Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1128
Fikk koplet nettleser og torrent via anonym proxy, men faen det går tregt, er snakk om under halv normal fart!
Er det helt normalt når man ikke betaler for proxy tilgang?
Sitat av Mech Vis innlegg
Fikk koplet nettleser og torrent via anonym proxy, men faen det går tregt, er snakk om under halv normal fart!
Er det helt normalt når man ikke betaler for proxy tilgang?
Vis hele sitatet...
Ja, vpn er å foretrekke om du bare skal være anonym. Skal du hacke verdensbanken er det visst 7 proxier i kjede som gjelder

edit: du kan teste hotspotshield eller cyberghost som tilbyr gratis vpn, men for full fart så slår ingenting betaltjenester. JAP er og en proxie gratistjeneste som har vært brukt med varierende hell.
Sist endret av pidget; 4. januar 2011 kl. 22:19.
Kort svar: ja

Langt svar: Båndbredde koster penger, ingen som tilbyr gratisproxyer har råd til å la alle brukerne makse linja si
Proxyen må motta pakker, og sende de til deg. Naturligvis får du en tregere hastighet enn du vanligvis får dersom proxyen ikke sitter på mer båndbredde.
Må eller vil du ha proxy så må man bare forvente høyere ping og respons ... selv med betaltjenester. Det er jo klart at gratisalternativene har mye verre ping & responstider enn dem som er betaltjenester, men samtidig så er gratisalternativene i di fleste tilfeller helt "ræva" når det kommer til hastigheter som allerede nemt.

Som man sier ... You get what you pay for ... og i dette tilfellet så betaler du ingenting så forvent nesten å få ingenting tilbake ... men du er surfer i det minste anonymt slik som du ønsket.
Mech's Avatar
Trådstarter
Takker for svar. Det var i all hovedsak fildeling og sikkerheten rundt dette.
Blir litt svett av datalagringsdirektivet og sånn, uten at jeg veit i detalj hva som kan brukes i mot meg eller ikke...
Sitat av Mech Vis innlegg
Takker for svar. Det var i all hovedsak fildeling og sikkerheten rundt dette.
Blir litt svett av datalagringsdirektivet og sånn, uten at jeg veit i detalj hva som kan brukes i mot meg eller ikke...
Vis hele sitatet...
det kan ikke det

dld = hvem, hvor men ikke hva

Alt om DLD
Hvordan ungå DLD
Sist endret av sachsmaster; 5. januar 2011 kl. 06:00.
VPN er mye bedre. SwissVPN gir deg god og rask tilgang for 40kr mnd.
Er DLD kommet da? Trenger vel ikke tenke på VPN og Proxy før det kommer?
Data blir fortsatt lagret i dag, hvis noen tror at du driver med noen tull finnes det logger som kan graves fram fra ISPen din. Blir vel lagret i opptil 3 mnd hvis jeg ikke tar helt feil.
Sitat av Mech Vis innlegg
Takker for svar. Det var i all hovedsak fildeling og sikkerheten rundt dette.
Blir litt svett av datalagringsdirektivet og sånn, uten at jeg veit i detalj hva som kan brukes i mot meg eller ikke...
Vis hele sitatet...
Du gjør det av sikkerhetshensyn, men har null problem med å la en tredjepart som du ikke kjenner og som ikke har et økonimisk motiv å ha et godt forhold til deg, behandle all data som går mellom deg og verdensveven?

Hvis jeg skulle stjålet masse data, da hadde jeg satt opp en åpen "anonym" proxy. Finnes ikke noen enklere måte å drive datamining...

Det er også stor fare for at direktiver som datalagringsdirektiver vil gjøre det mulig å spore deg uavhengig om du sitter bak en proxy, det er bare å legge sammen en pluss en. Bekjemp dem heller politisk enn å finne omveier, spesielt nå som direktivet ikke er vedtatt engang...