Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 6623
Hei

Har røyket hasj i omtrendt et år nå, men i den siste tiden har jeg begynnt å bli litt småkvalm nesten hvær gang jeg røyker. Dette er noe som nesten aldri hendte før. Som dere sikkert skjønner er dette ganske kjipt, å sitte å tenke på at jeg kanskje må spy. Selv om jeg aldri faktisk gjør dette, men når jeg sitter der loket er det det eneste jeg tenker på Jeg blir egentlig ikke direkte kvalm heller men det er akkuratt som om jeg har noe nede i halsen som bare venter på å komme opp

Noen som opplever det samme?
Si til legen din at du føler deg litt kvalm til tider, så får du garantert Afipran.
Det hjelper godt!
Opplevde det samme de første gangene, men forsvant kjapt etter det.
sett om det er bedre med marijuana? hasjen i norge er generelt søppel her i norge. kanskje det er et dårlig parti av hasj ute å går.
Sist endret av onoffon; 10. august 2010 kl. 07:28.
Høres mer ut som et problem med halsen din og røyk enn selve hasjen. Cannabis skal jo motvirke kvalme, har du prøvd å spise hasjen/drikke skakkao og se om du blir kvalm da og? Hvordan røyker du ? Røyker du pipe/bong kan det ofte bli store trekk og varm røyk rett i halsen.

Prøv å røyk mindre trekk og ha alltid noe kaldt å leske halsen med. Joint er også et fullverdig og anbefalt alternativ. Du får samme effekten på en litt anna måte (mange synes dette er mer behagelig)

Når du mekker (hvis du røyker pipe) bruker du for mye tobakk? Husk det er ikke tobakkens effekter du er ute etter. Det høres egentlig ut som det bare setter seg for mye tjære og skit i halsen på deg og at du kanskje blir sittende å tenke på det for mye i rusen. Det er lett for.

Stikkord: Spise hasjen, mekke bedre, røyke joint, kaldt å drikke.-
Nikotinsjokk?
Sist endret av ClosetotheEdge; 12. august 2010 kl. 02:34.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Nikotinsjokk?
Vis hele sitatet...
av hasj? titegn
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
av hasj? titegn
Vis hele sitatet...
Av tobakken man mekker i hasjen.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Av tobakken man mekker i hasjen.
Vis hele sitatet...
Skjønner det, men jeg tror det skal litt mer til hvis han har røyka i over et år osv, men jeg vet ikke, har hatt noen dårlige erfaringer som har endt i at jeg grønner. er det hver gang, er det samme type hasj? kan jo ha noe med det å gjøre, jeg har værtfall ikke grønna på over et år nå.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Skjønner det, men jeg tror det skal litt mer til hvis han har røyka i over et år osv, men jeg vet ikke, har hatt noen dårlige erfaringer som har endt i at jeg grønner. er det hver gang, er det samme type hasj? kan jo ha noe med det å gjøre, jeg har værtfall ikke grønna på over et år nå.
Vis hele sitatet...
Jeg tipper på at det er dårlig hasj TS har fått tak i, som nevnt før.
Har opplevd det samme.
Sist endret av Dimergon; 12. august 2010 kl. 02:45.
Hvis han ikke bruker nikotin til vanlig er det jo mulig.
Trådstarter
Det er ikke dårlig bom, hender bare når jeg røyker meg skikkelig på bæret. Røyker til vanlig så er heller ikke nikotin sjokk + at det varer ganske lenge.
Sitat av Hackett Vis innlegg
Det er ikke dårlig bom, hender bare når jeg røyker meg skikkelig på bæret. Røyker til vanlig så er heller ikke nikotin sjokk + at det varer ganske lenge.
Vis hele sitatet...
Ja da røyker du vel gjerne for mye?
Sitat av Hackett Vis innlegg
Jeg blir egentlig ikke direkte kvalm heller men det er akkuratt som om jeg har noe nede i halsen som bare venter på å komme opp

Noen som opplever det samme?
Vis hele sitatet...
Ja. Men tror egentlig ikke jeg hadde assosiert det med kvalme hvis det ikke var for at hodet er så på tur i tillegg :P Har dog bare hendt meg én gang av mine hittil fem forsøk, og jeg har brukt samme hasjen hver gang. Så, jeg har egentlig ikke noe mer konstruktiv å komme med enn å bekrefte at ja, det er andre som opplever det samme.
Sitat av Hackett Vis innlegg
Hei

