Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1181
tenkte å se noen filmer i helgen. Noen som kan anbefale filmer i sjangeren "mystery", liknende donnie darko og vanilla sky osv.
Er ikke helt sikker på hvilken sjanger det er snakk om, men siden du nevnte Vanilla Sky burde nok Fight Club være selvskreven?
Det finnes en del gode. Liker personlig Dark City (egentlig mer sci-fi, men men). The butterfly effect er egentlig ikke så dårlig den heller. Det er de jeg kommer på i farten.

Edit: Etter litt tenking så har jeg laget en liten liste:

Dark City
Butterfly effect.
Seven
Oldboy (asiatisk)
Dogville
6. sans.

Det var de jeg kom på i denne omgangen.
Sist endret av |fatman|; 1. juli 2005 kl. 13:02.
I tillegg til de som er nevnt: Memento (tidenes beste film?), Pi, Usual Suspects, Identity, Matchstick Men.
Vet ikke helt om saw er innenfor den sjangeren du tenkte på, men er en ganske så mystisk vending helt på slutten. Så den vil jeg anbefale, men vil også anbefale noen av de filmene de allerede har nevnt i tråden, nemlig Memento, Fight Club og 6. sans.

Corlex, du er en skikkelig festbrems
Sist endret av NoRemorse; 1. juli 2005 kl. 13:18.
Vi har vel nok av listetråder som er stengt! så hvorfor ikke stenge denne også?
Alt av David Lynch. Lei Mulholland Drive, der har du mysterie, allright.
den 6 sans som nevnt over er veldig bra..
hva med Constantine? 149,- på elkjøp
Av de jeg så her burde du etter min mening se seven, den er konge.
Sitat av Gilgamesj
Alt av David Lynch. Lei Mulholland Drive, der har du mysterie, allright.
Vis hele sitatet...
Det han sa
Anbefaler på det sterkeste K-pax!

Dette er ikke en "fet" film stappet med action, men bare en jævelig god film...
Viss du ikke har gått lei av "mystery" filmer, kan du se The Cube og The Cube 2: Hypercube.
Er vel ikke helt under denne sjangeren, men nok av mysterier er det i filmen.
Hvis du fåt tak i den ville jeg satsa på å få sett Waking Life, den er ganske god. Så lærer du kanskje noe i tilegg....
Det mystiske som ligger bak Leon filmen er bare konge. denne filmen anbefales på det sterkeste. en veldig gammel film faktisk. men drit konge
Reqium for a dream? går den under kategorien "mysterie filmer" ....
Saw er definitivt filmen
På slutten satt jeg slik ?????
En sinnsyk film.
Ok, så er det ikke film det er en serie, og den er tegnet, men jeg kan ikke dy meg:
Serial Experiments: Lain

Sånn rundt Layer:09 begynte jeg å bli ikke bare litt bekymret for min mentale helse^^
Mindfu er moro!
Også Neon Genesis Evangelion <3
Er litt usikker, men kom på "Identety". tror den er en mystery-film. Uansett en veldig bra og god "tenke"-film. Og 21 gram. Der må en følge med for å skjønne poenget. Liker sånne filmer,
Vet ingenting
2001: A space odyssey.
Dette er en film som virkelig får deg til å gruble..
Sitat av r33l
Reqium for a dream? går den under kategorien "mysterie filmer" ....
Vis hele sitatet...
Neppe; dette er jo en film du nermest blir deprimert av å se, og ikke facinert på samme måte som jeg tror trådstarter mente her...

Kanskje The Thirteenth Floor er noe for deg? Jeg har ikke sett den selv, men har hørt at den skal være temmelig bra.