jaja, folk whiner så jævlig over solnedgangbilder hver gang det kommer opp, men for all del, det fins masseivs av måter å ta det på, og det fins massevis av forskjellige solnedganger, så hvorfor klage så lenge det fryder øyet? Likte godt den smoothe overgangen fra himmel til vann på bildet, og fargene var jo nydelig.

Ellers på de andre bildene:
1. Bildet var jo dritbra. Komposisjonen var lekker, men kanskje litt vel lilla himmel? Eller? Tøft at du har fått med han lille kidden i bildet også.
2. Dette bildet har jeg ikke så mye å si om, bortsett fra at jeg syns det var et stilig motiv, men høyspentledningene ødela så absolutt. Ellers stilig hvordan du fikk med den lill lysflekken øverst til venstre i bildet.
3. Elsket bildet. Nydelig lys, utrolig tøff rot, spennende tau, og tøft hvordan treet henger over vannet. Er det svartpytt? Men pass på å få et rett bilde. Horisonten må være rett.
4. Litt kjedelig bilde? Var lite spenning untatt en viss ro. Øynene så uekte ut, (dårlig manipulert) ellers kunne du også croppa den litt.

Galningen: Hva mener du med at man ikke blir bedre når man får ros? Det er vrøvl. Når man arbeider på et bilde i en evighet, fikser litt her og der og manipulerer, tar bildet om og om igjen for å få et bra motiv, så blir man etterhvert blind. Man ser ikke hva man gjør feil, og man ser ikke hva man gjør riktig. Det er i allefall vanskeligere. Man trenger folk som har meninger om bildet, enten det er ros eller ris. Jeg er enig i at man trenger ris, for da lærer man nye ting, men for all del, ros trenger man også, for da bevarer man også ting.
Sitat av Max-Mekka

Galningen: Hva mener du med at man ikke blir bedre når man får ros? Det er vrøvl. Når man arbeider på et bilde i en evighet, fikser litt her og der og manipulerer, tar bildet om og om igjen for å få et bra motiv, så blir man etterhvert blind. Man ser ikke hva man gjør feil, og man ser ikke hva man gjør riktig. Det er i allefall vanskeligere. Man trenger folk som har meninger om bildet, enten det er ros eller ris. Jeg er enig i at man trenger ris, for da lærer man nye ting, men for all del, ros trenger man også, for da bevarer man også ting.
Vis hele sitatet...

ja, men da er vi enige da

hvis man tar bilder, som ikke er spesielt bra, men bare får ros for det fortsetter man på den stien. vil aldri gjøre det lille ekstra for å ta et bedre bilde for man tror det allerede er så bra som det kan bli..
Bilde 3. Den hunden. Hvorfor kutter du av halve dyret? - Få med hele. Og, er det din skygge som er ved siden av hunden sin?