Har røyket hasj i omtrendt et år nå, men i den siste tiden har jeg begynnt å bli litt småkvalm nesten hvær gang jeg røyker. Dette er noe som nesten aldri hendte før. Som dere sikkert skjønner er dette ganske kjipt, å sitte å tenke på at jeg kanskje må spy. Selv om jeg aldri faktisk gjør dette, men når jeg sitter der loket er det det eneste jeg tenker på Jeg blir egentlig ikke direkte kvalm heller men det er akkuratt som om jeg har noe nede i halsen som bare venter på å komme opp

Noen som opplever det samme?
Vis hele sitatet...
Mange ganger. Helt normalt og det er bare å kutte ut en stund om det er til bry.
Sist endret av jassågitt; 12. august 2010 kl. 23:22.
Det har hendt at jeg har kjent kvalme om det er en stund siden jeg røykte sist, eller om det har blitt røykt jævlig mye over korte perioder. Nå kjennes det stort sett om røyking og alkohol kombineres, oftes om alkoholen kommer før røykingen.

Jeg løste det enkelt ved å kutte ut røykingen, nettopp på grunn av slike ubehag. Det er ikke uvanlig, men dessverre har jeg ingen andre gode tips enn å kutte ut.
Hadde akkurat det samme problemet når jeg røyka dritbra northern lights i et par uker i strekk. Det hjelper med en god pause på ett par dager.
Blir du kvalm når du er bøttefjern eller er det sånn når du er fin også
Før jeg ble vant til å røyke hasj ofte ble jeg alltid veldig kvalm hvis jeg røkte etter å ha drukket, så det er nok absolutt noe ved hasjen som kan gjøre deg kvalm
Høres ut som opplevelsen kun er psykisk. Du bekymrer deg for a bli kvalm før du røyker. Når du har blitt fjern er du mer følsom. Dermed innbiler du deg at du er kvalm

blir vell bare å endre tankegangen
har opplevd det samme av ei drit bønne jeg fikk kjøpt fra en uteligger i oslo. så kan være bønna :P
Psyke Hodet påvirker det hele!
Spydde første gangen jeg prøvde jeg, er det vanlig? men kan hende det var pga jeg var så nervøs.
Sitat av Joahaha Vis innlegg
Spydde første gangen jeg prøvde jeg, er det vanlig? men kan hende det var pga jeg var så nervøs.
Vis hele sitatet...
Ikke uvanlig å kaste opp om du har fått i deg for mye
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Ikke uvanlig å kaste opp om du har fått i deg for mye
Vis hele sitatet...
Okei.. røykte ganske mye ja
Sitat av Joahaha Vis innlegg
Okei.. røykte ganske mye ja
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe vits i å drive å røyke så jævla mye de første gangene. Bare ta en joint med 0.2-0.3 gram i. Trenger ikke røyke hele jointen på en gang heller.

Better safe than sorry
Sist endret av VinumSabbathi; 14. august 2010 kl. 19:08.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Det er ikke noe vits i å drive å røyke så jævla mye de første gangene. Bare ta en joint med 0.2-0.3 gram i. Trenger ikke røyke hele jointen på en gang heller.

Better safe than sorry
Vis hele sitatet...
Hehe, sant det. Var på bong og hadde ikke peiling på hvor mye det var i den. Men man lærer så lenge man lever
blir kvalm jeg også vis jeg røyker dårlig hasj
Hender noen ganger med meg også når jeg bonger i lum ogsånn. Anbefaler å få i seg noe sukker underveis, spesielt om bomba fungerer altfor bra.
Har ligget på gulvet å følt meg dynge noen ganger selv. Kommer som regel av lavt blodsukker.
har opplevd det samme selv, hadde småbrekninger og den klumpen i halsen du snakker om! på den tiden hadde jeg det ganske kjipt og røyka meg helt ned fra morgen til kveld. kan være åssen man har det også! blitt mye bedre nå! men spis litt før du røyker også! er av og til jeg tar mornings uten noe i magen og er ikke så digg som regel!
Det har hendt at jeg har fått slik kvalme når jeg har røykt for mye, men det er sjedent. Det kjennes ut som at jeg skal spy, men egentlig er det bare jeg som tror det. Jeg kan brekke meg så mye jeg vil, men kommer ikke noe opp. Prøv heller å røyke mindre, eller rett og slett ikke ta alt på en gang. røyk halve, vent litt, røyk resten.
Sitat av Hackett Vis innlegg
Hei

