Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1434
Hei. Har fått inkalling til avhør. Står ingenting om hva saken gjelder, men tipper det har noe med bestilling av cannabisfrø.
Noen som har vært gjennom dette før, og veit noe om hvordan man bør fremstille saken?


Ja, har søkt, men fant ikke akkurat det jeg lette etter.
Sitat av Mech Vis innlegg
Hei. Har fått inkalling til avhør. Står ingenting om hva saken gjelder, men tipper det har noe med bestilling av cannabisfrø.
Noen som har vært gjennom dette før, og veit noe om hvordan man bør fremstille saken?


Ja, har søkt, men fant ikke akkurat det jeg lette etter.
Vis hele sitatet...
Hvis du faktisk har bestilt cannabisfrø, og den pakken har blitt stoppet i tollen, bare nekt for at du har bestilt de, og at du ikke visste at noen hadde sendt deg noe sånt.

Og vips. henlagt.
Mech's Avatar
Trådstarter
Saken er at den er bestillt til meg, med mitt kredittkort. Jeg har driti på draget med andre ord.. kan jeg fortsatt nekte da?
Noen har gjort det for å lage faenskap. Si at du lurte på hvor i all verden de penga var blitt av
Afaik, frø er da lovlig å bestille?
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Afaik, frø er da lovlig å bestille?
Vis hele sitatet...
nei. 10tegn
Sist endret av random42099; 4. desember 2010 kl. 15:34.
Mech's Avatar
Trådstarter
http://www.lovdata.no/for/sf/ld/xd-1...3-1052.html#28
Tror ikke det er lov. Men frøene, som jeg aldri fikk, har vel ikke narkotisk innhold?
Sitat av Mech Vis innlegg
Saken er at den er bestillt til meg, med mitt kredittkort. Jeg har driti på draget med andre ord.. kan jeg fortsatt nekte da?
Vis hele sitatet...
Auda. Du kan sikkert fortsatt nekte, men kontakt advokat så fort som mulig.

Jeg ville hørt med NORMAL om evt. anbefalinger.
Vær samarbeidsvillig, godta et evt lite ubetydelig forelegg. Alle gjør feil som ungdom, ingen kommer til å blåse det opp. Tror ikke frøimport er verste du kan gjøre, stå for din feil så er det sikkert ikke no big deal
Og håp du ikke skal ha en jobb som krever vandels attest eller sikkerhetsklarering....
Ville heller prøve og nekte
Hei du, dem sjekker nok ikke opp i din betalingshistorikk osv. for noen frø om det kun er snakk om innførsel.

Så er bare å nekte på at det er du som har bestilt.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
skjønner ikke hvor folk har det ifra at politiet sjekker transaksjoner på bankkort og lignende, de har ingen total oversikt over bankkort som du eier eller bruker.

det er en laaaaaaang papirmølle om de skal få tilgang til konto/kort-utskrifter, og dette skjer bare ikke om det er snakk om noen frø.

prøv igjen om det blir kripos sak.
Var i avhør i sommer (ikke for noe narkotikarelatert) og da fikk jeg vite hvilke rettigheter jeg hadde som feks. å ikke avgi forklaring, at jeg hadde rett på advokat o.l.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
å ikke avgi forklaring, at jeg hadde rett på advokat o.l.
Vis hele sitatet...
Du har ikke de rettigheten om du er mistenkt.
Statusen min i saken jeg var innblandet i var mistenkt...
Mech's Avatar
Trådstarter
Jeg er ikke mistenkt såvidt jeg veit. Litt forskjellige tips ute å går her. Om jeg skal snakke eller tie.
Du blir jo såklart informert om hvorfor du er innkalt til avhøret når du møter opp på stasjonen. Utover det får du selv bestemme deg for hva du gjør.
Sitat av Mech Vis innlegg
Litt forskjellige tips ute å går her. Om jeg skal snakke eller tie.
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg ser, sier alle at du skal nekte mens en sier du bør legge deg flat.

Eneste du trenger å si i avhøret er at du ikke har kjennskap til saken i det hele tatt. Så kan du velge å ikke forklare deg videre eller svare på hans spørsmål.

Så etter 1-3 måneders tid får du et brev i posten der det står at forholdet er henlagt idet intet straffbart forhold kan anses bevist.

Så er du ferdig med saken.
Sist endret av Naturgrønn; 4. desember 2010 kl. 19:43.
vis dette er ditt første avhør les litt info rundt det og hvordan det foregår.
er lett og bli tatt på sengen av den "vennlige" poltimannen.
Sist endret av ivingman90; 4. desember 2010 kl. 19:59.
så lenge du har statusen som mistenkt kan du nekte og la deg avhøre og nekte og forklare deg. Du må dog møte opp dagen du er innkalt til avhør for å så si at du ikke ønsker og la deg avhøre evt