Har røyket hasj i omtrendt et år nå, men i den siste tiden har jeg begynnt å bli litt småkvalm nesten hvær gang jeg røyker. Dette er noe som nesten aldri hendte før. Som dere sikkert skjønner er dette ganske kjipt, å sitte å tenke på at jeg kanskje må spy. Selv om jeg aldri faktisk gjør dette, men når jeg sitter der loket er det det eneste jeg tenker på Jeg blir egentlig ikke direkte kvalm heller men det er akkuratt som om jeg har noe nede i halsen som bare venter på å komme opp

Noen som opplever det samme?
Vis hele sitatet...
Har faktisk klart å kaste opp to ganger når jeg røyker. En gang for noen mnd siden og sist på mandag. Har røyka i snart fire år og aldri opplevd noe slikt tidligere.
Jeg tok et par bongtrekk etter hverandre, begynte å hoste litt og plutselig bare kasta jeg opp. Ikke så ekstremt mye, men det var uansett merkelig. Personlig har jeg en mistanke om at det kan være kroppen som prøver å si fra at den ikke vil ha mer, haha
Av egne erfaringer, så vet jeg at man kan bli litt kvalm av hasj om man ikke har inntatt fôr eller væske, kroppens mangler + litt psyke, kan gjøre ett trekk ganske ubehagelig..

Eller så er det vanligvis pga. denne hasjen vi har her til lands, rett og slett gumby!
Sitat av DoZo Vis innlegg
Personlig har jeg en mistanke om at det kan være kroppen som prøver å si fra at den ikke vil ha mer, haha
Vis hele sitatet...
Men det er jo rart når det ikke tas opp i magen uansett... tror det kun går på effektene på hodet/hjernen, jeg.
Sitat av Rosie Vis innlegg
Men det er jo rart når det ikke tas opp i magen uansett... tror det kun går på effektene på hodet/hjernen, jeg.
Vis hele sitatet...
Hvis ikke du svelger røyken da.. Det gjorde jeg ofte før, og da rapa jeg røyk i fler timer etterpå
Sitat av Rosie Vis innlegg
Men det er jo rart når det ikke tas opp i magen uansett... tror det kun går på effektene på hodet/hjernen, jeg.
Vis hele sitatet...
ja men det sprer seg i blodet og det går opp til hjernen, så kan hjernen noen ganger si ifra at nå er det noe galt eller nå er det nok, og da sender den signaler ned til magen om at man skal brekke seg.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Hvis du røyker cigaretter til vanlig, opplever du kansje og hoste slim som en vanlig ting? På morningen etter og ha spist?
Det som kan være noe er at når du røyker gall så blir sinnsstemningen din forsterket, som nevnt før.
Dette vil resultere i at ting som er digg, blir diggere men ting som er bad blir bare værre.

Så det du kansje opplever er at slimet som vanligvis ligger i halsen din, blir mye seigere og eklere en vanlig.
Samt at når du svelger så kan du føle at ting, som f.eks spyttet/slimet ditt smaker drit, dette vil jo da gjør at du blir kvalm og kansje til og med dårlig.

Det var det første som slo meg når jeg leste hva du skrev, men det kan jo hende at jeg prater om en helt annen situasjon en det du faktisk opplever.
Har også opplevd det å bli kvalm av marijuana, røyka altfor mye i amsterdam på en coffee shop, og gikk rundt i byen og(fløy rundt i byen, good shit!") når vi skulle på maccern å spise spydde jeg diskre bak en søppeldunk som sto ved inngangspartiet.
Skal også sies at jeg har bltit det et par ganger i norge også, men et lite triks som funker er å overbevise hjernen om at det bare er rusen som gjør deg kvalm, har ihvertfall ikke blitt noe spess kvalm etter det. Har spydd 2 ganger, begge gangene av Grønt, muligens litt lavere toleranse for grønt enn brunt? hehe